Battlefield 6 (10.10.2025)

Jossain videossa tuli vastaan, että Assaultin ammukset jakautuvat pää ja kakkos aseen kesken. Eli jos kannossa haulikko, se vie kuteja rynkyltä. Assaulthan pystyy kantamaan kahta eri kranunheitintä yhtäaikaa, tulikohan se toinen haulikon paikalle ja siten saa enemmän kuteja rynkkyyn. Ja kranujen, RPG kutien ja gadgettien määrä ei ole täysi, kun respaan peliin alussa/kuoleman jälkeen. Supportin laatikon kupeessa näet, että se "yli bookkaa" hahmon repun, esim engin miinat nousee 1 -> 2.
Tuo voisi selittää, eipä ole tullut kokeiltua ilman haulikkoa. Takataskuun menevä haulikko nykytilassaan melkein ainoa syy pelata assaulttia. Onhan nuo kranaatinheittimetkin ihan jees mutta itseäni häiritsee tämän pelin assaultissa se, että se ei varsinaisesti tee mitään mitä muut luokat eivät saisi tehtyä. Jos kukaan ei pelaa assaultia niin tätä tuskin suuresti huomaa mutta sen huomaa mikäli engineerit (ajoneuvollisissa kartoissa) ja supportit puuttuvat. Irrottaisin ammukset tuosta supportin kitistä ja siirtäisin ne assaultille.
 
Nyt kolmena iltana tullut pelattua. Torstai meni NVO:lla, perjantai SGX SMG:lla ja eilen sitten M4 rynkyllä. Onhan noi jokainen itsessään ihan jäätäviä laser aseita. M4 vaikuttaa tämän perusteella olevan tämän pelin AEK-971 (BF4 pelaajat tietää). Aika pitkälti olen pelannut Empire Statea Conquestina. Mun mielestä se Conquest karttakoko tuo lähinnä mieleen jonkun domination karttakoon. Liikaa kaikenlaista sälää ja vaikeaa löytää vihollista,. Ihan kiva joo, mutta vois tosiaan olla vähän isompi ja vähemmän kaikkea sälää, mihin vihollinen pahimmillaan hukkuu.

Ainakin eilen tuli huomattua, että netcoden kanssa alkaa olla vähän samoja ongelmia kun BF4:ssa toisinaan. Hitmarkeria ei tule ja siinä kohtaa on vähän liian myöhäistä luikkia karkuun, kun tiedät että kuolema siitä tuli. Mitään autobalancea ei ole, niin sitten pahimmillaan se on sitä, että toinen joukkue voittaa jollain 700 tiketin erolla toisen. Ja sillä voittavalla osapuolella on ne parhaimmat pelimannit, jollain 9-15 pingillä. Onhan se toki niin, että tuossa tilanteessa voittava osapuoli on voittonsa ansainnut. Mutta ei se pahitteeksi olisi, jos joku autobalance saatais, niin pelit olis tiukempia ja häviökään ei niin paljon haittaa, kun on muuten ollut tasainen vääntö. No, ainakin striimaajat voivat aiheuttaa epätasaisissa peleissä kuulovaurion seuraajilleen kovalla kiljumisellaan.

Yritin päästä kovasti pelaamaan esim. Dominationia johonkin muuhun kuin Empire stateen, mutta eipä löytynyt pelejä. Squad deathmatchia pääsi kyllä pelaamaan muuallekin kuin Empire Stateen. Eli näytti kovasti painopiste olevan tämän viikonlopun uudessa mapissa ja uusissa pelimuodoissa.

Viime viikonloppuna pelasin sekä assaulttina että supporttina. Tänä viikonloppuna pelkästään supporttina, koska omaan pelityyliin sopii oikein hyvin ammobagi, deffat ja rynkky johon saa paljon ammuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Nehän on jo siirtämässä beaconin assaultille, mikä on tosi jees ainakin ajatuksena.

Assault ammuslaatikon kanssa ei tee siitä tarpeeksi tiimi pelaajaa, lisää vain lone wolf pelityyliä.

Mielestäni recon class on mysteeri mitä sillä tullaan tekemään. Toisaalta pelkkä c4, tugs ja uav on jo tosi paljon.

Nyt pelikellossa 50+ tuntia betaa, maistuu vielkäkin. Kaveriporukalla ollaan pelattu hyvällä menestyksellä. Jos vertaa tätä 2042, niin tuntuu, että meidän pelaamisella on suuri vaikutus matsin lopputulokseen mikä tekee pelaamisesta kivaa, tiimipelaamisen lisäksi.
2042 ei tälläistä tunnetta ollut.

Karttojen koko ei ole vieläkään häirinnyt. Conquestissa tilaa riittää koukata ja asettaa ”pekoni” takalipuille.
Tällä strategialla ollaan saatu sidottua useampi vihu yhdelle lipulle jolloin muu tiimi on päässyt valtaamaan lippuja.

Rushissa, saisi olla enemmän tilaa, edes niin, että out off combat linjat olisi helpompi hyödyntää. Vaikka lisäämällä muutama sekunti ennen insta kuolemaan.
 
Muutaman illan pelannut, ja ei oikein pärjää.
Henki lähtee samantien, ja koko ajan. TTD tuntuu erittäin nopealta.
Ihan kun pelais Hc:ta.
Jos olisin nyyppä näissä peleissä, niin en kyllä jaksaisi kovin kauaa kuolla jatkuvasti 1-10s pelin aloituksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Jaa kappas, katsoin myös striimiä ja mietinkin mikä tuossa nyt oli bugi kun toki bloom on olemassa.
Se selittääkin, thanks.

Meni varmaan ohi jos shroud selitti että miten se on bugi, eikä ominaisuus. :thumbsup:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hyvä bugi kieltämättä :D
 
Assault ammuslaatikon kanssa ei tee siitä tarpeeksi tiimi pelaajaa, lisää vain lone wolf pelityyliä.
Support tarkkuuskiväärillä kuulostaa myös upealta ajatukselta. Sentään ennen aikanaan kudit loppuivat kesken, nyt voi kykkiä mapin reunassa ja antaa itsellensä loputtomat ammukset sekä parannukset. Olikos vielä mitään tietoa tuleeko luokille lukitut aseet olemaan standardi? Tuntuu betassa olevan pienemmän joukon erikoismoodi.
 
Minulle tulee satunnaisesti grafiikkavirheitä näytön alaosaan. Vähän kuin se renderoitaisiin eri tavalla. Screenshotissakin näkyy, mutta ei samanlaiselta kuin "livenä". Onko muilla tullut vastaan? 5090 ja uusimmat ajurit, ei kellotettu.

edit:
Näköjään tätä tulee vain siinä vuoristokartassa. Cairossa ei mitään.
Ei ole tuollaista, mutta minulla taas Cairossa on tullut noin 5 kertaa näiden kahden viikonlopun aikana sellainen grafiikkabugi, että koko näkymä täyttyy osittain läpikuultavista tummista kolmioista. Tätä kestää noin 5 sekuntia, jonka jälkeen ongelma katoaa itsekseen.

Toinen erikoinen bugi tuli hetki sitten vastaan: Conquest Empire State, kummankaan joukkueen pisteet eivät laske alaspäin ja peliaika ei liiku mihinkään. Hetken pelaamisen jälkeen tulee ilmoitus, että peli päättyi tasan ja kummallakin 0 pistettä...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 409
Viestejä
4 887 782
Jäsenet
78 803
Uusin jäsen
DixieRebel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom