Crt monitorin kuvan säätäminen (help)

Hei! Elikkäs olisi kysymys omaan PC kuvaputkinäyttöön liittyen, mistä tietää milloin näytön kuva on tarkimmillaan?

Olen nyt parin päivän aikana säätänyt monitorin omia (OSD) asetuksia ja olen ihan ulapalla että olenko nyt mahdollisesti tehnyt mitään peruuttamatonta kuvan laadun suhteen. (Tämä kuvaputki on ensimmäinen mitä olen koskaan omistanut)

Onko mitään nippeli konstia millä saisi varmuuden parhaaseen mahdolliseen kuvaan mitä näytöstä lähtee?

Jotain mahdollista softaa mikä näyttäsi kuvaan tehdyt muutokset selkeiten?

Olen näytön moiré asetuksia sen verran säätänyt, etten millään pysy enää perillä miltä kuva näytti aikaisemmin.

Onko esim. Moiré asetuksilla jotain "keskikohtaa" mihin olisi hyvä nollaa ennen kuin rupeaa säätämään.

Jos kellään löytyy näihin kysymyksiin mitään vastausta, niin arvostaisin suuresti. Olen ihan aloittelija näissä puuhissa.

En tiedä kuvittelenko, mutta esimerkiksi kun counter strikea pelasin säätöjeni jälkeen, tuntui että kuva näytti ehkä lähtökohtaa hieman "sumuisemmalta" eikä niin tarkalta kuin alkuun, voi toki olla että en vain niin tarkasti muista kun olen nyt niin paljon sen kanssa säätänyt.

Nokia monitor test on esimerkiksi ihan kätevä ja nopea tapa testata kuvaa. Säädöt kannattaa tehdä kuitenkin vasta esim. tunnin käytön jälkeen, jolloin koko vekotin on lämmennyt ja saavuttanut vakaan tilan, jolloin kuva ei enää muutu.

Mikähän putki on kyseessä? Jos siinä on OSD niin todennäköisesti löytyy myös oletusasetuksiin palautus.

Nokia monitor test on esimerkiksi ihan kätevä ja nopea tapa testata kuvaa. Säädöt kannattaa tehdä kuitenkin vasta esim. tunnin käytön jälkeen, jolloin koko vekotin on lämmennyt ja saavuttanut vakaan tilan, jolloin kuva ei enää muutu.

Mikähän putki on kyseessä? Jos siinä on OSD niin todennäköisesti löytyy myös oletusasetuksiin palautus.
Kiitos vastauksesta, pitääpi ladata tuo monitor test. Hitachi CM715 monitori on kyseessä, netistä kun luin oli moni sanonut että kokonaan resetointia kannattaisi välttää, joten en sen enempää sitä ole tutkiskellut.

Osaisitko neuvoa että onko tuo moiré asetuksien säätäminen mitenkään huonoksi kuvanlaadulle pitkällä kantilla tai voiko noiden "On screen Display" asetuksien säätäminen mitenkään pilata kuvaa lopullisesti? Niin vähän tiedän analogi näytöistä, että haluan vain varmistaa etten tyhmänä mene liikaa vääntämään.

Kiitos vastauksesta, pitääpi ladata tuo monitor test. Hitachi CM715 monitori on kyseessä, netistä kun luin oli moni sanonut että kokonaan resetointia kannattaisi välttää, joten en sen enempää sitä ole tutkiskellut.

Osaisitko neuvoa että onko tuo moiré asetuksien säätäminen mitenkään huonoksi kuvanlaadulle pitkällä kantilla tai voiko noiden "On screen Display" asetuksien säätäminen mitenkään pilata kuvaa lopullisesti? Niin vähän tiedän analogi näytöistä, että haluan vain varmistaa etten tyhmänä mene liikaa vääntämään. Liitteenä kuva kyseisestä osd ruudusta.

20250702_231409.jpg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 566
Jäsenet
78 251
Uusin jäsen
kop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom