Battlefield 6 (10.10.2025)

Taidan olla onnekas kun ei mitään ongelmia. Päivitin NVIDIA Appin kautta ajurit uusimpiin ennen kuin menin pelaan, BF ostettu ja preloadattu jo aiemmin Intel kamppiksesta.
 
Itsellä on peli toiminut todella hyvin melkein kaiken puolesta. Pyörii hyvin, ei ole mitään kummallisia lagimisia tai jäätymisiä, ei ole kaatunut kertaakaan. 9800X3D ja 9070 XT käytössä.

Voin jo nähdä että Manhattan Bridgestä conquestina tulee varmasti jonkinlainen klassikko jatkossa. Iso kartta jossa on paljon vertikaalisuutta ilman että on sekava. Sain tuosta kartasta jotenkin juonen päästä kiinni todella nopeasti.

Siege of Cairo oli paskaa betassa, ja sitä se on edelleen ihan sama mikä pelimuoto. Kartassa ei ole minkäänlaisia maamerkkejä tai toisistaan erottuvia asioita missään, kaikki on samaa "käänny nurkasta ja nappi heti otsaan". Tämä on varmaan CoD-janttereiden suosikki.

New Sobek City on aika peruspullaa. Jotenkin nuo kaikenlaiset raksatyömaat ja keskeneräiset rakennukset alkaa kuitenkin olla jo niin nähtyjä.

Mutta se Manhattan Bridge. Ah.
 
Viitisen tuntia peliä takana ja ei todellakaan mikään hauskin pelikokemus. Kokemuksia tänä aikana:
- Peliporukasta 3/4 pääsee servereille asti (kahdella EA Appin kautta jolla toisella ei peli toimi).
- Ensimmäinen mappi/pelikerta oli oikeasti hauska (isompi öljymappi). Oli kunnon sodan meininki mallia bf3/4. Seuraavalla kerralla pelaaja olivatkin vallanneet kaikki katot mapista eikä mitään mahdollisuuksia heitä vastaan.
- Kaikki muut mapit aivan hirveän ahtaita.
- Suuri osa kuolemista tuli välittömästi spawnin jälkeen. Pelaajat joko kyljessä tai takana.
- Tiimit olivat epäbalanssissa. Tuli joko murskavoitto tai murskatappio.
- Kursori katosi mappivalikossa vähän väliä (tämä kaikilla kolmella) + muita uusia bugeja mitä ei betassa ollut.
- Parilla pelikerralla hirveää packet lossia ja nettilagia

Tämän illan perusteella peli ei vaan yksinkertaisesti ollut hauskaa. Onneksi ei tullut ostettua tätä, ja jos ei yllä mainittuihin korjausta tule niin ei varmana tule ostettuakaan.

Tämä oli piste iin päälle kun lopetti pelin:
1760126345166.png
 
Itsellä on peli toiminut todella hyvin melkein kaiken puolesta. Pyörii hyvin, ei ole mitään kummallisia lagimisia tai jäätymisiä, ei ole kaatunut kertaakaan. 9800X3D ja 9070 XT käytössä.

Voin jo nähdä että Manhattan Bridgestä conquestina tulee varmasti jonkinlainen klassikko jatkossa. Iso kartta jossa on paljon vertikaalisuutta ilman että on sekava. Sain tuosta kartasta jotenkin juonen päästä kiinni todella nopeasti.

Siege of Cairo oli paskaa betassa, ja sitä se on edelleen ihan sama mikä pelimuoto. Kartassa ei ole minkäänlaisia maamerkkejä tai toisistaan erottuvia asioita missään, kaikki on samaa "käänny nurkasta ja nappi heti otsaan". Tämä on varmaan CoD-janttereiden suosikki.

New Sobek City on aika peruspullaa. Jotenkin nuo kaikenlaiset raksatyömaat ja keskeneräiset rakennukset alkaa kuitenkin olla jo niin nähtyjä.

Mutta se Manhattan Bridge. Ah.
Mulla taas juuri päinvastaiset fiilikset Manhattanista ja Cairosta :D
 
PS5:lla aivan mahdoton tähdätä. Toki 10-15 vuotta pelasin pc:llä, nyt kokeilin tätä. Tähtäät ja liikutat millin liikaa tattia niin tuossa tuo ihme buustikin vielä, niin aivan mahdotonta seurata vihollista tarkasti. 45min jaksoi pelata, toki ehkä joku asetus tuohonkin on, mutta aivan naurettavaa shaibaa tuo mielestäni.

Mikäli oikein muistan, niin ei vanhoissa peleissä ollut konsolilla mitään buustia tuohon kääntymiseen, että ukko nappaa eri vauhtia riippuen tatin työntämisen määrästä. Paras olisi kun olisi täysin vakio riippumatta liikutatko millin vaiko ääriasentoon, olisi hiukan helpompi tehdä pieniä korjauksia tähtäykseen, nyt tuo nappasi aivan satunnaisesti miten nyt tällä motoriikalla kykenee peukkua hienosäätämään.

Ja tiedän kyllä, skill issue 100%, mutta eipä hiirellä koskaan tuommoista ongelmaa ole.
 
PS5:lla aivan mahdoton tähdätä. Toki 10-15 vuotta pelasin pc:llä, nyt kokeilin tätä. Tähtäät ja liikutat millin liikaa tattia niin tuossa tuo ihme buustikin vielä, niin aivan mahdotonta seurata vihollista tarkasti. 45min jaksoi pelata, toki ehkä joku asetus tuohonkin on, mutta aivan naurettavaa shaibaa tuo mielestäni.

Mikäli oikein muistan, niin ei vanhoissa peleissä ollut konsolilla mitään buustia tuohon kääntymiseen, että ukko nappaa eri vauhtia riippuen tatin työntämisen määrästä. Paras olisi kun olisi täysin vakio riippumatta liikutatko millin vaiko ääriasentoon, olisi hiukan helpompi tehdä pieniä korjauksia tähtäykseen, nyt tuo nappasi aivan satunnaisesti miten nyt tällä motoriikalla kykenee peukkua hienosäätämään.

Ja tiedän kyllä, skill issue 100%, mutta eipä hiirellä koskaan tuommoista ongelmaa ole.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=bO90cucy80o
<- Itse laitoin ton kaverin ohjainasetukset reilusti ajoon ja toimii kyllä mielestäni todella hyvin. Tosin pelaan PC:llä 120+fps, joka saattaa myös vaikuttaa.
 
Varmistappa ettei oo sähköpostissa jossai blocki listalla. Itellä kävi Battle netin kanssa samanlaine ja en tiedä miten sinne oli battle netin osoite eksynyt, mutta eipä tullu mikään läpi.
Jeps, olin täysin unohtanut estäneeni mokoman, kun sieltä tuli jatkuvalla syötöllä mainosviestejä. Kiitos ja kumarrus 🫡
 
Xbox-versio täällä ja pelittää kyllä kun rasvattu :thumbsup: Ei mitään ongelmia onneksi! Sellaisen ihmeellisen jutun huomasin että jos oli Performance-moodi käytössä niin tuntui tosi suttuiselta ja oli jopa ruudun repeilyä. Vaihdoin sen pois ja johan toimii! Tosi nätin näköinen (konsolipeliksi) ja pyörii erinomaisesti.
 
EA App kautta painoi play heti 18:00 niin herjasi että lisenssi puuttuu. Tokalla painalluksella ja parin minuutin odottelun jälkeen peli auki ja muutama minuutti jonotusta.
+5 tuntia taisi tulla tätä jauhettua ongelmitta.

Aika samat fiilikset kuin beta pelailuissa. Ilman mitään unlockattuja osia eka AR ja Carbine ase on kyllä aivan kuraa rekyylin lisäyksen takia.
Betan "parhaat" aseet on näköjään levelin ja tehtävän takana lukossa.

Pelimuotojen valikko on kyllä sekava laatikko karuselli mistä ei oikein heti tajua mistä löytyy mikäkin.
 
PS5:lla aivan mahdoton tähdätä. Toki 10-15 vuotta pelasin pc:llä, nyt kokeilin tätä. Tähtäät ja liikutat millin liikaa tattia niin tuossa tuo ihme buustikin vielä, niin aivan mahdotonta seurata vihollista tarkasti. 45min jaksoi pelata, toki ehkä joku asetus tuohonkin on, mutta aivan naurettavaa shaibaa tuo mielestäni.

Ja tiedän kyllä, skill issue 100%, mutta eipä hiirellä koskaan tuommoista ongelmaa ole.
Ootko 100% tsekannut kaikki valikot, ettei tuota voi säätää? Ainakin pc:llä säätöjä on tosi paljon ja mukana kaikki konsolistien ohjainjutut.
 
Hyvin toimi täällä myös PC Steam -versio. Mitään muuta en jaksanut säätää kuin valikkoäänet kettuun ja FOVia isommaksi.

Ainoa "ongelma" johon törmäsin kun tykkään nuohota omituisissa paikoissa, että ukko jäi jumiin jonkun säiliöauton ja laatikon väliin. Hetken runkuttamalla lähti irti vaikka mietin jo harakiriä. Huvittavaa kyllä joku toinenkin randomi mikä hiippaili perässä jäi samaan paikkaan jumiin. Jotenkin kuvittelin mielessäni jonkun polakin huutamassa Kurwaa. 😁

Seuraavaksi pitää opetella mappeja kun en betaan ym. koskenut. Mutta alkoi parin tunnin päästä jo vähän sujumaan. Conquestissa ainakin oli ihan hyviä mappeja, tai mikään ei ainakaan negatiivisesti jäänyt mieleen.
 
Olipa mukavaa tuo HC moodi, suosittelen lämpimästi. On codi tuosta ainakin kaukana. Vielähän tuossakin hudia on liikaa, pitänee valikoista käydä laittamassa vähän kirkkautta pois.
 
Server Browser on ainakin kasa höyryävää, filttereitä ei ole kuin pari ja ne vielä resettaavat aina kun palaa siihen. Huomaa että EA yrittää vähitellen tappaa server browserin kokonaan.

Oliko ykkösessä kun oli vielä erinomainen server browser.

Ja valikot ovat muutenkin paskaa kun on konsolille tehty. Hiirellä aika vittumaista klikkailla niitä sivulle vieriviä palkkeja. Kamala design-ratkaisu ja täysin konsolit edellä.

EDIT. Asetuksista saa muuten kummitukset pois päältä, eli sen vihujen korostuksen. Ei se tässä niin kovin paha ole, ainakaan verrattuna siihen kun ko ominaisuus tuli V:hen aikanaan. Vihut olivat ihan vitivalkoisia ja ne näki toiselta puolen karttaa selvästi. Hieman tuunasivat alaspäin efektiä myöhemmin mutta sekin taitaa olla konsolipelaajia varten, PC-jannut kun ovat tottuneet metsästämään pikseleitä ja näkevät luonnollisen oloisetkin vihut.

Pistooli on vähän kakka, harmittaa kun välistä tykkään pistoolin kanssa säntäillä. Saisivat vähän enemmän dmg antaa sille. Tai jotain.
 
Server Browser on ainakin kasa höyryävää, filttereitä ei ole kuin pari ja ne vielä resettaavat aina kun palaa siihen. Huomaa että EA yrittää vähitellen tappaa server browserin kokonaan.

Oliko ykkösessä kun oli vielä erinomainen server browser.

Ja valikot ovat muutenkin paskaa kun on konsolille tehty. Hiirellä aika vittumaista klikkailla niitä sivulle vieriviä palkkeja. Kamala design-ratkaisu ja täysin konsolit edellä.

EDIT. Asetuksista saa muuten kummitukset pois päältä, eli sen vihujen korostuksen. Ei se tässä niin kovin paha ole, ainakaan verrattuna siihen kun ko ominaisuus tuli V:hen aikanaan. Vihut olivat ihan vitivalkoisia ja ne näki toiselta puolen karttaa selvästi. Hieman tuunasivat alaspäin efektiä myöhemmin mutta sekin taitaa olla konsolipelaajia varten, PC-jannut kun ovat tottuneet metsästämään pikseleitä ja näkevät luonnollisen oloisetkin vihut.

Pistooli on vähän kakka, harmittaa kun välistä tykkään pistoolin kanssa säntäillä. Saisivat vähän enemmän dmg antaa sille. Tai jotain.
Ei se bf1:nkään server browser mikään kunnollinen ollut mutta voittaa tämän mennen tullen. Vielä Battlelogin aikaan oli kunnolla filttereitä.
Konsolikäyttöliittymä ärsyttää myös todella lujaa aivan jokaisella pelin osa-alueella. 2042:ssa oli sentään vielä ihan ok.
BF5:ssähän oli julkaisussa nimenomaan ongelma kun niitä vihuja ei erottanut sitten millään ja paransivat erottuvuutta päivityksissä.
 
Ei se bf1:nkään server browser mikään kunnollinen ollut mutta voittaa tämän mennen tullen. Vielä Battlelogin aikaan oli kunnolla filttereitä.
Konsolikäyttöliittymä ärsyttää myös todella lujaa aivan jokaisella pelin osa-alueella. 2042:ssa oli sentään vielä ihan ok.
BF5:ssähän oli julkaisussa nimenomaan ongelma kun niitä vihuja ei erottanut sitten millään ja paransivat erottuvuutta päivityksissä.
Kyllä muistan elävästi ku battlelog kirottiin alimpaan helvettiin.. Kaippa sitä siitäki voi vielä huonommaksi laittaa.
 
Kyllähän tuo maistuu muillekkin, steam statsit.

  • 630,131players right now
  • 747,44024-hour peak
  • 747,440all-time peak 5 hours ago
 
Muutama tunti tuli pelattua.

Ensin breakthrough:
-Mapit todella pieniä, luulin jo että on joku CQB tullut vahingossa valittua mutta ei
-Isoimmassakin taisi olla pelaajia vain 48?
-Vähän ehkä balanssissa hakemista, kaikki hyökkäysvuorot (5 kpl) hävittiin ja se yksi puolustusvuoro voitettiin

Sitten koitin sitä all out warfare closed weapons tilaa:
-Vähän tuli tilaa karttoihin mutta aika pieniä putkia silti
-Löytyi sentään muitankin ajoneuvoja kuin IFV ja mönkkäri

Teknisesti Originin kautta ei mitään ongelmaa käynnistää peliä. Unlockit toimi ja pelit löytyi nopeasti.

Grafiikat oli AUTO (Balanced) ja ainoat käsisäädöt oli molemmat FOVit tappiin ja blurrit pois. Arpoi ilmeisesti high asetukset 1440p resoluutiolla 13600k RTX3070 combolle. Ei mielestäni pyörinyt riittävän sulavasti joten vaihdoin AUTO (performance) joka helpotti. FOVia kaipaisin kyllä lisää etenkin ajoneuvoihin 3-persoonan kuvakulmiin.

Kokonaisuudessa into vähän lässähti noihin pieniin karttoihin bt moodissa. Conquestin rinkijuoksua en oikein enää jaksa.
 
Pyörii kyllä ihan hyvin 1080p vaikka 5800X3D luukuttaa 98% käyttöastetta kaikki coret tapissa ja 4070TiS chillailee siinä about 5%. Fps pyörii siinä 150-200 overkill/high -asetuksilla.

Auringon häikäisy on kyllä edelleen aika kamalaa monessa kartassa ja tuo sisältä ulos ja toisinpäin kirkkauserot ja häikäisy on myös rasittavaa.
 
Alkuun vähän häiritti kun HC moodi uupui, mutta sieltä alhaalta löytyi joku kommuunimappi? Ja tadaa HC lähti rullaamaan😁 vitsi kun mukava, vihut putoo ku ampuu. Toivottavasti official HC moodeja alkaisi ilmestymään myös.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 466
Viestejä
4 958 144
Jäsenet
79 649
Uusin jäsen
Fibazz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom