Battlefield 6

Taitaa DMR olla kyllä vähän unohdettu kategoria.
Kokeilin tasan yhden pelin ja jo se eka ilman mitään palasia oli aika hyvä vekotin.
Vaatii toki vähän erilaista pelaamista kuin taktiikka niskaan SMG:llä, mutta pelitavan vaihtelu on muutenkin mukavaa bäfässä.

Pitää toi SVK muistaa. Oliko iso työ avata, en muista onko mones? En edes muista mikä se eka on, millä pelasinkin.
The SVK-8.6 Designated Marksman Rifle is unlocked at Rank 33.
Eli ei tarvi siihen ensimmäiseen, EMR DMR:n koskea. Ja hyvä niin koska todella huono ase mielestäni.

Rynkyistä AK4D ollut itsellä eniten käytetty. Ei varmasti statsien puolesta parhaimpia mutta tekee hyvin damaa ja jos vihu on pidemmällä nii single täppiä vaan nii todella tarkka rynkyksi sekä bloomi ei aktivoidu.
 
Ps5 (eli ei pro-malli) performance modissa on noin 80 fps ja on todella suttuinen grafiikka. Laitoin välillä 60hz modin päälle, jotta viholliset erottaa. Lopulta meni hermo ja moti, kun ei löytynyt pelei crossplay off closed weapon playlistissä ja ei halua antaa niin paljon etua PC-pelaajille. Itse käytän 4K 32 tuuman OLED-näyttöä molempiin ja ero on omaan silmään ja tuntumaan niin merkittävä, että ei voi harkita crossplay:n päällelaittamista. Ei voi osua, kun ei näe vihuja performance-modissa ja 60hz modi on liian alhainen FPS-peleihin.

Itsekin pelaan PS5:llä, mutta en kyllä mitenkään pysty heikkoa menestystäni pistämään grafiikan piikkiin. Todella suttuinen grafiikka on minusta aika vahvasti liioiteltua.
 
Nyt kun tässä kerennyt itsekin hieman ampumaan enemmänkin aseilla niin osaan itsekin kertoa mielipiteitä.

LMG puolelta DRS-IAR on aivan älytön ase lähitaisteluissa kun on pistetty grippi ja sit kyljessä laserit ja taskulamput jolloin hipfire statsi nousee aseessa niin hyväksi että monessa tilanteessa Empire Statessa ei tarvi eikä kannata tähdätä kun pystyt lonkalta ampumaan jolloin ei tarvi keskittymistä käyttää rekyylin hallintaan vaan siihen että osuisi kaikki kudit vihuun, pari kertaa tullu vihu vastaa ja oon jäänyt miettii että mitäköhän tosta ajatteli ku rei'itin vihun alta aikayksikön :rofl2:. Kauemmaksi ampuessa pitää täppäillä kuti kerrallaan tai sitten vaihtaa puoliautomaattiseksi B-näppäimestä (PC) mutta tälläkin tavalla saa kyl tapettua hyvin vihuja kauemmaksikin kun sarjatulella niin helvetin vaikea osua kauemmas tähdäten.

Kord 6P67 a.k.a AEK-971 ja voi että mä tykkään tästä aseesta, sama fiilis kuin kolmoses aikoinaan saatu tähänkin peliin :hungry:, en oo vaan juurikaan saanu palikoita vielä auki mutta oli kyl heti ekoista hetkistä lähtien fiilis että tällä varmaa tulee kans pelattua paljon.

Toinen ase LMG puolelta millä alotin vasta nii M123K vaikuttaa kans hyvältä aseelta. Ei mikään aivan älytön rekyyli ja kuteja kun lippaassa 100 nii ihan hyvä korvaaja L110 mikä on auki ensimmäisenä.

Supportin varusteista kranaatinheitintä odottelen avautuvaksi, ei olis enää kuin alta 10 levua siihen ja sillä kannattaa vissii ampua kauas kun lähelle se on melko epätarkka.
 
Itsellä ei toiminut edes yksinpeli ja Multiplayer yrittää muodostaa yhteyttä loputtomiin. Taitaa johtua maailmanlaajuisista AWS-ongelmista tämä?
 
Itsellä ei toiminut edes yksinpeli ja Multiplayer yrittää muodostaa yhteyttä loputtomiin. Taitaa johtua maailmanlaajuisista AWS-ongelmista tämä?
Joo ei ole normaalia vaan johtuu nyt yleisistä yhteysongelmista pitkin maailmaa (ryssien hybridinörtit taas vauhdissa?).
 
Totta mutta edelleen yli 1000m ammuntoihin joudut ottaan dropit ym arvioinnit tekemään... ja että se tekee nyt 100-230m tapot helpommaksi johon edelleen joutuu ottaan huomioon liikkuvan targetin ennakon.
Onko tässä missään mapissa edes noin pitkää mahdollisuutta ampua? Joku Conquest varmaan missä koko kartta käytössä? Jos nyt sinne saakka millään skoopilla edes näkee...Itsellä pisin taitaa olla joku 350m headshot, mutta Conquest jäänyt vielä hiukka vähemmälle kun koittanut aseita availla.

BFBC2 tosiaan taisi ekana tulla tuo bullet drop, oli hauskoja snipuvääntöjä.

BF1 jäi myös mieleen miten niillä vanhoilla tussareilla sai tähdätä 45 asteen kulmassa ilmaan että lensi tarpeeksi pitkälle. 😁
Itsellä ei toiminut edes yksinpeli ja Multiplayer yrittää muodostaa yhteyttä loputtomiin. Taitaa johtua maailmanlaajuisista AWS-ongelmista tämä?
Mä aloin tuossa 20.30 pelailemaan ja toimi ihan normaalisti* aina tuonne 1.00 saakka. Tosiaan enemmänkin ollut palveluita solmussa tänään AWS:n takia.

*Joissain matseissa tosin tikettejä onlimolemmilla nolla ja scoreboard ei näkynyt ym. mutta samaa vikaa ollut jo julkaisusta satunnaisesti.
 
Onko tässä missään mapissa edes noin pitkää mahdollisuutta ampua? Joku Conquest varmaan missä koko kartta käytössä? Jos nyt sinne saakka millään skoopilla edes näkee...Itsellä pisin taitaa olla joku 350m headshot, mutta Conquest jäänyt vielä hiukka vähemmälle kun koittanut aseita availla.

BFBC2 tosiaan taisi ekana tulla tuo bullet drop, oli hauskoja snipuvääntöjä.

BF1 jäi myös mieleen miten niillä vanhoilla tussareilla sai tähdätä 45 asteen kulmassa ilmaan että lensi tarpeeksi pitkälle. 😁

Mä aloin tuossa 20.30 pelailemaan ja toimi ihan normaalisti* aina tuonne 1.00 saakka. Tosiaan enemmänkin ollut palveluita solmussa tänään AWS:n takia.

*Joissain matseissa tosin tikettejä onlimolemmilla nolla ja scoreboard ei näkynyt ym. mutta samaa vikaa ollut jo julkaisusta satunnaisesti.

Firestormin mäpissä ainakin onnistuu yli 1000m laukaukset jos vaan hyvä tuuri on :) itellä se ei rekannu eilen kaveria vaikka ammuin sitä 10 kertaa ja joka kerta pölähti veripilvi... tais olla hyvä hitreg päivä eilen :D Oma pisin tällä hetkellä 518m
 
Firestormin mäpissä ainakin onnistuu yli 1000m laukaukset jos vaan hyvä tuuri on :) itellä se ei rekannu eilen kaveria vaikka ammuin sitä 10 kertaa ja joka kerta pölähti veripilvi... tais olla hyvä hitreg päivä eilen :D Oma pisin tällä hetkellä 518m
Eilen oli servut aika jumissa. IFV suorat osumat teki 8-15dmg ja DMR meni lähes kaikki kudit vihuista läpi.
 
Eilen jännästi minut heitti pelistä ulos. Kaks kaveria jäi pelaamaan servulle, joilla on 5g netit. Mulla kaapeli. Yritin takaisin niin ei saanut yhteyttä EA servereihin ja kaverit pelasivat ilman keskeytystä.
 
Muuttuuko muilla ajoittain grafiikat puuroksi/pikselimössöksi? Varsinkin korkea ruohikko/puut alkaa helposti puuroamaan. Korjaantuu kun käyttää asetuksissa jotain toista DLSS moodia päällä ja sitten vaihtaa takaisin mitä alunperin käytti. Suht rasittavaa käydä vähän väliä kuolemien välissä optionsissa pyörähtämässä...

RTX 2070 OC ajurit päivitettynä
Grafiikat customilla
 
Viimeksi muokattu:
Muuttuuko muilla ajoittain grafiikat puuroksi/pikselimössöksi? Varsinkin korkea ruohikko/puut alkaa helposti puuroamaan. Korjaantuu kun käyttää asetuksissa jotain toista DLSS moodia päällä ja sitten vaihtaa takaisin mitä alunperin käytti. Suht rasittavaa käydä vähän väliä kuolemien välissä optionsissa pyörähtämässä...

RTX 2070 OC ajurit päivitettynä
Grafiikat customilla
Vissiin ihan yleinen ongelma DLSS:n kanssa. Itellä tulee vain New York mapeissa.
 
Muuttuuko muilla ajoittain grafiikat puuroksi/pikselimössöksi? Varsinkin korkea ruohikko/puut alkaa helposti puuroamaan. Korjaantuu kun käyttää asetuksissa jotain toista DLSS moodia päällä ja sitten vaihtaa takaisin mitä alunperin käytti. Suht rasittavaa käydä vähän väliä kuolemien välissä optionsissa pyörähtämässä...

RTX 2070 OC ajurit päivitettynä
Grafiikat customilla

Ei oo kyllä itsellä. Tosin taidankin vetää DLAA päällä. Betassa grafiikat oli aika suttua kyllä, mutta nyt pysynyt kyllä terävänä kuva koko ajan.
 
Itsellä menee myös pelkästään Manhattan Bridgessä kuva epäselväksi. Eikä ole auto HDR:ää käytössä joten siitä ei johdu ainakaan itsellä.
 
Onko kukaan löytänyt oikeasti toimivaa fixiä tuohon pelin ajoittaiseen directx kaatumiseen ATI:n korteilla?
Alkaa jo menemään hermo ku vähän välii joutuu buuttailemaan koko koneen uudeleen kun peli kaatuu kyseiseen virheeseen.
Ajurit on päivitetty BIOS:sia myöten ainoona ongelmana etten pystynyt vetää täysin puhdasta DDU:ta kiitos windowsin uusimman päivityksen
ei näppäimistö ja hiiri toimi kun yrittää mennä vikasietotilaan.
 
Ei ole itselläkään HDR käytössä. Monitorin asetukset ei liene vaikuta tälläiseen, vai? Lähinnä asetukset sillein säädetty ettei UFO-testissä tule ghostingia.
 
Oliko tässä erikseen sitä dynaamista resoluutiota, joka pyrkii pitämään fps tietyssä lukemassa? En millään muista nimeä.
Tulee mieleen jos on ja on käytössä, niin sekoileeko se välillä ja luulee että pitää roimasti tiputtaa resoa.
 
esim tuommoinen varjoinen ruohikko kohisee ihan kamalasti jos käyttää skaalausta dlss,fsr xess. DLAA tai natiivi korjaa tuon.
Battlefield 6 Screenshot 2025.10.21 - 19.43.37.64.png
 
Ei kannata pakottaa ajureista käyttämään uusinta DLSS:ää, se tekee noi virheet heti.. Pelin omassa kansiossa oleva on paras
 
Ei ole kaatunut kertaakaan RX 9070 XT:llä. Kortti on alivoltitettu ja lisäksi laitettu offsettia -200Mhz. Joissakin peleissä nämä kortit boostaavat liikaa ja kaatuvat, jolloin negatiivinen offset auttaa.

Sanokaapas noobille, mikä tämä näkymä on? Ilmestyy ja katoaa ihan randomisti. Näyttää joltain kuluneelta kaasumaskilta ja haittaa näkemistä.

1761069312572.png
 
Ei kannata pakottaa ajureista käyttämään uusinta DLSS:ää, se tekee noi virheet heti.. Pelin omassa kansiossa oleva on paras
Itse pakottanut globaaliksi Latest, ehkä olen puusilmä tai keskityn vain muuhun kuin nurmikkoon koska en ole ongelmia havainnut.

Toki nyt kun sanoit pitää ehkä testata ottaa pois.

Toisaalta kai tuohon voi pelin graffa-asetukset myös vaikuttaa, että bugaako se uusin DLSS malli.
 
Ei ole kaatunut kertaakaan RX 9070 XT:llä. Kortti on alivoltitettu ja lisäksi laitettu offsettia -200Mhz. Joissakin peleissä nämä kortit boostaavat liikaa ja kaatuvat, jolloin negatiivinen offset auttaa.

Sanokaapas noobille, mikä tämä näkymä on? Ilmestyy ja katoaa ihan randomisti. Näyttää joltain kuluneelta kaasumaskilta ja haittaa näkemistä.

1761069312572.png
Jos käy vain tosi nopeasti ruudulla niin joku siirtymätila lonkalta ads tilaan?
Mutta jos tulee ihan satunnaisesti ilman tuota ym. niin sitten ei kyllä mitään hajua.
 
Jos käy vain tosi nopeasti ruudulla niin joku siirtymätila lonkalta ads tilaan?
Mutta jos tulee ihan satunnaisesti ilman tuota ym. niin sitten ei kyllä mitään hajua.
Ihan randomisti tuli tyyliin juostessa. Oli aina muutaman sekunnin ja hävisi ilman mitään animaatiota. Voi olla joku bugi.
 
Ihan randomisti tuli tyyliin juostessa. Oli aina muutaman sekunnin ja hävisi ilman mitään animaatiota. Voi olla joku bugi.
Sulla näyttää olevan pelin omien countterien (o yläkulma) lisäksi jotain kolmannen osapuolen overlaytä (v yläkulma)?
 
Ei ole kaatunut kertaakaan RX 9070 XT:llä. Kortti on alivoltitettu ja lisäksi laitettu offsettia -200Mhz. Joissakin peleissä nämä kortit boostaavat liikaa ja kaatuvat, jolloin negatiivinen offset auttaa.

Sanokaapas noobille, mikä tämä näkymä on? Ilmestyy ja katoaa ihan randomisti. Näyttää joltain kuluneelta kaasumaskilta ja haittaa näkemistä.

1761069312572.png
Tankin sisätähtäin jääny päälle. Itellä käyny kerran. Bugi on.
 
Onko jotain hyvää keinoa tehdä tuo concussion kills/assists? Pari iltaa hinkannut ja saanut 7/20...Tuntuu ettei mitenkään kerkeä tappamaan vihollisia niin nopeasti että tuo rekisteröityisi., kaikki nuo 7 on ihan tuurilla saatu. :poop: Mielellään ottais normi fragin jo kohta takaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 509
Viestejä
4 972 395
Jäsenet
79 795
Uusin jäsen
Jamuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom