Battlefield 6 (10.10.2025)

Olispa ne BF4 ”trooppiset saaret” mappeja tässäkin, en muista enää mikä lisäosa oli. Myrskyt ja kaikki. Oikeastaan muita BF sen jälkeen pahemmin ole kuin testaillut.

Ainakin Paracel Storm ja Hainan resort oli itselle mieluisia trooppisia mappeja ja oli ihan alusta asti mukana.

Itselle juuri nuo BF4 vanilla mapit oli ne parhaat. En oikein lämmennyt ikinä niille lisäosien mapeille jostain syystä. Toki BF4 second assault toi mukaan vanhoja lemppareiota.
 
Naval Strike DLC tais olla kyseessä.

Hauskana sivuhuomiona, että tällä hetkellä lähes kaikki pystyssä olevat BF4 serverit ovat aivan täynnä ja pahimmillaan niihin tais jonottaa 11-16 pelaajaa :lol: vähän lähteny lapasesta. Jotain hajaservuja oli, mihin sentää mahtui pelaamaa.
Tuli muutama tunti koitettua BF6:sta ja sen jälkeen piti pitkästä aikaa asennella BF4 ja huomasin saman. Varmasti näkyy nyt pieni piikki vanhempien BF:ien pelaajamäärissä.

Mitä tulee tuohon uusimpaan, niin yllättävän hyvä oli kyllä jo betassa. Huomaa vain, että ei oo tullu fps-pelejä pelattua, kun ei tahdo enään pärjätä niin kuin kolmosen ja nelosen aikaan. Nykyään aika on pelaamiselle sen verran kortilla, että ei tuu ainakaan julkaisussa hommattua, mutta kenties sitten myöhemmin. Hyvää mäiskettä ja tykkäsin kyllä noista kartoista, vaikka siinä vuoristokartassa peli välillä jumahti siihen ekalle kukkulalle. Tulisikin jokerilla Karkand ja Road to Jalalabad kartat noista vanhemmista tuotoksista.
 
Mikäköhän aivopieru ollut kehittäjiltä tehdä konekivääreille niin älytön spreadi, että suositellaan käyttämään burstia? Miksi noissa edes sitten on fullauto firemode jos sillä on mahdoton osua edes ladon seinään? Ei helvetti kun vitutti betassa, kun ei niillä saanut ketään oikein hengiltä (muilla aseilla keikkuu yleensä top kolmosessa). Tohon vielä lisää sen ettei servu vaan laske kaikkia osumia osumiksi, niin täysin hyödytöntä ajankäyttöä noilla sohiminen. Ei enää koskaan noita paskeita.
Itse pelasin supportia eniten näistä classeista ja ihan sillä konekiväärillä mikä siinä oletuksena oli, enkä kyllä huomannut mitään tällaista ongelmaa.
Hyvältä tuntui konekivääri omaan makuun.
 
Mikäköhän aivopieru ollut kehittäjiltä tehdä konekivääreille niin älytön spreadi, että suositellaan käyttämään burstia? Miksi noissa edes sitten on fullauto firemode jos sillä on mahdoton osua edes ladon seinään? Ei helvetti kun vitutti betassa, kun ei niillä saanut ketään oikein hengiltä (muilla aseilla keikkuu yleensä top kolmosessa). Tohon vielä lisää sen ettei servu vaan laske kaikkia osumia osumiksi, niin täysin hyödytöntä ajankäyttöä noilla sohiminen. Ei enää koskaan noita paskeita.
Kyllähän ne kudit suppressiota aiheuttaa vaikka ei osuisikaan. Eli ei se ihan turhaa ammuskelua ole.
 
Mikäköhän aivopieru ollut kehittäjiltä tehdä konekivääreille niin älytön spreadi, että suositellaan käyttämään burstia? Miksi noissa edes sitten on fullauto firemode jos sillä on mahdoton osua edes ladon seinään? Ei helvetti kun vitutti betassa, kun ei niillä saanut ketään oikein hengiltä (muilla aseilla keikkuu yleensä top kolmosessa). Tohon vielä lisää sen ettei servu vaan laske kaikkia osumia osumiksi, niin täysin hyödytöntä ajankäyttöä noilla sohiminen. Ei enää koskaan noita paskeita.
Ei siinä ole mitään ongelmaa jos ei yritä jotain sivujuoksuja ja bunnyhoppeja samaan aikaan kun ampuu. Pysähtyy, tähtää ja tulta niin hyvin uppoo.
 
Kyllähän ne kudit suppressiota aiheuttaa vaikka ei osuisikaan. Eli ei se ihan turhaa ammuskelua ole.
Muillakin pyssyillä taisi tulla suppressionia, joten ei näiden käytöllä mitään järkeä.

Ei siinä ole mitään ongelmaa jos ei yritä jotain sivujuoksuja ja bunnyhoppeja samaan aikaan kun ampuu. Pysähtyy, tähtää ja tulta niin hyvin uppoo.
Monta kertaa kävelin vihun selkään, asensin konekiväärin tukeen, otin vihun jyvälle ja nappipohjassa painelin menemään. Hitmarkkerit vaan vilkkuu pari kolme sekuntia ja vihu alkaa ihmetellä mikä kutittelee. Juuri kun se alkaa kääntyä mua kohti, olekin yhdessä framessa kuollut ja ottanut 6-7 osumaa. Ei helvetti mitä roskaa. SMG kaikilta etäisyyksiltä joka tilanteessa aina parempi vaihtoehto, jengi lakoo hetkessä.
 
Monta kertaa kävelin vihun selkään, asensin konekiväärin tukeen, otin vihun jyvälle ja nappipohjassa painelin menemään. Hitmarkkerit vaan vilkkuu pari kolme sekuntia ja vihu alkaa ihmetellä mikä kutittelee. Juuri kun se alkaa kääntyä mua kohti, olekin yhdessä framessa kuollut ja ottanut 6-7 osumaa. Ei helvetti mitä roskaa. SMG kaikilta etäisyyksiltä joka tilanteessa aina parempi vaihtoehto, jengi lakoo hetkessä.

Toi muuten saattoi olla bugi. Luin (fb/reddit, tuskin täältä) jonkun streamerin huomanneen että LMG:n spreadi saattoi jäädä maksimille ja ainoa tapa resetoida se oli joku tupla-slaidi tms :D Eiköhän se launchiin mennessä korjaannu?
 
Huomenna näkee mitä muutoksia ovat tehneet, kaippa ne on feedbäkit lukeneet ja sen pohjalta muutoksia tehty :) ainakin toivossa on hyvä elää.
 
Toi muuten saattoi olla bugi. Luin (fb/reddit, tuskin täältä) jonkun streamerin huomanneen että LMG:n spreadi saattoi jäädä maksimille ja ainoa tapa resetoida se oli joku tupla-slaidi tms :D Eiköhän se launchiin mennessä korjaannu?
Toi selittäisikin asian. Tuntui olevan ihan rikki.
 
Ainakin Paracel Storm ja Hainan resort oli itselle mieluisia trooppisia mappeja ja oli ihan alusta asti mukana.

Itselle juuri nuo BF4 vanilla mapit oli ne parhaat. En oikein lämmennyt ikinä niille lisäosien mapeille jostain syystä. Toki BF4 second assault toi mukaan vanhoja lemppareiota.
Jännästi vaihtelee ihmisten mielipiteet, itse en pitänyt BF4 mapeista ollenkaan mutta BF3 mapit oli nannaa. Tosin BF4 DLC mapit oli osa tosi jees. Taitaa tosin olla aika yleinen mielipide mitä redditistä ihmisten postauksia lukenut.
Huomenna näkee mitä muutoksia ovat tehneet, kaippa ne on feedbäkit lukeneet ja sen pohjalta muutoksia tehty :) ainakin toivossa on hyvä elää.
Jotain päivityksiä tulee, mutta osa jää betan ulkopuolelle oli joku twiitti.
 
Jännä minkä eron tekee pelin animaatiot, pienet kartat / kujat, muuten sulavampi liike, youtube pätkien isot fovit, jne.

Tässä kun on paljon lukenut siitä, että BF6 liikkuminen on liian nopeaa.
Ehkä liikkuminen yleisesti on vikkelää, kun ukot on aika akrobaatteja, mutta jos puhutaan puhtaasti juoksemisesta, niin tässä on moderneista bäfistä hitain juoksu pl. puukolla...

1755070485477.png

Lähde: Reddit / YouTube

Jos joku ei tosiaan tiennyt, F-napista (vakiona) iskee puukolla ja jos pitää hetken pohjassa se jää käteen. Sitten voi juosta rivakammin, mikä on rundin alussa ihan hyödyllistä etenkin pienissä kartoissa.
 
youtube ehdotteli jotain 700 views videota
Ehkä toi selittää miksi jotkut valittaa että peli on liian nopeeta.
Huijarit kyseessä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Huomenna alkavassa betassa on redditin mukaan extra mappi eikä vain 1 mappi, onko tästä jotain tietoa kenelläkään?

Hyvä tietenkin jos näin on

Edit: no niinhän sinä kuvassa sanotaankin, olinpa sokea
 
youtube ehdotteli jotain 700 views videota
Ehkä toi selittää miksi jotkut valittaa että peli on liian nopeeta.
Huijarit kyseessä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Noi clipit mitä näytti ruudulla ei mielestäni mitenkään tosi ihmeellinen taidonnäyte oo enää 2025, ja tuo korkealle hyppääminenhän on ilmeisesti joku bugi minkä pystyy toistamaan halutessaan. En muista enää mitä siinä piti tehdä, mutta oli myös juttua jostain puukotusbugista ikkunoista, jolloin hahmo myös hyppää korkeammalle kun pitäisi.

Ikävä asia mikä monen tulisi kohdata on se, että valitus pelin nopeudesta johtuu yksinkertaisesti kyvyttömyydestä pärjätä 10, 20, 30v nuoremmille, jotka eivät vain matele suorassa jonossa vihujen tähtäimeen kuten wanhoina hywinä aikoina. Tästä harmistuneena vika on joko pelissä tai huijaripelaajissa, samalla kuvitellen vieläkin olevan itse joku esimerkkirajapyykki rehdille pelaajalle. Missään pelissä en oo kohdannut yhtä paljon (perätöntä) koodarihuutelua kuin bäfässä :asif:
 
Noi clipit mitä näytti ruudulla ei mielestäni mitenkään tosi ihmeellinen taidonnäyte oo enää 2025, ja tuo korkealle hyppääminenhän on ilmeisesti joku bugi minkä pystyy toistamaan halutessaan. En muista enää mitä siinä piti tehdä, mutta oli myös juttua jostain puukotusbugista ikkunoista, jolloin hahmo myös hyppää korkeammalle kun pitäisi.

Ikävä asia mikä monen tulisi kohdata on se, että valitus pelin nopeudesta johtuu yksinkertaisesti kyvyttömyydestä pärjätä 10, 20, 30v nuoremmille, jotka eivät vain matele suorassa jonossa vihujen tähtäimeen kuten wanhoina hywinä aikoina. Tästä harmistuneena vika on joko pelissä tai huijaripelaajissa, samalla kuvitellen vieläkin olevan itse joku esimerkkirajapyykki rehdille pelaajalle. Missään pelissä en oo kohdannut yhtä paljon (perätöntä) koodarihuutelua kuin bäfässä :asif:
kovasti yritettiin huijata kummiskin kun javelin esti 330k yritystä betan kahtena enimmäisenä päivänä.

Itsellä ei tullut vastaan mitään selvää huijaria koko betan aikana joten ehkä tuo javelin toimii paremmin kuin muut anticheatit.
muutama sellainen hyvä "pelituoli" pelaaja kuka pommitteli 60 tappoa ilman ajoneuvoja ja yks kuka sai vain muutaman tapon epäilyttävästi mutta pistin netkoodin piikkiin.
 
Tuntuu kyllä ettei tässä ole movement inertiaa, kuten esim BF4, vaikka tuo juoksu olisikin hitaampaa tai yhtä hidasta kuin nelosessa. Ainakin omasta mielestä se vauhtihurjasteluongelma on lähinnä kaikessa muussa kuin jossain 100m suoran juoksunopeudessa.
Onko esimerkiksi tuota suunnanvaihtonopeutta ja stancenvaihtonopeutta tai aseidenkäsittelynopeutta testatailtu?

Varmaan bäfässä yleensäkin tuo "jatkuva" koodarihuutelu johtuu suurelta osin nettikoodista, jonka bugaaminen on välillä ihan 1:1 koodarien aiheuttamien vääryyksien kanssa. Kyllähän betassa minullakin tuli vastaan yksi aika varma tapaus ja pari 50/50 hämärää hiipparia.
 
Tuntuu kyllä ettei tässä ole movement inertiaa, kuten esim BF4, vaikka tuo juoksu olisikin hitaampaa tai yhtä hidasta kuin nelosessa. Ainakin omasta mielestä se vauhtihurjasteluongelma on lähinnä kaikessa muussa kuin jossain 100m suoran juoksunopeudessa.
Onko esimerkiksi tuota suunnanvaihtonopeutta ja stancenvaihtonopeutta tai aseidenkäsittelynopeutta testatailtu?

Varmaan bäfässä yleensäkin tuo "jatkuva" koodarihuutelu johtuu suurelta osin nettikoodista, jonka bugaaminen on välillä ihan 1:1 koodarien aiheuttamien vääryyksien kanssa. Kyllähän betassa minullakin tuli vastaan yksi aika varma tapaus ja pari 50/50 hämärää hiipparia.
Mielestäni hyvä ettei ole raskasta movement inertiaa, tekee liikkumisesta ihan pelleilyä videopeleissä, sellasilla on pilattu monet pelit kuten Escape from Tarkov vaikka se "realismia" tavoitteleekin.

Bäfä kuitenkin aika arcadepeli niin mitä enemmän mallia kilpa-fps peleistä niin sen parempi minun mielestäni, esim. spread todella minimaaliseksi RNG:ksi ja rekyylin opettelu tilalle kuten CS:ssä konsanaan. :smoke:

Mutta meitä on moneen junaan. :D
 
Noi clipit mitä näytti ruudulla ei mielestäni mitenkään tosi ihmeellinen taidonnäyte oo enää 2025, ja tuo korkealle hyppääminenhän on ilmeisesti joku bugi minkä pystyy toistamaan halutessaan. En muista enää mitä siinä piti tehdä, mutta oli myös juttua jostain puukotusbugista ikkunoista, jolloin hahmo myös hyppää korkeammalle kun pitäisi.

Ikävä asia mikä monen tulisi kohdata on se, että valitus pelin nopeudesta johtuu yksinkertaisesti kyvyttömyydestä pärjätä 10, 20, 30v nuoremmille, jotka eivät vain matele suorassa jonossa vihujen tähtäimeen kuten wanhoina hywinä aikoina. Tästä harmistuneena vika on joko pelissä tai huijaripelaajissa, samalla kuvitellen vieläkin olevan itse joku esimerkkirajapyykki rehdille pelaajalle. Missään pelissä en oo kohdannut yhtä paljon (perätöntä) koodarihuutelua kuin bäfässä :asif:
Tuskin täällä kukaan edes odottaa, että vihollinen kävelee suorassa jonossa tähtäimen eteen. Oli sitä ikäeroa 10, 20 tai 30 vuotta. Sen sijaan jos liikkuminen muistuttaa teleporttaamista ja täyttää glitchin määritelmän koko muun serverin ihmetellessä toimintaa, nii se ei oo mitenkään "cool tai fresh". :giggle: ja onhan se toki mahdollista, että Battlefieldin nettikoodi tekee omiansa, niinku täällä jo aiemmin mainittiin.
 
Tässä Youtube pätkässä näytti olevan ”no HUD” niin ettei mitään markkereita eikä muuta tauhkaa ruudulla, eli asetuksista saa kaikki HUD kilkkeet pois?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Näyttää kyllä paljon selkeämmältä.
 
Tässä Youtube pätkässä näytti olevan ”no HUD” niin ettei mitään markkereita eikä muuta tauhkaa ruudulla, eli asetuksista saa kaikki HUD kilkkeet pois?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Näyttää kyllä paljon selkeämmältä.

Legendaarisella Threattyllä oli myös just komea no hud pätkä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Olisko pelissä vaan hide hud bindi tms.
Tosin voisin kuvitella että viimeistään portal asetuksissa on just noi hide markers jne, jolla voi ne HC moodit pykää.
 
Tässä Youtube pätkässä näytti olevan ”no HUD” niin ettei mitään markkereita eikä muuta tauhkaa ruudulla, eli asetuksista saa kaikki HUD kilkkeet pois?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Näyttää kyllä paljon selkeämmältä.

odota vaan kun julkaisussa et tiedä onko vihu vai oma tiimiläinen kun kalliimman version ostajat juoksentelee phantom skin päällä
Sekottaa pakkaa mukavasti kun US joukot juoksentelee mustissa muiden pax armada joukkojen seassa
battlefield-6-phantom-squad-skins.webp
 
odota vaan kun julkaisussa et tiedä onko vihu vai oma tiimiläinen kun kalliimman version ostajat juoksentelee phantom skin päällä
Sekottaa pakkaa mukavasti kun US joukot juoksentelee mustissa muiden pax armada joukkojen seassa
2042:ssa erottaa omat vihuista ihan hyvin vaikka kaikki on klooneja keskenään. Veikkaisin että tässä tullaan käyttämään saman tapaista tekniikkaa noiden perus skinien lisäksi, vaikka hahmot samalla skinillä ne näyttää siltä kuin toiset olis vedetty hiukan vaaleamman filtterin läpi ja ero pelissä on ihan toimiva.
 
2042:ssa erottaa omat vihuista ihan hyvin vaikka kaikki on klooneja keskenään. Veikkaisin että tässä tullaan käyttämään saman tapaista tekniikkaa noiden perus skinien lisäksi, vaikka hahmot samalla skinillä ne näyttää siltä kuin toiset olis vedetty hiukan vaaleamman filtterin läpi ja ero pelissä on ihan toimiva.
hyvä jos tuohon on joku toimiva ratkaisu niin ei tule niin herkästi ammuttua oman tiimin pelaajia :whistling:
Kunhan oppii nuo mapit niin voi ottaa hud kokonaan pois tieltä
 
hyvä jos tuohon on joku toimiva ratkaisu niin ei tule niin herkästi ammuttua oman tiimin pelaajia :whistling:
Kunhan oppii nuo mapit niin voi ottaa hud kokonaan pois tieltä
Kätevämpi olisi jos okkluusio olisi päällä ja rajatulla säteellä. Tällä tavalla kaikki ei näkyisi ympäri mappia vuorten ja rakennusten takaa mutta tähdätessä sitä tiimin jäsentä tulisi vahvistus onko oma.

Perusjuttuja toki mikä pitäisi olla joka pelissä mutta ei voi liikoja odottaa nykydiceltä.
 
Hakuoptiot tulossa jo betaan ilmeisesti:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Lyönyt kaikkien aikojen saman aikaisten palaajien ennätyksen, 650k enakko myyntiä. kopterin lento malli uusiksi, jonkun näköinen kustomoitava etsi työkalu pelien etsintään. Testaavat labsin puolella ei ole tulossa tämän viikon betaan. Se fire storm auki niin sitten katellaan ehkä osto huosuja.

Edit : oli näkymä muuttunut tieto tosta custom searchista että tulisi betaan
 
odota vaan kun julkaisussa et tiedä onko vihu vai oma tiimiläinen kun kalliimman version ostajat juoksentelee phantom skin päällä
Sekottaa pakkaa mukavasti kun US joukot juoksentelee mustissa muiden pax armada joukkojen seassa
battlefield-6-phantom-squad-skins.webp
Tuo oli jo tossa videolla aika sekavaa. Mutta sekin on parempi kuin vihreä tai punainen nuoli pään päällä joka näkyy seinien läpi jne ja koko ruutu yhtä valotivolia (jos hiukan liioitellaan) 😁
 
Legendaarisella Threattyllä oli myös just komea no hud pätkä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Olisko pelissä vaan hide hud bindi tms.
Tosin voisin kuvitella että viimeistään portal asetuksissa on just noi hide markers jne, jolla voi ne HC moodit pykää.

Näyttää kyllä paljon paremmalta kun pelin grafiikat selkeämmin esillä ja se valoshow poissa :thumbsup:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 982
Viestejä
4 876 873
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom