Cyberpunk 2077

prätkät on siedettäviä mutta autot täyttä paskaa

Onks pelissä joku ajettava prätkä? Ainakin ne muutamat prätkät, joita itse koitin, oli kuin rekalla ajaisi ja en niihin kyllä koskenut kertaakaan sen jälkeen. Ainoat jotenkuten siedettävät ajoneuvot pelissä on noi nomadien autot, mutta eipä niilläkään mielellään aja.
 
Onks pelissä joku ajettava prätkä? Ainakin ne muutamat prätkät, joita itse koitin, oli kuin rekalla ajaisi ja en niihin kyllä koskenut kertaakaan sen jälkeen. Ainoat jotenkuten siedettävät ajoneuvot pelissä on noi nomadien autot, mutta eipä niilläkään mielellään aja.
Third personissa en tykännyt ajaa ollenkaan prätkällä, mutta first personissa kyllä maistui ajo ja sitä kuvakulmaa käytinkin koko pelin ajan.
 
En enää ees muista mimmonen ajotuntuma vanillana on mut tän kanssa sen verran kelpo etten oo kertaakaan käyttäny pikamatkustusta enkä käytä:

Better Vehicle Handling

Toi tekee autoista vähän raskaampia ja ajattevuus ainakin mun mielestä mukavaa näppiksellä. Ei nyt mikään Mafia 3 (missä on mun mielestä melko täydellinen tuntuma open world peliin) mut ei kai voi tulevaisuuden autoilta samanlaista ajettavuutta odottaakaan. Ainoo mikä hämää ni toi käsijarru on edelleenki ihan perseestä eikä se oikeen toimi kivasti nopeimmilla autoilla. Itte oon keräilly kasan autoja valikoimiin ja kiva valita eri vehje erilaisiiin tehtäviin. Esim Badlandsille tulee valkattua aina joku lousku.
 
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.
 
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.

Onhan siellä pelimaailmassa autopilottina Delamain, jota ei tosin voi käyttää niiden tarinatehtävien ulkopuolella. Pelimekaniikka tuollaiselle autopilotille löytyy myös muista tehtävistä, joissa istuskellaan jonkun NPC:n kyydissä (esim. River, Panam, Claire), mutta en jaksa uskoa että kovin moni kaipailisi jatkuvaan käyttöön autopilottia. Onhan siellä kuitenkin fast travel, jos ajelu ei kiinnosta. Jos taas kiinnostaa vaan katsella maisemia, niin ehkä Twitchistä löytyisi jokin kanava, jolla ajellaan vaan rinkiä ympäri kaupunkia.

Muutenkin tuo realismi- tai uskottavuusnäkökulma on vähän tylsä. Kyllähän vuonna 2077 varmaan maksetaan vielä myös veroja ja käydään kakalla, mutta ei kai kukaan halua pelistä realistista hauskan pelattavuuden kustannuksella ja täytellä veroilmoitusta tai hakea bajamajaa tehtävien välillä. Tähän liittyen itseä tympii joidenkin autojen 1st person näkymät - tai paremminkin niiden puute. On varmaan realistista, ettei kaikista autoista näy samalla tavalla ulos, mutta ei nämä oikein pelattavia ole:

photomode_29122020_021759.png

photomode_29122020_021214.png

photomode_29122020_021237.png
 
Viimeksi muokattu:
Voitko muuten kokeilla 720p/low RT on ja off miten paljon tuo sitten rokottaa cpu kuormaa niin ei tarvitse jossitella?
oletan siis 720p low rt off asetuksilla mennään niin korkealle mitä cpu antaa myöden ja tuohon 720p low mutta RT on päälle näkisi sen cpu vaiktuksen.
Ja niin että sammutat pelin välissä.

Tänään vähän testailin tuossa Viktorin pajan viereisellä torilla. Tuossa paikassa peli on siis itsellä CPU rajoitteinen myös RT ultralla, ja GPU usage putoaa, jonnekkin 85%.

Pistin reson FullHD:lle ja DLSS:n performance moodiin. Ilman RT:ä FPS oli noin 15 FPS nopeampi, kun RT päällä.Eli tuossa paikassa RT:n päälle laittaminen haukkaa 15 FPS:ää pois CPU puolelta. Aika iso ero.
 
Mulla on pari tehtävää jumittanut, mm se puhuva vending masiina. Delamain toimi ongelmitta ekalla läpipeluukerralla, toisella en ole vielä aloittanut. Tein nyt ton judyn sivutehtävän loppuun asti, kun ekalla kerralla ei jaksanu.

Statit nyt tech 18, int 16, cool 6, body 9, reflex 6. Mietin kannattaako tuota intelligenceä enää nostaa, saan nyt craftattua epic quickhack respat. en tiiä kannattaako nostaa tohon 20, että saa ultimate quickhackit, tuntuu olevan tuo epic tason hackit aika kova dmg jo. Sais noihin muihin statteja. body ainakin on kiva kun saa turretit revittyä irti. reflex statilla sais noita erilaisia reflex tuner implantteja, joita ois kiva kokeilla. Olen kerännyt crafting recipejä, mutta nihkeästi tuntuu löytyvän, cloth vendoreilta ja gun vendoreilta saa jotain, ja siinä voi pihalla pistää wait 24h, jolloin inventory resettaa

Jostain syystä engineering skill jääny jäkittään jonnekkin 10, eikä meinaa nousta.
Bugit vituttaa yhä, esim droneja ja robotteja ei voi loottia (kokonaan) vaikka niihin on kivoja perkkejäkin valittu.
 
Mikä tehtävä ja millä tavalla? Itse juuri sain tehtyä viimeisenkin ongelmitta.
Coastview. Kun tulin autosta ulos niin sain todeta, että nää sällit oneshottaa mut niin oli pakko poistua paikalta levuttamaan ja parempia aseita hommaamaan. Koitin palata paikalle niin cybepsykot sieltä sai losautella, mutta taksi oli mykkä ja tehtäväkin kadonnut tehtävälistasta.
 
@tenux ne oranssit quickhackit antaa kivoja passive ominaisuuksia. Tarkista netistä jos haluatkin craftsilla niitä. Samalla saat craftiin expaa.
 
Coastview. Kun tulin autosta ulos niin sain todeta, että nää sällit oneshottaa mut niin oli pakko poistua paikalta levuttamaan ja parempia aseita hommaamaan. Koitin palata paikalle niin cybepsykot sieltä sai losautella, mutta taksi oli mykkä ja tehtäväkin kadonnut tehtävälistasta.
Tuo ei ole muuten bugi vaan kyseisen tehtäväsarjan hieno ominaisuus. Se failaa kaikki sen taksin muutkin tehtävät samalla jos juokset pois yhdeltä alitehtäväalueelta.
 
Oottako huomannut eväitä syödä? Tulee esim healttia ja kantokykyä lisää tietyksi aikaa. Esim puoli tuntia. Voi loottia kamat hyvin vaikka autolle.
 
Tarkoitin skillien tasojen pisteitä (nousee käyttämällä) en main statteja joita voi nostaa hahmon tasojen perusteella.

Noi skillit ei voi nousta sitä main stattia korkeemmalle. Esimerkkinä Quickhacking statti, joka kuuluu Intelligencen alle, ei voi nousta Intelligenceä korkeammalle. Eli jos kehitys tuntuu pysähtyvän niin voipi olla että main stat tullut vastaan.
 
Todennäköisesti lisää kontenttia voi olla tulossa reilustikin. Se taas on oma kysymyksensä, että onko se maksullista vaiko ilmaista. Nyt on vuotanut uutta tietoa pelin tekemisestä, jotka aika paljon vahvistaa käsitystä mitä kaikkea tuossa nyt on mennyt metsään.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Pelistä on leikattu harvinaisen paljon sisältöä pois, joka kyllä itseasiassa näkyy monessakin mainoksessa sekä trailerissa. Käytännössä vuoden 2018 visiosta on enää kuori jäljellä ja melkein kaikki ominaisuudet tai muut asiat on poistettu tai muutettu nykyiseen versioon. Muutos on niin suurta, että on hankala nähdä mitä järkeä oli julkaista 2018 tuo video tai miksi viestiä ei selkeytetty kun huomattiin, että tehdäänkin erilainen peli. Tämähän näkyy kaikkialla sillä osa tarinasta on leikattu uuteen uskoon, paikkoja on jätetty kesken sekä monia asioita löytyy, mutta ne eivät toimi. Esim. valikossa on 6 kyky puu joka välillä näkyy, mutta siihen ei voi mennä. Skytrain asemia löytyy puolittain tehtynä, Vn valmis high end asunto on sisustettuna ja siellä on tarinatkin paikallaan, pelissä on skillejä(veden alla ei huomattavissa, body grab antaa lisää panssaria) jotka eivät toimi kun asioita ei ole peliin laitettu. Sitten on paljon puhutut AI sekä poliisin ja jengien toiminta. Ilmeisesti nekin on leikattu, jotta peli on saatu ulos. Ilmeisesti kaupungin alla on ollut oma underground maailma, takseja useita, useita asuntoja, skytrainit, skillejä enemmän, tarinaa on leikattu raskaasti pois (varmaan puolet), sekä lisäksi koko ekonomia ja crafting täysin balansoimatta. Valikoissa ei ole animaatioita sekä ne toimivat huonosti, nappeja puuttuu mäppäyksistä, place holdereita näkyvillä, alueita jotka näyttävät tehtäviltä, mutta siellä ei ole mitään, trailereissa olevia alueita, jotka kartasta leikattu pois (löytyy jos lentää reunan yli etc. Loputon lista asiaoita... mielenkiintoinen nyanssi oli, että lähes kaikki closed doorit ovat olleet alunperin auki ja tehty. Tuntuu, että pelistä saatiin valmiiksi noin 30 - 40 % mitä alunperin aiottiin. Oliko visio liian kunnianhimoinen vaiko johto huono vai onko ollut molemmat. Nyt saatiin keskeneräinen peli... sääli sinällään kun tuokin osa peliä on varsin hieno ja hyvä jos bugit eivät haittaa.
 
Kun menin point of no returniin puhelimessa oli pelkät ajoneuvot ja kartalta siivottu kaikki pääkallot ja "nuijat" sekä yllätystehtävät. Lopputekstien aikana lupailtiin tekemistä tuleeko ne sitten dlc muodossa :think:

Jos siinä oli kaikki niin hyvä suoritustahti. Omassa mittarissa n. 110 h ja vielä riittää puuhaa, vaikka olen keskittynyt käytännössä vain pää + sivutehtäviin (ei ajoneuvoja ja vain muutamia NCPD keikkoja).
 
:rofl:

Ihanko kaiken uskoit? Tuo koko video perustuu 4chanissa alun perin julkaistuun, täysin vahvistamattomaan tarinaan.
Tiedän, osa voi olla väärin, mutta katsopa huviksesi nyt CP2077 videoita, jossa mennään paikkoihin ja tutkitaan aluetta. Noitahan löytyy vaikka kuinka. Samoin nuo kykypuut ovat ihan omia huomioita. Jos katsot 2018 sekä muut trailerit niin voisi kuvitella, että niiden mainostamat asiat olisivat alkuperäisessä visiossa. Tässä julkaistussa ne eivät olekaan... sitten kun alueita tutkii niin joko osittain tai kokonaan niitä löytyy tehtynä. Eli kyllä uskon, että pelistä on leikattu pois todella paljon sisältöä ja sitä on leikkaa liimaa tyylillä lopussa paniikissa kasattu. Tämä näkyy päätarinoistakin kun filmi leikataan välillä pois pienienkin asioiden takia kun niitä ei ole animoitu. Tai kun tehtävän palaset toimivat eri tavalla. Esimerkiksi voodoo boys tehtävissä välillä V ei pysty poistumaan keskusteluista ja välillä pystyy... tämä "keskustelun" dynaamisuus on jossain lopussa lisätty ominaisuus ja se puuttuu osasta kohden tarinoita vaikka V seisoisi. Skytrainien äänet ovat, mutta junat puuttuvat. Osa ympäristöstä on täysin äänetöntä ja osa on paikallaan etc. Tätä listaa voi jatkaa vaikka kuinka paljon.
 
Tämän ympärille on kehittynyt oma teollisuudenala, jossa kilpaillaan siitä kuka saa isoimmat clickbaitit. CAPSEILLA VAAN OTSIKKOON, WORST GAME EVER CDPR IS SLAVE MASTER THE GAME IS DOOMED. Hämmentävää miten paljon yksi peli voi herättää tunteita. Joo, bugeja on ja on lupailtu ties mitä. Ennätyspaskoja konsoliversioita lukuun ottamatta tässä ei tainnut olla mitään ennenkuulumatonta. Tavaraa on jätetty leikkauspöydälle huolella koska projektinhallinta on pettänyt, markkinointi luvannut ties mitä, yms. Näin käy about kaikkien aaa pelin kohdalla. Wowista löytyy suunnilleen kokonaisia mantereita, jotka on jätetty pois syystä tai toisesta. Jos petetyt lupaukset kiristävät liikaa päätä tai pelin hinta lompakkoa, niin A. kannattaa käydä vaikka kävelyllä, se on kuitenkin vain peli. Ei kannata stressata liikaa. B. tee refund/älä osta liian kallita pelejä budjettiisi nähden. :)

Pelihän on bugeista huolimatta PC:llä ihan hyvä ja visuaalinen ilme suorastaan muikea. Jään välillä ihailemaan Night cityn maisemia. Aurinko nousee ja jengiä ravaa kaduilla laumoittain. Eka peli, jossa kaupunkiympäristö edes näyttää elävältä vaikka ovatkin puupäitä. En ole varmaan ehtinyt pelaamaan tarpeeksi tai hypettänyt odotuksiani taivaisiin ennen julkaisua, mutta itse olen ihan tyytyväinen peliin. Odotan silti uusia pätsejä innolla, siinä toivossa että tekevät pelistä vielä paremman.
 
Jos siinä oli kaikki niin hyvä suoritustahti. Omassa mittarissa n. 110 h ja vielä riittää puuhaa, vaikka olen keskittynyt käytännössä vain pää + sivutehtäviin (ei ajoneuvoja ja vain muutamia NCPD keikkoja).
Pelasin vaikeustasolla "normal" niin aika jouhevasti varsinkin loppupään keikat sujuivat :cigarbeye:
Toisella peluukerralla kokeilen vähän haastavampaa.
 
Todennäköisesti lisää kontenttia voi olla tulossa reilustikin. Se taas on oma kysymyksensä, että onko se maksullista vaiko ilmaista. Nyt on vuotanut uutta tietoa pelin tekemisestä, jotka aika paljon vahvistaa käsitystä mitä kaikkea tuossa nyt on mennyt metsään.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Pelistä on leikattu harvinaisen paljon sisältöä pois, joka kyllä itseasiassa näkyy monessakin mainoksessa sekä trailerissa. Käytännössä vuoden 2018 visiosta on enää kuori jäljellä ja melkein kaikki ominaisuudet tai muut asiat on poistettu tai muutettu nykyiseen versioon. Muutos on niin suurta, että on hankala nähdä mitä järkeä oli julkaista 2018 tuo video tai miksi viestiä ei selkeytetty kun huomattiin, että tehdäänkin erilainen peli. Tämähän näkyy kaikkialla sillä osa tarinasta on leikattu uuteen uskoon, paikkoja on jätetty kesken sekä monia asioita löytyy, mutta ne eivät toimi. Esim. valikossa on 6 kyky puu joka välillä näkyy, mutta siihen ei voi mennä. Skytrain asemia löytyy puolittain tehtynä, Vn valmis high end asunto on sisustettuna ja siellä on tarinatkin paikallaan, pelissä on skillejä(veden alla ei huomattavissa, body grab antaa lisää panssaria) jotka eivät toimi kun asioita ei ole peliin laitettu. Sitten on paljon puhutut AI sekä poliisin ja jengien toiminta. Ilmeisesti nekin on leikattu, jotta peli on saatu ulos. Ilmeisesti kaupungin alla on ollut oma underground maailma, takseja useita, useita asuntoja, skytrainit, skillejä enemmän, tarinaa on leikattu raskaasti pois (varmaan puolet), sekä lisäksi koko ekonomia ja crafting täysin balansoimatta. Valikoissa ei ole animaatioita sekä ne toimivat huonosti, nappeja puuttuu mäppäyksistä, place holdereita näkyvillä, alueita jotka näyttävät tehtäviltä, mutta siellä ei ole mitään, trailereissa olevia alueita, jotka kartasta leikattu pois (löytyy jos lentää reunan yli etc. Loputon lista asiaoita... mielenkiintoinen nyanssi oli, että lähes kaikki closed doorit ovat olleet alunperin auki ja tehty. Tuntuu, että pelistä saatiin valmiiksi noin 30 - 40 % mitä alunperin aiottiin. Oliko visio liian kunnianhimoinen vaiko johto huono vai onko ollut molemmat. Nyt saatiin keskeneräinen peli... sääli sinällään kun tuokin osa peliä on varsin hieno ja hyvä jos bugit eivät haittaa.

Tuota leikattua contenttia pääsee kyl aika hienosti todentamaan jokapuolella olevilla locked/disabled ovilla, metro ja keskeneräiset metroasemat löytyy. kaukaisuudessa havaittavissa myös täysin keskeneräinen kaupungiosa. Tainnu devit tarkotuksella jättää viestiksi ettei keritty.
 
Lukitut ovet ei ole todiste yhtään mistään, niitä on aina ollut peleissä ja tulee todnäk. olemaan jatkossakin. Joskus ne ovat jäänteitä kun kenttädesign on ollut vaiheessa, mutta useimmiten kyseessä on vain pelintekijöiden tapa ilmoittaa että tästä ovesta et pääse kulkemaan, piste. Bugiraportteja ja palautetta tulee joka tapauksessa vaikka ovet jättäisi ilman markeria.
 
Viimeksi muokattu:
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.

Eihän tuota sivuhahmojen ajamista ohjaa teköäly, vaan menevät kiskoilla.
Autot menevät sujuvasti renkaat maan alla, kivien läpi ajetaan, auto kääntyy paikallaan vaikka rattia ei kääntäisi ja kaistaa vaihdetaan sivuttain.
 
Lukitut ovet ei ole todiste yhtään mistään, niitä on aina ollut peleissä ja tulee todnäk. olemaan jatkossakin. Joskus ne ovat jäänteitä kun kenttädesign on ollut vaiheessa, mutta useimmiten kyseessä on vain pelintekijöiden tapa ilmoittaa että tästä ovesta et pääse kulkemaan, piste. Bugiraportteja ja palautetta tulee joka tapauksessa vaikka ovet jättäisi ilman markeria.
Pelissä on kolmen tyyppisiä rakennusten ovia: toimivia, koristeita ja locked/disabled mikä se teksti niissä nyt onkaan minkä antaa kun niitä kokeilee.
 
Lisäsisältöä tulee jossain vaiheessa GTA V tapaan vain next gen konsoleille ja PC:lle. Tästä voisin lyödä vaikka vetoa.
 
Tarttuva biisi:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Lukitut ovet ei ole todiste yhtään mistään, niitä on aina ollut peleissä ja tulee todnäk. olemaan jatkossakin. Joskus ne ovat jäänteitä kun kenttädesign on ollut vaiheessa, mutta useimmiten kyseessä on vain pelintekijöiden tapa ilmoittaa että tästä ovesta et pääse kulkemaan, piste. Bugiraportteja ja palautetta tulee joka tapauksessa vaikka ovet jättäisi ilman markeria.

Lukitut ovat nyt ei olekaan mikään todiste mistään vaan ihan yleisesti suuri määrä näitä valmiita tai keskeneräisiä paikkoja joita pelistä löytyy. Esimerkkinä nyt vaikkapa Vn luksus huvila, johon näkee Vn asunnosta. Sinne voi parkourata ja se on suurimmaksi osaksi valmis paikka, jossa on tarinat paikallaan sekä aseita yms. kuten sähköposteja tietokoneella ja jne. Tästä näkee selvästi, että yhdessä vaiheessa Vn piti pystyä ostamaan asuntoja, mutta se on leikattu pois. Myöskin omassa megabuildingissä on kerroksi, jotka on leikattu pois ja tätä tarinaa voi jatkaa. On aivan totta, että kaikissa peleissä on sisältöä, jota on leikattu pois sillä se on ihan normaali tapa pelin tekemisessä. Kuitenkin se määrä mitä CP2077 on tehty ei todellakaan ole mikään normi ainakaan AAA peleissä. Tästä huolimatta peli on minusta hieno... surullista vain on todeta, että mikä potentiaali siinä olisi voinut olla jos vain aikaa olisi käytetty, eikä 2020 olisi sitä väkisin runnottu ulos. Ehkäpä näemme DLCssä sitten tätä leikattua tarinaa ja muuta sisältöä.
 
Lukitut ovat nyt ei olekaan mikään todiste mistään vaan ihan yleisesti suuri määrä näitä valmiita tai keskeneräisiä paikkoja joita pelistä löytyy. Esimerkkinä nyt vaikkapa Vn luksus huvila, johon näkee Vn asunnosta. Sinne voi parkourata ja se on suurimmaksi osaksi valmis paikka, jossa on tarinat paikallaan sekä aseita yms. kuten sähköposteja tietokoneella ja jne. Tästä näkee selvästi, että yhdessä vaiheessa Vn piti pystyä ostamaan asuntoja, mutta se on leikattu pois. Myöskin omassa megabuildingissä on kerroksi, jotka on leikattu pois ja tätä tarinaa voi jatkaa. On aivan totta, että kaikissa peleissä on sisältöä, jota on leikattu pois sillä se on ihan normaali tapa pelin tekemisessä. Kuitenkin se määrä mitä CP2077 on tehty ei todellakaan ole mikään normi ainakaan AAA peleissä. Tästä huolimatta peli on minusta hieno... surullista vain on todeta, että mikä potentiaali siinä olisi voinut olla jos vain aikaa olisi käytetty, eikä 2020 olisi sitä väkisin runnottu ulos. Ehkäpä näemme DLCssä sitten tätä leikattua tarinaa ja muuta sisältöä.
Monista peleistä on leikattu sisältöä mutta jotenkin tämän pelin kohdalla tuntuu että se olisi joidenkin mukaan jotain ennenkuulumatonta
 
Monista peleistä on leikattu sisältöä mutta jotenkin tämän pelin kohdalla tuntuu että se olisi joidenkin mukaan jotain ennenkuulumatonta
Jep - porukka unohtaa että siitä jumalpelistä - GTA V:stä - leikattiin pois mm. kaikki luvatut DLC:t (koska Online ja raha), yksi pelattava hahmo, jne... :D
 
Ei niitä kai alun perin luvattukaan, mutta vuosia myöhemmin sentään myönsivät haastatteluissa että next-gen ja pc-versioiden, sekä RDR2:n kehitys veivät ne resurssit joilla single player dlc olisi tuotettu. Next-gen päivitykset muuten myytiin uudestaan täydellä hinnalla :)
 
Jep - porukka unohtaa että siitä jumalpelistä - GTA V:stä - leikattiin pois mm. kaikki luvatut DLC:t (koska Online ja raha), yksi pelattava hahmo, jne... :D
Mahtaisikohan osa syynä olla CDPR jatkuva markkinointi kuluttaja myönteisenä firmana, pelaajat ensin investoijat sitten... Ja tietty tämä "release date: when ready"
 
Ei niitä kai alun perin luvattukaan, mutta vuosia myöhemmin sentään myönsivät haastatteluissa että next-gen ja pc-versioiden, sekä RDR2:n kehitys veivät ne resurssit joilla single player dlc olisi tuotettu. Next-gen päivitykset muuten myytiin uudestaan täydellä hinnalla :)
Kyllä niitä joku pomo jossain kohtaa lupailikin ja myöhemmin pyörsi puheensa kunnes joku taisi ihan emoyhtiöltä asti muistuttaa että "olihan niistä puhetta silloin". :D

Cyberpunkin kanssa kyllä toivoa saattaa että ensin tehdään jotain emopelille ja vaikka unohdetaan puolet DLC:Stä jos sillä uhrauksella saataisiin emopeli pois alpha-asteelta...
 
Totta, julkaisun jälkeen oli näköjään vähän vihjailtu story mode dlc:tä

Jännä ettei tuosta kitisty aikoinaan enempää. GTA4 single player laajennukset oli aika mainioita.
 
Positiivista on se, että se mitä on leikattu pois, tulee mitä luultavammin pätseinä ja DLCeinä myöhemmässä vaiheessa. Firma on mukavasti plussan puolella myytyjen kappaleitten perusteella, joten ei ole mitään syytä nyt lakata kehittämästä, koska peli varmasti tulee kiinnostamaan muutaman pätsin jälkeen ihan eri tavalla sitäkin yleisöä, joka tällä hetkellä ei saa haluamaansa irti pelistä.

Voi hyvin olettaa, että devaajilla ja johdolla on selkee roadmap miten edetään ja mitä työnnetään missäkin vaiheessa ulos.
 
Silverhandille ei varmaan lisäsisältöä tule? Voisi kuvitella ettei Keanu ainakaan palaa enää tohon. Toki kai siihen voi vaihtaa ääninäyttelijän sitten kokonaan.
 
Lukitut ovat nyt ei olekaan mikään todiste mistään vaan ihan yleisesti suuri määrä näitä valmiita tai keskeneräisiä paikkoja joita pelistä löytyy.

Ainakin parissa sivutehtävässä on ollu tehtävä tämmösessä lukitussa mestassa, olin käyny aiemmin pyörii ja oli punasella locked. Eli ainakin hieman niitä aukee tehtävien muodossa jo ny ja varmasti osaa tullaa käyttää myös dlc:n myötä. Ei tietenkään kaikkia mut selkeesti noit punasella olevat locked-ovet on tehty niin että tulevaisuudessa niihin mahdollisesti tehdään lisäsisältöä toisin kuin ovet joista ei tuu edes tota punaista lockedia.

Positiivista on se, että se mitä on leikattu pois, tulee mitä luultavammin pätseinä ja DLCeinä myöhemmässä vaiheessa. Firma on mukavasti plussan puolella myytyjen kappaleitten perusteella, joten ei ole mitään syytä nyt lakata kehittämästä, koska peli varmasti tulee kiinnostamaan muutaman pätsin jälkeen ihan eri tavalla sitäkin yleisöä, joka tällä hetkellä ei saa haluamaansa irti pelistä.

Voi hyvin olettaa, että devaajilla ja johdolla on selkee roadmap miten edetään ja mitä työnnetään missäkin vaiheessa ulos.

Joo, veikkaan kans et aika pitkään vielä tekevät lisäsäsältöö tälle ja just tuovat juttuja mukaan mitkä jouduttu julkaisusta leikkaa veke syystä tai toisesta. Paskamyrskyn myötä varmaan ilmatteeks tulee ihan isompiakin ominaisuuksia ja jopa muutamia tehtäviä lepytellääkseen kiukkusia pelaajia. Sit kunnon tarinadlc:t vuoden päästä maksullisena. Kyl toi maailma ja mekaniikat on semmosia et sen potentiaalia kantsii käyttää vielä pitkään.
 
Ainakin parissa sivutehtävässä on ollu tehtävä tämmösessä lukitussa mestassa, olin käyny aiemmin pyörii ja oli punasella locked. Eli ainakin hieman niitä aukee tehtävien muodossa jo ny ja varmasti osaa tullaa käyttää myös dlc:n myötä. Ei tietenkään kaikkia mut selkeesti noit punasella olevat locked-ovet on tehty niin että tulevaisuudessa niihin mahdollisesti tehdään lisäsisältöä toisin kuin ovet joista ei tuu edes tota punaista lockedia.

Joo, veikkaan kans et aika pitkään vielä tekevät lisäsäsältöö tälle ja just tuovat juttuja mukaan mitkä jouduttu julkaisusta leikkaa veke syystä tai toisesta. Paskamyrskyn myötä varmaan ilmatteeks tulee ihan isompiakin ominaisuuksia ja jopa muutamia tehtäviä lepytellääkseen kiukkusia pelaajia. Sit kunnon tarinadlc:t vuoden päästä maksullisena. Kyl toi maailma ja mekaniikat on semmosia et sen potentiaalia kantsii käyttää vielä pitkään.

Eihän tuo kovinkaan edes vaikeaa ole varmaan kun esimerkiksi noita asuntoja, joita tarkoitettu Vlle ostettavaksi on valmiina ... riittää vaan, että aktivoi hissin. Kuten mainitsit niin helppohan tätä on laajentaa päivityksillä ja DLCllä. Todennäköistä ja toivottavaa se onkin. Joskin onhan se vähän hölmöä, että pelistä on leikattu tuota sisältöä niin paljon sekä niin "epälaadukkaalla" tavalla, että se häiritsee. Päämetroasema on paikallaan ja kartalla nimetty, mutta sisään ei pääse koska näkymätön seinä. NPCt kyllä menevät sinne ja onhan tuo todennäköistä, että siellä jotain valmista on taka sillä metro karttakin julkaistiin ajat sitten. Sky trainit taas varmaan tarvitsevat lisää asemien rakentamsita sekä muuta tuunailua... ilmeisesti takseja on valmiina useampi, joten kyllähän heillä materiaalia on. Ensin varmaan pitää vaan saada korjattua nuo bugit sekä konsoli versiot.
 
Eihän tuo kovinkaan edes vaikeaa ole varmaan kun esimerkiksi noita asuntoja, joita tarkoitettu Vlle ostettavaksi on valmiina ... riittää vaan, että aktivoi hissin. Kuten mainitsit niin helppohan tätä on laajentaa päivityksillä ja DLCllä. Todennäköistä ja toivottavaa se onkin. Joskin onhan se vähän hölmöä, että pelistä on leikattu tuota sisältöä niin paljon sekä niin "epälaadukkaalla" tavalla, että se häiritsee. Päämetroasema on paikallaan ja kartalla nimetty, mutta sisään ei pääse koska näkymätön seinä. NPCt kyllä menevät sinne ja onhan tuo todennäköistä, että siellä jotain valmista on taka sillä metro karttakin julkaistiin ajat sitten. Sky trainit taas varmaan tarvitsevat lisää asemien rakentamsita sekä muuta tuunailua... ilmeisesti takseja on valmiina useampi, joten kyllähän heillä materiaalia on. Ensin varmaan pitää vaan saada korjattua nuo bugit sekä konsoli versiot.

Jos kehittäjistä tuntuu, että sisältö ei myy niin kehittäminen lopetetaan aika nopeasti ja ruvetaan tekemään jotain toista peliä. Kaippa tää peli vioistaan huolimatta sen verran möi, että muutaman vuoden vielät tätä hiovat ja muutamat DLC ainakin tulevat.
 
Positiivista on se, että se mitä on leikattu pois, tulee mitä luultavammin pätseinä ja DLCeinä myöhemmässä vaiheessa. Firma on mukavasti plussan puolella myytyjen kappaleitten perusteella, joten ei ole mitään syytä nyt lakata kehittämästä, koska peli varmasti tulee kiinnostamaan muutaman pätsin jälkeen ihan eri tavalla sitäkin yleisöä, joka tällä hetkellä ei saa haluamaansa irti pelistä.

Voi hyvin olettaa, että devaajilla ja johdolla on selkee roadmap miten edetään ja mitä työnnetään missäkin vaiheessa ulos.
Onhan tää tällänen hiomaton timantti, potentiaalia pelissä kyllä on mestariteokseksi asti, aika näyttää miten käy.
 
Hyvin kyllä huomaa kun jotkut eivät suostu näkemään mitään vikaa CDPR:än touhuissa. Ei yksinkertaisesti suostuta näkemään tosiasioita. Tällä kertaa paska osui tuulettimeen ja julkaistiin keskeneräinen pökäle. Hyvä jos tästä joku pystyy tälläisenä nauttia, mutta peli ei ole lähellekkään sitä mitä luvattiin.

Witcher 3 oli julkaisussa buginen, mutta ei mitään tähän verrattuna ja korjattiin hyvinkin nopeasti.

Kyllä CDPR:llä on vielä mahdollisuudet pelastaa kasvonsa, kunhan korjaavat pelinsä kuten Hello Games teki No Man's Sky:n kanssa.
 
80 tuntia Steamissa peliaikaa ja vain yksi achievementti puuttuu kun peli bugaa. Eli Westbrookista tehty kaikki mahdollinen, mutta ei anna achievementtiä siitä.
Näin ollen sanoisin, että kai tavallaan tykkäsin pelistä kuitenkin.

Äärimmäinen pettymys silti itselleni. Luotto meni CDPR:n nyt täysin. Ostan jatkossakin heidän pelejä, mutta en ainakaan ennakkotilaa.
AI on GTA San Andreaksen (2005) tasolla.

Perus AAA peli, jossa ei mitään uutta. Samaa paskaa nähty muissa. Harmi, että lähtivät Batmanin malliin tunkemaan noita NCPD alertteja ihan helvetisti, niin kuin Batmanissa niitä Riddler juttuja.

Itsehän ostin osittain tämän pelin takia RTX 3080 kortin :D Ei todellakaan kannata ostaa tämän pelin takia.
 
Täytyy vain ihmetellä mimmoisilla standardeilla tyypit pelailee, jos sitä ei nosta deal breaker -ongelmaksi. On kyl aivan järkyttävää paskaa.
Ketään ei kiinnosta mitä puuhaat tuolla maailmassa, paitsi tietenkin niitä skriptattuja hahmoja. Kadulla, liikenteessä ja baareissa voit tehä ihan mitä vain, siis IHAN MITÄ VAIN ja ympäröivää maailmaa ei kiinnosta palaakaan. Korkeintaan suojaavat päänsä ja luikkivat karkuun.
Olisi edes jotenkin sidottu sun katu-uskottavuuteen, mut ei.

Mulle ei tullut mieleenkään lähtee testaa näitä. Samaistun pelihahmoon ja koitan vaam vetää siellä ihmisiksi matkalla tehtävältä toiseen. Joku killing-spree, siviilien päältä kaahailu, alasti juoksentelu, kauppiaiden ryöstäminen jne - joo varmaan menee äkkiä immersio rikki jos noita lähtee koittaa, mut mun immersio hajoais jos lähtisin tekee noita ja kohtelemaan sitä leluna ja pelinä enemmän kuin et oon siel se hahmo ja hoidan näit juttui mitä pitää enkä perseile - tai jää miettii jotain random vastaantulijoita kadulla. :/ ainoastaan isommin häirinnyt se et porukka kyyristyy tulitaistelun jäljiltä ihan liian pitkään ja sit tyhmää kun laukauksia ei oo kuulunut hetkeen, uutta väkeä kävelee paikalle ja yhä on puol tusinaa kadulla kyykyssä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 966
Viestejä
4 929 086
Jäsenet
79 275
Uusin jäsen
anon777

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom