- Liittynyt
- 22.08.2019
- Viestejä
- 318
Hones trailerin cyberpunk trailer
Daikatana 2077, repesin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hones trailerin cyberpunk trailer
Lähinnä meinasin sitä, että joukossa on minusta ollut myös nimettyjä henkilöitä. Tusinajengiläisiähän ei ole nimetty. Tuli mieleen, että menetinkö jotain kun tapoin heidätMeinaatko sitä, että saatko suosiota muissa jengeissä? En usko, että on mitäön semmosta systeemiä tässä. Itse en ole ainakaan huomannut / lukenut.
Ei tätä peliä tule korkattua uudestaan ennen kuin ovat korjanneet pahimmat mokat pois.
CPU tai muistit varmaankin rajoittaa. Tosin outoa jos ei RT vaikuta ollenkaan tuohon, tuskin se molempia ihan yhtä paljon rasittaa (vaikkakin rasittaa myös CPU:ta reilusti). Onhan XMP päällä, muistikellot kohtuulliset?Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
On XMP päällä ja taajuudet 3200MHz. Juuri kävin kahvilassa neuvottelua yhdessä vaiheessa pääjuonta ja siinä pyöri 90-98%. Liikkeelle kun lähdetään niin sitten droppaa taas olit sitten rakennusten välissä, kadulla tai motarilla autossa.CPU tai muistit varmaankin rajoittaa. Tosin outoa jos ei RT vaikuta ollenkaan tuohon, tuskin se molempia ihan yhtä paljon rasittaa (vaikkakin rasittaa myös CPU:ta reilusti). Onhan XMP päällä, muistikellot kohtuulliset?
Itsellä myös 8700K ja 3090, kaupungissa ajaessa putoaa GPU usage. En muista tarkalleen mutta suunnilleen noihin lukuihin alimmillaan. Suuren osan pelistä oli kuitenkin siellä 99%.
Tuo on todennäköisesti vaatimampi alue.On XMP päällä ja taajuudet 3200MHz. Juuri kävin kahvilassa neuvottelua yhdessä vaiheessa pääjuonta ja siinä pyöri 90-98%. Liikkeelle kun lähdetään niin sitten droppaa taas olit sitten rakennusten välissä, kadulla tai motarilla autossa.
6800 XT'llä 1800X @4.1Ghz rajoitti menoa melko paljon, päivitin ihan cyberpunkin takia 3700X prossuun. Auttoi huomattavasti, mutta vieläkin prossu riippuvainen keskellä kaupunkia. Tämä modi auttoi suurinpiirtein saman verran lisää mitä prossupäivitys: Cyber Engine Tweaks Tekee optimointeja myös intelille.Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
Muisteina toimii tämä kitti: Corsair 32GB (2 x 16GB) Vengeance RGB PRO, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V, musta - 189,90€Tuo on todennäköisesti vaatimampi alue.
Tässä muutama asia:
A. Onko sinulla vähintäin 16 GB RAM muistia? Oletan kyllä kun on muuten noin hyvä kone.
B. Vaikka on olisi 16 GB RAM muistia oletko kokeillut jos reboot computer siis ei log out vaan täydellinen uudellen käynnistys auttaa?. Ajattelin vain jos muistista kyse.
C. Musitinopeudella voi olla merkityststä esim 3200 Mhz vs 2400 Mhz ja latenssit esim CL 16.
Latenssit toimii päinvastoin mitä pienempi CL sen parempi esim CL 15 on parempi kuin CL 18. Mhz toimii niin että 3200 Mhz on parempi kuin esim. 2400 Mhz.
Mikä muisti sinulla on CL ja nopeus?
Muistini esimerkkinä vaikka vanha desktop gaming computer vuodelta 2018 on:
RAM: 16 GB to be more exact:
G.Skill Ripjaws V DDR4 16GB KIT 3200Mhz CL 16
Se että sinulla on hyvä CPU ja näytönohjain ei välltämättä riitä jos muisti RAM on huono.
Onhan se toki mahdollista että tämä peli ei ole hyvin tehty heh.Minulla on vain Nvidia 1070 Ti 8 GB DDR5 mutta se riittää minun FULL HD none ray traying pelamiseen kun pelaan pelejä ihan hyvin maksimi grafiikat kun näyttöni tukee FULL HD native resolution. Huom en ole pelannut tätä peliä.
NVCPL asetuksia tälle pelille kaipailisin muutenkin kuin vain tuon power managementin osalta, onko jotain muuta mitä kannattaa sieltä puukottaa?Kannattaa laittaa nvidia control panelista 3d settings -> power management mode prefer maximum performance päälle peliin. sieltä voi valita peli *.exen tai ihan global setting jos haluaa.
Mutta tuo prossu rajoittaa, itsellä 3950X ja 3070RTX ja prossu rajoittaa, varsinkin alueilla joissa on paljon tavaraa.
Samoin kannattaa käynnistellä peli ajoittain uudelleen, itsellä auttaa paljon
En itse ole pistänyt muuta kuin tuon prefer maximum, ja kyllä se CPU rajoittaa, pelihän on huonosti optimoitu.NVCPL asetuksia tälle pelille kaipailisin muutenkin kuin vain tuon power managementin osalta, onko jotain muuta mitä kannattaa sieltä puukottaa?
Onko tosiaan prossu pullonkaulana vaikka käyttöaste sillä ei nouse yli 85%?
Testailin tuossa DLSS:aa niin ultra performancella GPU usage n.50%En itse ole pistänyt muuta kuin tuon prefer maximum, ja kyllä se CPU rajoittaa, pelihän on huonosti optimoitu.
Huomasin myös itse kun päivitin biossin ja unohtui XMP profiili. niin fps ja varsinkin minimi fps laski rajusti.
Laitoin biosista päälle ja nousi paljon, muistinopeus vaikuttaa paljon tähän peliin.
Asetukset graphics ultra, RT ultra, DLSS balanced ja joitain yksittäisiä asetuksia, esim varjot laskettu, motion blur yms pois kokonaan, niin peli pyörii siinä 55-60fps, välillä dippailee jopa 40-45, varsinkin nuo torit yms alueet joissa ihmisiä paljon. Tyhjät alueet niin fps nousee kyllä yli 70.
Onko tosiaan prossu pullonkaulana vaikka käyttöaste sillä ei nouse yli 85%?
Ilman RTX:ää pelaan. Sisätiloissa pääsääntöisesti onnistuu nuo lukemat mutta ulkotiloissa sitten alkaa tuo GPU usage tippua kun tulee raskaampaa kamaa.Siihen tarvit huippuunsa kellotetun 3090:n ja ei taida edes riittää, ehkä sitten kun tulee ddr5 muistit ja niihin prossut ja uuden sukupolven näyttikset![]()
DLSS on ollut quality asennossa juuri tuon GPU käytön takia. Performancella tai balancedilla tippuu roimasti. Koitan nyt ehkä säätää DLSS off ja muut asetukset sen mukaan että tuo 70-100 fps tulee saavutettua, tuntuu saavan parhaiten tolkkua hommaan siten.On, tuo 85%:han on todella korkea jo pelille. CPU voi olla pullonkaulana huomattavasti alhaisemmallakin käyttöasteella, sillä riittää että yksi säie jää pullonkaulaksi. Yhden säikeen pelissähän joku 10-20% käyttöaste voi jo riittää CPU-pullonkaulaan.
Ajelitko normaalisti DLSS balanced/performance? Nimittäin tuohan tarkoittaa jollain alle 1080p resoluutiolla renderöintiä, ts. hyvin prosessoririippuvaisella resoluutiolla. Tässä pelissä tuollainen 70-100 FPS on melko haastava kovan prosessorikäytön vuoksi. Tosin itsellä RT:n ottaminen pois nosti kyllä FPS:ää kaupungissakin todella paljon.
Ei sitä pois kannata kytkeä, DLSS quality on ilmaista suorituskykyä ja ei se nyt ainakaan vähennä FPS:ää, todennäköisesti nostaa kuitenkin reilusti vrt. että ajat natiivilla 2560x1440. Mutta koita karsia jotain CPU:ta syöviä asetuksia mahdollisuuksien mukaan, ne cascaded varjot taisi olla yksi niistä.DLSS on ollut quality asennossa juuri tuon GPU käytön takia. Performancella tai balancedilla tippuu roimasti. Koitan nyt ehkä säätää DLSS off ja muut asetukset sen mukaan että tuo 70-100 fps tulee saavutettua, tuntuu saavan parhaiten tolkkua hommaan siten.
Onko heittää mitään testiä tms mistä kävisi ilmi nuo CPU:lle raskaat asetukset? Koitin googlailla pikaiseen mutta ei osunut silmään.Ei sitä pois kannata kytkeä, DLSS quality on ilmaista suorituskykyä ja ei se nyt ainakaan vähennä FPS:ää, todennäköisesti nostaa kuitenkin reilusti vrt. että ajat natiivilla 2560x1440. Mutta koita karsia jotain CPU:ta syöviä asetuksia mahdollisuuksien mukaan, ne cascaded varjot taisi olla yksi niistä.
Hyvä kysymys ois kiva itekkin tietää!Onko heittää mitään testiä tms mistä kävisi ilmi nuo CPU:lle raskaat asetukset? Koitin googlailla pikaiseen mutta ei osunut silmään.
Kesken peli-session?Päätin kokeilla ambient occlusion psycholla pelaamista vaikka rokottaakin fps'ää melkoisesti. Kone veti ensimmäistä kertaa koskaan hard crashin, musta ruutu ja reboot. Nyt ei suostu radeon software käynnistymään.![]()
Virtalähde tuli ekana mieleen itselläkin vaikka ei tähän mennessä ole ongelmia ollut, mikä lienee overload. Ajurit piti uudelleen asentaa DDU'lla muuten ei lähtenyt toimimaan. Samalla nostin prossujännitettä 0.01V varmuudeksi vaikka vakaaksi testaillu.Kesken peli-session?
Oisko ollu virtapiikki tai vastaava ja virtalähde ei riittänyt, CP taitaa imaista aika lailla koneelta mehua.
Itellä kaatuili tuossa viikko sitten useastikkin, nyt taas kumma kyllä ei ole kaatunut kertaakaan peli. Käynnistelen kyllä väliin uudestaan pelin, ei liian pitkää sessiota.
Ja itellä on 3600Mhz muistit, mun pitää XMP profiilissa nostaa hieman jännitettä, mutta tämä ei aiheuta peli kaatumisia, vaan joskus vaan boot jää jumiin tai ei onnistu, mutta todella harvoin.
Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
Pullonkaulu muisteissa ja prossussa. 3200Mhz ei riitä enää monessa huonommin optimoiduissa pelissä ja sama juttu 8700k kanssa. Itsellä oli vähän samanlainen tilanne Watchdog Legion kanssa. Päivitys nopeampaan muisteihin ja 10700k paransi tilannetta huomattavasti. Nyt ei enää ole ongelmaa saada käyttöastetta 100% tuosta rtx 3090 eri peleissä.Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
Prossu pullonkaulan ymmärrän mutta muistien bottleneckia en ihan osta. Onko jotain lähdettä tai tukea väitteelle?Pullonkaulu muisteissa ja prossussa. 3200Mhz ei riitä enää monessa huonommin optimoiduissa pelissä ja sama juttu 8700k kanssa. Itsellä oli vähän samanlainen tilanne Watchdog Legion kanssa. Päivitys nopeampaan muisteihin ja 10700k paransi tilannetta huomattavasti. Nyt ei enää ole ongelmaa saada käyttöastetta 100% tuosta rtx 3090 eri peleissä.
Prossu pullonkaulan ymmärrän mutta muistien bottleneckia en ihan osta. Onko jotain lähdettä tai tukea väitteelle?
Lisää FPS:aa ei ole = bottleneck.![]()
Up to 17% more FPS at 1080p Ultra! | Cyberpunk 2077 in a big RAM test roundup - clock rates and ranks | igor´sLAB
Cyberpunk 2077 sets new standards for graphics and therefore hardware. But not only the graphics card and CPU, but also the RAM can play an important role for the FPS, as we recently found out when…www.igorslab.de
10900K:lla 3200MHz CL16 Single Rankista 3800MHz CL19 Dual Rankiin reilu 15% lisää fps (1080p Raytracing Ultra).
Wut?Lisää FPS:aa ei ole = bottleneck.
100h pelattuna, maksimit bugeja koettuna. Tahtoisin tykätä tästä pelistä, mutta ei vaan voi. Aina kun laitan lepakkoautolla nastan lautaan niin tulee jossain kohtaa autoja jotka spawnaa "tien alta", oma ukko T-posettaa kun vaihtaa kaupunginosasta toiseen. Jotain 15-20 kertaa joutunu ottaa savesta kun tehtävät glitchannu mm. ei oo tunnistanu jotain autoo/mopoo/kakkaa jonka oon tuenu questin palautushommaan, viholliset joita pitäs tappaa on spawnannu seinien sisään tai mapin ulkopuolella yms. Lisäksi satoja pienempiä bugeja.
Pelissä luvattiin olevan "ennenkokematon AI" sekä "älykkäät poliisit joita voi jopa lahjoa jos hahmon kyvyt riittää". Noh, poliisit spawnaa paikalle tyhjästä ja on tyhmiä, eikä niitä todellakaan voi lahjoa.
Night-City tuntuu alkuun isolta ja hienolta, mutta sitten kun pelaa hetken niin huomaa että se on ihan kuollut. Asukkaat spawnaa sisään ja ulos todella lähellä pelaajaa, ja tyhjästä ilmestyviä & katoavia NPC:tä näkee kokoajan. Mitään random-tapahtumia ei ole niiden "ryöstö menossa uli uli" copy pastejen lisäksi. Ai on lisäksi saatanan tyhmä, aina kun vetää aseen esiin niin paetaan, aina kun ammutaan niin mennään kyykkypaska-asentoon eikä liikuta. Aina. Ihan aina. Ei ole muuta AI-käytöstä. Jos vedät aseen ja osoitat NPC:tä niin juoksee karkuun, ammut johonkin niin se pysähtyy ja menee kyykkypaska-asentoon ja pysyy siinä kunnes menet niin kauas että NPC despawnaa.
Aiempi vastaava vapaan maailman soolo-sandbox mitä pelasin on RDR2, ja sen maailmaan verrattuna Cyberpunk on ontto, pinnallinen ja kuollut.
Kauppiailla ei ole mitään "älyä", pelissä ei ole mitään "markkinoita" ja craftaus-systeemi on ihan älytön.
Vihollisten AI on ihan paska ja viholliset on munattomia säkkejä. Kun oot 20 tappelua tapellut niin siinäpä oli tämän pelin anti taisteluista.
Hahmon perkit on ihan naurettavia. LVL25 "brute" eli body20 ja coolia / craftia niin että saa coldbloodin ja lege-craftin mylläämään niin voi naamatankata kaikki pelin viholliset ja tappaa ne pesismailalla. Samoin tusina muuta "buildia" jotka tekee pelin pelaamisesta täysin triviaalia.
Juoni on keskinkertainen. Parhaimmillaan ihan hyvää settiä, mutta ACT2 alkaa olemaan jo pitkäveteinen ja loppu on sitten jo kliseistä kiisseliä. Löysin kaksi ihan OK sivutehtävää, loput täyttä paskaa. 95% tehtävistä on toistoa, ctrl-C & ctrl-V ollu Projekt Redillä kuumana.
Autot on vitun paskoja. Pelissä on ehkä neljä mielenkiintoista autoa, ja silti syöpäset puhelinmyyjät koittaa saada mua ostamaan jotain vitun smartteja ja pickuppeja. VMP.
Autoilla ajaminen on pääasiallisesti paskaa. Kyydistä voi hypätä 200mph eikä mitään auto pysähtyy nanosekunnissa, avaat ovet ja coolisti eteenpäin. Autoja ei voi tietenkään kustomoida. Ja jos ajat auton paskaksi niin ei tartte viedä pajalle koska korjaamoja EI OLE vaan jätät sen tien varteen, fast-travelaat johonki vittuun ja V napista se sun auto on taikaiskusta korjaantunu ja pääset taas pränikällä kurvailemaan.
Pelaaja ei voi pimpata asuntoa tai hankkia parempaa kämppää. Kävin asunnolla ehkä kaksi kertaa koko 100h pelin aikana. Pelissä piti olla player-housing ja pimp my crib tyyppistä kkkonaa vaikka muille jakaa; ei ole, yhtään.
Pelaaja tuntuu täysin irralliselta maailmasta. Veenä mulla ei oo mitään syytä tehdä tässä kaupungissa mitään muuta kun vetää kaikkia turpaan, sit perseeseen ja mennä limsa-automaatin viereen craftaamaan legejä.
Kokonaisuutena sanoisin 30/100 peli, en suosittele pelaamaan ennenkuin on tullu kymmenen lisämaksu-delsua sekä kuusi maksullista lisäosaa joissa toivon mukaan tulee edes puolet pelin luvatuista perusominaisuuksista.
Ja todella, todella halusin tykätä tästä pelistä. Mutta ei, pakko olla rehellinen itselleen; paskan möivät.
Edit* pelaan PC:llä, 1440p, RTX ON, 5900x, 32gb 3766CL16 muistia, 3080 Suprim, peli asennettu Samsungin nvme asemalle.
Joo unohtu tosta "ränttäyksestä" vielä tää ykkösärsyke:Ehkä tähän vielä liitteenä että piti olla todella next gen kamaa graafisesti, autolla kun ajaa niin tunnelma on kyllä ennemmin last gen puolelta.
Yleisesti koko autolla ajo näyttää kökköiseltä ja ohjattavuus on luokkaa Mafia 1 vuosituhannen alusta.
Tuota samaa kirosin itsekin. Panamin kanssa seikkailtiin yöaikaan aavikolla kaupungin ulkopuolella. Ihan minne suuntaan tietä katsoikin, näkyi kaukana valtava määrä punaisia ja valkoisia valoja, kun autoja virtasi joka suuntaan. Kuitenkin lähellä tiet olivat aivan tyhjiä, kuten tuohon aikaan vuorokaudesta voisi odottaakin, mutta kauempana näkyi New Yorkin kaltaisia ruuhkia. Söi kyllä immersiota aika hyvin. Tuolle ominaisuudelle oli joku virallinen termi, että kauemmas ei resurssien säästämiseksi spawnata oikeita autoja, vaan jotain kökköjä malleja. Esimerkiksi GTA V:ssä yöaikaan näkyy myös valopilkkuja kaukana, mutta siinä tuo on toteutettu kuitenkin 10 kertaa paremmin.Joo unohtu tosta "ränttäyksestä" vielä tää ykkösärsyke:
Kun meen kaupungin ulkopuolelle, tai yöaikaan kaupungissakin pitkillä suorilla:
Pistän batmobiilin vauhtiin, kamera tippuu auton taakse ja ollaan ihan vauhdin hurmassa. Sit katse kiinnittyy 'horisonttiin' jossa näkyy että ajamallani tiellä on paljon liikennettä; autojen perävalot loistavat horisontissa ja näyttää siltä että vastaan tulee oikea liikenneruuhka. Sit ne valot de-spawnaa jossain ööh.. kilsan päässä? ja tiet on tyhjät. Ja sitten jossain 500m päässä muutamia autoja spawnaa tielle tyhjästä, kunnes sit ajat jonkun kymmenen sekuntia ja peli selvästi ei pysy vauhdin hurmassa mukana ja ne autot alkaa spawnaamaan yhä lähempänä ja lähempänä, ja hetken perästä ne spawnaa peliin jo sun peräpeilissä. Ja kas, ajan tiellä jossa kaukaisuudessa näkyy autojen perävaloja, jotka despawnaa mun silmien edessä ja tie on tyhjä niin pitkään kun nään, ja muutama auto spawnaa tielle mun peräpeilissä.
Ei helvetti. Ei helvetin helvetin helvetti että tulee hämmentävä olo kun kattoo tuota sirkusta.
Hyvä "fixi": älä aja yli 50km/h ja laske piirtoetäisyyttä niin ettet näe "haamuvaloja" horisontissa![]()
Prossu pullonkaulan ymmärrän mutta muistien bottleneckia en ihan osta. Onko jotain lähdettä tai tukea väitteelle?
Miten se muuten toimii se silmillä suumailu? Välilä suumaa ja välillä ei. Oon luullut että se on vika tai jotain.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.