Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
TDM tässä on suurimmalla osalla pelimuotona, riippumatta mikä pelimuoto on oikeasti päällä.Hyvä pelata conquestia kun puoletkaan ei ymmärrä, että niitä lippuja pitäs vallata.
Hyötyykö niistä lippujen valtaamisesta jotain?Hyvä pelata conquestia kun puoletkaan ei ymmärrä, että niitä lippuja pitäs vallata.
Niillä voitetaan peli ja valloituksilla saa enemmän pisteitä kuin tapoilla. Pelin voi periaatteessa voittaa hallitemalla enemmän lippuja ilman että tappaa yhtään vihuja, sillä vastustajan tiketit tikittää alaspäin jos omalla tiimillä on enemmän lippuja hallinnassa. Käytännössä toki tappeluilta ei voi välttyä.Hyötyykö niistä lippujen valtaamisesta jotain?
Itse käyn niitä valtaamassa, mutta onko niistä muuta iloa kuin spawn pisteet?
Ei pitäs varmaan vastata trollille, mutta menkööt. Pelihän loppuu lyhyeen jos toisella on 6 lippua ja toisella 0.Hyötyykö niistä lippujen valtaamisesta jotain?
Itse käyn niitä valtaamassa, mutta onko niistä muuta iloa kuin spawn pisteet?
Ei pitäs varmaan vastata trollille, mutta menkööt. Pelihän loppuu lyhyeen jos toisella on 6 lippua ja toisella 0.



Oliko muuten Atmos ääniä valikossa jos tuuppaa kotiteatteriin kiinni?
Tuossa pari kertaa sanottu ettei beta nyt juurikaan grafiikoiltaan BF4 paljoa paremmalta näytä. Fysiikatko syö fps:ää reilusti vai mihin ne tuhlaantuu hyvin optimoidussa pelissä![]()
Asensin BF4, onhan se nyt aika karu, en ymmärrä onko jengi näin sokeita. Sitten vielä joku punkbuster heittää pelistä ulos minuutin jälkeen. Ilmeisesti ois pitäny jotain asennustiedostoja ladata että ois toiminu, uninstalliin meni.Kyllä se grafiikoiltaan BF4 on jo palikkapeli tähän verrattuna.
Rush ja Breakthrough maistuu nyt muutosten jälkeen, kun hyökkääjilläkin voi voittaa. Erityisesti Rush 12 vs 12 on hyvä muutos aiempiin peleihin.
Conquest pelaa tässä pelissä kuin TDM ja sen design on huono. Conquestia tuskin tulee pelattua enää ollenkaan. Tässä syy:
Siitähän tässä on kyse. Audiovisuaalisesti todella näyttävä peli joka kuitenkin on äärimmäisen simppeli, otat ohjaimen käteen, tykität nopean kierroksen pari ja sammutat pelin.On kyllä sääli muistella, miten paljon parempaa pelisuunnittelu- ja mekaniikka on 20 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja miten peli paitsi vaati myös antoi enemmän pelaajalle, joka ei operoi kengännauha-äo:lla. Rushin suosio nousee juuri siitä, että conquest pelimuotona on tehty hyvin viimeksi ehkä juuri BF2:n aikaan ja näyttää kutosessakin olevan sekavaa hortoilua pisteeltä toiselle ilman juuri mitään taktista syvyyttä. Rush ei ole syvällinen mutta ei toisaalta päämäärätöntä romppaamista satunnaiseen ilmansuuntaan.
Tuo M4A1 karbiini on aivan järkyttävä, 900 ROF Laser pyssy käytännössä. Yksi isoin asia mistä en pidä näissä ns. moderneissa pyssypeleissä on tuo, että lähes aina korkein tulinopeus -> paras/tehokkain ase.
Rush myös on sen takia nyt parempi, koska Breakthrough on tavallaan tullut vanhan Rushin tilalle ja nyt tajuttiin vähentää pelaajamäärää Rushista, jolloin se on tarpeeksi erilainen verrattuna Breakthroughiin.On kyllä sääli muistella, miten paljon parempaa pelisuunnittelu- ja mekaniikka on 20 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja miten peli paitsi vaati myös antoi enemmän pelaajalle, joka ei operoi kengännauha-äo:lla. Rushin suosio nousee juuri siitä, että conquest pelimuotona on tehty hyvin viimeksi ehkä juuri BF2:n aikaan ja näyttää kutosessakin olevan sekavaa hortoilua pisteeltä toiselle ilman juuri mitään taktista syvyyttä. Rush ei ole syvällinen mutta ei toisaalta päämäärätöntä romppaamista satunnaiseen ilmansuuntaan.
Rush ja Breakthrough maistuu nyt muutosten jälkeen, kun hyökkääjilläkin voi voittaa. Erityisesti Rush 12 vs 12 on hyvä muutos aiempiin peleihin.
Conquest pelaa tässä pelissä kuin TDM ja sen design on huono. Conquestia tuskin tulee pelattua enää ollenkaan. Tässä syy:
En sinänsä ole eri mieltä, mutta en myöskään usko että menemällä milsimin suuntaan pelin kaupallinen menestys välttämättä kasvaa, minkä perässä EA lopulta on. Nykyään taitaa olla milsim puolella paljon enemmän pelejä ja keskiverto BF pelaaja tuskin innostuu Hell let loosesta (tai että BF olisi lähempänä milsimiä).On kyllä sääli muistella, miten paljon parempaa pelisuunnittelu- ja mekaniikka on 20 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja miten peli paitsi vaati myös antoi enemmän pelaajalle, joka ei operoi kengännauha-äo:lla. Rushin suosio nousee juuri siitä, että conquest pelimuotona on tehty hyvin viimeksi ehkä juuri BF2:n aikaan ja näyttää kutosessakin olevan sekavaa hortoilua pisteeltä toiselle ilman juuri mitään taktista syvyyttä. Rush ei ole syvällinen mutta ei toisaalta päämäärätöntä romppaamista satunnaiseen ilmansuuntaan.
Tämän mukaan julkaisussa olisi vain kolme suurta mappia, joissa kaikki kulkuneuvot käytössä. Jää ostamatta omalta osaltani, ei kiinnosta pelkkä jalkaväkihippa.Isot mapit on tulossa julkaisuun. Tässäkin ketjussa oli se joku kehittäjän viesti, että halusivat alkuun näyttää, että osaavat tehdä myös näitä tiiviitä kahinoita.
Ja meitä on moneen junaan. Omaan makuun nämä uudet mapit on ollut parasta bäfää mitä olen pelannut sieltä kolmosesta ja nelosesta asti.
Voin vahvistaa, että hienosti toimii!Oliko muuten Atmos ääniä valikossa jos tuuppaa kotiteatteriin kiinni?
Tuossa pari kertaa sanottu ettei beta nyt juurikaan grafiikoiltaan BF4 paljoa paremmalta näytä. Fysiikatko syö fps:ää reilusti vai mihin ne tuhlaantuu hyvin optimoidussa pelissä![]()
Sir, Yes Sir! Julkaisua odotellessaVoin vahvistaa, että hienosti toimii!![]()
Täytyypä perua sanani. Olin käsittänyt tuon tehtävän aivan väärin. Luulin, että rushissa pitää itse aktivoida ja räjäyttää kohde 15x, mutta eihän se niin ole. Kyllähän tätä nyt on tullut taas hakkailtua. Mutta kuten @Dargol sanoi, niin ei mene ainakaan julkaisussa ostoon jos noin pieni määrä isoja kenttiä.Taitaa jäädä omat betat toistaiseksi tähän. Muuten tämä on jo nähty, ja tuon rush 15 käppiä saamiseksi en ole valmis grindaamaan ja uhraamaan koko viikonloppua yhden skinin saamiseksi, varsinkin kun eiliseen verrattuna alkuvalikosta rush poistettu ja kun heitti pelihaun päälle muotona pelkkä rush niin kesti 4 min päästä peliin.
Makuaisoitahan nämä ovat. Itse tykkään nykyään enemmän juuri CQ-peleistä pienissä mapeissa ja kun codien kanssa kerran haluavat kilpailla, niin niiden lisäys on ihan ymmärrettävää.Mutta kuten @Dargol sanoi, niin ei mene ainakaan julkaisussa ostoon jos noin pieni määrä isoja kenttiä.
Haulikko on näköjään tässä taas kustu niin ylivoimaiseksi one shot kill -aseeksi, että ei voi kuin ihmetellä, että mitä on liikkunut koodaajien päässä. Ei tällaisia pitäisi olla mukana lainkaan.
Slugeilla siitä tulee ihan varteenotettava snipu, jolla on tosiaan helppo ampua porukkaa myös lähietäisyydeltä.Tosin tuolla ei sitten taas tee mitään hiukankaan kauempaa, vaikka kyllähän se ärsyttää kun oma ukko vaan antautuu kun haulikkomies/nainen tulee iholle.
Olen kyllä tavallaan samaa mieltä että niille pitäisi jotain tehdä, mutta katsotaan uudestaan kun saavat nettikoodin toimimaan.
Joo ja tuon sarjatuliaseiden huvittavan bullet spreadin myötä haulikko on vähintään yhtä tehokas mille tahansa etäisyydelle kuin nekin ja lähelle se tosiaan tappaa kertalaakista.Slugeilla siitä tulee ihan varteenotettava snipu, jolla on tosiaan helppo ampua porukkaa myös lähietäisyydeltä.
Niin puhutko nyt hauleista (+flechette) vai slugeista? Jos ensimmäisestä, niin tuo väite ei kyllä pidä paikkaansa.Joo ja tuon sarjatuliaseiden huvittavan bullet spreadin myötä haulikko on vähintään yhtä tehokas mille tahansa etäisyydelle kuin nekin.
Mulla on chatti aina pois päältä, niin ei kiinnosta mitä siellä huudellaan, mutta onhan tuo ihan typerää että joku ase on täysin ylivoimainen. Jos ei muuta, niin se pitäisi poistaa edes noista CQ-pelimuodoista. Ei ole mitään järkeä tällaisenaan käyttää siellä mitään muuta asetta kuin haulikkoa, kun sillä kuitenkin voittaa käytännössä aina niillä etäisyyksillä. Lopputuloksena se vaan vituttaa kaikkia.Katsotaan miten tasoittavat haulikoita myyntiversioon. Ja ylipäätään, paljonko niitä eri malleja siinä on jaossa. Nythän vasta ollaan tutustuttu yhteen paljon keskustelua ja porua aiheuttaneeseen. Ainahan bäfissä ollut itkua että "shotgun noob" kun joku sillä teurastaa porukkaa. Kyllähän haulikon pitää tappaa yhdestä laukauksesta, mutta se on sitten tasapainotuskysymys, että miltä matkalta (puhutaan siis hauleista, ei täyteisistä).
Joo-o. Mutta tuollaisenaan mitä se nyt on, ei ole todellakaan uusi juttu bäfässä. Räbätermein kysellen: ootko uus?Mulla on chatti aina pois päältä, niin ei kiinnosta mitä siellä huudellaan, mutta onhan tuo ihan typerää että joku ase on täysin ylivoimainen. Jos ei muuta, niin se pitäisi poistaa edes noista CQ-pelimuodoista. Ei ole mitään järkeä tällaisenaan käyttää siellä mitään muuta asetta kuin haulikkoa, kun sillä kuitenkin voittaa käytännössä aina niillä etäisyyksillä. Lopputuloksena se vaan vituttaa kaikkia.
Oisko hyvä jos kaikki aseet ois toistensa kopioita eri skineillä? Juuri näinhän se pitää mennäkin ja aina on mennytkin että joka tilanteeseen on sopiva työkalu. Mikä järki olis jos pystyis cqc-mapeissa juokseen snipulla tai lmg:lla yhtä tehokkaasti kuin esim haulikolla?Mulla on chatti aina pois päältä, niin ei kiinnosta mitä siellä huudellaan, mutta onhan tuo ihan typerää että joku ase on täysin ylivoimainen. Jos ei muuta, niin se pitäisi poistaa edes noista CQ-pelimuodoista. Ei ole mitään järkeä tällaisenaan käyttää siellä mitään muuta asetta kuin haulikkoa, kun sillä kuitenkin voittaa käytännössä aina niillä etäisyyksillä. Lopputuloksena se vaan vituttaa kaikkia.
Ei olisi. Olisi kuitenkin hyvä, jos olisi olemassa balanssi, joka ei johtaisi siihen, että yksi ase on selvästi muita parempi jossakin pelimuodossa. Tämä on yleensä ollut aika olennainen osa pelisuunnittelussa muun teknisen toimivuuden ohella, mutta välillä se tuntuu unohtuvan.Oisko hyvä jos kaikki aseet ois toistensa kopioita eri skineillä?
No minä ainakin exploittaan haulikkoa. Se on sama kaikille, joten käyttäkööt ketkä käyttää.Ei olisi. Olisi kuitenkin hyvä, jos olisi olemassa balanssi, joka ei johtaisi siihen, että yksi ase on selvästi muita parempi jossakin pelimuodossa. Tämä on yleensä ollut aika olennainen osa pelisuunnittelussa muun teknisen toimivuuden ohella, mutta välillä se tuntuu unohtuvan.
Niin minäkin, mutta ei se muuta sitä faktaa, että se on typerä toteutus pelintekijöiltä.No minä ainakin exploittaan haulikkoa. Se on sama kaikille, joten käyttäkööt ketkä käyttää.
BoomerX sanoi:Sinko on kanssa käytännössä haulikko slugeilla mutta kaikki nukkuu sen suhteen koska rof ja ammusten määrä on säädetty tankkeja varten niukaksi
Joo ei tähän tarvita mitään usas fragin tapaisia aseita uudestaan mutta rpg räjähdykset voisi vähintään aiheuttaa kovan suppression muutamaksi sekunniksi jos dmg ei haluta nostaa.Tämä servunkasaussysteemi tarvitsee ehdottomasti jotain teambalance/ym markkereita, jotka laittaisi hyviä pelaajia eri puolille. Yhtään valehtelematta varmaan 90% peleistä nyt kahden viikonlopun aikana on päättynyt tappioon, ja näistä suurin osa aivan täyteen läpijuoksuun alle 10 minuutissa.
Muutenkin rush ja breakthrough on 4/5 matseista puolustajana, joten tuo sektorien ottamischallenge on käytännössä mahdoton saada täyteen.
Tämän illan aikana tuli muutenkin pari aivan selvää huijaria vastaan. Ja liukuabusejanttereita näkyi huomattavasti enemmän.
Minusta viisi vai kuusi singonkutia mukana alussa on tuplasti liikaa, eikä tuon singon raketin lentonopeus oikein muutenkaan ole tarpeeksi nopea jalkaväen luukuttamiseen. Tämä eka taistelukärki on muutenkin niin sirpaleeton että tarvii puhtaan osuman torsoon että ukko kellistyy yhdestä.
Jossain videossa tuli vastaan, että Assaultin ammukset jakautuvat pää ja kakkos aseen kesken. Eli jos kannossa haulikko, se vie kuteja rynkyltä. Assaulthan pystyy kantamaan kahta eri kranunheitintä yhtäaikaa, tulikohan se toinen haulikon paikalle ja siten saa enemmän kuteja rynkkyyn. Ja kranujen, RPG kutien ja gadgettien määrä ei ole täysi, kun respaan peliin alussa/kuoleman jälkeen. Supportin laatikon kupeessa näet, että se "yli bookkaa" hahmon repun, esim engin miinat nousee 1 -> 2.Assault tuntuu jotenkin turhalta luokalta tässä, etenkin jos ei ole luokkiin lukitut aseet, kun ei tarjoa tiimipelaamiseen mitään. Kummastuttaa muutenkin miksi assault saa niin vähän patruunoita kun muut luokat uivat ammuksissa ja ainakin support sai rynkyillekin runsaasti lippaita.
Tuo voisi selittää, eipä ole tullut kokeiltua ilman haulikkoa. Takataskuun menevä haulikko nykytilassaan melkein ainoa syy pelata assaulttia. Onhan nuo kranaatinheittimetkin ihan jees mutta itseäni häiritsee tämän pelin assaultissa se, että se ei varsinaisesti tee mitään mitä muut luokat eivät saisi tehtyä. Jos kukaan ei pelaa assaultia niin tätä tuskin suuresti huomaa mutta sen huomaa mikäli engineerit (ajoneuvollisissa kartoissa) ja supportit puuttuvat. Irrottaisin ammukset tuosta supportin kitistä ja siirtäisin ne assaultille.Jossain videossa tuli vastaan, että Assaultin ammukset jakautuvat pää ja kakkos aseen kesken. Eli jos kannossa haulikko, se vie kuteja rynkyltä. Assaulthan pystyy kantamaan kahta eri kranunheitintä yhtäaikaa, tulikohan se toinen haulikon paikalle ja siten saa enemmän kuteja rynkkyyn. Ja kranujen, RPG kutien ja gadgettien määrä ei ole täysi, kun respaan peliin alussa/kuoleman jälkeen. Supportin laatikon kupeessa näet, että se "yli bookkaa" hahmon repun, esim engin miinat nousee 1 -> 2.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.