Nyt kolahti, ja kovaa. Tilasin pitkästä aikaa PS+:n ja tämähän siellä oli ladattavissa yllätyksekseni. Alakoululaisena tuli tota paperi ja kynä -versiota (tai siis Cyberpunk 2022:sta) ihan hullunlailla. En tiedä mitä opettajat mietti, ku varmaan puolet tarinoista, joita kirjoitin käsitteli ties mitä street kidejä, miniliekinheittimiä, hakkerointia yms. Heh. No, kokeilin tätä nyt tolla mun alkuperäisellä PS4:llä, ku aion seuraavaks hankkia PS6:n, jos semmonen sit on aikanaan tuleva.
Mutta, en muista minkään pelin vetässeen mua samalla tavalla sisäänsä vuosikausiin. Tää on aivan ku mun lapsuuden mielikuvituspeleistä kavereiden kanssa. Aivan käsittämättömällä tyylitajulla rakennettu peli oli kyse sitten musiikista, hahmoista tai pelimaailmasta! Hämmästyin myös miten hyvin tavallaan pyörii tolla vanhalla konsolilla. Lataustauot on pitkiä, mut sit ei oo mitään hirveitä ruudunpäivitysongelmia tullu vastaan (joskin ruudynpäivitys lienee jo niin alhainen, ettei se paljoo siitä putoile, heh), MUTTA. Eihän tätä pysty tolla konsolilla pelaamaan. Mulla on lievä valoherkkyys, minkä takia jotkut pelit aiheuttaa päänsärkyä tai useammin pahoinvointia. Tässä taas jouduttu pihistelemään graafisesti sen verran, et popuppia ja vaikka mitä välkettä on niin paljon, et 10min pelaamisen jälkeen joutuu jo siristelemään silmiä ja alkaa hämmentävästi väsyttää vaa helvetisti ja tekee mieli mennä nukkumaan. Eli uudelleen peluseen sitten uudella konsolilla joskus tulevaisuudessa!
Yks mahtava piirre tässä on myös. En muista milloin jonkun pelin maailma tosiaan olisi imassu näin mukaansa. Koko Night City tuntuu olevan täynnä pelin lorea, tarinoita, tehtäviä, ja mitä joku 10h tota pelasin, ni valtava polte jäi haluta tonne ihan vaan seikkailemaan, eikä ammuskelut ja päätehtävät sinällään vielä edes kiinnostanut. Niin älyttömän hyvin rakennettu kaupunki ja hahmot siellä! Yleensä peleissä tykkään heti grindailla vastustajia ammuskellen ja kaiken mahdollisen keräten, mutta tässä nautin varmaan ekana ja ainoana pelinä ikinä ihan vaan siitä, et kiertelin tuolla pitkin poikin tutkien ja ihmetellen kaikkea! Aivan mahtavaa! Oli tässä kyllä miinuksia ton silmiin käymisen lisäks, että jotkut npc:t tuntuu olevan pelkkiä robotteja, jotka vetelee samaa reittiä ympyrää ja näin ollen vähän rikkoo immersiota ja liikaa joutuu käyttämään sitä konesilmää, jolla saa tietoa hahmoista ja erottaa lootin. En ainakaan tässä versiossa millään ton lyhyen peliajan sisään oppinut oikein erottamaan mitä voi lootata ja mitä ei.
Odotan innolla, kun pääsen kunnon vehkeellä tohon maailmaan! Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa....