Cyberpunk 2077

Huoh. Kyseisessä kontekstissa puhutaan nimenomaan niistä ihmisistä jotka muodostaa sen kaupungin, ei rakennusten määrästä ja muodosta. :facepalm:
Löytyy läjäpäin muitakin vastaavia kommentteja pelin mainosmatskusta jotka ei oo millään muotoa osa valmista peliä. Ei nää npc:t tee mitään muuta kuin kävelevät päämäärättömästi kadulla ja katoavat/vaihtuvat toisiin heti kun katsot muualle, kokeileppa vaikka seurata yhtä vartin verran ja ihmettele että mikä kyseisen hahmon tarina/rooli osana kaupunkia on.

Tämähän tässä jakaakin porukkaa niin kovasti. Osa tykkää seurata poliisien päivärutiineita ja kauppiaiden matkaa kaupasta kotiin. Osa taas nauttii hyvistä tehtävistä ja henkilöhahmoista
 
Toivottovasti saisivat isommat bugit ja AI korjattua muiden pelien tasolle.


Kaikki pelaajat ovat varmaan nähneet näitä tilanteita mutta itse aluksi ajoin tuon paikan ohi ja siellä tuntui olevan sota, sitten käännyin takaisin niin rosvot olivat "tiltissä" olettikohan peli jotenkin että ajan kokonaan ohi ja sitten lopetti joiden hahmojen AI.

Mutta normaalisti noi jengiläisten ja pollisien taistelut toimivat mutta sitten niiden vierestä välillä kävelee NPC hahmoja kuin taistelua ei oliskaan tai sitten ovat kyykyssä siellä taistelun keskellä ja silloin tapahtuu niitä vahinko laukauksia ja silloin poliisit lopettaa taikaiskusta niiden jengiläisten ampumisen ja kaikki ampuu V:tä, silloin alkaa niitä poliiseja Spawnaa paikalle.

Miksi poliisit eivät käytä tuota spawn cheattia sitten jengiläisiä vastaan :(
 
Saisi olla noi kaikki jengikahat tehty samalla tavalla, kuin yksi kaupungilla vastaan tullut jengisota. Siinä robotit ja poliisit taisteli keskenään, toisiaan tiputtaen ja pelaaja sai ampua, ketä halusi, tai olisi voinut ohittaakkin sen. Tietenkin, ne ampui sitten takaisin, mutta mistään ei ihmeellisesti spawnannut lisää porukkaa, vaan lopuksi sai kerätä kaiken lootin itselleen, tälläisiä lisää.
 
Onkos kukaan saanut selville, saiko Loviisa Kaukosen tytär apua?
1608929049150.png
 
Redditiin oli tarkemmin vuotanut juttua Cyberpunkin kehitysvaiheista. Laitan koko tekstin tännekin, mikäli redditin modet taas poistaa tuon tekstin.

Pikkuisen lähdekritiikkiä kehiin. Vaikka osa pointeista kuulostaa uskottavilta, tuo koko jorina tuntuu keksityltä. Kaikki viitteet ovat joko julkisia, tai keksittyjä ja vaikeasti kiistettäviä/vahvistettavia. Tyypin tili on n. 4 kk vanha ja tuo on jantterin ainoa pelejä koskeva postaus, tai edes kommentti.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä itseä useimmiten nakertaa NPC:in liittyen on se kun tähtäät jotain vihollista ja vähän liikkuu kohde/tähtäin satunnaista NPC:tä kohti, niin rävähtää näyttöön se "OLET TEKEMÄSSÄ JOTAIN ILKEETÄ JA POLIISIT EI TYKKÄÄ SITTEN YHTÄÄN!". :hmm:

Riippuu kaupunginosasta tai alueesta.
 
Gamers Nexus julkaisi 40-minuuttisen videon eri grafiikka-asetusten vaikutuksesta suorituskykyyn.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämähän tässä jakaakin porukkaa niin kovasti. Osa tykkää seurata poliisien päivärutiineita ja kauppiaiden matkaa kaupasta kotiin. Osa taas nauttii hyvistä tehtävistä ja henkilöhahmoista
Mikään ei estä tykkäämästä kummastakin. :facepalm:
(tai, no, pelin toteutus estää tykkäämästä toisesta)

Jos olisivat mainostaneet peliä oblivionin ja skyrimin kaltaisena bugfestinä huvittavan huonolla ai:lla niin mitään ongelmaa ei olisi. Etenkin kun on tottunut edes siihen skyrimin ai tasoon, niin immersio särkyy aika helposti kun kävelevät ihmiset eivät osaa edes väistää kävelytielle jätettyä moottoripyörää, vaan sen kohdatessaan ilmeisesti päättävät lähteä takaisin kotiinsa. Liikenne ja poliisit on sitten oma vitsinsä. Saakohan jostain tollaisen random teleporter implantin itselleenkin asennettua, kun tuntuu olevan jokaisen kaupunkilaisen vakiovaruste?
 
Itsellä kävi Cyberpunkin kanssa nyt samat kuin uusien X-Comien kanssa. Aluksi tykkäsin kuin hullu puurosta ja pelejä tuli pelattua paljon. Sitten vain jossain kohtaa iski totaalinen kyllästyminen ja edes pääjuonen loppuun pelaaminen tuntui jo työltä. Pelikellossa on nyt ehkä 25-30 tuntia ja en oikein keksi yhtään hyvää syytä jatkaa peliä. Joulualeista ostettu Hades kiinnostaa paljon enemmän tällä hetkellä. Silti olen kyllä nauttinut joka tunnista tähän asti. Nyt peli vain on päässyt näyttämään todellisen luonteensa kauniin pinnan alta. Viikko sitten olisin lätkäissyt pelille helposti kympin, mutta kyllä tämä nyt omissa kirjoissa sinne kasiin putoaa.

Peli olisi kyllä hyötynyt tiiviimmästä putkesta uusien Deus Exien tyyliin. GTA V:n ja RDR2:n jälkeen pelin avoin maailma on jopa vähän nolo, jos ottaa huomioon pelin kehittämiseen käytetyn ajan ja resurssit. Enkä itse tältä mitään GTA:n tyylistä sekoilua odottanut, mutta jos peliä avoimen maailman pelinä mainostetaan, niin tottakai sitä myös vastaaviin peleihin verrataan. Onhan tuossa toki nyt upea kaupunki, johon voi tulevaisuudessa sijoittaa hienoja tarinoita. Audiovisuaalisesti Night City on kyllä yksi viime aikojen upeimmista miljöistä. Harmi, että se on vain kaunis kuori.
 
Retale sanoi:
Silti olen kyllä nauttinut joka tunnista tähän asti. Nyt peli vain on päässyt näyttämään todellisen luonteensa kauniin pinnan alta. Viikko sitten olisin lätkäissyt pelille helposti kympin, mutta kyllä tämä nyt omissa kirjoissa sinne kasiin putoaa.

Hyvin sanottu, koska tämä ajatus on sellainen jota olen itsekin tämän kohdalla pohtinut. Ne ihmiset jotka pitävät tästä loppuun asti, eivät koskaan lakkaa näkemästä sitä kaunista kuorta. Ne jotka näkevät sen alle, niin joko se ei haittaa elämystä, tai sitten sitä ei voi olla näkemättä ja se pilaa käytännössä koko pelin. Uskon myös tämän pelin todella mustavalkoisen vastaanoton pelaajien kesken johtuvan suureksi osaksi tästä syystä, ei tietysti täysin.

Peli on itselleni sen vuoksi ollut alusta asti haastava, koska tuollaiset kauniit ulkokuoret, pelien maisemien katsomiset, tunnelmat ja muut ovat vain hetkellisiä nautintoja pelejä pelatessa, mutta aivot siirtyvät sen todella lyhyen hetken jälkeen aina takaisin niihin asioihin jotka eivät ole pinnallisia. Mukavaa tietysti että pelattava peli on kaunis, mutta lähtökohtaisesti se ei ole kriteeri pelattavalle pelilleni. Pelituntini muodostuvat kuitenkin tekemisestä.
 
Viimeksi muokattu:
70 tuntia näyttää tällä hetkellä pelikello ja aiemmin alkoi päätarina tökkimään sekä tuli tuo Retaleen mainitsema olo, että sen pelaaminen tuntuu työltä. Jos ajattelen aiempia avoimenmaailman pelejä, esim. Skyrim ja Fallout 4, niin päätarinan kanssa niissäkin joutui "töitä" tekemään ja kaikki sivutouhu on paljon kivempaa, niin kuin CP2077:kin. Aion pelata pelin tässä läpi ja sitten taitaa uninstall kutsua. Täytyy katsella joskus myöhemmin noita muita aloituksia ja voisi odotella muutamat isommat pätsit, jos siihen mennessä olisi saatu iso osa noista pienemmistäkin bugeista pois.

Olenkin tässä muutamana päivänä pelannut Slime Rancheria kun sen halvalla sain GOG:sta ja on täysin eri touhuumista.
 
Itsellä kävi Cyberpunkin kanssa nyt samat kuin uusien X-Comien kanssa. Aluksi tykkäsin kuin hullu puurosta ja pelejä tuli pelattua paljon. Sitten vain jossain kohtaa iski totaalinen kyllästyminen ja edes pääjuonen loppuun pelaaminen tuntui jo työltä. Pelikellossa on nyt ehkä 25-30 tuntia ja en oikein keksi yhtään hyvää syytä jatkaa peliä. Joulualeista ostettu Hades kiinnostaa paljon enemmän tällä hetkellä. Silti olen kyllä nauttinut joka tunnista tähän asti. Nyt peli vain on päässyt näyttämään todellisen luonteensa kauniin pinnan alta. Viikko sitten olisin lätkäissyt pelille helposti kympin, mutta kyllä tämä nyt omissa kirjoissa sinne kasiin putoaa.

Peli olisi kyllä hyötynyt tiiviimmästä putkesta uusien Deus Exien tyyliin. GTA V:n ja RDR2:n jälkeen pelin avoin maailma on jopa vähän nolo, jos ottaa huomioon pelin kehittämiseen käytetyn ajan ja resurssit. Enkä itse tältä mitään GTA:n tyylistä sekoilua odottanut, mutta jos peliä avoimen maailman pelinä mainostetaan, niin tottakai sitä myös vastaaviin peleihin verrataan. Onhan tuossa toki nyt upea kaupunki, johon voi tulevaisuudessa sijoittaa hienoja tarinoita. Audiovisuaalisesti Night City on kyllä yksi viime aikojen upeimmista miljöistä. Harmi, että se on vain kaunis kuori.

Hyvin sanottu, koska tämä ajatus on sellainen jota olen itsekin tämän kohdalla pohtinut. Ne ihmiset jotka pitävät tästä loppuun asti, eivät koskaan lakkaa näkemästä sitä kaunista kuorta. Ne jotka näkevät sen alle, niin joko se ei haittaa elämystä, tai sitten sitä ei voi olla näkemättä ja se pilaa käytännössä koko pelin. Uskon myös tämän pelin todella mustavalkoisen vastaanoton pelaajien kesken johtuvan suureksi osaksi tästä syystä, ei tietysti täysin.

Peli on itselleni sen vuoksi ollut alusta asti haastava, koska tuollaiset kauniit ulkokuoret, pelien maisemien katsomiset, tunnelmat ja muut ovat vain hetkellisiä nautintoja pelejä pelatessa, mutta aivot siirtyvät sen todella lyhyen hetken jälkeen aina takaisin niihin asioihin jotka eivät ole pinnallisia. Mukavaa tietysti että pelattava peli on kaunis, mutta lähtökohtaisesti se ei ole kriteeri pelattavalle pelilleni. Pelituntini muodostuvat kuitenkin tekemisestä.

Jos on pelannut enemmän tämän tyylisiä avoimen maailman rpg-pelejä (Witcher3, FallOut3/4, TES4:Oblivion, Skyrim jne), niin tämä on lähinnä normi settiä.

Noissa pitää juurikin mennä vielä tuosta karuudesta syvemmälle, että löytää open world rpg-pelin hienouden, jaksaa lukea taustatarinoita, fiilistellä ja kehittää hahmoa. Teillä aivot jumittaa nyt tuohon GTA tasoon ja pelaatte selvästi ihan väärän genren peliä, imo.

Jos taas GTA V tai RDR2 menee pelaamaan rgp-pelinä, niin äkkiä iskee pelin tylsyy. Maailman immersio on vertaansa vailla, mutta ei sielä sitten olekkaan sitä syvyyttä.

Summarum, ei ole mitään järkeä verrata rpg-peliä, toiminta/seikkailuun, vaikka molemmissa olisi avoin maailma.

Ja en kiellä peli on vielä pahasti rikki, sekä keskeneräinen, mutta ei rpg-studiolta tule koskaan GTA tason avointamaailmaa, jos sitä ei voi ostaa valmiina. Enimmät paukut joudutaan laittamaan muualle. Markkinamiehet nyt puhuu muutenkin mitä sylki tuo suuhun, joten niihin ei ole luottaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Etenkin kun on tottunut edes siihen skyrimin ai tasoon, niin immersio särkyy aika helposti kun kävelevät ihmiset eivät osaa edes väistää kävelytielle jätettyä moottoripyörää, vaan sen kohdatessaan ilmeisesti päättävät lähteä takaisin kotiinsa.

Et oo tainnu tuolla helsingissä vähään aikaan käydä? Valitettavasti nykymaailma vaan toimii just noin.
 
Jouluna oli muutaman päivän pelitauko. Nyt kun pelin käynnistin ja tuli 1.06 pätsi, niin tämä paska kaatuu kokoajan.
Pelaamaan pystyy korkeintaan 3 minuuttia ja kaatuu. Aiemmin peli ei ole kaatunut kertaakaan.
Alustana PC ja Steam. Oisko ideoita, mistä johtuu?

Vastaan itse. Steamin pelitiedostojen tarkastuksessa löytyi 1 virhe ja se ladataan uudelleen.
Saa nähä, auttaako. Näkyy lataavan 7,5 gigaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jouluna oli muutaman päivän pelitauko. Nyt kun pelin käynnistin ja tuli 1.06 pätsi, niin tämä paska kaatuu kokoajan.
Pelaamaan pystyy korkeintaan 3 minuuttia ja kaatuu. Aiemmin peli ei ole kaatunut kertaakaan.
Alustana PC ja Steam. Oisko ideoita, mistä johtuu?

Vastaan itse. Steamin pelitiedostojen tarkastuksessa löytyi 1 virhe ja se ladataan uudelleen.
Saa nähä, auttaako. Näkyy lataavan 7,5 gigaa.

Jos tuo ei auta niin Steamissa minusta pystyy hieman kikkailemalla ns. downgreidaamaan pelin tarvittaessa. Jouduin joskus tuon AC: Odysseylle tehdä kun joku pätsi pilasi koko pelin. Tosin 1.06 korjaa tässä tuon save-tiedoston korruptoimisen niin siinä mielessä olis kyllä parempi pystyä pelaamaan tuota patchia.
 
Mikään ei estä tykkäämästä kummastakin. :facepalm:
(tai, no, pelin toteutus estää tykkäämästä toisesta)

Jos olisivat mainostaneet peliä oblivionin ja skyrimin kaltaisena bugfestinä huvittavan huonolla ai:lla niin mitään ongelmaa ei olisi. Etenkin kun on tottunut edes siihen skyrimin ai tasoon, niin immersio särkyy aika helposti kun kävelevät ihmiset eivät osaa edes väistää kävelytielle jätettyä moottoripyörää, vaan sen kohdatessaan ilmeisesti päättävät lähteä takaisin kotiinsa. Liikenne ja poliisit on sitten oma vitsinsä. Saakohan jostain tollaisen random teleporter implantin itselleenkin asennettua, kun tuntuu olevan jokaisen kaupunkilaisen vakiovaruste?

Saa tietenkin. Sitä kutsutaan fast traveliksi
 
Löin tänään cp tulille ja normisti painoin continuea niin musta ruutu ja musat soi. Pari kertaa koitin uudestaan ja aina sama juttu. Käynnistin koneen uudestaa ja taas vaan mustaa.... Koitin sitten manuaalisti loadata ja eipä hätää, sillä lähti taas käyntiin :vihellys: mystistä.... o_O
 
Jos tuo ei auta niin Steamissa minusta pystyy hieman kikkailemalla ns. downgreidaamaan pelin tarvittaessa. Jouduin joskus tuon AC: Odysseylle tehdä kun joku pätsi pilasi koko pelin. Tosin 1.06 korjaa tässä tuon save-tiedoston korruptoimisen niin siinä mielessä olis kyllä parempi pystyä pelaamaan tuota patchia.

Kyllä se tais tuolla Steamin korjauksella korjautua. Pari tuntia tein sivutehtäviä, eika kaatunut kertaakaan :thumbsup:
 
Saa tietenkin. Sitä kutsutaan fast traveliksi
Mites tämä ”fast travel” implantti hankitaan? Toimisko se että lyön sähköpatukalla varmistetusti kyseisellä ominaisuudella varustetun poliisin tajuttomaksi ja vien ruumiin autolla mukanani vähän vapaamielisemmälle ripperdocille? Ainiin, unohdin että eihän pelissä ole mitään noin interaktiivista.
 
Mielestäni pelimaailma tuntuu aivan yhtä pystyynkuolleelta kuin suurimmassa osassa avoimen maailman pelejä yleensäkin. NPC-hahmojen ja skriptattujen eventtien luominen pelaajan ympärille auttaa elävöittämään pelimaailmaa, mutta jos peli ei onnistu luomaan illuusiota, että pelaajan tekemisillä on minkäänlaista vaikutusta pelimaailmassa, niin kokemus jää mielestäni auttamatta hyvin ontoksi.
Jos esimerkiksi X-sarjassa louhin mineraalia ja joka päätyy lopulta usean vaiheen kautta sota-aluksen yhdeksi osaksi ja näin ollen edesauttamaan vaikka jonkin lajin tuhoutumista. Vaikka pelaaja ei edes tekisi mitään, niin pelimaailman tila muuttuu kuitenkin NPC:n toimesta. Tunne elävästä ja hengittävästä pelimaailmasta on mielestäni aivan toinen kuin avoimen maailman, kuten Cyberpunk 2077, peleissä yleensä.

MUD:ssa ja MMO:ssa muut pelaajat vievät elävän avoimen maailman tunteen ja roolipelaamisen vielä aivan omalle tasolleen. Toivottavasti koneoppimisen ja teknologian kehittymisen kautta pelimaailmat heräävät henkiin ilman ihmispelaajiakin.

Yrityksestä huolimatta en ole pystynyt löytämään Cyberpunk 2077:sta oikein mitään positiivista asiaa, joka saisi minut jatkamaan sen pelaamista. Hyvä kuitenkin nähdä, että peli on monille maistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Tympee tuo tekstitys bugi, jäi Silvenhandilla juttu kesken niin nyt aina kun pelin aloittaa niin ruudussa näkyy sama teksti. Korjaantuu hetkeksi jos käyttää tekstityksiä pois päältä, mutta tulee takas heti seuraavassa keskustelussa. :cautious:
 
Eikös joku vinkannut että käyt siellä paikassa missä se juttu jäi kesken.
Tympee tuo tekstitys bugi, jäi Silvenhandilla juttu kesken niin nyt aina kun pelin aloittaa niin ruudussa näkyy sama teksti. Korjaantuu hetkeksi jos käyttää tekstityksiä pois päältä, mutta tulee takas heti seuraavassa keskustelussa. :cautious:
 
Onkohan ihan toivoton i8400 prossulla 16GB muisteilla, ssd:llä ja GTX1070:llä? Jos edes FHD:n pystyisi pelailemaan? Onko ketään noilla tai lähi-spekseillä kokeillut?
 
Tympee tuo tekstitys bugi, jäi Silvenhandilla juttu kesken niin nyt aina kun pelin aloittaa niin ruudussa näkyy sama teksti. Korjaantuu hetkeksi jos käyttää tekstityksiä pois päältä, mutta tulee takas heti seuraavassa keskustelussa. :cautious:
Itsellä joihinkin näihin käyttöliittymän bugeihin on auttanut kun käyttää pika matkustusta johonkin, mikä sen virallinen nimi* olikaan, siniset pallurat kartalla. Ainakin näihin on toiminut joissa vihollisen hp palkki on jäänyt näytön yläosaan tai ukon oma passiivi skillin ilmoitus on jäänyt jumittamaan.

EDIT:* Fast Travel
 
Itsellä joihinkin näihin käyttöliittymän bugeihin on auttanut kun käyttää pika matkustusta johonkin, mikä sen virallinen nimi* olikaan, siniset pallurat kartalla. Ainakin näihin on toiminut joissa vihollisen hp palkki on jäänyt näytön yläosaan tai ukon oma passiivi skillin ilmoitus on jäänyt jumittamaan.

EDIT:* Fast Travel
Tuotakin koitin mutta ei ollut apua, laitoin tekstitykset kokonaan pois.
 
Onkohan ihan toivoton i8400 prossulla 16GB muisteilla, ssd:llä ja GTX1070:llä? Jos edes FHD:n pystyisi pelailemaan? Onko ketään noilla tai lähi-spekseillä kokeillut?

Itse pelaan Xeon 1230v3 prossulla, 16GB 1600Mhz, nvme M.2 levy (emon rajoittama n. 1000MB/s) ja Nvidia 2080 OC versiolla ja FPS pyörii n. 40 - 60 paikkeilla riippuen paikasta (varjot low/medium, RTX pois päältä, muuten high). Omalla kohtaa prossu ja emo on 100%:sti suurimmat heikentävät tekijät. Pelaan 2k resolla, joten eiköhän sinulla 1080p ihan OK suju.
 
Näköjään tässä nämä ampumakilpailut voi skipata ampumalla kaikki ja loottaamalla pääpalkinnon :lol: Tuli vahingossa testattua kun vetivät agrot jostain pomppimisesta.
 
Nyt peli vedetty läpi 100% 70 tuntia meni tähän. Ihan hyviä oli tarinatehtävät ja kunnon sivutehtävät, mutta pakko allekirjoittaa, että tässä pelissä point of no return iskee kyllä aika äkkiä ja kuin puskista. Eli olisin kaivannut hieman enemmän tarinaa, mutta se mitä oli on hyvää.
 
Tämä peli kaipaisi toggle Ray tracing napin. Näyttää pirun hyvältä Ray tracing päältä mutta ammuskelusta ei tule mitään huonolla FPS:llä.
 
Näköjään tässä nämä ampumakilpailut voi skipata ampumalla kaikki ja loottaamalla pääpalkinnon :lol: Tuli vahingossa testattua kun vetivät agrot jostain pomppimisesta.

Meinaatko sitä sivutehtävää siellä katolla? Mähän tein sen kilpailun ja ihan voitin sen aseen mutta jotenkin ilmeisesti loukkasin heitä kun keskusteliin siinä jälkeenpäin ja ainoa oikea reaktio loukkaantumiseen toki on "tapa se" joten pakko oli tappaa kaikki vaikka olin kilpailunkin jo voittanut ..
 
Meinaatko sitä sivutehtävää siellä katolla? Mähän tein sen kilpailun ja ihan voitin sen aseen mutta jotenkin ilmeisesti loukkasin heitä kun keskusteliin siinä jälkeenpäin ja ainoa oikea reaktio loukkaantumiseen toki on "tapa se" joten pakko oli tappaa kaikki vaikka olin kilpailunkin jo voittanut ..

Suoritin itse tuon tehtävän tappaamatta ketään
 
Suoritin itse tuon tehtävän tappaamatta ketään

Joo voihan sen niinkin tehä. Siinä vaan lopussa kun voitat niin joku dialogihomma siinä on missä kaks vaihtoehtoa. Valitsin sen töykeämmän vaihtoehdon -> eivät pitäneet siitä -> Alkoivat ampumaan minua.
 
Pelattiin äsken tätä kaverin kanssa ~2h mun onnettomalla kokoonpanolla (AMD 3700x, Nvidia 2070S, 32GB ram, 2560x1440p reso) eikä huomattu mitään nykimisongelmia vaan aika kiintee ~100fps, näyttikin ihan ok:lta. Missä mokattiin? (no joo saven kun yritti lataa niin peli kaatui heti mutta muuten meni ok).
 
Tulipa pari Arasakan (muutut engramiksi tai lähdet maahan ja kuppaat 6kk päästä, tässä tuli samat video viestit kuin aiemmassakin) lopetusta testattua ja jep jep vittu mitä paskaa. Toivottavasti parempia luvassa. Ja tosiaan se point of no return pamahtaa ruutuun aika yllätyksellä.

Tuotakin koitin mutta ei ollut apua, laitoin tekstitykset kokonaan pois.
Itselle jäi nyt musta laatikko jumittamaan alaosaan ja eipä lähde tämäkään tuolla aiemmin mainitulla tempulla. Nämä pikku bugit syö kyllä pelattavuutta aina vain enemmän.
 
Pelattiin äsken tätä kaverin kanssa ~2h mun onnettomalla kokoonpanolla (AMD 3700x, Nvidia 2070S, 32GB ram, 2560x1440p reso) eikä huomattu mitään nykimisongelmia vaan aika kiintee ~100fps, näyttikin ihan ok:lta. Missä mokattiin? (no joo saven kun yritti lataa niin peli kaatui heti mutta muuten meni ok).
Aika hurjaa touhua jos tuolla kokoonpanolla kiinteen 100fps saat. Omalla koneella 77fps keskiarvo 1440p high.
 
Työkalu joka säätää grafiikka asetuksia jotka on piilotettu normikäyttäjilta alaspäin ja antaa lisää fps.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Aika hurjaa touhua jos tuolla kokoonpanolla kiinteen 100fps saat. Omalla koneella 77fps keskiarvo 1440p high.
Digital foundryn suositetuilla asetuksilla (ultra/high) ja samalla kokoonpanolla kuin yllä helposti yli 100 fps. RTX tappaa sitten johonkin 40-50 seudulle.
 
Joo RTX tietty pois päältä, en muista miten muut asetukset mutta tais olla jotku balancedit.
 
Nomad alun autotallissa: 35 -> 53 fps :thumbsup:, i8700k ja GTX 1080, aika kova juttu tämä. Max Boost toiminnolla. Balancedilla nousi 35 -> 42. 1440p ja high asetukset käytössä.
 
Työkalu joka säätää grafiikka asetuksia jotka on piilotettu normikäyttäjilta alaspäin ja antaa lisää fps.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kommenttien perusteella ainakin disabloi screen space reflections ja lyhentää piirtoetäisyyttä entisestään. Saahan noilla kivat boostit, mutta ei ne ilmaiseksi tule vaan grafiikan kustannuksella. Aika paksua väittää ettei vaikuttaisi pelin ulkonäköön.
 
Viimeksi muokattu:
Redditistä löytyi tämmönen kommentti:
I'm too paranoid to run an exe file from some random Youtuber, so I disassembled the file and figured out how it works. Basically it creates a new "user.ini" in this game folder "\Cyberpunk 2077\engine\config\platform\pc" and fills it with these settings these settings (change the volumetric fog to "True" for balanced mode or keep as is for max boost). To go back to default, delete the file. That's all it does for "optimization." I do not know if it contains any malware or if it does anything else.

Tuossa sen user.ini sisältö:
Koodi:
[Developer/FeatureToggles]

Antialiasing = True
Bloom = True
CharacterLightBlockers = False
CharacterRimEnhancement = False
CharacterSubsurfaceScattering = True
ChromaticAberration = True
ConstrastAdaptiveSharpening = True
ContactShadows = True
DepthOfField = True
DistantFog = False
DistantGI = False
DistantShadows = True
DistantVolFog = False
DynamicDecals = True
FilmGrain = True
GlobalIllumination = True
Hair = True
ImageBasedFlares = True
LocalShadows = True
MotionBlur = False
RainMap = True
RuntimeTangentUpdate = False
ScreenSpaceHeatHaze = False
ScreenSpacePlanarReflection = False
ScreenSpaceRain = False
ScreenSpaceReflection = False
ScreenSpaceUnderwater = False
SSAO = True
VolumetricClouds = False
VolumetricFog = False
Weather = True

[Rendering/AsyncCompute]

BuildDepthChain = False
DynamicTexture = False
Enable = False
FlattenNormals = False
LutGeneration = False
RaytraceASBuild = False
SSAO = False

[Rendering/FrostedGlass]

GlassUseMipChain = True

[Rendering]

RainMapProxySorting = True
UseExperimentalVolFog = False
UseSkinningLOD = True

[Rendering/Shadows]

CascadeFitToWorstCase = True
CascadeUseBackfacesAsCullingPlanes = True
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 061
Viestejä
4 932 948
Jäsenet
79 283
Uusin jäsen
Eemeli Päivärinta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom