Civilization VI

Muistutan myös että nämä kaikki tulee Digital Deluxen mukana. Jos oikein tiukkaa tekee niin tuon Deluxen saa eräistä kaupoista todella halvalla.
Mikä on todella halvalla? Vaikea motivoitua maksamaan kovin paljon muutamasta lisäkansasta kun on jo peruspeli ja rise and fall ostettuna.

Varsinkin kun ostettuja dlc:itä ei saa samalla kertaa ipadille.

Mikä on todella halvalla? Vaikea motivoitua maksamaan kovin paljon muutamasta lisäkansasta kun on jo peruspeli ja rise and fall ostettuna.

Varsinkin kun ostettuja dlc:itä ei saa samalla kertaa ipadille.

Tämä nyt ei sinua mitenkään liikuta koska olet jo ostanut peruspelin.

Mutta Digital Deluxe irtoaa halvimmillaan ~27€ investoinnilla verrattuna perus pelin ~19-23€.
Hänelle joka on vasta peliä ostamassa niin en näe mitään syytä olla pistämättä muutamaa euroa lisää että saa tuon DD version kera kaikki nuo em. DLC sivilisaatiot/johtajat.

Tämä nyt ei sinua mitenkään liikuta koska olet jo ostanut peruspelin.

Mutta Digital Deluxe irtoaa halvimmillaan ~27€ investoinnilla verrattuna perus pelin ~19-23€.
Hänelle joka on vasta peliä ostamassa niin en näe mitään syytä olla pistämättä muutamaa euroa lisää että saa tuon DD version kera kaikki nuo em. DLC sivilisaatiot/johtajat.
Suurin osa pelaajista tuskin koskaan saa käytyä läpi kaikkia sivilisaatioita/johtajia peruspelissäkään, joten jos DD-versiossa ei ole jotain erityisen kiinnostavaa, siihen sijoittaminen on joka tapauksessa melko tyhmää. Toki jos arvelee pelaavansa paljon tai muuten olevansa kiinnostunut DD-version sisällöstä, toki, mutta ainakin minusta hintaero on jo sen verran suuri, etten ihan automaattisesti pitäisi sitä parempana vaihtoehtona.

Suurin osa pelaajista tuskin koskaan saa käytyä läpi kaikkia sivilisaatioita/johtajia peruspelissäkään joten jos DD-versiossa ei ole jotain erityisen kiinnostavaa siihen sijoittaminen on joka tapauksessa melko tyhmää.
Toki jos arvelee pelaavansa paljon tai muuten olevansa kiinnostunut DD-version sisällöstä, toki, mutta ainakin minusta hintaero on jo sen verran suuri etten ihan automaattisesti pitäisi sitä parempana vaihtoehtona.

Pelin ostaminenhan on melko tyhmää tällä hetkellä. Järkevintähän olisi ostaa se vasta sitten kun: kaikki laajennokset / lisäosat on julkaistu > pelistä tehty Complete paketti ja on Steamin alessa ~ kympillä.

Kuten aiemmin viittasin viestissä josta tämä lähti: päätä itse mitä ostat ja koska ostat.
Mutta jos sitä peliä on nyt ostamassa niin onhan se nyt vähän hölmöä minun näkövinkkelistä, joka on pelannut noita kaikkia sivilisaatioita, olla hyödyntämättä tuota kohtuullisen pientä (~4-8€) lisähintaa (vs. DLC:t erikseen lähes 40€ ilman alennuksia) Deluxen kohdalla kun 7 erilaista lisä sivilisaatiota kuitenkin tuovat paljon lisää pelattavaa eri pelimekaniikkoineen ja niin edelleen sekä sitä vaihtelua niihin peleihin kun on enemmän erilaisia sivilisaatio yhdistelmiä ja täten pienempi todennäköisyys nähdä niitä samoja naamoja "jatkuvasti".

Pelin ostaminenhan on melko tyhmää tällä hetkellä. Järkevintähän olisi ostaa se vasta sitten kun: kaikki laajennokset / lisäosat on julkaistu > pelistä tehty Complete paketti ja on Steamin alessa ~ kympillä.

Kuten aiemmin viittasin viestissä josta tämä lähti: päätä itse mitä ostat ja koska ostat.
Mutta jos sitä peliä on nyt ostamassa niin onhan se nyt vähän hölmöä minun näkövinkkelistä, joka on pelannut noita kaikkia sivilisaatioita, olla hyödyntämättä tuota kohtuullisen pientä (~4-8€) lisähintaa (vs. DLC:t erikseen lähes 40€ ilman alennuksia) Deluxen kohdalla kun 7 erilaista lisä sivilisaatiota kuitenkin tuovat paljon lisää pelattavaa eri pelimekaniikkoineen ja niin edelleen sekä sitä vaihtelua niihin peleihin kun on enemmän erilaisia sivilisaatio yhdistelmiä ja täten pienempi todennäköisyys nähdä niitä samoja naamoja "jatkuvasti".

Ja modilla saa avattua kaikki olemassa olevat siviilisaatiot. Tietokone voi siis pelata niillä, mutta itse ei.

Kyllähän minä tuossa sanoin siitä, että tuon järkevyys riippuu siitäkin, paljonko ja millä sivilisaatioilla pelaa. Sinun tapauksessasi kuulostaa ihan päivänselvältä, että lisähinta kannattaa maksaa, kun taas minun kohdallani hyöty olisi ollut aika pieni. Tuo vaihtelu on kyllä silti hyvä pointti omasta pelaamisesta riippumatta.

Kaatuukos muilla peli helpommin modien kanssa? Mulla toimii hyvin ilman modeja, modien kanssa kaatuu usein loppupelistä, varsinkin lan-peleissä.

No nyt tuli ekat pari peliä otettua ja tuttu ja turvallinen Civihän siellä oli. Toki moni asia on muuttunut, mutta ei välttämättä parempaan suuntaan. Nyt tässä pallottelen, että kuinkas monta peliä tätä nyt jaksaa kokeilla, ennenku tietynlainen uutuudenviehätys laantuu. Ärsyttäviä piirteitä tässä on kuitenki suht paljon, joten ihan niiden vuoksi voi olla, että tätä nyt ei jaksa ennen ku lisärit on tulleet ja finaali tuotos on käsissä. Lähinnä jotain pikkujuttuja, jotka kaivelee. Kartan epäselvyys ehkä päällimmäisenä, omasta mielestä tuo on vähän sekava, semmosta epäselkeää päällekkäisyyttä asioissa, että pikavilkasulla ei monesti selviä mitä missäkin on.

Olis kiva ku olis tutorial joka kertois vaan Civ6 jutut, eikä lähtis noista "tämä on settler" tason tavaroista liikkeelle. Jonku verran vieläki asioita joita ei ihan ymmärrä, mutta empä tätä millää deitylla oo pelaamassa, nii ei välttämättä tarvikkaan. Ekan pelin hävisin ku meni ihan kokeilemalla, tokassa pelissä tuli jo sitte tiedevoitto. Ihan jotain alimpia vaikeustasoja.

Erona nyt edellisiin tuo, että vihut hyökkää suht tasasesti(ja taistelee paljon huonommin ku edellisissä peleissä) ja sit suostuvat jopa rauhaan joka on jossain määrin järkevä. Siis esim. niin että julistavat sodan niin, että joutuvat hyökkäämän meren kautta, lähettävät varsijousimiehiä minun tykkejä vastaan ja lopulta suostuvat siihen, että antavat kolme kaupunkia minulle rauhansopimuksessa. 'Järkevää'.

No nyt tuli ekat pari peliä otettua ja tuttu ja turvallinen Civihän siellä oli. Toki moni asia on muuttunut, mutta ei välttämättä parempaan suuntaan. Nyt tässä pallottelen, että kuinkas monta peliä tätä nyt jaksaa kokeilla, ennenku tietynlainen uutuudenviehätys laantuu. Ärsyttäviä piirteitä tässä on kuitenki suht paljon, joten ihan niiden vuoksi voi olla, että tätä nyt ei jaksa ennen ku lisärit on tulleet ja finaali tuotos on käsissä. Lähinnä jotain pikkujuttuja, jotka kaivelee. Kartan epäselvyys ehkä päällimmäisenä, omasta mielestä tuo on vähän sekava, semmosta epäselkeää päällekkäisyyttä asioissa, että pikavilkasulla ei monesti selviä mitä missäkin on.

Olis kiva ku olis tutorial joka kertois vaan Civ6 jutut, eikä lähtis noista "tämä on settler" tason tavaroista liikkeelle. Jonku verran vieläki asioita joita ei ihan ymmärrä, mutta empä tätä millää deitylla oo pelaamassa, nii ei välttämättä tarvikkaan. Ekan pelin hävisin ku meni ihan kokeilemalla, tokassa pelissä tuli jo sitte tiedevoitto. Ihan jotain alimpia vaikeustasoja.

Erona nyt edellisiin tuo, että vihut hyökkää suht tasasesti(ja taistelee paljon huonommin ku edellisissä peleissä) ja sit suostuvat jopa rauhaan joka on jossain määrin järkevä. Siis esim. niin että julistavat sodan niin, että joutuvat hyökkäämän meren kautta, lähettävät varsijousimiehiä minun tykkejä vastaan ja lopulta suostuvat siihen, että antavat kolme kaupunkia minulle rauhansopimuksessa. 'Järkevää'.
Eka iso lisärihän tuli jo.

Suosittelen multiplayeriä.

Ehkä fiksuimmat taistelut mitä olen itse konetta vastaan kokenut ovat religious taistelut kun hain sitä voittoa.

Lisäri teki tästä kunnon pelin. Suosittelen!

Eka iso lisärihän tuli jo.

Suosittelen multiplayeriä.

Ehkä fiksuimmat taistelut mitä olen itse konetta vastaan kokenut ovat religious taistelut kun hain sitä voittoa.

peraton pointti oli että hän odottaa Complete versiota eikä "ekaa lisäriä". CivVI tulee kuitenkin vielä saamaan sen lisärin tai ehkä toisenkin ja kasan DLC:eitä ennenkuin laittavat pillit pussiin kutosen kehittämisen kannalta.

Ensimmäisen immortal-pelin pelasin loppuun asti. Peli loppui n. vuodessa 1910. Kansana Azteekit, vaikeustasona siis immortal, mukana 8. eri kansaa, large-kartta ja epic-nopeus. Koko pelin aikana loppuvuosikymmeniä lukuunottamatta olin sodassa oman mantereeni kansojen kanssa. Lopputuloksena valloitin ensin Kiinan, sitten Brasilian ja lopulta Hollannin. Suuri yllätys oli minulle että lopulta hävisin pelin koska Scythia otti uskontovoiton. En ollut ollenkaan ottanut huomioon mahdollista vihollisen uskontovoittoa. En seurannut tilannetta ollenkaan. Itse olin ottamassa itselleni tiedevoittoa ja saanut jo kaksi projektia loppuun asti. Scythia siis käännytti kaupunkini omaan uskontoonsa. Itse Azteekeilla siis pelasin ja en onnistunut saamaan omaa uskontoa kansalleni ollenkaan.

Onko kanssapelaajilla muuten hyviä modi-vinkkejä kertoa minulle? Kaipaisin ainakin pelin valikoihin ns. "Hall of fame"-ominaisuuden jossa näkisi parhaat pisteet kautta aikojen saaneiden pisteet tiivistettynä.

Tulipa tuossa eilen ajeltua ihan huvin vuoksi Civ VI:sen benchmarkkeja kun tuli vaihdettua näytönohjain, vertasin siis DX11 vs DX12. Näitä vertauksia nyt on tehty ennenkin mutta ei se minua estä.

Rauta: i7-3770K (4.6Ghz), 2x8GB DDR3-1600 (9-9-9-24-1T), Asus Strix OC GTX 960 4GB vakiona (1417/1752).
Asetukset: Löytyy täältä, pohjana muistaakseni High/High presetit mutta jotain taisin keventää, esim varjojen resoluutio taisin tiputtaa pykälällä alaspäin.
Ja testaus se perinteinen viisi toistoa, tulokset keskiarvoja. Ensin AI testit ja sitten Graphics testit.

"Katsotaan" sitä turn time testiä ensin kun se ei vaadi mitään käyriä. DX11 17.1s ja DX12 15.6s. DX12 siis vajaa 9% nopeampi.

Graphics testi on hieman mielenkiintoisempi. FPS ensin ja tässä DX12 häviää. Keskiarvo -12%, 1% low -11.6%.
upload_2018-10-27_19-35-40.png

Mutta jos katsotaan esim run 2 frame time käyriä niin DX12 on huomattavasti tasaisempi. Näkyykö tämä pelatessa tai onko edes silmin huomattavissa? En tiedä.
upload_2018-10-27_19-40-13.png

Itse taidan kuitenkin käyttää jatkossa DX12. Ehkä enemmän tuon turn time tuloksen takia kuin frame time käyrän mutta on tuo erittäin tasainen frame time kyllä parempi. FPS:llä nyt ei minulle niin paljon merkitystä ole.

Toissapäivänä ajelin yhdet DX11 vs DX12 testit ja tietääkseni ihan samoilla asetuksilla kuin eilen mutta toissapäiväisen ajon percentile erot oli suorastaan ihmeelliset.
Eli jos ihmettelit miksi listasin myös 0.1% ja 0.01% low niin tämän takia. Kuten ylempää näkee niin sama ei toistunut kun testasin eilen uudestaan.

Summarum, toissapäiväisen ajon tulokset verrattuna eilisten, viiden ajon keskiarvoihin: avg fps -4%, 1% low -2.3% mutta sitten 0.1% ja 0.01% low onkin -21.6% ja -37.1% vastaavasti.
upload_2018-10-27_19-36-34.png
:eek::confused2::confused:

Ja tässä vielä toissapäiväisten ajojen frametime käyrät
upload_2018-10-27_19-40-47.png

En tiedä mikä tuota DX11 ajoa vaivasi kun piikit paljon korkeammalla ja niitä on enemmän. Mikään eilisistä ajoista ei ollut lähelläkään tuota.
Se kyllä eilisistä DX11 ajoista on nähtävissä että 0.1%/0.01% lukemat parani joka ajon jälkeen, eniten 1>2 ja 2>3.

DX12 ajo toissapäivänä vs eilen kun on käytännössä sama, ainoat erot oli itseasiassa myös noissa samoissa mutta toissapäivänä 0.1% oli 1.1% huonompi ja 0.01% oli 0.55% parempi eli molemmat aika virhemarginaali eroja.. Mutta DX12 ajoissa ei näkynyt vastaavaa paranemista kuin DX11 ajoissa.

Se mikä tämän puoliskon pointti viestistä oli oli varmaan se että parit testiajot ei riitä.[/spoiler)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Jotain tapahtuu Civin Youtube- ja Twitch-kanavilla.
11 tuntia streamattu jo hiljalleen pahenevaa säätä.

EDIT: laskuri mukana, klo 20:00 Suomen aikaa jotain tapahtuu.

Viimeksi muokattu:
Ensin ajattelin vitsillä, että tuliskohan joku disasters lisäri niinku kaupunginrakenteluihin. Nyt sit ku näin nii eka reaktio oli vähän väliltä täh - meh. Sittemmin ku lukasi nuita selityksiä mitä kaikkea tähän nyt tulee, nii ihan jees kuulostaa. Toki ei nyt ehkä se tärkein asia mitä pelissä pitäs olla, mutta ite en koskaa kaivannut mitää skenaarioita tai pikkucivejä. Toki diplomatian olis toivonut olevan pääosassa, mutta empä ole edes ilman edellistä lisäriä pelannut. Saa nähä jäädäänkö kahteen vai tuleeko vielä kolmas, häätynee odotella ellei ihan pilkkahintaan jostain revi näitä.

Ainoa asia millä olisi oikeasti merkitystä pelin kannalta olisi AI:n järkevyyden lisääminen.

Nyt peli on aina skenaarion pelaamista, koska AI ei yksinkertaisesti osaa pelata esikoululaista paremmin. Vaikeus tulee vain resurssihuijaamisesta.

Ihan hyvälle kuulostaa ainakin näin vähän vähemmän Civiä pelanneen korvaan vaikka katastrofit eivät aluksi vakuuttaneetkaan. Tykkään eläväisestä maailmasta noin yleisesti, ja nähdäkseni sen pitäisi sopia myös Civiin oikein mainiosti. Satunnaisuus sen sijaan voi olla huonompi juttu, mutta nähtävästi asia on tiedostettu ja hyvällä tuurilla myös oikein tehty. 40 euron hinta on kyllä aika suolainen, vaikkei minua aleostajana ihan samalla tavalla kosketakaan (mutta edullisia hintoja saanee sitten odottaakin pidempään).

Eiköhän tämäkin tule cdkeysiin 30e heti julkaisussa. :)

Civ 5:sta tuli muutama sata tuntia jauhettua ja viihdyttyä mutta tää kutonen ei aukea sitten millään. Tuntuu että peli on järjettömän hidas tempoinen ja informaatio on kätketty sinne tänne (vrt. V selkeään ilmeeseen jossa kaikki tarvittava löytyy heti). Toisekseen, en pidä yhtään tuosta uudesta government systeemistä enkä noista korteista, tuntuu että niissä on pelkästään paskoja vaihtoehtoja, sama mitä ottaa niin mikään ei muutu. Sitten vielä nuo ilmeisesti viimeisimmän lisurin tuomat governorit, joilla on myös täysin hyödyttömiä bonuksia. Myös tuo Civic puu on paska, tuntuu ettei sieltä edes halua tutkia mitään kun bonukset ovat niin turhia. Teknologiapuussa on typeriä vaihtoehtoja myös, miksi esim. joku turha sotataito on vaan vapaaehtoinen, kuka siihen käyttää tiedepisteitä? Ei tää nyt lähde. Peli on lähinnä jatkuvaa taistelua housinging puutteen kanssa, jota sitten ei saa mistään.

En myöskään noista districeistä ole saanut mitään lisähyötyä, lukuunottamatta campusta ja holy citeä, noi muut on ihan turhia. Joku commercial district, mitään järkeä, rahaa tulee muutenkin koko ajan ihan riittävästi eikä happinesskaan oo koskaan ongelma. Sotiminen on täysin samaa huttua kuin vitosessakin. Plussaa siitä että kaupunkeja voi taas lätkiä enemmän huolehtimatta hapiness capista.

Viimeksi muokattu:
Civ 5:sta tuli muutama sata tuntia jauhettua ja viihdyttyä mutta tää kutonen ei aukea sitten millään. Tuntuu että peli on järjettömän hidas tempoinen ja informaatio on kätketty sinne tänne (vrt. V selkeään ilmeeseen jossa kaikki tarvittava löytyy heti). Toisekseen, en pidä yhtään tuosta uudesta government systeemistä enkä noista korteista, tuntuu että niissä on pelkästään paskoja vaihtoehtoja, sama mitä ottaa niin mikään ei muutu. Sitten vielä nuo ilmeisesti viimeisimmän lisurin tuomat governorit, joilla on myös täysin hyödyttömiä bonuksia. Myös tuo Civic puu on paska, tuntuu ettei sieltä edes halua tutkia mitään kun bonukset ovat niin turhia. Teknologiapuussa on typeriä vaihtoehtoja myös, miksi esim. joku turha sotataito on vaan vapaaehtoinen, kuka siihen käyttää tiedepisteitä? Ei tää nyt lähde. Peli on lähinnä jatkuvaa taistelua housinging puutteen kanssa, jota sitten ei saa mistään.

En myöskään noista districeistä ole saanut mitään lisähyötyä, lukuunottamatta campusta ja holy citeä, noi muut on ihan turhia. Joku commercial district, mitään järkeä, rahaa tulee muutenkin koko ajan ihan riittävästi eikä happinesskaan oo koskaan ongelma. Sotiminen on täysin samaa huttua kuin vitosessakin. Plussaa siitä että kaupunkeja voi taas lätkiä enemmän huolehtimatta hapiness capista.
Minulla on aikalailla samanlaiset tuntemukset. Civ VI on jotenkin sekava pelata. Lisäksi minua tympii tuo buildereiden rajattu elinkaari. Aikaisemmin niiden parannusten tekoon meni useita pelivuoroja, mutta builderi pysyi silti hengissä eikä kaupungin rakennusresursseja tarvinnut käyttää uusien tekemiseen.

Vedetääs aikaisempia avautumisia vähän takasin. Muutaman pelin jälkeen on kuin onkin alkanut maistumaan, kunhan pääsee vähän uusiin mekaniikkoihin paremmin sisälle. Erityisesti pidän siitä että peli pysyy loppuun asti mielenkiintoisena(joskin helpompana kuin V), eikä pelkkänä next turnin spämmäämistä kuten vitosessa monesti lopussa kävi, eteenkin vakoojat ovat paljon isommassa roolissa kuin vitosessa, pelin lopussa. AI:n kanssa on paljon helpompi solmia liittoja ja pysyä hyvissä väleissä joka on kivaa mutta samalla helpottaa peliä aika paljon. Nyt on Kingillä tiede- (Poundmakerilla) ja kulttuurivoitot hommattu (englannilla). Ehdottomasti seuraava lisuri hankintaan kunhan saapuu.

Jokos tästä saa ne vammaset välivideot pois? Eli kun jollain johtajalla on asiaa (ja niillähän on) tulee se johtajan kuva ja lässytykset.

Tuohon meni hermo julkkarin aikoihin. Joka vuoro jtn turhanpäivästä lässytystä. Pelaan civit aina marathonilla ja silti niillä on asiaa joka vuoro. Tulee rasittava pelata, vähän niinkuin 5:ssa trading route naksuttelut mutta pahempana.

Onko CIV6 tullut jokin suurempi päivitys koskien ulkoasua? Elikkä ainakin itse näen resurssien kuvat melko pienellä. Sitten kaupunki valikossa voi laittaa jonoon juttuja esim teen 10 hevosta jne.

Myös maiden värit ovat vaihtuneet.

Vedetääs aikaisempia avautumisia vähän takasin. Muutaman pelin jälkeen on kuin onkin alkanut maistumaan, kunhan pääsee vähän uusiin mekaniikkoihin paremmin sisälle. Erityisesti pidän siitä että peli pysyy loppuun asti mielenkiintoisena(joskin helpompana kuin V), eikä pelkkänä next turnin spämmäämistä kuten vitosessa monesti lopussa kävi, eteenkin vakoojat ovat paljon isommassa roolissa kuin vitosessa, pelin lopussa. AI:n kanssa on paljon helpompi solmia liittoja ja pysyä hyvissä väleissä joka on kivaa mutta samalla helpottaa peliä aika paljon. Nyt on Kingillä tiede- (Poundmakerilla) ja kulttuurivoitot hommattu (englannilla). Ehdottomasti seuraava lisuri hankintaan kunhan saapuu.

Tuo on mielenkiintoista luettavaa. Minä hankin tästä aikoinaan ihan keräilijäversion, mutta muutaman illan pelaamisen jälkeen se vain jäi, se tuntui vähän samalla tavalla puutteelliselta kuin vitonen julkaisun jälkeen (patchit ja lisärit korjasivat tilannetta sen verran, että Steam-laskuri näyttää 864 tuntia). Toinen tökkivä juttu oli se, ettei joukkoja pystynyt ohjaamaan numpadilla, tämän voisi korjata ilmeisesti modilla. Eli ilmeisesti lisäriä kehiin ja uusi yritys jossakin vaiheessa.

Garhering Stormin koodi saapui cdkeysistä. Lataus oli 1.8gb, ja läksi pelittämään samantien. :)

Viiden tunnin testauksen perusteella oikein makoisa lisäri. Luonnonkatastrofit ja diplomatia oikein mukava lisä, ja kaikenlaisia pieniä muutoksia mielin määrin. Tulevaisuuden teknologioita odotellessa! :)

Viiden tunnin testauksen perusteella oikein makoisa lisäri. Luonnonkatastrofit ja diplomatia oikein mukava lisä, ja kaikenlaisia pieniä muutoksia mielin määrin. Tulevaisuuden teknologioita odotellessa! :)

Onko tässä edelleen se hirveys ettö kun olet "golden age" niin UI muuttuu kultaiseksi? Kun olet "dark age" UI muuttuu harmaaksi? Se oli edellisen "Rise and Fall" -lisärin hirveimpiä uutuuksia.

Onko tässä edelleen se hirveys ettö kun olet "golden age" niin UI muuttuu kultaiseksi? Kun olet "dark age" UI muuttuu harmaaksi? Se oli edellisen "Rise and Fall" -lisärin hirveimpiä uutuuksia.

Kyllä on. Ei tuo ainakaan minua ole häirinnyt.

Aika jyrkät hinnat näillä lisäreillä. Ei viittis 30-39€ maksaa vain sen takia että näkisi mikä on AI:n taso tänä päivänä.

Esittelyvideon perusteella tämä uusi vaikuttaa lähinnä vihreiden propagandapeliltä :rofl:

Onko se AI oikeasti parantunut? Se kun ainoa asia pelissä mikä estää minua pelaamasta tätä 24/7 vielä yhden vuoron. Jos näin on niin sitten täytyy kyllä vetää ostohousut jalkaan.

Onko se AI oikeasti parantunut? Se kun ainoa asia pelissä mikä estää minua pelaamasta tätä 24/7 vielä yhden vuoron. Jos näin on niin sitten täytyy kyllä vetää ostohousut jalkaan.

Haluaisin myös tähän samaan laajemman vastauksen...

Mitä tapahtui CIV6 kehityksessä? AI on ollut koko pelin olemassa olon ajan passiivinen, tyhmä ja jopa "deity" -tasolla todella helppo. Vastusta siitä ei ole varsinkin kun satsaa voimaan... Mielestäni lisäosat tai käyttäjien pluginit eivät ole tätä korjannut.

CIV6 > AI > rikki

Ei se AI ainakaan yksikköjen liikuttelun ja sotimisen kanssa ole kehittynyt. Toi jakaa mielipiteitä, toisille toi on game breaker ja toisille ihan sama, itse kuulun jälkimmäisiin. Eikä sotiminen ole edes uusien lisurien myötä niin tarpeellistakaan. Diplo toimii sen sijaan nykyään huomattavasti järkevämmin ja loogisemmin. Siinä isoin parannus AI:n osalta. Esimerkiksi warmonger penalty on poistettu kokonaan ja korvattu "grievance" scorella joka muuttuu dynaamisesti tilanteiden mukaan.

Okei, jos lähdetään siitä että AI on rikki niin miten tuo ONLINE puoli? Onko Suomi-yhteisöä, jossa pelattaisiin esim yhdessä joku 3 vs 3 peli... AI on minusta niin huono että pelissä ei ole vastusta, vaikka muuten tosi kiehtova.

Mistä tuo Gathering Storm -lisäosa kannattaisi ostaa?

jaahas... ilmeisesti täältä fiksuin: Sid Meiers Civilization VI 6 PC Gathering Storm DLC (EU) CD Key, Key - cdkeys.com

...

1,8 Gigatavua tuli kuin salamana, perjantai alkaa sitten tästä. Ainoa joka harmittaa niin jostain syystä CIV6 kuormittaa konettani vaikka sen pitäisi peliä helposti pyörittää.

Onko vika sitten uudessa nVidia näytönohjain päivityksessä, vaiko onko peli vain niin raskas...

Viimeksi muokattu:
Hei, mitä MODeja kannattaa olla, pelaan Gathering Storm -lisäosaa?

...

aloitin Ruotsilla, niin minulla tuo civ suomeksi, niin esim tämä Ruotsin hallitsija niin ei näkynyt kunnolla mitä erikoisuuksia kansalla on

Hei, mitä MODeja kannattaa olla, pelaan Gathering Storm -lisäosaa?

...

aloitin Ruotsilla, niin minulla tuo civ suomeksi, niin esim tämä Ruotsin hallitsija niin ei näkynyt kunnolla mitä erikoisuuksia kansalla on

Mulla peli yleensä alkaa kaatumaan jossain (loppu)vaiheessa jos modejen kanssa pelataan..

Cdkeys ja fiksua heh. No juu halvin varmasti. Odottelen itse tarjousta lailliseen kauppaan mistä kehittäjä saisi jotain rahaakin, 30€ voisi tuosta maksaa. PS. Lisää kokemuksia AI:n kehittymisestä uudessa lisärissä kuulis mielellään!

On ihan legit paikka. Tullut tilailtua tuolta vuosia.

Moditukea on vielä aika harvassa modissa lisäriin tällä hetkellä, mutta tuki parantuu pikkuhiljaa.

On ihan legit paikka. Tullut tilailtua tuolta vuosia.

Moditukea on vielä aika harvassa modissa lisäriin tällä hetkellä, mutta tuki parantuu pikkuhiljaa.

Mitä tarkoitat legitillä? Kyllä sieltä koodin saa ja peli toimii tiedän sen. Mutta pelin tekijä ei saa noista cdkeyn kautta ostetuista peleistä penniäkään.

Minua häiritsee eniten nämä raivostuttavat:

Dark Age > tumma ulkoasu
Golden Age > kirkas kultainen ulkoasu

niistä päästävä eroon :/

Mitä tarkoitat legitillä? Kyllä sieltä koodin saa ja peli toimii tiedän sen. Mutta pelin tekijä ei saa noista cdkeyn kautta ostetuista peleistä penniäkään.

Ei ole varastettuja tai generoituja koodeja, joten kehittäjä saa sen ihan mistä tahansa muualtakin. Ainoastaan julkaisija jää rahoitta kun ei ole välinätenä (kuten Valve).

Ei ole varastettuja tai generoituja koodeja, joten kehittäjä saa sen ihan mistä tahansa muualtakin. Ainoastaan julkaisija jää rahoitta kun ei ole välinätenä (kuten Valve).

Jos näin on niin seison korjattuna! En jaksa tarkemmin asiaa tutkia.

Suomennan parhaillaan tiedostoa, jossa nuo kansat ja niiden erikoisuudet on lisärin osalta. Ehkä huomenna alkaa jossain vaiheessa päivää näkyä suomeksi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 355
Jäsenet
81 128
Uusin jäsen
71 dB

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom