Battlefield 6 (10.10.2025)

Oletko testaillut säädellä UNIFORM INFANTRY AIMING kohdasta? Mulla toimii aika hyvin, kun se on päällä. Zoom Sensitivy Coffient 0, aim sens. 20 (dpi 800) ja FOV 112. Aika paljon muokkasin myös HUDia, ei niin tärkeät asiat himmeämmälle tai pois päältä. Esim. Tähtäämisessä osa arvoista 0. Selkeyttää aika paljon.
Ukko kääntyy jotenkin ihan eri tavalla tähtäimen kanssa kuin ilman sitä. Zoom Sensitivy Cofficient -arvon asettaminen nollaan näyttää ratkaisseen ongelman.

Laitoin noi sun arvot, ja heti tuntuu paremmalta. Zoom Sensitivy Cofficient näytti olevan ratkaiseva, ja muutenkin nuo sun asetukset tuntuu tällä hetkellä ihan hyvältä.
Jos se coefficient on 0, niin se on sama asia kuin että laitat vaan pois päältä se uniform aimingin.
Eli se coefficient määrää miten se uniform täppä vaikuttaa. Mitä korkeampi arvo sitä korkeampi ADS senssi.
Vakiona se on päällä ja arvo 133.

Mut joo, moni on sanonut että kantsii eka testaa vaan laittaa pois, tai nollaan, ja katsoo onko parempi.

Itselläni on myös kokonaan pois tuo ja hyvin pelittää omaan käteen.
 
Ei ne taida kovin montaa kutia kestää, mutta bullet spread on tässä ihan mahdoton. Kudit lentelevät mihin sattuu ja mitä pidempään räiskii nappi pohjassa, sitä suuremmaksi hajonta kasvaa. Jossakin videossa sitä demottiin ihan hyvin, mutta ei nyt löytynyt samaa pätkää tähän hätään.


Bloom / spreadi kohdasta 8.35 alkaen
 
No niin beta on on sitten rikkonut kaikkien aikojen cod ennätyksen steamissa eli 513k pelajaa yhtä aikaa, ja tää vaan steamissa. ilmanko joutuu välillä vähän odottaa. On tainut markkina väki osua kulta suoneen, tosin niin kuin aikasemmin kirjoitin on beta suunattu cod pelaajille ja pelaaja määrä kertoo sen.
 
No niin beta on on sitten rikkonut kaikkien aikojen cod ennätyksen steamissa eli 513k pelajaa yhtä aikaa, ja tää vaan steamissa. ilmanko joutuu välillä vähän odottaa. On tainut markkina väki osua kulta suoneen, tosin niin kuin aikasemmin kirjoitin on beta suunattu cod pelaajille ja pelaaja määrä kertoo sen.
Kävin itsekin testaamassa. Markkinoilta on puuttunut viime aikoina perus-Bäfän kokoinen aukko, ja kyllä tämä sen täyttää.
Vähän kyllä liian nopeaa on toiminta omasta mielestäni (olenko keski-ikäistymässä), tempo on mielestäni parempi esimerkiksi Hell Let Loose:ssa.
 
Kyllähän tämä ostoon menee. Toivottavasti parantavat näkyvyyttä/valaistusta ja muuttavat spottauksen kuin se oli vitosessa.
 
No niin beta on on sitten rikkonut kaikkien aikojen cod ennätyksen steamissa eli 513k pelajaa yhtä aikaa, ja tää vaan steamissa.
Kuinkahan suuri prosentti betan pelaajista mahtaa oikeasti ostaa pelin? Itsekkin tuli beta koodi saatua ja peli testattua mutta en kyllä aio kyseistä peliä ostaa ainakaan täydellä hinnalla...
 
Katon ens viikonlopun testin vielä ennen päätöstä, hyvältä tuo on vaikuttanut ainakin tähän mennessä.
 
Mulla oli battlefield V:ssä niin ihmeelliset asetukset kuin FOV 55, mouse aim sensitivity 4 ja dpi 800. Tässä ei FOVia pysty edes laskemaan alle 85.
Johtuu siitä kun vanhemmissa battlefieldeissä oli käytössä pystysuora fov ja nykyisessä vaakasuora. Tuo 85 horisontaalinen fov vastaa 55 vertikaalista 16:9 kuvasuhteella.


Itsekkin testailin peliä noin 10 tunnin verran ja vaikuttaa "ihan ok" peliltä. Tietyistä asioista en tykkää mitä tässäkin ketjussa on mainittu mutta kyllä tämä sen aiemman teoksen voittaa 100-0.
 
muistanko väärin että crossplayn sai jostain asetuksesta pois ?
nyt on kadonnut koko Crossplay: ON maininta kun matchmaking on päällä eikä asetuksista löydy mitään mainintaa.

Tää matchmaking on kyllä ihan roskasysteemi. Saisi lisätä serveri listan ens viikonlopun testeihin
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Muutaman matsin päässyt tätä testailemaan ja ihan hyvältä tämä vaikuttaa. Tempo on vanhalle hieman nopea. Parhaiten on uponnut Bad Company 2 ja meni hieman aikaa että sai juonesta taas kiinni mutta kyllä tässä paljon kivaa Battlefieldia tuntuisi olevan. Vaikuttaa vaan kaatuilevan melko usein 5700x3d+9070XT combolla, vain muutaman matsin saanut loppuun. Conquestia ei käytännössä onnistunut pelata loppuun kertaakaan ennen kaatumista. Toivotaan että korjautuu ensi viikonloppuun niin pääsisi kunnolla pureutumaan.
 
Tää matchmaking on kyllä ihan roskasysteemi. Saisi lisätä serveri listan ens viikonlopun testeihin
Ehottomasti. Vähintäänkin pitäis olla systeemi että voi valita mitä karttoja haluaa pelata eikä näin että haetaan kaikkiin ja jos tulee joku sellainen jota ei halua pelata niin ei kuin quit ja uutta hakua... Surkea systeemi, mutta näinhän se on myös 2042:ssa, jossa ei ole server browseria.
 
muistanko väärin että crossplayn sai jostain asetuksesta pois ?
nyt on kadonnut koko Crossplay: ON maininta kun matchmaking on päällä eikä asetuksista löydy mitään mainintaa.

Tää matchmaking on kyllä ihan roskasysteemi. Saisi lisätä serveri listan ens viikonlopun testeihin
PC:llä sitä ei kaiketi saa ollenkaan pois. Pelkästään konsoleilla.
 
Tuli oikeastaan vaan torstaina ja perjantaina pelattua tätä. Lauantaina ja tänään en päässyt sisälle, olisi pitänyt jonottaa vähän liian pitkään. Joten tuli noin neljä tuntia pelattua. Kyllähän tää hyvältä peliltä vaikutti ja beta toimi paljon paremmin verrattuna BF2042 betaan, jossa pätki ja paukku niin paljon, että sen perusteella päätin olla ostamatta julkaisun aikaan, vaan odotin yli vuoden. Selkeästi siis BF6 beta toimi paremmin kuin 2042 vastaava. Ongelmia kylläkin oli ja ekan pelatun pelin jälkeen peli tilttasi jatkuvasti kun yritti jotain pelimuotoa valita. Onneks tuli kaikenlaista kokeiltua ja lopulta ratkaisukin löyty. Aika lailla dominationia ja king of the hillia tuli pelattua, conquestia kans pari rundia. FPS pyöri 1080p näytöllä ja allekirjoituksen kokoonpanolla (R7 5700X, GTX 1080ti, 16GB RAM ja MSI B450 Pro Carbon) siinä 80-100 kieppeillä. Mitään säätöjä biosissa tai muualla ei tarvinnut tehdä pelin käyntiin saamiseksi. Ajoneuvoihin en koskenut, koska näytti siltä, että niiden saaminen on enemmänkin tuuripeliä, koska ilmeisesti suoraa spawnia niihin ei tässä betassa ollut.

Mä sanoisin, että tää peli on sen tulos kun Battlefield ja COD MW2019 ovat harrastaneet maailman kauneinta asiaa ja BF6 on niiden jälkeläinen. Ei siinä, ite kyllä tykkäsin MW2019 pelistä, joten siinä mielessä ihan hyvä ratkaisu. Conquestia pelasin tosiaan cairossa ja siellä vuoristossa (oliko edes muita conquest mappeja tässä betassa?) ja ainakaan itseäni ei häirinnyt se, että kentät olivat aika pieniä. Ainakin pääsi nopeasti toiminnan keskelle eikä käynyt niin, että ensin kävelit 5min vain kuollaksesi tarkka-ampujan luotiin. Ainakin nyt se toimi, toivottavasti julkaisussa on eri kokoisia kenttiä, jotta on sitten vaihtelua tarvittaessa. Aseissa oli kivasti mahdollisuuksia customoida niitä itselleen sopivaksi. HK433 oli mun mielestäni sellainen laser pyssy, ettei oikein muuta tarvinnut. M4 taas oli aseena sellainen, etten meinannut osua sillä ladon seinään ollessani ladon sisällä. Aseiden toimintamallista tuli kyllä kovasti BF2042 mieleen, no problem for me. Itseäni ei toi slaidi niinkään haitannut, montaa kertaa en kokenut tilannetta, jotka hävisin siksi, koska vastustaja käytti slaidia.

Yllättävän paljon sai säätää asetuksia, ennenkuin koko homman sai itselleen mieluisaksi. Peli oli lukinnut itsensä automaattisesti virkitystaajuudeksi 60hz ja sen säätämiseen oikeanlaiseksi sai käyttää jonkin verran aikaa. Sitten youtubesta sai katsoa jonkun videon, jolla sai loputkin asetukset kuntoon. Sinänsä ei ongelma. Mutta joo, se tärkein: Peliä oli kiva pelata ja selkeästi paljon parempi tässä vaiheessa kuin sillisalaatti BF2042. Ens viikolla sitten toivottavasti ehtii enemmän pelaamaan toista open beta -vaihetta. Kyllä mä tän varmaan ostan, en kylläkään heti lokakuussa vaan loppuvuodesta. Toki jos peli floppaa aivan täysin ja kukaan ei löydä pelistä mitään hyvää, niin sitten se jää ainakin hetkeksi ostamatta. Mutta ainakin tällä perusteella ei nyt kovin pahasti voi mennä metsään. Ei nyt mikään BF4, mutta ei nyt mikään sysipaska tekelekään. Sellainen Battlefield vuonna -25. Kunhan oikeesti löytyis tekijöiltä / EA:lta mielenkiintoa ylläpitää tätä peliä vähän pidempään kuin yhden vuoden, jonka jälkeen tuleekin sit uus Bäfä, pelistä löytyis server browser, niin tästä voi oikeesti tulla jopa todella hyvä peli.
 
Pitää kyllä nähdä nuo muut kartat ennen kuin euroja alan latomaan pöytään. Iberian on kyllä semmonen sonta kartta omaan makuun ja Cairo ei paljoa sytytä mutta vielä menevä. Omaksi harmiksi tämä beta tahtoi noita kahta karttaa pyörittää 90% ajasta...
Balanssi asiat on helposti kyllä korjattavissa mutta jos nämä vanilla mapit on tämän kaltasta niin ei kyllä paljoa inspiroi.

Ja Edelleen en kyllä ymmärrä MITEN kukaan DICE:llä ei huomannu kuinka rikkinäinen tuo laskovarjo on... Aivan naurettavaa miten sillä pystyy menemään kuin liitopuvulla saati että sitä pystyy on/off spämmimään.
 
Vuorikartta oli omaan makuun 5/5, nämä muut tuntuivat liian ahtailta conquest ja breaktrought pelimuodoille. 20h tuli tahkottua 4 päivän aikana, mennään vuosia taaksepäin että oli näin hyvä fiilis pelailla taisi viimeksi olla bc2 kun tuli enemmissä määrin pelattua. Aseet tuntuu ihan hyvälle rekyyli ihan ok, helpottaa kun saa palikoita kiinni lisää. Medicillä tuli pelattua oikeastaan kokoajan ei panokset loppuneet ja sai omia herätettyä ja supportattua. En törmännyt yhteenkään huijariin toivottavasti, paitsi kda pelaajia oli yllättävän paljon. Paremmin saisi vielä optimoida peliä ennen julkaisua. Näytti ihan hyvälle vaikka joutui 1440p low pelailla dlss balancedilla. fps huiteli siinä 70-100 riippuen kartasta, väliin mentiin alle 60. Vähänkin sääteli asetuksia niin heti huuteli näyttömuistin loppumista? joka taas rasitti cpu ylimääräistä. Ensi viikonlopun betaa odotellessa, lisää vain karttoja kokeiluun niin varmasti menee ostoon.
 
Millä asetuksilla ton tankin saa niin, että tähtäin liikkuu suunnilleen samalla tavalla riippumatta katsooko tankin sisältä ja kolmannesta persoonasta. Nyt torni pyörii ihan vallattomasti kolmannesta persoonasta, mutta tähtäimen läpi turhan hitaasti.
 
Paremmin saisi vielä optimoida peliä ennen julkaisua. Näytti ihan hyvälle vaikka joutui 1440p low pelailla dlss balancedilla. fps huiteli siinä 70-100 riippuen kartasta, väliin mentiin alle 60. Vähänkin sääteli asetuksia niin heti huuteli näyttömuistin loppumista? joka taas rasitti cpu ylimääräistä. Ensi viikonlopun betaa odotellessa, lisää vain karttoja kokeiluun niin varmasti menee ostoon.

Vähän optimistisesti minusta ovat laitelleet noita minimi- ja suositeltuja konevaatimuksia. Minimivaatimuksen palikoilla ei varmasti pelailla yhtään nautittavaa normaalikartan 64p conquestia, ellei ole jotkut pro cs graffa-asetukset. Taitaa muutenkin olla nuo konevaatimukset ajateltu 1080p.

Optimointihan tietysti on vielä täysin vaiheessa tai suunnilleen tekemättä, omakin 5800x3d+4070TiS puoli-idlailee jossain 45%+33% käyttöasteessa pelimuodosta riippumatta.
 
Vähän optimistisesti minusta ovat laitelleet noita minimi- ja suositeltuja konevaatimuksia. Minimivaatimuksen palikoilla ei varmasti pelailla yhtään nautittavaa normaalikartan 64p conquestia, ellei ole jotkut pro cs graffa-asetukset. Taitaa muutenkin olla nuo konevaatimukset ajateltu 1080p.

Optimointihan tietysti on vielä täysin vaiheessa tai suunnilleen tekemättä, omakin 5800x3d+4070TiS puoli-idlailee jossain 45%+33% käyttöasteessa pelimuodosta riippumatta.
Minimit oli nimenomaan 1080p, recommended 1080p/2k. Omasta mielestä optimointi on jo nyt ihan hyvä, 5v vanhalla raudalla (joskin hyvällä raudalla) pyörii 4k 60fps asetukset tapissa. prossusta kaikki 32 säiettä on rasituksessa, eli skaalautuu erittäin hyvin ytimille.
 
Meni kyllä välillä aikamoiseksi paskamyrskyksi kun Cairon katoilla alkanut jengi pyörimään, esim breakissa A lipulla on 5 sisäänkäyntiä josta lappaa vihuja plus katoilla on ampujia ja niskaan hyppii. Käytännössä aivan mahdoton tehtävä.
Peakissa konkkaa pelatessa C lipun takavuoren sisään pääsee ja sieltä vihut voi spawnaa ja hyppää alas tai ampua kalliotekstuurin läpi.
Iberianissa taas oli lattia jonka sisällä oli vihuja ja ampuivat sieltä menemään tekstuurien läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän optimistisesti minusta ovat laitelleet noita minimi- ja suositeltuja konevaatimuksia. Minimivaatimuksen palikoilla ei varmasti pelailla yhtään nautittavaa normaalikartan 64p conquestia, ellei ole jotkut pro cs graffa-asetukset. Taitaa muutenkin olla nuo konevaatimukset ajateltu 1080p.

Optimointihan tietysti on vielä täysin vaiheessa tai suunnilleen tekemättä, omakin 5800x3d+4070TiS puoli-idlailee jossain 45%+33% käyttöasteessa pelimuodosta riippumatta.
Laita EA overlay EA apista päälle, vaikuttais että se on kytketty pois. Beta on optimoitu yllättävän hyvin. Minulla 5080x3d ja 5070ti käyttöasteet hyvällä mallilla. High/Ultra asetuksilla fps 80-100, dlss qualitylla mennään 120-150, 3440x1440 resoluutiolla. Battlefieldot ovat aika prosessori vetosia.
 
Betan perusteella ei ole menossa ostoon. 6 tuntia pelasin viikonloppuna ja tylsistyin. HC toki tekisi tästä siedettävämmän.
 
  • Tykkää
Reactions: MtP
Karttojen koko on mun mielestä hyvä, koska ei tarvitse mitään kilometriä juosta pisteeltä toiselle vaan ihan jalankin löytää pisteeltä toiselle juuri sopivalla patikalla.

Tuosta yhtään isommat mapit, niin se muuttuu conquest pelkäksi ajoneuvoylivertaisuudeksi. Pisteet tästä kyllä täytyy myöntää.
 
Luulisi sen olevan julkaisussa, mutta sehän on aina ollut bäfä kolmosesta lähtien jo se easy mode missä ei niin paljon tarvita taitoa.
Juuri kasuaali noobille sopiva moodi, jos ampuu sarjan niin toinen putoo😁 Nyt se on headshotin jahtaamista. Eioo hetkeen pelannu bäfää, niin vähä oli taas hakemista. 5800x meinaa vähä 4k näytöllä piiputtaa. Mutta odotellaan nyt julkaisu. Tuota normaali moodia tankilla tai lentohärvelillä kun pelailee, niin vihukki putoo.
 
Muutamia tunteja tullut nyt betaa tahkottua ja täytyy sanoa, että jokin tuossa BF kutosessa tökkii. Ehkä se, että ei vielä oo kaikki aseet/tavarat/mapit auki. BF 1 / 5 gameplay vaan uppoaa itseeni paljon paremmin
 


Bloom / spreadi kohdasta 8.35 alkaen

Tää överi bloom ehdottomasti isoin miinus pelissä tällä hetkellä. Tekee monessa tilanteessa gunplaysta ikävältä tuntuvaa arpapeliä.

Kai tossa on ajatuksena tasoittaa taitoeroja, ettei kasuaalimpi porukka ragequittaa liian nopeasti. Pelintekijät puhuivat Battlefield V:n aikaan ihan avoimesti tästä balansoinnista, nostivat TTK:ta koska peli suosi liikaa hyviä pelaajia.
 
Viimeksi muokattu:
Betan 10 h pelailun perusteella vihdoin hyvä BF nelosen jälkeen, taitaa uskaltaa ostaa jo julkkarissa. Nelosta pelanneet muistavat varmasti paljonko siinä oli parannettavaa ensi alkuun ja kuinka peli saatiin oikeasti kuntoon vasta DICE LA:n ottaessa pelin ylläpitoonsa. Nyt lähtötilanne on mielestäni merkittävästi parempi kuin nelosen julkkarissa.

Yllättävän hyvin rullasi antiikkisella Ryzen 3600 ja RTX 3060 Ti -combolla, 3440x1440 resolla minimiasetuksilla ja DLSS balancedilla ruudunpäivitys oli 70-100 fps vaihteluvälillä breakthrough-moodissa. Konkkamapeissa alkoi prossun ikä jo näkyä, jolloin isoimpien rymistelyjen aikana kyykkäiltiin 60 fps paikkeille. Taitaa saada vihdoin syyn päivittää prossupuolta nykyaikaan, nyt jää 165 hz näytöstä hyödyntämättä iso osa kun prossu ei pysy menossa mukana.

Custom servut sniperlimitteineen olisi kyllä poikaa, vaikka ei taida valitettavasti julkkariin tulla. Muuten peli oli yllättävän pelattavassa kunnossa jo nykyisellään, varsinaisia ärsyttäviä piirteitä ei hirveämmin ehkä recoil bloomia lukuunottamatta ei noilla testaustunneilla osunut omalle kohdalle. Pirun pitkään saikin odottaa pelikelpoista bäfää nelosen jälkeen.
 
vilkasin äsken shroudin striimiä ja se itki tosta hajonnasta livenä kuinka vakava bugi tuo on.

On se ihme kun cs pelaaja ei ymmärrä että liikkuessa kudit lentää mihin sattuu tai sitten esittää vaan tyhmää.
Ehkä se olisi hauskempaa pelaamista jos tuota hajontaa vähennettäisiin kun hahmo tähtää ja pystyisi liikkua edes pari askelta ilman että kudit lentää mihin sattuu.

muok. pikaisesti katoin vod:sta että shroudin pelityyli on W pohjassa kokoajan. Käy ihan järkeen että se ei tykkää tosta hajonnasta liikkuessa.
 
Viimeksi muokattu:
vilkasin äsken shroudin striimiä ja se itki tosta hajonnasta livenä kuinka vakava bugi tuo on.

On se ihme kun cs pelaaja ei ymmärrä että liikkuessa kudit lentää mihin sattuu tai sitten esittää vaan tyhmää.
Ehkä se olisi hauskempaa pelaamista jos tuota hajontaa vähennettäisiin kun hahmo tähtää ja pystyisi liikkua edes pari askelta ilman että kudit lentää mihin sattuu.
Eikö ton vois muuttaa niin että kuti lentää mihin tähtäin osoittaa, mutta rekyyli olis todella korkea liikkuessa eli hyvänkin pelaajan vaikea osua vihuun? Nyt toimii niin, että tähtäin pysyy suht stabiilina liikkuessakin mutta kuti lentää aivan muualle kuin mihin tähtäin osoittaa. En tiedä miksi tämä on parempi vaihtoehto.
 
vilkasin äsken shroudin striimiä ja se itki tosta hajonnasta livenä kuinka vakava bugi tuo on.

On se ihme kun cs pelaaja ei ymmärrä että liikkuessa kudit lentää mihin sattuu tai sitten esittää vaan tyhmää.
Ehkä se olisi hauskempaa pelaamista jos tuota hajontaa vähennettäisiin kun hahmo tähtää ja pystyisi liikkua edes pari askelta ilman että kudit lentää mihin sattuu.

Satuin katsomaan samaan aikaan, kyseessä on bugi jolloin bloom pysyy maksimissa vaikka hän oli paikallaan ja kyykyssä. Ainoa keino korjata se oli liukua kaksi kertaa, mikä kuulostaa oudolta.
 
Satuin katsomaan samaan aikaan, kyseessä on bugi jolloin bloom pysyy maksimissa vaikka hän oli paikallaan ja kyykyssä. Ainoa keino korjata se oli liukua kaksi kertaa, mikä kuulostaa oudolta.
Jaa kappas, katsoin myös striimiä ja mietinkin mikä tuossa nyt oli bugi kun toki bloom on olemassa.
Se selittääkin, thanks.

Meni varmaan ohi jos shroud selitti että miten se on bugi, eikä ominaisuus. :thumbsup:
 
Satuin katsomaan samaan aikaan, kyseessä on bugi jolloin bloom pysyy maksimissa vaikka hän oli paikallaan ja kyykyssä. Ainoa keino korjata se oli liukua kaksi kertaa, mikä kuulostaa oudolta.
Ite avasin shroudin striimin ihan tossa clipin lopussa. katoin nyt koko pätkän niin joo kyllähän toi vaikuttaa joltain bugilta.
 
Nyt loppui ensimmäinen kokeilu. 15h tuli mittariin ja ihan helvetin hyvä. Menee välittömästi julkkarissa ostoon. Tämä on juuri sitä mitä odottikin.
 
Eikö ton vois muuttaa niin että kuti lentää mihin tähtäin osoittaa, mutta rekyyli olis todella korkea liikkuessa eli hyvänkin pelaajan vaikea osua vihuun? Nyt toimii niin, että tähtäin pysyy suht stabiilina liikkuessakin mutta kuti lentää aivan muualle kuin mihin tähtäin osoittaa. En tiedä miksi tämä on parempi vaihtoehto.
Ittee nyt ei haittaa jos shroudia vähän nerffataan bäfässä tollasilla bugeilla kun hepulla on tollanne kirurgin käsi.

Itse taisin pelailla arviolta jotain 30-40h väliltä mutta EA appi vaan sanoo 0h eikä tuota hajonta bugia onneksi tullut kohdalle kertaakaan vaikka mediciä tarvittiin melkein joka toisen vihun kohdalla ja välillä jokaisen...

Kunhan unlockaa parempia osia aseisiin niin hajonta ja rekyyli on aika hallittavissa. Tosin riippuu aseesta ja eiköhän nuo arvotkin muutu julkaisuun mennessä ja niitä hinkataan sen jälkeenkin.
NGO ainakin ampuu ihan laaseria eniten rekyylia poistavilla osilla.
 
Vähän optimistisesti minusta ovat laitelleet noita minimi- ja suositeltuja konevaatimuksia. Minimivaatimuksen palikoilla ei varmasti pelailla yhtään nautittavaa normaalikartan 64p conquestia, ellei ole jotkut pro cs graffa-asetukset. Taitaa muutenkin olla nuo konevaatimukset ajateltu 1080p.

Optimointihan tietysti on vielä täysin vaiheessa tai suunnilleen tekemättä, omakin 5800x3d+4070TiS puoli-idlailee jossain 45%+33% käyttöasteessa pelimuodosta riippumatta.
3700x loppuu puhti ja näyttis pystyisi työntää 20-40fps enemmän heti kättelyssä jos bf6 omaa fps mittaria on uskominen. Rx9070xt ja 5700x3d varmaan tilauksiin, pelkkä prosessorin päivitys olisi halpa mikäli 3070 olisi enemmän näyttömuistia. Onko kellään vastaavaa settiä ja mitä fps irtosi? Tuo 70-100 on täysin pelattava mutta 60 alkoi olemaan aika nihkeä. Riippui tosi paljon kartasta ja kuinka paljon taloja oli mennyt rikki. Juuri nuo isot matsit itseä kiinnostaa nämä pienemmät tuntui liian cosi maiselle, jengi vain liukui ja käytti haulikkoa.
 
Laita EA overlay EA apista päälle, vaikuttais että se on kytketty pois. Beta on optimoitu yllättävän hyvin. Minulla 5080x3d ja 5070ti käyttöasteet hyvällä mallilla. High/Ultra asetuksilla fps 80-100, dlss qualitylla mennään 120-150, 3440x1440 resoluutiolla. Battlefieldot ovat aika prosessori vetosia.

Steam-versio käytössä, joten tuo bugi ei taida minua koskea.
 
Itsellä 5950x RTX 3080 1440p Balanced High presetillä ja DLSS Balanced jotain 90-100fps cpu takia.
Medium presetti olisi vähän kevyempi prossulle jolla saisi jonkun fps lisää, mutta riittää minulle.

Hub mittaili jotain suuntaan antavia lukemia 5800x3d:llä
 
Se on tänään varmaan nelosta sitten jos servut on tosiaan kiinni.
Kiinni ovat, eli torstaina klo 11 pääsee taas vähän addiktiota ruokkimaan.
Se seuraava setti loppuu sitten seuraavana maanantaina klo 11.

En oo tainnut itse yleistä mielipidettä edes vielä kirjoitella, mutta tähän mennessä 15 tunnin kokeilulla on lähes varmaa että peli ostoon menee.
Ennakkoon toki ei tarvitse ostaa, koska oikeastaan ainoa syy miksi ehkä tekisin sen olisi joku early access julkaisuun mutta tässä ei sellaista ole.

Taustana itselle BF4 viimeeksi sellainen mitä pelasi nelinumeroisia tunteja.
1/V/2042 tuli ostettua, mutta hyvin vähälle jäi pelaamiset. 1/V oli ehkä hyviä pelejä, mutta ei vaan nappaa noi WW1/2 asetelmat ja sille ei voi mitään.
2042 nyt oli vaan niin kauan semmosta ripulia, että nyt kun peli ehkä olisi parempi ei vaan ole tullut palattua sen pariin.

Pelissä on toki paljon fiksattavaa ja ihan pelimekaanisia asioita voisi mun mielestä muuttaa.
Esimerkiksi mun mielestä assaultilta pitää ottaa pois toi mahku kantaa sekä rynkkyä että haulikkoa, mielestäni aivan liian hyvä ominaisuus. Tarkennetaan että itse pelasin eniten assaulttia ja kannoin juurikin noita aseita.

Peli näyttää hyvältä jopa low asetuksilla, ja sigun palikoilla mediumilla sai jo ihan tarpeeksi kivat freimit 1440p resolla.

Päällimmäinen fiilis on erittäin positiivinen ja pelit on parhaimillaan erittäin viihdyttäviä.
 
Dediservujahan ei tule myöskään lopulliseen versioon. Satoja tunteja tuli lennettyä aikaisemmissa osissa ja kopterit ovat aivan päinvastaiset verrattuna BF2-BF4 aikoihin; Jo 2024:ssa huomasi, että koko pelimekaniikka on heitetty romukoppaan, että crossplay-konsolipelaajat voivat lentää ohjaimella.
Ei nuo uudistukset palvele millään lailla konsolipelaajia. Itse bf2 jälkeen pelannut ainoastaan konsolilla ja kyllä ne mekaniikat oli parhaimmillaan bf3 ja bf4 aikaan. Tuli laitettua elämästä suuria määriä aikaa lentelyyn bäfässä tietyillä servuilla.

Silloin myös ajoneuvojen kontrollit oli ohjaimelle vakiona hyvät eikä niitä tarvinnut pahemmin muuttaa. Jos oikein muistan, niin bf4 jälkeen jostain syystä joku oli saanut mielestään hyvän idean muuttaa vakio kontrollit aivan täysin, että ajoneuvot liikkuvat tateilla pelkästään ja tämä idea oli mennyt jossain palaverissa vielä läpi.

Jos täällä konsolipelaajia on, niin kannattaa vaihtaa ajoneuvojen kontrollit (maa ja ilma) semmoiseksi kuin ne oli ennen. Asetuksista ne on nopea ja helppo vaihtaa. Eli alemmista takanapeista kaasu ja jarru ja toisella tatilla ajoneuvon kääntyminen ja toisella tykin ohjaus. Ampuminen ja tähtäys/zoom ylempiin takanappeihin. Tällä tavalla niitä on huomattavasti helpompi käyttää. Tai no ainakin omasta mielestä :)

Tätä betaa tuli pelattua 30 tuntia. Ostoon menee jos hardcore pelimuoto tulee takaisin ja viilauksia ajoneuvoihin, ajoneuvojen antamaan damageen, engineerille ei noin montaa sinkoa ja iglaa ja vain toisen saa kerrallaan käyttöön.

Tällä hetkellä helikopteri on aivan paperia ja ilmatorjuntaan soveltuvia välineitä noin ahtaaseen karttaan on aivan liikaa, puhumattakaan, että jokaisella engineerillä on kainalossa mieletön satsi ohjuksia. Ennen kuin joku kerkeää toteamaan bf3 kopterin myllytyksestä, niin ei en kaipaa myöskään sitä, mutta tasapainoon nuo pitäisi saada paremmin.

Huomasin osumien rekisteröinnin heittelevän yllättävän paljon. Jossain erässä ttk oli omaan makuun todella hyvä ja viholliset tippuivat yllättävän kaukaakin carbinella ja ajattelin ettei tässä edes tarvitse haikailla hc muodon perään. (Paitsi spottauksen takia kyllä). Mutta jossain erässä sai ampua ihan liikaa ja pääosuman väri vilahteli, eikä silti vihollinen kuollut. Time to death on niin pieni, että välillä turhautti todella paljon porata puoli lipasta viholliseen joka kääntyi ja ampui takaisin vartaloon ja kuolin saman tien.
 
Eikö ton vois muuttaa niin että kuti lentää mihin tähtäin osoittaa, mutta rekyyli olis todella korkea liikkuessa eli hyvänkin pelaajan vaikea osua vihuun? Nyt toimii niin, että tähtäin pysyy suht stabiilina liikkuessakin mutta kuti lentää aivan muualle kuin mihin tähtäin osoittaa. En tiedä miksi tämä on parempi vaihtoehto.
Samaa mieltä, tuo on ihan urpo toteutus tällaisenaan. Jos eivät sitten halua demota noilla jotain venäläisiä aseita, joissa kudit osuvat tuurilla vähän sinne tänne, riippumatta siitä mihin tähtäin osoittaa. :D
 
Kiinni ovat, eli torstaina klo 11 pääsee taas vähän addiktiota ruokkimaan.
Se seuraava setti loppuu sitten seuraavana maanantaina klo 11.

En oo tainnut itse yleistä mielipidettä edes vielä kirjoitella, mutta tähän mennessä 15 tunnin kokeilulla on lähes varmaa että peli ostoon menee.
Ennakkoon toki ei tarvitse ostaa, koska oikeastaan ainoa syy miksi ehkä tekisin sen olisi joku early access julkaisuun mutta tässä ei sellaista ole.

Taustana itselle BF4 viimeeksi sellainen mitä pelasi nelinumeroisia tunteja.
1/V/2042 tuli ostettua, mutta hyvin vähälle jäi pelaamiset. 1/V oli ehkä hyviä pelejä, mutta ei vaan nappaa noi WW1/2 asetelmat ja sille ei voi mitään.
2042 nyt oli vaan niin kauan semmosta ripulia, että nyt kun peli ehkä olisi parempi ei vaan ole tullut palattua sen pariin.

Pelissä on toki paljon fiksattavaa ja ihan pelimekaanisia asioita voisi mun mielestä muuttaa.
Esimerkiksi mun mielestä assaultilta pitää ottaa pois toi mahku kantaa sekä rynkkyä että haulikkoa, mielestäni aivan liian hyvä ominaisuus. Tarkennetaan että itse pelasin eniten assaulttia ja kannoin juurikin noita aseita.

Peli näyttää hyvältä jopa low asetuksilla, ja sigun palikoilla mediumilla sai jo ihan tarpeeksi kivat freimit 1440p resolla.

Päällimmäinen fiilis on erittäin positiivinen ja pelit on parhaimillaan erittäin viihdyttäviä.
Samoilla lähtökohdilla, myös supportille voisi hiukan tehdä muutoksia. Pelasin sitä pääosin ja 50 pistettä revivestä, joka ei aina edes toiminut vaikka kuinka lataili ja oli oman vieressä, on kyllä mielenkiintoinen ratkaisu. 100 tietty sai squadilaisesta, mutta tuo on vain yksinkertaisesti liian vähän. Myös tuon ammo/health packin cooldownia voisi vähän lyhentää, ja jos tarkoitus on ettei se ole "liian hyvä", niin ottaa vaikka itseltä healin pois pidemmäksi aikaa, mutta että sitä voi muille sitten heitellä. Tuntui aika turhalta välillä varsinkin kun Domia pelasi ja joutui parikin taistelua mennä ennenkun sai sen heitettyä uudelleen, sen kuitenkin ollessa koko kitin toinen pääideoista. Samalla reconin C4 ja muutenkin oikeastaan kaikki abilityt oli vähän outoja aikaisempiin verrattuna. En kokeillut muutakuin Domissa, mutta oletan toimivan samoin myös muissa muodoissa, eli C4 latautuu itsestään, tugs ei häviä vaikka kuolet jne. Aika heikolta tuntui myös nuo C4, en tajua mikä tän kokeilun idea noin yleensäkään on. Samalla kun tekee noille jotain voi ottaa snipuista myös sen sweet spotin pois, typerä mekaniikka.

En oikein tiedä mitä mieltä oon tuosta haulikko toisena aseena järjestelystä, mutta ainakin itse haulikolle pitää (ja ilmeisesti onkin tekemässä) jotain kuitenkaan täysin rampauttamatta sitä. Damage on ihan ok, mutta vaikka ampumisnopeutta hiukan hitaammaksi. Sen kuuluu tappaa läheltä, mutta ei kuitenkaan niin että sillä saa 4 vastaantulijaa lähes kuka vaan. Myös sille toiselle kranaatinheittimelle pitää tehdä jotain, se stun lock minkä se saa aikaan samalla vieden joku 80% hpsta on ihan älytön.

Tällä hetkellä helikopteri on aivan paperia ja ilmatorjuntaan soveltuvia välineitä noin ahtaaseen karttaan on aivan liikaa, puhumattakaan, että jokaisella engineerillä on kainalossa mieletön satsi ohjuksia. Ennen kuin joku kerkeää toteamaan bf3 kopterin myllytyksestä, niin ei en kaipaa myöskään sitä, mutta tasapainoon nuo pitäisi saada paremmin.

Ainut oikea ongelma kolmosessa kopterien suhteen oli se, kun joku kaksikko hoverasi sillä täysin paikallaan jossain skyboxissa ollen samalla muiden kuin jettien tai toisen kopterin TV missilen ulottumattomissa. Hyvät jetit oli kuitenkin se suurempi paha, ja tässä pelissä taitaa taas loistaa ainakin damagen puolesta. Aika paljon muutoksia noihin kaikkiin saisi mielestäni tehdä, että olisi oikeasti hyvät ja se voi olla vähän liian kova homma enää tässä kohtaa, joten saa nähdä joutuuko niitä myös entisenä vehicle-pelaajana sitten välttelemään jatkossa. :thumbsdown:
 
Kiinni ovat, eli torstaina klo 11 pääsee taas vähän addiktiota ruokkimaan.
Se seuraava setti loppuu sitten seuraavana maanantaina klo 11.
Loppuuko ensi viikonlopun beta siis sunnuntai- vai maanantaiaamuna? Tämän mukaan jo sunnuntaina: BF6 Open Beta Guide - Battlefield 6 Guide - IGN

Open Beta
  • Starts: Thursday, August 14 at 8:00 UTC (1AM PT)
  • Ends: Sunday, August 17 at at 8:00 UTC (1AM PT)
 
Ihan hyvin maistui Beta.

Suurimpana kritiikkinä täytyy mainita surkea netcode. Osumista ~15% ei rekisteröidy serverin puolella ollenkaan pelin oman network-overlayn mukaan. Ja tuon kyllä myös huomasi. Toivottavasti saavat tuon joskus kuntoon.

Toisena kritiikkinä aseiden ja ampumisen tunnottomuus. Tai oikeastaan tämä on vaan sellainen osa-alue missä CoDit on edellä. Fiilis ampumisessa, aseiden äänet ja aseiden animaatiot ovat heikommalla tasolla Battlefieldissä.

Tempo myös inasen liian nopea. Elämäpisteiden parantumista ja uudelleensyntymistä täytyy hidastaa.

Muuten kyllä vaikuttaa aika hyvältä verrattuna 2042:een.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Loppuuko ensi viikonlopun beta siis sunnuntai- vai maanantaiaamuna? Tämän mukaan jo sunnuntaina: BF6 Open Beta Guide - Battlefield 6 Guide - IGN

Open Beta
  • Starts: Thursday, August 14 at 8:00 UTC (1AM PT)
  • Ends: Sunday, August 17 at at 8:00 UTC (1AM PT)
Kannattaa varmaan lukea tiedot virallisilta sivuilta?
Weekend 2 opens on August 14 at 8:00 UTC (1AM PT) and closes August 18 at 8:00 UTC (1AM PT)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 726
Viestejä
4 871 321
Jäsenet
78 697
Uusin jäsen
olliii123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom