Battlefield 6 (10.10.2025)

Matsin jälkeen jää jumiin matchmakingiin ja pitää etsiä uudestaan. Välillä jää jumiin etsimiseen ja löytää heti kun aloittaa uudestaan.

Tätä sattuu nyt enemmän kuin viime viikon betassa. Samoin törmännyt lähes joka pelikerralla että vaikka laittaa quit to menu niin ei lähde mihinkään.
 
Taitaa jäädä omat betat toistaiseksi tähän. Muuten tämä on jo nähty, ja tuon rush 15 käppiä saamiseksi en ole valmis grindaamaan ja uhraamaan koko viikonloppua yhden skinin saamiseksi, varsinkin kun eiliseen verrattuna alkuvalikosta rush poistettu ja kun heitti pelihaun päälle muotona pelkkä rush niin kesti 4 min päästä peliin.
 
Hyvä pelata conquestia kun puoletkaan ei ymmärrä, että niitä lippuja pitäs vallata.
TDM tässä on suurimmalla osalla pelimuotona, riippumatta mikä pelimuoto on oikeasti päällä.

Välimatkat lyhyet ja tempo on sen verran vauhdikas että tämä ainakin betassa dicellä tarkoituksena onkin :')
 
Hyvältä vaikuttaa. Pelaajien iconit piti kyllä pienentää reilusti, peittää niin paljon näkökenttää. Fov säädetty täysille, muuten näytti todella ahtaalta näkökenttä. Isompia karttoja kaipaa, näistä beta mapeista empire state tuntunut parhaalta. Muissa mapeissa liian putkijuoksu -fiilis.
Yllätyin miten hyvin pyörii 5700 xt:llä, ei näköjään tarvinnekkaan vielä korttikaupoille rynnätä.
 
Hyötyykö niistä lippujen valtaamisesta jotain?
Itse käyn niitä valtaamassa, mutta onko niistä muuta iloa kuin spawn pisteet?
Niillä voitetaan peli ja valloituksilla saa enemmän pisteitä kuin tapoilla. Pelin voi periaatteessa voittaa hallitemalla enemmän lippuja ilman että tappaa yhtään vihuja, sillä vastustajan tiketit tikittää alaspäin jos omalla tiimillä on enemmän lippuja hallinnassa. Käytännössä toki tappeluilta ei voi välttyä.
 
Aiemmin maanantaina (?) tänne kirjoittelinkin, niin otin ensimmäisen BF6 Betan jälkeen muistin virkistämiseksi testiin BF3, BF4 ja BF1, tässä hieman omia mietteitä niistä vertailukohteena:

BF3: Tämä on itselle se kaikista nostalgisin. Tässä pidän erityisesti hyvin rapeasta (crispy) grafiikasta, käyttöliittymä ja HUD on mielestäni hyvin selkeä, jopa minimalistinen nykymittapuulla. Kartat tässä lähes poikkeuksetta loistavia. Nettikoodi ihan ok. Ainoa miinus, että hankala löytää enää matseja vähäisen pelaajamäärän takia (pelaajia 24h aikana n. + - 500 ). Immersio myös hyvä, sotilaiden ääntely ja eläytyminen huikeaa.

BF4: Tämä taas oli silloin aikoinaan itselleni todellinen pettymys heti julkaisussa, johtuen erityisen surkeasta nettikoodista (kulmien taakse jatkuva kuoleminen + ammut ensin, mutta silti vihollinen muka tappaa sinut siitä huolimatta jne.) Kartat eivät myöskään tässä minusta olleet läheskään niin hyviä kuin BF4 (joitain poikkeuksia lukuun ottamatta toki). Peli jäi hyllylle aika nopeasti juurikin tuon alun huonon kokemuksen takia, taisin jossain vaiheessa palata, mutta eipä se mielipide juuri siitä muuttunut, eikä muuttunut nytkään. En myöskään pitänyt HUDista/UI:sta tässä, jotenkin sekava/levoton (?). Tässä riittää pelaajia vielä nykypäivänäkin (n. 3-6k per 24h tällä hetkellä)

BF1: Tämän pelin pariin hyppäsin vasta nyt viime talven aikana, vaikka peli itsessään tulikin jo 2016 (siihen aikaan oli vielä päällä WW1/2 ähky) ja tässä minusta jotenkin huokuu tietyntasoinen viimeistely, tarkoittaen juuri immersiota (sotilaiden äänet jne. , tässä varsinkin kun on eri kieliä mukana eikä vain englanti) sekä grafiikat ovat aivan timanttiset, tarkat ja näyttävät. Kartat suurimmalta osin hyviä. Tässä olen tykännyt erityisesti pelailla ns. "HC" servereillä, jossa on bullet damage 200% jolloin pulttilukko kivääreistä sekä muista kerran laukeavista tulee lähes poikkeuksetta 1-shot 1 kill, jolloin se palkitsee taitavaa tähtääjää, jolla on vielä reaktiot kohdallaan. Objektiivisesti tämä on minusta ns. "parhaimman" tuntuinen BF-peli kaiken kaikkiaan, vaikka BF3 silti todennäköisesti se rakkain minulle (puhtaista nostalgia syistä). Tässä myös hyvin pelaajia edelleen (5-15k)

Kuten aiemmin jo sanoin, niin BF6 on tuntunut tähän mennessä hyvin samanlaiselta kuin Call of Dutyn Ground War. Johtuen pitkälti siitä, että 3/4 Conquest kentistä käytössä on vain tankkeja ja jeeppejä, vain yhdessä on lentokone sekä helikopteri. Lisäksi kentät ovat (kuten moni onkin jo kommentoinut) yllättävän kompakteja/ahtaita/pieniä, mitä adjektiivia nyt sitten haluaakaan käyttää (minusta ne toimisivat paremmin 48 pelaajalla). Tässä on sellaista tietynlaista nykyajan "Pärinä-Eero" meininkiä, vaikka tosin omaa pelityyliä muuttaen on mahdollista vähän himmata sitä kun vain malttaa. Toivon, että peliin tulee tarkkuuskivääri mikä tekee 100 pistettä vahinkoa rintaan, tuo Beta-kivääri mikä on käytössä kun tekee "vain" 80 (pl. tietysti päästä tipahtaa heti, luonnollisesti). Nettikoodi tässä on melkein yhtä paha kuin BF4, ei ehkä ihan, mutta välillä tulee kyllä tietynlaisia Vietnam Flashbackeja ja WTF olotiloja.

Noniin nyt lopetan vanhojen muistelemisen tässä langassa, Ugh :psmoke:

jatketaan BF6 testailua :comp:
 
Oliko muuten Atmos ääniä valikossa jos tuuppaa kotiteatteriin kiinni?

Tuossa pari kertaa sanottu ettei beta nyt juurikaan grafiikoiltaan BF4 paljoa paremmalta näytä. Fysiikatko syö fps:ää reilusti vai mihin ne tuhlaantuu hyvin optimoidussa pelissä :hmm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 177
Viestejä
4 880 593
Jäsenet
78 772
Uusin jäsen
abassimo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom