Bluetooth näppäimisto- ja kosketuslevy-yhdistelmä

Moi,

Olisi hakusessa Bluetoothilla toimiva näppäimisto- ja kosketuslevykombo (tai jos ei kosketuslevy niin esim. TrackPoint-tyylinen nuppi, ohjainpallo tai muu tapa liikuttaa kursoria).

Välilevyn pullistuman takia tuolilla istuminen tekee nyt kipeää, joten kotona ollessani pysyn lähinnä sängyssä. Mulla on itse koottu pöytätietokone mutta en omista langatonta näppistä tai hiirtä, ja hiiren käyttö sängyssä on muutenkin haastavaa joten ajattelin, että kosketuslevy tai vastaava olisi parempi vaihtoehto tähän tilanteeseen.

Löytyi Logitechin K400 Plus mutta se toimii RF-vastaanottimella, ei Bluetoothilla. Bluetooth olisi näppärämpi koska pystyisin käyttämään myös Android-tabletin kanssa. K400:n kosketuslevy on saanut myös melko huonoa palautetta käyttäjiltä ja arvostelijoilta.

1767107866741.png

Sopivampi olisi varmaan ollut Bluetoothilla toimiva Lenovo ThinkPad TrackPoint Keyboard II mutta sitä ei näköjään valmisteta tai myydä enää. Aika kallis myös.

1767104079980.png

Onko suosituksia? Ideaalilaitteella olisi pohjoismainen näppäinasettelu (kuten yllä mainituilla laitteilla viitteellisistä kuvista huolimatta) ja tukisi Bluetooth Multipoint tai vastaava teknologia jolla pystyisi nopeasti vaihtamaan PC:n ja tabletin kesken. Alkaa vähän näyttämään siltä, että sellaista ei ole olemassa.

Viimeksi muokattu:
Itse tilasin Taobaosta kiinaharrastajien väsäämään X220 läppisnäppiksen pohjalta tehdyn bluetooth-näppäimistön. Hintaa en nyt tässä vaiheessa muista, mutta tuskin oli halvempikaan kuin tuo lenovon orkkis.

Käytännössä tuo siis sopivan muotoinen 3D-printattu pohja, jonne upotettu lipo-akku sekä piirilevy jossa USB-C, BT, ja RF-tuki sekä mikrokontrolleri joka kääntää ne näppispainallukset standardi HID-outputiksi.

Siihen päälle sitten omalta osalta erikseen hankittu skandi-X220 näppis. Lisäksi joutui konffitiedoston päivittämään että sai US-näppiksestä puuttuvat painikkeet toimimaan (<> ja '*) mukaanatulevalla kiinasoftalla, eli säätämiseksihän se meni kun google translatella ohjeita tulkkasi, mutta toisaalta onpahan nyt sitten sellainen irtonäppis jota itse oikeasti tykkää käyttää.

Itsellä siis se että kosketuslevyt aiheuttaa aika nopeasti akuutteja rannevaivoja mutta nännykkää voi räpellellä vaikka koko päivän, ja lisäksi pidän tuosta Lenovo/IBM -vanhantyylisestä näppäinasettelusta enemmän kuin näistä uudemmista. Firma tarjoaa vain Surfacea tai HP:n sellaisia malleja joista ei tullaisia,löydy, niin käytännössä jos yhtään pidempään työskentelen ilman telakkaa niin tulee aina kaivettua irtonäppis esiin ja asetettua surface-lätyn oman näppiksen päälle.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 258
Jäsenet
81 102
Uusin jäsen
BrotherCrypto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom