Battlefield 6 (10.10.2025)

Joku on vuotanut ainakin osan pelin kartoista:

1755683476769.png


1755683484253.png


1755683490561.png


1755683497250.png



1755683529766.png


1755683536385.png



1755683580289.png


1755683591719.png


1755683596263.png


1755683603504.png

Paljon näyttäisi kaupunkimappeja olevan. Lisää ahtaita katuja?
 
Porukka nyt jotenkin olettaa että valmiissa pelissä kaikki mapit tulee olemaan jotain miniluokkaa? Onko tällaista virallisesti sanottu? 128 pelaajan konkkaa ei millään muotoa pelata pienissä mapeissa, joten ihan varmasti tulee isojakin karttoja riittämiin. Kaikille jotain ja codipelaajathan tässä betassa täytyi puolella voittaa.
Kyllähän se on virallisesti sanottu, täällä pyöri jossain aiemmassa viestissä tuosta linkki. Kaksi karttaa taisi olla varmuudella suurempi kuin tuo Liberation peak, joka ei sekään loppupeleissä kovin suuri ollut. Operation Firestorm on vähän kysymysmerkki sen suhteen tekevätkö siitä BF3 kaltaisen vai rajaavatko alueen pieneksi. Eli julkaisussa ihan maksimissaankin vain 3 karttaa on suurempia kuin tuo betan suurin kartta. Toisin sanottuna yli puolet pelin kartoista on saman tyylisiä kuin nuo betan pienemmät kartat.

EDIT: Muut kerkesivät laittamaan kirjoitellessa samaa. Tässä kuitenkin se viesti, johon viittasin tuon linkin suhteen: Battlefield 6 (10.10.2025)

Eli siis 5 pientä karttaa, 2 keskikokoista ja 2 suurta, yhteensä 9 karttaa. Tässä laitettu Firestorm tuohon keskikokoisten laariin, voi olla suurikin. Tuolla on 3 karttaa joissa ei ole tankkeja yhtään ja 4 karttaa missä ei ole helikoptereita tai hävittäjiä. Vain 3 karttaa missä on tankkeja, helikoptereita ja hävittäjiä yhtäaikaisesti eli "kaikki ajoneuvot".
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää hyvältä omasta mielestä! Harmi että Battlefieldeissa aina julkaisussa on liian vähän mappeja, ainakin siltä se tuntuu koska betassa oli jo 4 mappia...
Näinhän se on. Battlefield 4:n julkaisussa taisi olla 10 karttaa eli vain yksi enemmän, mutta niiden koko erosi kyllä merkittävästi BF6:n julkaisukartoista; Nelosessa 2/10 karttaa (Locker ja Flood Zone) olivat pieniä jalkaväkikarttoja, mutta kaikki loput noudattivat enemmän tuttua "Battlefield-kaavaa" ajoneuvoineen ja aakeine laakeineen.

Eipä siinä mitään, toivottavasti tuovat kutoseen ensi vuonna suurempia karttoja. Ja kyllähän tuo Sobek City ja Mirak Valley näyttävät kiitettävän kokoisilta.
 
Näinhän se on. Battlefield 4:n julkaisussa taisi olla 10 karttaa eli vain yksi enemmän, mutta niiden koko erosi kyllä merkittävästi BF6:n julkaisukartoista; Nelosessa 2/10 karttaa (Locker ja Flood Zone) olivat pieniä jalkaväkikarttoja, mutta kaikki loput noudattivat enemmän tuttua "Battlefield-kaavaa" ajoneuvoineen ja aakeine laakeineen.

Eipä siinä mitään, toivottavasti tuovat kutoseen ensi vuonna suurempia karttoja. Ja kyllähän tuo Sobek City ja Mirak Valley näyttävät kiitettävän kokoisilta.

Ihan tukossa nekin on jos pelaajamäärä nousee.
 
Jooh uutinen vuodelta 2020..

Varmuutta ei ole, tuleeko 128 pelaajan pelimuotoja koskaan, vaikka kartat mukamas on sille suunniteltukin. Oletan, että tuo tarkoittaa että nykyisten karttojen ulkopuolelle on valmiiksi suunniteltu tavaraa, niin että raja-aitoja voidaan vain siirtää.

"Battlefield 6 multiplayer maps have been reportedly "designed with 128+ players in mind", according to new industry rumours circulating online about the first-person shooter.


Henderson cautioned, however, that this information "doesn't necessarily mean 64vs64 is coming", and that Battlefield 6's "core game is still 32vs32", but merely suggested that DICE's new maps for the upcoming shooter are capable of hosting such numbers of players at one time."

 
Viimeksi muokattu:
Okei tästä en ole kuullutkaan, thänks. Itseäni ei haittaisi vaikka 128 pelaajaa tulisi joihinkin mappeihin, kunhan ne ovat tarpeeksi isoja mappeja niille.
Heitetään ilmoille epäilys että samaa karttaa vois käyttää 128 pelaajan battle royale -pelimoodissa... Siinä kun pelaajien määrä vähenee koko ajan.
 
Varmuutta ei ole, tuleeko 128 pelaajan pelimuotoja koskaan, vaikka kartat mukamas on sille suunniteltukin. Oletan, että tuo tarkoittaa että nykyisten karttojen ulkopuolelle on valmiiksi suunniteltu tavaraa, niin että raja-aitoja voidaan vain siirtää.

"Battlefield 6 multiplayer maps have been reportedly "designed with 128+ players in mind", according to new industry rumours circulating online about the first-person shooter.

Henderson cautioned, however, that this information "doesn't necessarily mean 64vs64 is coming", and that Battlefield 6's "core game is still 32vs32", but merely suggested that DICE's new maps for the upcoming shooter are capable of hosting such numbers of players at one time."



Kyseinen uutinen on vuodelta 2020 ja on Battlefield 2042 koskeva huhu. En muista nähneeni missään mitään huhuja että tämän tulevan Battlefield 6 kohdalla olisi koskaan edes pohdittu 128 pelaajaa vaihtoehtona. Sen takia uskalsin sanoa tuossa aikaisemmin, että Battlefield 6 on 64 pelaajan peli ja siinä se pysyy (+pelimuodot joissa alle 64 pelaajaa).
 
Ihan en ymmärrä karttojen koon itkua, kun vertaa aikaisempiin niin on näitä pienempiäkin ollut ja yleisesti suosittuja. Isompia karttoja on myös tulossa ja niistä löytyy tietoa yllättävän paljon.

Rohkenen väittää, että karttoja tulee lisää 1-2 per season. Studioita on useampi tekemässä joten luulisi että tekijöistä ole puutetta. Toiseksi tässä ei ole niin paljon korjattavaa kuin esim 2042.

Itseä kyrsii enemmän, että serverit ei säily, kunnon server browser puuttuu, tiimipelaaminen on hyvin köykäistä, verrattuna esim bf2 tai bf2142.

Harvassa pelissä nykyään voi liittyä kerralla kavereita enemmän kuin 4, tässä pelissä on kuitenkin samalla puolella 32 pelaajaa joten miksi sitä rajoitetaan ?

Edit:
Julkkarissa ääneen sanoivat 64 pelaaja, ei missään vaiheessa ole 128 pelaajasta puhuttu.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Kyseinen uutinen on vuodelta 2020 ja on Battlefield 2042 koskeva huhu. En muista nähneeni missään mitään huhuja että tämän tulevan Battlefield 6 kohdalla olisi koskaan edes pohdittu 128 pelaajaa vaihtoehtona. Sen takia uskalsin sanoa tuossa aikaisemmin, että Battlefield 6 on 64 pelaajan peli ja siinä se pysyy (+pelimuodot joissa alle 64 pelaajaa).
Oho kappas :D Pitäisi varmaan lukaista päivämäärät tarkemmin.
 
Huomasin että Steamissä on Battlefield 2042 tarjouksessa 2.99€ Ei olisi paha hinta kyllä vaikka ostoon menee kyllä toi 6 kunhan se tulee myyntiin. Kai tuossa 2042 on vielä pelaajia vai onko kuollut jo?
 
Huomasin että Steamissä on Battlefield 2042 tarjouksessa 2.99€ Ei olisi paha hinta kyllä vaikka ostoon menee kyllä toi 6 kunhan se tulee myyntiin. Kai tuossa 2042 on vielä pelaajia vai onko kuollut jo?
On runsaasti pelaajia varsinkin nyt, kun julkaisivat uutta sisältöä siihen. Laittoivat myös ilmaisen battlepassin tulille, josta saa avattua kosmeettisia juttua BF6:seen.
 
Hyvä että pistivät alen käyntiin niin voin itsekkin napata 2042. Ihmettelin vklpn että vieläkö ne pyytää täyttö hintaa pelistä.
6 suhteen ei kyllä matchmaking kiinnosta. HC ja mitä sitten portaalin puolelle keksitään herättää eniten kiinnostusta
 
Hyvä että pistivät alen käyntiin niin voin itsekkin napata 2042. Ihmettelin vklpn että vieläkö ne pyytää täyttö hintaa pelistä.
6 suhteen ei kyllä matchmaking kiinnosta. HC ja mitä sitten portaalin puolelle keksitään herättää eniten kiinnostusta
En suosittele. Ostin joskus steamin alesta muistaakseni 5€ hintaan. On vieläkin paska verrattuna esim bf v tai bf 6 beta. Tuli tänään testattua ja ei vaan maistu. Pyörii toki nykyään hyvin, mutta tuntumassa tai jossain vieläkin vikaa
 
En suosittele. Ostin joskus steamin alesta muistaakseni 5€ hintaan. On vieläkin paska verrattuna esim bf v tai bf 6 beta. Tuli tänään testattua ja ei vaan maistu. Pyörii toki nykyään hyvin, mutta tuntumassa tai jossain vieläkin vikaa
Ne mapit on liian "clean" eli ei vaikuta yhtään sotatantereelta; jotenkin sana sieluton kuvaa parhaiten tuota BF2042:ta.
 
Kyllä toi 3€ on sen verran vähän ja varsinkin kun jäi nyt polte tuosta 6 betasta niin pakko päästä vähän pelaamaan.
 
Huomasin että Steamissä on Battlefield 2042 tarjouksessa 2.99€ Ei olisi paha hinta kyllä vaikka ostoon menee kyllä toi 6 kunhan se tulee myyntiin. Kai tuossa 2042 on vielä pelaajia vai onko kuollut jo?

Ei tosta nyt maksaa kannata kuten ei kannata tuosta kutosestakaan.

Konsolille tuo oli ilmainen, joten eiköhän kutonen ole kans hyvin pian. Jos 2042 oli ripulia, niin Kutonen oli veriripulia.
 
Täytyy tämä kyllä hankkia, kun ilmestyy. Bäfät jääneet tauolle. Edellinen jota pelasin oli Battlefield: Bad Company 2. Ja siitä on kyllä aikaa..
 
Onneks sä kerrot absoluuttisia faktoja nii ostetaan pelejä mitkä on vaan hyviä. Kylläpä harmittaa kun en aikasemmin ole kuunnellut neuvojasi ;)

Nojoo itsekin näihin olen tyhmyyksissäni hairahtunut kunnes tajusin, että EA:n tuotteena tämä on samaa kuraa, kuin NHL-pelisarjat.

Eli joka vuosi tulee uusi julkaisu ja olennaisimpana erona edellisvuoteen nähden on jonkun pelaajan karvoituksen lisääntyminen.

Sama tässä. Jos ottaisit tuosta 6:n pois ja laittaisit 4:n tilalle, niin kukaan ei huomaisi eroa. Numero muuttuu ja numerot pelin hintalapussa.
 
Nojoo itsekin näihin olen tyhmyyksissäni hairahtunut kunnes tajusin, että EA:n tuotteena tämä on samaa kuraa, kuin NHL-pelisarjat.

Eli joka vuosi tulee uusi julkaisu ja olennaisimpana erona edellisvuoteen nähden on jonkun pelaajan karvoituksen lisääntyminen.

Sama tässä. Jos ottaisit tuosta 6:n pois ja laittaisit 4:n tilalle, niin kukaan ei huomaisi eroa. Numero muuttuu ja numerot pelin hintalapussa.
Eiköhän täällä kaikki osaa ostaa tai olla ostamatta ilman että joku neuvoo tekniikkafoorumilla.

Itse ostan todennäköisesti launchin jälkeen pelin, toivon ainakin enemmän isoja kenttiä että olisi suurinpiirtein saman verran kaiken kokoisia mappei nii toiset ei yliedusta toisten kokoisten yli.
 
Aloin kanssa miettimään, onko tässä joku tekninen syy miksi se pelaajamäärä pitää olla 64 tai 128, eikä esim 52, 100 tai 80 ihan kartan tarpeiden mukaan?
Kai se on se 4-man squad, mistä lähtee 24 / 32 / 64 / 128 jaot.

Tuskin se sinänsä on tekninen rajoite, pikemmin pelillinen.
 
Kai se on se 4-man squad, mistä lähtee 24 / 32 / 64 / 128 jaot.

Tuskin se sinänsä on tekninen rajoite, pikemmin pelillinen.
Veikkaan, että syy on enemmänkin "koska niin on aina ollut." Olihan jo BF1942:ssa 64 pelaajaa. Ja esimerkiksi Battlefield 2:ssa squadeissa pystyi olemaan 6 pelaajaa, eikä tuo mene tasan vaikka tiimistä yksi pelaakin komentajan roolia.
 
Veikkaan, että syy on enemmänkin "koska niin on aina ollut." Olihan jo BF1942:ssa 64 pelaajaa. Ja esimerkiksi Battlefield 2:ssa squadeissa pystyi olemaan 6 pelaajaa, eikä tuo mene tasan vaikka tiimistä yksi pelaakin komentajan roolia.
Varmaan se on tosiaan noin.
Olihan BF4/1 se viisi pelaajaa squadissa, silti ainakin BF4 oli nuo 24/32/64 max players.
 
Aloin kanssa miettimään, onko tässä joku tekninen syy miksi se pelaajamäärä pitää olla 64 tai 128, eikä esim 52, 100 tai 80 ihan kartan tarpeiden mukaan?
Kartat pitäisi suunnitella niin, että ne toimii sillä tietyllä pelaajamäärällä oli se sitten mikä tahansa noista luvuista. Karttojen kesken ei oikein voi olla eri pelaajamääriä kun sitten pitäisi potkia kartan vaihtuessa pelaajia tai haalia niitä lisää. Tuosta se isoin ongelma ehkä muodostuu, kun karttojen kokoluokissa on merkittäviä eroja. Toiset ovat sillä 64 pelaajalla hirveän ahdasta lihamyllyä ja toiset tuntuvat puolityhjältä.

Kai se on se 4-man squad, mistä lähtee 24 / 32 / 64 / 128 jaot.
Todennäköisesti juuri tästä. Tai no olihan BF1:ssä viiden squadit ja 64 pelaajaa mutta tuossa jäikin todella hölmösti viimeiseen squadiin vain 2 pelaajaa. Ja toisaalta kyllähän 128 pelaajaa vaatii isomman kartan kuin 64 eli on työläämpää toteuttaa ja vaatii myös isomman määrän pelaajia peliin ennen kuin se toimii suunnitellusti. 64 lienee se hyvä välimaasto, jossa jää vielä helikopterien, tankkien ja hävittäjienkin jälkeen jonkun verran jalkaväkeä kentälle.
 
Ja toisaalta kyllähän 128 pelaajaa vaatii isomman kartan kuin 64 eli on työläämpää toteuttaa ja vaatii myös isomman määrän pelaajia peliin ennen kuin se toimii suunnitellusti. 64 lienee se hyvä välimaasto, jossa jää vielä helikopterien, tankkien ja hävittäjienkin jälkeen jonkun verran jalkaväkeä kentälle.
2042:ssa oli erikseen Conquest (64) ja Conquest Large (128) mutta eipä ole tullut kokeiltua pääseekö noita isoja pelaamaan edes Portalin kautta nykyään.
 
2042:ssa oli erikseen Conquest (64) ja Conquest Large (128) mutta eipä ole tullut kokeiltua pääseekö noita isoja pelaamaan edes Portalin kautta nykyään.
Oukkei, enpäs tiennyt. Eipä tullut koskaan 2042 pelattua, jäi sen verran hapan maku suuhun kaikesta säädöstä BFV kanssa ja sen suht aikaisin tappamisesta. Itse odotin WW2 peliä ja vitosessa oli mielestäni potentiaalia mutta julkaisun jälkeiset älyttömyydet ja sisällön puute pilasivat homman. Viimeinen niitti itse 2042 osalta oli nuo hahmot koomisine heittoineen, tuli mieleen juuri ne huonoimmat puolet vitosesta. Tämän kutosen suhteen on vähän toivoa mutta en täyteen hintaan kyllä osta ja alennuksia varrotessa näkee vähän mihin suuntaan tämä lähtee. Beta oli muuten jees mutta pienehköt kartat häiritsivät.
 
Eiköhän täällä kaikki osaa ostaa tai olla ostamatta ilman että joku neuvoo tekniikkafoorumilla.

Itse ostan todennäköisesti launchin jälkeen pelin, toivon ainakin enemmän isoja kenttiä että olisi suurinpiirtein saman verran kaiken kokoisia mappei nii toiset ei yliedusta toisten kokoisten yli.

Se olikin toverillinen suositus, että kukaan ei hassaa rahojansa näin surkeasti tehtyyn tekeleeseen. Tuo on kuitenkin iso raha tyhjästä ja olisi vähintäänkin oikein jos tästä tulisi massiiviset tappiot pelisarjalle.
 
Gameplay oli ihan hauskaa, mutta mapit oli surkeita. Jos ensi vuonna tän kehitys näyttää erittäin hyvältä, niin kyllä tästä melkein pari kymppiä voisi maksaa (17€ voisi olla sweet spot). Jos peli jää tälle tasolle, tai menee EA:n tuntien vielä takapakkia, niin ei tästä vitosta enempää voisi maksaa, mielummin joku 2-3€ jos parempaa vaihtoehtoa ei ole jo tarjolla.
 
Nettikoodi umpisurkea/5 jo oikeastaan sieltä nelosesta lähtien.

Sanotaanko näin, että Bad Companyn ja 3:n jälkeen hyvästä pelistä mentiin perse edellä puuhun julkaisusta toiseen, eikä tilannetta ole korjattu.
Mitä nettipelejä tällä hetkellä pelailet, ja mitkä ovat ne hyvät nyt sun mielestä?

edit: Ja huom! yllä kommentoit pelin BETA testiversiota (nettikoodi). Itse tullut aina näiden bäfien suhteen muutama vuosi jälkijunassa, mutta esim. 1, V tai 2042 en näe mitään ongelmaa nettikoodissa.
 
Viimeksi muokattu:
Jotain pieniä muutoksia suunnitelmissa


Aseista mainintaa

"This includes a general pass on recoil and tap-fire characteristics across all weapons"
Ei mitään hajua mitä tuo edes tarkoittaa käytännössä

"We’ve also made changes to encourage more controlled tap-firing and burst-firing, rewarding precision and weapon mastery"
sama kuin edellinen. yhden laukauksen naputtelu oli jo ihan 0 rekyylin tasolla ja sitä käytettiin hyväksi makroilla ja spämmimällä sarja tulen ja yksittäis laukauksen välillä.

"the M87A1 shotgun now requires more pellets to secure a kill"
pieni nerffi haulikkoon jos itku loppuisi

Hahmon liikkeestä

"Momentum, especially horizontal speed, carried from a slide into a jump has been reduced"
"There is now a greater penalty for consecutive jumps, which lowers jump height when jumps are spammed"
"Firing while jumping or sliding will result in increased inaccuracy"

en kyllä nähnyt tuollaista liukumista ja pomppimista tai hyppyjen spämmäämistä mutta ilmeisesti oli nyt tärkeä nerffata sitäkin liukumisen osumatarkkuuden lisäksi.

"Parachute physics have also been re-tuned, with reduced initial acceleration when opening the parachute for more controlled aerial movement."
Itse laitoin palautetta että saisko bf4 laskuvarjot tämän 2042 liitopuvun sijasta. Jotain pientä nerffiä on näköjään laitettu kiihtyvyydelle.

Kartoista

"We observed some players finding a way to reach rooftops and venture out of bounds. This gameplay is not intended for these maps, and the upcoming ladder for the Assault class is also not designed to access these areas."
Hinkataan nyt noita parkour bugeja millä temppuillaan katoille ynm. paikkoihin

Pelimuodot

"we’re lowering the default player count for Rush to improve the flow of combat and restore the tactical, methodical experience that defines the mode"
"For those who enjoy large-scale Rush, Portal will allow you to experiment with different player counts at launch"

Rush nerffataan 12v12 tai 16v16 muotoon paremman kokemuksen toivossa ja portalissa voi muutella pelaaja määriä

"in contrast, Breakthrough is designed to accommodate higher player counts of up to 64 players, and that’s where the mode really shines. Using win/loss data from the Open Beta, we’re continuing to make map-by-map balance adjustments towards our goal of 50/50 win ratio for both Attackers and Defenders."
"Portal gives players the flexibility to try different settings and find what works best for their group and playstyle."

Breakthrough tarkoitettu korkeintaan 32v32 matseille riippuen mapista ja jollain tapaa yrittävät tasapainottaa matsit? ja uudestaan että portalissa voi kokeilla eri pelaajamääriä vapaasti.
 
Tuli mieleen semmonen et mul oli joku framegen tms vahingossa päällä ni prossu kyykkäs ja piti 80fps.
Otin sen pois ni tuli ~120fps
 
Jännä, ettei mappeja suunnitella kunnolla pelimuotojen mukaan, vaan jälkikäteen säädetään pelaajamääriä jotta balanssi olisi kunnossa. No voihan sitä aina mennä alimman aidan yli, jos sillä muutaman roposen säästää.
Muistelen että jossain vanhemmissa Bäfissä Rush toimi ihan hyvin jollain 32 pelaajalla, koska mapit oli suunniteltu kohtuu hyvin molemmille tiimeille. Comit myös pystyi tankilla tai C4:llä räjäyttämään.
 
Se olikin toverillinen suositus, että kukaan ei hassaa rahojansa näin surkeasti tehtyyn tekeleeseen. Tuo on kuitenkin iso raha tyhjästä ja olisi vähintäänkin oikein jos tästä tulisi massiiviset tappiot pelisarjalle.
Kaikki sivuuttaa sun neuvot koska tästä toivotaan tatti tanassa hyvää battlefielddiä ja jälleen hurahdetaan EA:n mainoskikka hypetyksiin ja metkuihin, ennakkotilataan peli ja sitten itku kurkussa valitetaan miten se ei lopulta täyttänyt niitä odotuksia. Joka hemmetin kerta sama juttu EA pelien kanssa mutta pelaajat ei koskaan opi.
 
Se olikin toverillinen suositus, että kukaan ei hassaa rahojansa näin surkeasti tehtyyn tekeleeseen. Tuo on kuitenkin iso raha tyhjästä ja olisi vähintäänkin oikein jos tästä tulisi massiiviset tappiot pelisarjalle.
Millä tavalla surkea tekele? Nyt valoja tauluun kun olemme saaneet kokeilla betaa joka on vielä kehityksessä, Kuten eräs kaveri on sanonu "ihmiset on tyhmiä"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 753
Viestejä
4 890 630
Jäsenet
78 863
Uusin jäsen
pillai

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom