Battlefield V

OT: miten huijaaminen voi olla vuosikymmenestä toiseen yhtä vaikeeta todentaa? noilla huijareilla liikkuu ruudulla kaikenlaista grafiikkaa, pelaajat näkyy läpi seinien, tähtäin lukittuu mikrosekunnissa pelaajasta toiseen.. mikä tässä on niin teknisesti mahdotonta?

Käytännössä se huijausohjelma on tunnistettava etukäteen eikä siihen ole oikein muuta käytännön keinoa kuin että se on tiedossa etukäteen tai pitää tietää yksityiskohtaisesti miten se toimii. Tuohan on ollut kissa ja hiiri -leikkiä iät ja ajat eikä se siitä tule muuttumaan. Lisäksi pelaajien tietokoneen skannailu on aina ollut arvelluttavaa ja aiheuttaa aika ajoin paskamyrskyjä muutenkin.

Jos jotain telemetriatietoa aletaan tallentaa tuolla tarkkuudella niin sitä tietoa tulee melkoinen määrä ja sen läpikäyminen reaaliajassa ei ehkä mikään yksinkertainen asia puhumattakaan siitä missä ja miten se käsitellään. Siitä huolimatta seuraavana päivänä joku on keksinyt miten huijata sitä.
 
Tuli kokeiltua tuota Panzer 38T tankin "20mm autocannon" päivitystä ja ei kyllä oikein auennut sen idea. Suorilla osumillakin jalkaväkeen joutuu ampumaan jonkun 4-5 osumaa, että menevät kanveesiin. Splash -damage tuossa on myös melko olematon. Tankeihin tekee jonkun 1-2 vahinkoa per osuma. Käytännössä tuo tuntui melkein konekivääriltä, jossa ihan pienoinen splash ja hieman nopeammat ammukset, jolloin myös droppia tulee vähemmän. Miksi siis käyttää tuota sen normitykin sijaan? Ajattelin, että tuo olisi ollut BF4 LAV/BF1 flanker light tank tyylinen mutta ei ole kyllä edes sinnepäinkään. Tuntuu, että mitä enemmän tankeilla pelaa niin sitä paremmin tajuaa kuinka surkeita ne oikeasti on tässä pelissä.
 
Tossa Hamadassa, kun ollaan puolustamassa, ni miten jollain ihmisillä voi kestää yli puoli peliä tajuta, että viholliset on selässä, eli G:llä, E:llä ja F:llä?

Siellä ne pyörii A:lla ja B:llä ja varmaan ihmettelee miks me hävitään peli.

Kerran hyökätessä yks peli meni silleen, että sai ihan rauhassa koko peli käppiä niitä G E F, eikä vihollisia näkyny missään.

Miten voi olla oikeesti niin tyhmiä ihmisiä maailmassa.
 
Osaako kukaan sanoa onko peliin tulossa mitään lisäosia?

Ps. Anteeksi tyhmä kysymys.

Jos tarkoitat lisäosilla DLC:tä niin on tulossa lisää sisältöä kokoajan mutta ei mitään erillisiä ostettavia suuria DLC-paketteja tai muuta aiempien pelien Premium -passin tyylistä. Peliä kohdellaan ns. "live service" systeemillä eli tarkoituksena on tuoda (ilmaista) lisäsisältöä jatkuvasti pelin eliniän (2 vuotta julkaisusta) ajan mutta mitään maksullista lisäsisältöä, pl. ulkonäöllisiä skinejä, ei ole tulossa. Eli siis kaikkea pientä tulee n. kuukausittain lisää, pelimoodeja, karttoja, uusia armeijoita ja aseita jne. Tosin valitettavasti ainakin näin alussa suurin osa sisällöstä on kyllä sellaista, minkä olisi pitänyt olla pelissä jo julkaisussa. Alla olevasta roadmapista nyt esimerkiksi tuo 'The last tiger - War story', practice range ja Firestorm BR ovat esimerkki sellaisista. Mutta tuo roadmap nyt antaa suurinpiirtein kuvaa siitä, miten sitä lisäsisältöä peliin tulee. Esimerkiksi USA, NL ja Japani eivät ole vielä pelissä ja ne tulevat sitten aikanaan tuon live servicen kautta mukaan.

bfv-tides-of-war-roadmap-1920.jpg.adapt.crop16x9.1455w.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On se kumma että tähän ei saada minkäänlaista sumennusta kun saa osumaa. Ihan rauhassa voi sen headshotin tähtäillä snipu vaikka just on rynkystä saanut headshotin lärviinsä ja kropassa soi.
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?
 
Itse olen näistä vanhemman sodan peleistä tykännyt suuresti. Bf1:ssä tunnelma oli äärettömän hyvä, mutta jotkin pelimekaniikat ärsytti suunnattomasti. Bf5 näitä onneksi on parannettu
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?
Mulle ainakin nämä vanhemmat maistuu hyvin.

Jos tulisi uudemman kaluston versio, toivoisin rajausta johonkin 80-90 lukuihin, jolloin aseet olisi tän tyyppisiä:
Small Arms from 1990 to 1999
Monien aseiden kehityskaari on kymmeniä vuosia, joten jopa WW2-aikaisista olisi tuoreempia versioita "samoista" pyssyistä. Ehkä vähän lisäkustomointia myös toivoisin, voisi vaihtaa vaikka samoja osia, joihin nyt saa vain kosmeettisia skinejä.

Mun mielestä tuosta jos mennään ylitse, alkaa olemaan turhan teknomeininkiä. Ja toki futuristiset rakettireppuineen ymv. ei nappaa yhtään.
 
Ongelma vaan kun nämä olleet BF2:n jälkeen aina vaan huonompia. Tosin kyllä itselle BF2142 scifisotakin kelpasi. Ja tulihan 3:stakin pelattua.
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?

Imo ihan vain positiivista, että ei ole näitä moderneja kaikkine lock-on kilkkeineen ynnä muina hommineen. Noita moderneja tuli muutenkin hieman liikaa putkeen. Seuraava bäfä voisi omasta puolestani olla vaikka Vietnamiin liittyvä ellei EA/DICE taivu yleiseen painostukseen, joka tuntuu vaativan aina ja ainoastaan moderneja pelejä. Noita moderneja oli ties kuinka monta putkeen ja hirveä narina siitä, kun nyt väliin tuli kahdet maailmansotiin sijoittuvat pelit.
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?

Itselle erityisesti toinen maailmansota on mielenkiinnon kohde ja pidin aikanaan bf 1942 -pelistä paljon. Toisaalta myös nykyaikainen sodankäynti on ihan ok ja ei esim. Bf3:ssa mielestäni ollut liikaa juurikaan sitä kilkettä. Pidän sitä edelleen parhaana battlefieldinä näistä frostbite engine tekeleistä, vaikka siinäkin on isot puutteensa. Mitään rakettireppuosastoa ei kestä kyllä hetkeäkään vaikka peli olisi nettikoodiltaan huippu, sekä bugi- ja huijarivapaa :)

Jotenkin tämä uusin tekele ei nyt vain kolahda vaikka aikakausi on mitä mielenkiintoisin. Perusbugit vituttaa välillä melko paljon, mutta pelattavuus on kuitenkin bf-mittarilla ihan ok. Mapit ei oikein puhuttele ja ensimmäistä kertaa koko sarjan historiassa kun ei meinaa enää jaksaa konkkaa pelata. Tulee haettua lähinnä nopea tunnin varvi dominationista.

Imo ihan vain positiivista, että ei ole näitä moderneja kaikkine lock-on kilkkeineen ynnä muina hommineen. Noita moderneja tuli muutenkin hieman liikaa putkeen. Seuraava bäfä voisi omasta puolestani olla vaikka Vietnamiin liittyvä ellei EA/DICE taivu yleiseen painostukseen, joka tuntuu vaativan aina ja ainoastaan moderneja pelejä. Noita moderneja oli ties kuinka monta putkeen ja hirveä narina siitä, kun nyt väliin tuli kahdet maailmansotiin sijoittuvat pelit.

Vietnam olisi kyllä kiinnostava nykypäivän Frostbite moottorilla. Toinen mielenkiintoinen olisi joku 80-luvun vaihtoehtoisen menneisyyden mielikuvituksellinen selkkaus Neuvostoliiton ja Yhdysvaltojen välillä, eli periaatteessa samanlaista huttua kuin BF3/4 mutta vanhalla kalustolla. :think:

Joku cold war -tyylinen tai vaikkapa desert storm -henkinen tekele kyllä maistuisi ainakin kalustonsa ja teemansa puolesta. Miksei myös Vietnam. Tiedä sitten alkaako pelaajakunta nuorenemaan sitä tahtia, että näihin aihealueisiin ei ole enää paluuta tämmöisissä isoissa pelisarjoissa. Toivottavasti olen väärässä. Bf1 taisi kuitenkin olla ihan ok myyntiluvut vielä (ei jaksa tarkistaa).
 
Itselle erityisesti toinen maailmansota on mielenkiinnon kohde ja pidin aikanaan bf 1942 -pelistä paljon. Toisaalta myös nykyaikainen sodankäynti on ihan ok ja ei esim. Bf3:ssa mielestäni ollut liikaa juurikaan sitä kilkettä. Pidän sitä edelleen parhaana battlefieldinä näistä frostbite engine tekeleistä, vaikka siinäkin on isot puutteensa. Mitään rakettireppuosastoa ei kestä kyllä hetkeäkään vaikka peli olisi nettikoodiltaan huippu, sekä bugi- ja huijarivapaa :)

Jotenkin tämä uusin tekele ei nyt vain kolahda vaikka aikakausi on mitä mielenkiintoisin. Perusbugit vituttaa välillä melko paljon, mutta pelattavuus on kuitenkin bf-mittarilla ihan ok. Mapit ei oikein puhuttele ja ensimmäistä kertaa koko sarjan historiassa kun ei meinaa enää jaksaa konkkaa pelata. Tulee haettua lähinnä nopea tunnin varvi dominationista.





Joku cold war -tyylinen tai vaikkapa desert storm -henkinen tekele kyllä maistuisi ainakin kalustonsa ja teemansa puolesta. Miksei myös Vietnam. Tiedä sitten alkaako pelaajakunta nuorenemaan sitä tahtia, että näihin aihealueisiin ei ole enää paluuta tämmöisissä isoissa pelisarjoissa. Toivottavasti olen väärässä. Bf1 taisi kuitenkin olla ihan ok myyntiluvut vielä (ei jaksa tarkistaa).
Bf1 myi melkein tuplat, mitä esim BF4 (25 milj vs 13,8 milj) ja reilusti enemmän, kuin toiseksi eniten myynyt BF 3 (15milj). Bf5 olisi todennäköisesti huomattavasti suositumpi ja myynyt massiivisesti enemmän, jos mainostus ja ensimmäiset promovideot ei olisi kustu niin pahasti.

Battlefield
 
Mikäs juttu tämä on kun vihollisten sijainnit näkyi tuollaisena ikonina? Johtuiko tuosta että olin bomberin gunnerina? Myös pilotti kertoi, että ikonit näkyi myös hänelle.

kysymys.jpg
 
Bf5 olisi todennäköisesti huomattavasti suositumpi ja myynyt massiivisesti enemmän, jos mainostus ja ensimmäiset promovideot ei olisi kustu niin pahasti.
Onneksi ei myynyt. Empä olisi uskonut, että BF1 jälkeen tulee vielä sisältö köyhempi "bäfä" ja kaiken lisäksi helvetin buginen sellainen. Peli keskittyy niin paljon juoksemiseen, että tais DICEn pojat "unohtaa" merisodankäynnin kokonaan. Mapit on suoraan sanottuna tylsiä ja osa jopa kuvottavia (Fjell, Devastation), rakentelukin on aivan merkityksetöntä. Ajoneuvot, varsinkin tankit, on kuin pahvia eikä tee oikein mitään muuta koko taistelukentällä, kun anna helppoja pisteitä Assaulteille. Itse en paljoa lentokoneita oo käyttäny, mutta monet valittanut dogfightien olevan tylsimpiä koskaan. Kaikki luvatut ominaisuudet on tulossa vasta myöhemmin, koska "emme halua antaa liikaa pelattavaa kerralla." Lähde
 
Onneksi ei myynyt. Empä olisi uskonut, että BF1 jälkeen tulee vielä sisältö köyhempi "bäfä" ja kaiken lisäksi helvetin buginen sellainen. Peli keskittyy niin paljon juoksemiseen, että tais DICEn pojat "unohtaa" merisodankäynnin kokonaan. Mapit on suoraan sanottuna tylsiä ja osa jopa kuvottavia (Fjell, Devastation), rakentelukin on aivan merkityksetöntä. Ajoneuvot, varsinkin tankit, on kuin pahvia eikä tee oikein mitään muuta koko taistelukentällä, kun anna helppoja pisteitä Assaulteille. Itse en paljoa lentokoneita oo käyttäny, mutta monet valittanut dogfightien olevan tylsimpiä koskaan. Kaikki luvatut ominaisuudet on tulossa vasta myöhemmin, koska "emme halua antaa liikaa pelattavaa kerralla." Lähde
Itselle taas tämä nykyinen maistuu huomattavasti edellistä paremmin. Se mitä BF1 pelasin ~90h niin tätä on tullut hakattua jo nyt saman verran. Fjell ja Devastion ovat omasta mielestä pelin parhaita mappeja, johtuen infantry -painotteisesta sodasta. Esim omasta mielestäni Battlefield 4 aikaan Pearl Market oli äärimmäisen hyvä mappi ja jotenkin näissä (ainakin Devastationissa) on jotain samaa. Mikäs parempaa kuin juosta CQ:ssa vaikka Muro squadin kanssa lippuja?

Kaikki mapit eivät toki ole yhtä onnistuneita ja sekaan mahtuu melkoisia kikkareita, esim Hamada. Varmaan ikinä en ole pelannut tuossa kentässä tasaista ja hyvää matsia. Aerodome on sinällänsä ihan ok mappi mutta kenttien laidalla istuvat tankit pilaavat usein koko erän sillä ne on käytännössä mahdoton tuhota ja hiljalleen myös sniperit ovat alkaneet vituttamaan. Tästä syystä Aerodomessa ainoa järkevä ratkaisu on pelata joko reconia tai assaultia. Mitä rakenteluun tulee niin se on mukava lisä ja paikoin siitä on jopa hyötyä (Breakthrough pelimuodossa) mutta harvemmin tulee itsellä rakenneltua.

Onhan tässä toki paljon bugejakin jotka syövät pelinautintoa. Ehkäpä niitä päivityksiä, ominaisuuksia ja karttoja on jossain vaiheessa tulossa. Eniten toivoisin jotain päivitystä medicille ja sen aseisiin, vaikka pienen damageupgraden muodossa.
 
Tuli kokeiltua tuota Panzer 38T tankin "20mm autocannon" päivitystä ja ei kyllä oikein auennut sen idea. Suorilla osumillakin jalkaväkeen joutuu ampumaan jonkun 4-5 osumaa, että menevät kanveesiin. Splash -damage tuossa on myös melko olematon. Tankeihin tekee jonkun 1-2 vahinkoa per osuma. Käytännössä tuo tuntui melkein konekivääriltä, jossa ihan pienoinen splash ja hieman nopeammat ammukset, jolloin myös droppia tulee vähemmän. Miksi siis käyttää tuota sen normitykin sijaan? Ajattelin, että tuo olisi ollut BF4 LAV/BF1 flanker light tank tyylinen mutta ei ole kyllä edes sinnepäinkään. Tuntuu, että mitä enemmän tankeilla pelaa niin sitä paremmin tajuaa kuinka surkeita ne oikeasti on tässä pelissä.
Loistavahan tuo on! Splash on suuri ja sillä saa usein tapettua jalkaväkeä ilman suoraa näköyhteyttä. Tankkeja vastaan ei voi taistella suoraan, vaan pommittaa jostain kauempaa ja luottaa omiin assaulteihin. Enemmän olen tankkeja tappanut tuolla kuin tullut niillä tapetuksi.
 
Loistavahan tuo on! Splash on suuri ja sillä saa usein tapettua jalkaväkeä ilman suoraa näköyhteyttä. Tankkeja vastaan ei voi taistella suoraan, vaan pommittaa jostain kauempaa ja luottaa omiin assaulteihin. Enemmän olen tankkeja tappanut tuolla kuin tullut niillä tapetuksi.

Jaa, no omasta mielestäni tuo oli lähinnä huonompi versio tuosta Valentine AA:n perustykistä. Splash damage tuossa P38T:n 20mm autocannonissa tuntui jotenkin tosi heittelevältä, välillä piti saada suoraa osumaa tappaakseen ja välillä tosiaan tappoi ihan hyvin suojankin taakse. Yleisesti ottaen vaan ei yhden Hamada CQ rundin perusteella jäänyt erityisen hyvää kuvaa tuosta. Jos nyt päivittämättömiä tankkeja verrataan niin mielestäni tuo Valentine AA on ylivoimaisesti paras yleistankki. En oikein näe mitään syytä miksi valitsisin jonkun toisen tankin. Kertoo hieman pelin tankkibalanssista, nuo AA-tankit kaipaisi kyllä pientä nerffiä inffiä vastaan ja vastaavasti muut tankit päätykilleen buffia.
 
Kaikki mapit eivät toki ole yhtä onnistuneita ja sekaan mahtuu melkoisia kikkareita, esim Hamada. Varmaan ikinä en ole pelannut tuossa kentässä tasaista ja hyvää matsia. Aerodome on sinällänsä ihan ok mappi mutta kenttien laidalla istuvat tankit pilaavat usein koko erän sillä ne on käytännössä mahdoton tuhota ja hiljalleen myös sniperit ovat alkaneet vituttamaan. Tästä syystä Aerodomessa ainoa järkevä ratkaisu on pelata joko reconia tai assaultia. Mitä rakenteluun tulee niin se on mukava lisä ja paikoin siitä on jopa hyötyä (Breakthrough pelimuodossa) mutta harvemmin tulee itsellä rakenneltua.
Hamada on niitä mappeja jotka toimii frontlinesissa ihan mielettömän hyvin. Niin monta sektoria, että tässä on nimenomaan ne parhaat ja tasaisimmat väännöt tulleet.
Ihan huikeaa kun et saa viimeistä pommia räjäytettyä ja vastustaja alkaa puskemaan läpi ja vie 10sek ennen ajan loppua koko roundin.

Muutoinkin frontlinesissa jokaikinen mappi on todella hyvä. Yhtään huonoa ei ole.
Kun taas esim breaktrough muotoon ei sovi juuri mikään kunnolla, konkkaan ehkä 6/8, dominationiin ei mikään jne.
Onneksi aloin frontlinesiin tutustumaan, kun bf1:ssä en siihen koskenut. En muita enää edes jaksa pelata, kun on aivan ylivoimaisesti toimivin pelimuoto ja saa joka mapin parhaat alueet esille.
 
Onhan tämä peli helvetin rikki ja buginen edelleen, mutta itse gunplay on vaan niin erinomaista. Peliaikaa nyt 124 tuntia pelin sisällä eikä kyllästytä yhtään. Paljon parempi kuin esim BF1. En sitä voinut pelata juuri yhtään kun TTK:kin on ihan anaalista.
En tiedä onko tämä ollut jo täällä esillä: This game has 99 problems, but the bitches ain't even one. : BattlefieldV
Hyvin listattu pelin ongelmat.
 
Tuli kokeiltua tuota Panzer 38T tankin "20mm autocannon" päivitystä ja ei kyllä oikein auennut sen idea. Suorilla osumillakin jalkaväkeen joutuu ampumaan jonkun 4-5 osumaa, että menevät kanveesiin. Splash -damage tuossa on myös melko olematon. Tankeihin tekee jonkun 1-2 vahinkoa per osuma. Käytännössä tuo tuntui melkein konekivääriltä, jossa ihan pienoinen splash ja hieman nopeammat ammukset, jolloin myös droppia tulee vähemmän. Miksi siis käyttää tuota sen normitykin sijaan? Ajattelin, että tuo olisi ollut BF4 LAV/BF1 flanker light tank tyylinen mutta ei ole kyllä edes sinnepäinkään. Tuntuu, että mitä enemmän tankeilla pelaa niin sitä paremmin tajuaa kuinka surkeita ne oikeasti on tässä pelissä.

Kyllä mä oon tolla yhden 38-0 rundin vetäny twisted steelissä mutta mulla oli siinä jalkaväkenä kaveri suojaamassa. Enkä todellakaan kämppinyt vaan menin siellä vihollisen pään lipulla (oisko G) ja D lipun välillä pääosin.
 
Kyllä mä oon tolla yhden 38-0 rundin vetäny twisted steelissä mutta mulla oli siinä jalkaväkenä kaveri suojaamassa. Enkä todellakaan kämppinyt vaan menin siellä vihollisen pään lipulla (oisko G) ja D lipun välillä pääosin.

Tuo jalkaväen suoja on entistä kriittisempää tässä, kun tankkien liikkuminen ja tykin nopeus on aiempaa kankeampaa. Omasta aggressiivisesta puskemisesta ei tuppaa tulemaan mitään tässä, kun jalkaväki ei yksinkertaisesti tajua suojata tankkeja. Parasta on se, kun sitten itketään vielä päälle että puske ja yksin pitäisi tankilla vallata vihollisten lippu (esim. Breakthroughssa, jossa siellä lipulla on joku 10 assaulttia odottamassa). Jossain BF1:ssä nyt pystyi vielä avustamaan (St. Chamond) tankilla heikommankin tiimin voittoon mutta tässä ei kyllä onnistu.
 
Onhan tämä peli helvetin rikki ja buginen edelleen, mutta itse gunplay on vaan niin erinomaista. Peliaikaa nyt 124 tuntia pelin sisällä eikä kyllästytä yhtään. Paljon parempi kuin esim BF1. En sitä voinut pelata juuri yhtään kun TTK:kin on ihan anaalista.
En tiedä onko tämä ollut jo täällä esillä: This game has 99 problems, but the bitches ain't even one. : BattlefieldV
Hyvin listattu pelin ongelmat.
Tämä
  1. General: Combined arms co-op, coming soon ™ . Battle royal, coming soon ™ . More vehicle customization, coming soon ™ . Dragging downed bodies, silence and probably cancelled. Survivable plane crash animations, silence and probably cancelled. Why announce features with the game's announcement presentation and even include them in the trailer when they aren't anywhere near ready and will need to be delayed or worse yet just not feasible won't be happening?
En voi ymmärtää tätä, luvataan ominaisuuksia mitä ei oikeasti edes ole tulossa. Tai jos on, niin sitten ollaan hiljaa, tai keksitään jotain epämääräisiä tekosyitä. No EA näitä pakottaa julkaisemaan, niin turha kai Diceä moittia.
Vaikuttaa muutenkin siltä, että BF1 oli enemmän Dicen oma idea (ja olikin, EA yritti tässäkin vängätä vastaan). BFV todettiin sitten EA:n puolelta hyväksi, koska ensimmäinen maailmansota myikin yllättäen niin hyvin. Sitten alettiin lyömään niitä mikromaksuja ja robottikäsiä peliin, koska raha. No onneksi ne sentään tajuttiin jättää lopulta pois, sekin huonojen ennakkomyyntien takia :D

Battlefield 1: EA Was Concerned Kids Didn't Know WW1 Even Happened
 
Sitten alettiin lyömään niitä mikromaksuja ja robottikäsiä peliin
Mikromaksut on ok niin kauan kun niistä ei ole mitään muuta kuin kosmeettista hyötyä. Sinällänsä systeemi on hyvä että raha kerätään mikromaksuilla, ennen kun periaatteessa jokainen joutui ostamaan pelin ja sen lisäksi myös premium passin.
 
Tuo bugi kun näet vapaana olevan lentokoneen tai tankin ja yrität siihen spawnata se ei onnistukaan ja oot jossain "pelimaailman ulkopuolella" jumissa minuutin verran kunnes delaat. Tätä tapahtuu noin puolet kerroista kun yrität noita vehkeitä ottaa niin alkaa ottaa kupoliin
 
Miten paljon EA oikein aliarvio omaa kuluttajakuntaansa, jos epäillään historiantietämyksestä noin perusasioita kuin maailmansodat (ja Vietnam). Ei noiden tietämyksestä tarvitse siis olla mikään asiantuntija mutta eivätköhän kaikki ole noista sodista jotain kuulleet. Vai mitäköhän tarkoitetaan tuolla "younger audience" pätkällä? Jotain alle 10v muksuja vaikka tehdään K16/K18 pelejä? (Mielestäni tässä BFV:n markkinoinnissa yleisesti ottaen naurettavinta oli se, kuinka EA:n pääjehu teki päätelmiä jonkun ala-asteelaisen Fortnitea pelaavan tyttärensä pohjalta ja halusi soveltaa näitä Bäfään. Kertoo lähinnä kuinka kujalla firma on ja kuinka heikosti oma asema ja kuluttajakunta ymmärretään.)

Ja tuo aiemmin esitelty 99:n ongelman lista oli kyllä varsin osuva ja tuohon voisi lisätä vielä vaikka mitä muita ongelmia. Pelissä on todella paljon hyviä ydinasioita, esim. gunplay ja tiimityön korostus, jotka tarjoavat erinomaisen pohjan pelille mutta kehitystyötä oltaisiin vaadittu kyllä vielä huomattavasti enemmän. Uskon, että peli on 1-2 vuoden päästä erinomainen mutta olisihan tätä voinut kehittää pidempään jo ennen julkaisua, nykyisen keskeneräisen pelin sijaan. Vähän hölmön oloista, että ensimmäinet puolivuotta odotellaan sisältöä jonka olisi voinut olettaa olevan jo julkkarissa.
 
Viimeksi muokattu:
Miten paljon EA oikein aliarvio omaa kuluttajakuntaansa, jos epäillään historiantietämyksestä noin perusasioita kuin maailmansodat (ja Vietnam).
Aika paljon, ”These are people who are uneducated — they don’t understand that this is a plausible scenario, and listen: this is a game.
Mut kyllä samaa mieltä, nättipeli niin kuin olettaa voi, mutta aivan järkyttävän keskeneräinen. Pitäisköhän Battlefieldin tehdä kohta samat mitä Call of Duty, että antaisivat kolmelle eri studiolle oikeudet kehittää peliä. Ei tuo kaks vuotta oo mitenkään järkevä sykli yhdelle firmalle tripla A peliin. No tokihan nyt Criterion tekee ainakin osittain Firestormia, mutta sen näkee sitten (maalikuussa?) millainen lopputulos on. Toivon että ei nyt munais tätä peliä, oli joskus ihan hyvä pelisarja tämäkin. :(
 
Ei tuo kaks vuotta oo mitenkään järkevä sykli yhdelle firmalle tripla A peliin.

Eihän tässä tainnut olla edes kahta vuotta aikaa kehittää, kun piti samaan aikaan työstää ja korjata vielä Battlefronttia.

Noista Söderlundin sekoiluista nyt ei jaksaisi enää vääntää. Tyyppi irtisanoutui (= ts. sai potkut mutta lähti itse ylimääräisen mediakohun välttämiseksi) ja ihan aiheesta. En ole hetkeen nähnyt yhtä heikkoa argumentointia ja hölmöä kommentointia tuon tason kaverilta.
 
Huijareiden tunnistaminenkaan ei ole aina niin helppoa, kuten alla olevasta videosta käy ilmi. Tyyppi on itelle tuttu jo nelosen ajoilta ja oli jo silloin aivan järkyttävän hyvä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Nauttiiko tuollaisesta ADHD-pelaamisesta joku? Tietty jos pippeli kasvaa K/D ration mukaan niin sitten, mutta mutta... Aivan järkkyä katseltavaa.

Itse arvoin vähän aikaa tämän ja Insurgency: Sandstormin välillä, ja viimeisimpien kommenttien perusteella onneksi päädyin jälkimmäiseen. Ei ehkä visuaalisesti niin hieno kuin bäfä, mutta muuten kyllä rokkaa huolella.
 
Oli BF1 alkutaipaleella myös kauheasti cheattereitä ja miksei olisi kun peli oli suosittu alkuun. Huijareiden määrä tippuu kun peli vanhenee. BF1 tekivät vielä niin hienosti että päivittivät fairfight parin kuukauden jälkeen ja se alkoi bannimaan ihan rehellisiäkin pelaajia.

Huijareiden tunnistaminenkaan ei ole aina niin helppoa, kuten alla olevasta videosta käy ilmi. Tyyppi on itelle tuttu jo nelosen ajoilta ja oli jo silloin aivan järkyttävän hyvä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Nauttiiko tuollaisesta ADHD-pelaamisesta joku? Tietty jos pippeli kasvaa K/D ration mukaan niin sitten, mutta mutta... Aivan järkkyä katseltavaa.

Itse arvoin vähän aikaa tämän ja Insurgency: Sandstormin välillä, ja viimeisimpien kommenttien perusteella onneksi päädyin jälkimmäiseen. Ei ehkä visuaalisesti niin hieno kuin bäfä, mutta muuten kyllä rokkaa huolella.


Kyllä itse ainakin nautin tuollaisesta pelaamisesta, ja pelaankin aina vain close/medium range inffinä.

Toki nyt BFV (BF1 tuli käytännössä skipattua) pakottaa hieman taktisempaan pelaamiseen kuin esim. BF3/4, mutta pitkälti tuollaista se omakin pelaaminen on. Sillä erotuksella toki että puuttuu se top tier taito. :D

Noh, peliä voi onneksi pelata monella tapaa. Pelaatkon kukin miten, ja mitä, haluaa.
 
Nauttiiko tuollaisesta ADHD-pelaamisesta joku? Tietty jos pippeli kasvaa K/D ration mukaan niin sitten, mutta mutta... Aivan järkkyä katseltavaa.
Tottakai nauttii, jos haluaa olla hyvä tai parhaimpia. Jos haluat olla casuaalimpi tai huonompi pelaaja, saatat nauttia huonommasta pelaamisesta. Tai ehkä jotkut kateelliset ei nauti tuollaisesta katseltavasta, koska eivät omaa vastaavia skillejä. ;)
Jotkut tykkää katsella jotain casual pelaamista striimaajilta, ja jotkut katselee kilpapelien matseja.
Melkeen sama kun kysyisi Kimi Räikköseltä, että "Nautitko oikeesti tuosta kilpa-ajamisesta? Tietty jos pippeli kasvaa sijojen mukaan niin sitten, mutta mutta... Aivan järkyttävää katseltavaa nuo formulat".
Okei, relaaa ei nyt vedä juuri mitään kisarahoja, mutta noin niinkun ideana tuon kaltaisesta comppi tason pelaamisesta ylipäätän.
 
Hamada conquestisssa hyökkääjänä kannattaa ottaa auto ja ajaa B lipun kautta (vasenta reunaa) sillan alta takalipuille. Toimii oikeasti joka kerta jos saa kulkuneuvon. Monesti saa vallattua 2-3 sillan takana olevaa lippua ennen kuin vastarintaa alkaa tulla. Puolustajina kannattaa heti mennä puolustamaan takalippuja, jos viholliset sinne pääsevät. Mappina tuo on oikeasti ihan hyvä. Harvoin olen nauttinut yhtä paljon noin ison kentän pelaamisesta. Conquest assault ei välttämättä ole paras game mode, mutta tarjoaa hyvää vaihtelua.

Tankit on tosiaan vieläkin nihkeitä ja kaipaisin niihin muutoksia. Tällä hetkellä nuo oikein kannustavat istumaan kentän reunoilla.

Nauttiiko tuollaisesta ADHD-pelaamisesta joku? Tietty jos pippeli kasvaa K/D ration mukaan niin sitten, mutta mutta... Aivan järkkyä katseltavaa.

Itse arvoin vähän aikaa tämän ja Insurgency: Sandstormin välillä, ja viimeisimpien kommenttien perusteella onneksi päädyin jälkimmäiseen. Ei ehkä visuaalisesti niin hieno kuin bäfä, mutta muuten kyllä rokkaa huolella.
Kyllä omasta mielestä aika nättiä kuinka nopeasti Rela pystyy löytämään kohteet ja ampumaan ne. Miten tuo on KD pippelin kasvattamista, jos pelaa agressiivisesti objectivella? Suuri osa pelaajista on justiin niitä jotka jää kämppimään objectiven reunoille, muttei kuitenkaan käy valtaamassa.
 
Eihän tolla kaverilla ole edes äänenmurros menny ohi. Jollain 1000 senssillä vetää. Okei, en ite pysyis mitenkään perässä eikä kyllä kiinnostakaan kun omat kiksit tulee pelaamisesta ihan muualta. Miten muka ei pysty erottamaan jotain jonnea joka roiskii sinne tänne lihasmuistilla vrt. bottia joka mikrosekunnissa vaihtaa keskeltä nuppia keskelle nuppia ilman virheitä tilanteesta toiseen? Minä sanon et pelin mukana pitäis tulla joku tarkkailusofta joka kykenee tarkkailemaan vain tätä pelattavaa peliä.. jos joku kokee et se loukkaa hänen henkilösuojaansa tai jotain voi olla pelaamatta kokonaan
 
Kyselin tästä jo aiemmin, mutta ei oikeastaan selvinnyt. Pelaan XO ja tankkia käyttäessä se lähtee välillä pyörimään ympäri, vaikka padiin en koske ollenkaan. Pyörii siis niin kauan, kunnes otan taas ohjat tankissa. Todella ärsyttävää, kun koittaa tähdätä johonkin ja tankki lähtee yhtäkkiä pyörimään. Epäilisin XOX ohjainta, mutta ei tuossa kyllä mitään muuta vikaa ole, ainoastaan tankissa.
 
Eihän tolla kaverilla ole edes äänenmurros menny ohi. Jollain 1000 senssillä vetää. Okei, en ite pysyis mitenkään perässä eikä kyllä kiinnostakaan kun omat kiksit tulee pelaamisesta ihan muualta. Miten muka ei pysty erottamaan jotain jonnea joka roiskii sinne tänne lihasmuistilla vrt. bottia joka mikrosekunnissa vaihtaa keskeltä nuppia keskelle nuppia ilman virheitä tilanteesta toiseen? Minä sanon et pelin mukana pitäis tulla joku tarkkailusofta joka kykenee tarkkailemaan vain tätä pelattavaa peliä.. jos joku kokee et se loukkaa hänen henkilösuojaansa tai jotain voi olla pelaamatta kokonaan
Kerrotko tarkalleen että mihin se äänenmurros vaikuttaa tässä tilanteessa? :D
Tämän pelin anti cheatista ei ole itsellä vielä mitään tietoa. Varmaan vielä kehityksessä niin kuin on pelikin. Sen sijaan aiempien battlefieldien anti cheatistä on mututietoa.
BF1 farfight antoi suoraa bannit jos se pystyi tunnistamaan huijausohjelman. Jos se ei pysty, niin pelaajan statseja seurataan jonkun aikaa ja tarpeeksi epäilyttävässä tilanteessa pelaajalle annetaan bannit. Eli vaikka pelaaja olisi ihmissilmään 100% huijari, niin tästä huolimatta pelaajan statseja seurataan jonkun aikaa. Tätä tukee se että nelosen aikaan reporttasin pelaajan videolla reddittiin. Fairfight vastasi siellä, että kyseinen pelaaja on jo banni listalla yms, mutta tämän videon perusteella annamme suoraa bannit.

Aiemmissa battlefieldeissä ongelma ei ole ollutkaan nämä pelaajat jotka tykittävät heduja millisekunneissa, koska ne tulevat saamaan jossain vaiheessa bannit. Mutta joillakin huijausohjelmat on niin hyvin säädettyä, että myös oikea pelaaja voisi pystyä siihen. Tässä vaiheessa se tunnistaminen on hankalaa.

Jos omalle kohdalle tulee 100% selvä aimbot vastaan, niin reporttaan ja vaihdan servua. Joskus olen laittanut pelaajan nimen muistiin ja seurannut tilannetta. Myöhemmin olen huomannut että kyseisellä pelaajalla on bannit.

Kuten aiemmin mainitsin BF1 aikaan rehellisesti pelaavat saivan myös bännejä. Tässä tapauksessa pelaajan statsien seuranta oli liian herkälle säädetty.

Tämä tosiaan perustuu omiin kokemuksiin, ei siis ole välttämättä täyttä faktaa. Ei tuo anti cheat mitenkään hyvä ole omastakaan mielestä.
 
Lentämistä ei ole tässä tehty kyllään ollenkaan liian helpoksi. Eilen illalla yritin pari tuntia lennellä ja noilla lvl 0 koneilla hommasta ei tule oikein mitään. Myös AA tiputtaa koneet aika helposti, johtuu kyllä varmaan myös pilotin taidoista.
 
Lentämistä ei ole tässä tehty kyllään ollenkaan liian helpoksi. Eilen illalla yritin pari tuntia lennellä ja noilla lvl 0 koneilla hommasta ei tule oikein mitään. Myös AA tiputtaa koneet aika helposti, johtuu kyllä varmaan myös pilotin taidoista.
Itsestä taas tuntuu että lentäminen, siis koneen hallinta on liiankin helppoa. Toinen seikka on sitten se että koneet on tehty paperista.
 
Itsestä taas tuntuu että lentäminen, siis koneen hallinta on liiankin helppoa. Toinen seikka on sitten se että koneet on tehty paperista.
Juu, ei tuo lentäminen sinällänsä vaikeaa ole. Ainoastaan lvl 0 kone tekee tuosta vaikeaa kun paremmin varusteltuja, loppuun asti päivitettyjä viholliskoneita on kohtalaisen hankala pudottaa. Toivon että olisi tajunnut aloittaa lentämisen heti alussa kun kaikilla oli stock koneet käytössä :D
 
Voin kyllä kuvitella, että esim. tuon JU88:n päivittäminen levelistä 0 voi olla aika hidasta ja tylsää touhua. Tuohan on defaulttina kuitenkin suoraan sanottuna aika surkea kun mukana ei ole kuin ne muutamat keskikoon pommit. Nyt kun vielä tuo pommien lataaminen kestää ikuisuuden niin voisi hermo mennä.. Silloin alussa kun ne lataantuivat heti noissa täydennyspisteissä oli tuon kehittäminen vielä kohtuu helppoa, yhden Twisted Steel Breakthrough oundin aikana sain lvl0 --> lvl4.
 
No nyt oli huikea Hamadan Frontlines. Luulin et noiden maksimi kesto on jotain 40min.
Mut ehei. Ensin vängättiin keskellä, sit pikkuhiljaa alettiin menettää. Lopulta ne sai pommin räjäytettyä. Toista pommia pari hyökkäystä yritti mut ei saanut.
Lopulta me vedettii 4 lippua heittämällä itselle..sit tyssäs, kunnes taas päästiin etenee pommeille.
Aluksi näytti et tyssää heti alkuunsa, mut jotkut veti toisen pommin maaliin asti ja meidän squadi parin yrityksen jälkeen toinen. Voitettiin 2-1.

Pistin roundin talteen pelin jälkeen ja näytti alkavan kesken kaiken video, joten reilusti yli tunnin kesti. Aivan liian pitkä jopa tohon pelimuotoon, mutta kyllä siinä peli tarjosi todella upean fiiliksen kun sieltä kuoleman porteilta noustaan voittoon kunnon taistelun kautta.
 
No nyt oli huikea Hamadan Frontlines. Luulin et noiden maksimi kesto on jotain 40min.
Mut ehei. Ensin vängättiin keskellä, sit pikkuhiljaa alettiin menettää. Lopulta ne sai pommin räjäytettyä. Toista pommia pari hyökkäystä yritti mut ei saanut.
Lopulta me vedettii 4 lippua heittämällä itselle..sit tyssäs, kunnes taas päästiin etenee pommeille.
Aluksi näytti et tyssää heti alkuunsa, mut jotkut veti toisen pommin maaliin asti ja meidän squadi parin yrityksen jälkeen toinen. Voitettiin 2-1.

Pistin roundin talteen pelin jälkeen ja näytti alkavan kesken kaiken video, joten reilusti yli tunnin kesti. Aivan liian pitkä jopa tohon pelimuotoon, mutta kyllä siinä peli tarjosi todella upean fiiliksen kun sieltä kuoleman porteilta noustaan voittoon kunnon taistelun kautta.
Frontlinesit on pitkiä, itselläkin yksi peli Twisted Steelissä kesti 1h 5min. Mukavaa vääntöä.
 
Frontlinesit on pitkiä, itselläkin yksi peli Twisted Steelissä kesti 1h 5min. Mukavaa vääntöä.

Mulla on pisin ollu joku 35min vaikka kahteen viikkoon en oo koskenut mihinkään muuhun.
90% peleistä päättyy alle vartissa ku ei pääse vääntämään.
Kerran oon ollu vastaavan hamadan häviämässä, eikä sekään noin kauaa kestänyt.

On nuo kyllä hienoja vääntöjä sillon ku pääsee oikeasti vääntämään. Ei sillon tappio edes haittaa.
 
Toissapäivänä myös reilusti yli tunnin frontlines vääntö hamadassa. Tasaista vääntöä keskilipuilla ja välillä toinen joukkue pääsi puskemaan läpi. Voi sitä paniikkia kun vihu nappaa oman hyökkäyksen jälkeen 3 lippua putkeen takaisin :D
 
Itsekin tykästyin Frontlinesiin nyt mutta soolona olen pelaillut erittäin paljon ja ei siellä saa mitään vääntöä aikaiseksi. Joko tulee turpiin tai annat turpiin vihollistiimille 10-0. Muuten kyllä tosi kiva pelimuoto.
Pelasin toissa yönä kanssa Hamadan Frontlinesia, kesti sen 1h 10min. Jos täällä siis joku yrittää vaikka saada 20 hedua objective alueella niin Frontlines Hamada :D

Pelasin tänään tuossa 7 aikaan peliä ja oli kyllä jännä kun joka servussa mihin connectasin oli tyyliin puolet jotain kiinalaisia/USA kun pingit 100 - 300 välillä. Ja pelinimetkin olivat mallia xiaocao tms.

Mikähän muuten on tuo keltainen melkein täyden ympyrän kuva pelissä? Vilkkuu mulla 95 % pelinkestosta yleensä. Katoaa pariksi sekunniksi ja sitten on taas useamman kymmenen. Epäilen että liittyy käyttämääni 4G verkkoon mutta kuitenkin.. mitä se tarkoittaa?
 
Tottakai nauttii, jos haluaa olla hyvä tai parhaimpia. Jos haluat olla casuaalimpi tai huonompi pelaaja, saatat nauttia huonommasta pelaamisesta. Tai ehkä jotkut kateelliset ei nauti tuollaisesta katseltavasta, koska eivät omaa vastaavia skillejä. ;)
Jotkut tykkää katsella jotain casual pelaamista striimaajilta, ja jotkut katselee kilpapelien matseja.
Melkeen sama kun kysyisi Kimi Räikköseltä, että "Nautitko oikeesti tuosta kilpa-ajamisesta? Tietty jos pippeli kasvaa sijojen mukaan niin sitten, mutta mutta... Aivan järkyttävää katseltavaa nuo formulat".
Okei, relaaa ei nyt vedä juuri mitään kisarahoja, mutta noin niinkun ideana tuon kaltaisesta comppi tason pelaamisesta ylipäätän.

Kyllä omasta mielestä aika nättiä kuinka nopeasti Rela pystyy löytämään kohteet ja ampumaan ne. Miten tuo on KD pippelin kasvattamista, jos pelaa agressiivisesti objectivella? Suuri osa pelaajista on justiin niitä jotka jää kämppimään objectiven reunoille, muttei kuitenkaan käy valtaamassa.
Niin no ehkä se sitten vähän riippuu mitä peleiltä hakee. Mulle on aika sama olenko ekana vai vimppana tuloslistalla, jos peli on muuten mennyt hyvin (=tiimi pärjää). Itse haen enemmän sellaista kokonaisvaltaista kokemusta kuin ampuratameininikiä, enkä pidä pelejä henkilökohtaisena kilpailuna. Sitä voi sitten harrastaa muualla. Ja missään nimessä en kämppää vaan menen kyllä vauhdilla paikasta toiseen ja koitan pelata tiimin pussiin. Siksi Insurgency: Sandstorm sopii itselle paremmin, koska tapoista ei saa läheskään niin paljon pisteitä kuin etenemisestä ja paikkojen valtauksesta.

Onhan tuo vaikuttavan näköistä tappamista, mutta mun näkökulmasta se itse peli jää aikalailla taka-alalle tuolla tyylillä. Koiran munat jne.
 
Niin no ehkä se sitten vähän riippuu mitä peleiltä hakee. Mulle on aika sama olenko ekana vai vimppana tuloslistalla, jos peli on muuten mennyt hyvin (=tiimi pärjää). Itse haen enemmän sellaista kokonaisvaltaista kokemusta kuin ampuratameininikiä, enkä pidä pelejä henkilökohtaisena kilpailuna. Sitä voi sitten harrastaa muualla. Ja missään nimessä en kämppää vaan menen kyllä vauhdilla paikasta toiseen ja koitan pelata tiimin pussiin. Siksi Insurgency: Sandstorm sopii itselle paremmin, koska tapoista ei saa läheskään niin paljon pisteitä kuin etenemisestä ja paikkojen valtauksesta.

Onhan tuo vaikuttavan näköistä tappamista, mutta mun näkökulmasta se itse peli jää aikalailla taka-alalle tuolla tyylillä. Koiran munat jne.

Kukin miten tykkää kai sitten. Itse kun tätä pelaan niin kyllä mielessä tappojen määrät pyörii ja mitä enemmän sen parempi. Objektiivia tulee pelattua aina, mutta onhan se vähän hauskempaa itselle jos joltain lipulta kaikki viholliset lahtaa, sen sijaan että menee nurkkaan piiloo ja toivoo ettei joku lipulla oleva huomaa. Varsinkin kun tuntuu, että kaikki oman puolen pelaajat eivät välttämättä kauheasti aikaan saa. Toisaalta, jotenkin tälläisessä sotapelissä luulisi tappojen määrän olevan "tärkeää". Se kun vähän niinkun näitten sotapelien juttu on, että ammutaan pahoja miehiä ja pahat miehet ampuu takaisin. Ja yleisesti jos objektiivillä on enemmän omia ukkoja kun pahoja miehiä, niin objektiivi voitetaan. Pahoja ukkoja poistetaan ampulla.

Ymmärrän kyllä, jos joku ei tykkää katsoa tuollaista vauhdikasta pelaamista. Hyvällä tuurilla silmät menee solmuun. Kaikilla on eri pelityylit. Mutta omasta mielestä tälläisessä pelissä ei voi sanoa, että "itse peli jää taka-alalle tuolla tyylillä", kun se on sitä itse peliä... Vähän kun sanoisi, että jääkiekossa maalien tekeminen ei ole se tärkein, vaan voittaminen. Totta, mutta maaleja on tehtävä että voittaa. Ainakin yksi enemmän kun vastustaja.
 
Ylempään lisäten, että jokainen toivottavasti pelaa omilla vahvuuksillaan tai minkä kokee sopivan itselleen. Itselläkään ei ole niitä 20 vuotiaan refleksejä enää eikä "adhd"-pelityyli vaan sovi niin sitä on turha säheltää pelissä. Keskittyy sitten objektiiveihin muilla tavoilla kuin yrittämällä voittaa paremmat reaktiot omaavia tarkempia pelaajia heidän omilla vahvuusalueillaan.
 
Näinpä itselläkin. Tosin yleensäkään en saa kuin maksimissaan muutaman vihollisen erän aikana tapettua. Vaikka parikymmentä vuotta tullut battlefieldejäkin pelailtua. Ei tuhansia tunteja mutta muutamia kymmeniä kaikkia osia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 804
Viestejä
5 049 115
Jäsenet
80 969
Uusin jäsen
io-bot

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom