Tässä väitän vastaan. Kun täälläkin on ainakin kaksi ihmistä modannut sen pois. Ja tämmöistä vastaavaa taisi olla FF 14, siis se, missä ne poikaporukalla retkeili.
Pelissä on muutakin , kuin tuo taistelusysteemi, ja eipä sitä systeemiä ole maasta taivaisiin kehuttu missään.
Ei se niin mene. Minulla on se ongelma nyt, että vähän helppoa on, kun otin Story-vaikeustason. Edelleen, kun osun siihen nappiin, niin Counter tappaa heikon vihollisen kerrasta ja vie pomoltakin parin hyökkäyksen verran hp:tä.
Lisäksi se tappaa "flown", kun ei voi shakkimaisesti miettiä seuraavaa siirtoa ja tuo kiireen tuntua. FF XIII:ssä ärsytti se, että ei voi vaan katsella välidemoa, vaan kesken pitää rämpyttää nappia, että edes tapahtuu jotain.
Nähtävästi ne, joita ei kiinnosta tuo reaktionopeustesti, ajavat modia, mutta sitten taistelut helpottuvat heillä vieläkin enemmän , niin haaste katoaa.
Voisihan sitä taas miettiä, että "opin tuon vielä", kun sitä treenataan joka taistelussa, mutta vaikeustasoa saa säätää lennosta, niin pidän sen storyllä, kunnes hallitsen tämän edes 50% ajasta. Tämäkin on syy, miksi en käytä modia.
--
Ja sitten, jos ei joku tätä lukeva vielä ole pelannut peliä: se dodge/parry on eri joka viholliselle. Jotkut lyö nopeasti, jotkut lyö hitaasti. Dodge ei vaan ota damagea vihollisesta ja parrystä tulee useasti counter, joka siis on ilmainen hyökkäys vihollista kohti. Ja Story-vaikeustasolla se on tappavan tehokas hyökkäys.