DAC / AMP -yleisketju

Moi.

Tänään saapui minun ensimmäiset avoimet kuulokkeet Sennheiser HD599.

Ensin liitin kuulokkeet erilliseen stereovahvistimeen, jossa on hyvänlaatuiset kaiuttimet. Vahvistin ei ole kovin hyvä. Siinä on sellainen "lämmin" ääni ja kaiuttimet soivat siinä oikein mallikkaasti, mutta kuulokkeissa bassoa kyllä riittää enemmän kuin hyvin. Yleiskuva kuitenkin "tumma" ja liian "lämmin" ja ehkä sellainen hieman tasapaksu äänikuva kuulokkeilla.

Siiten liitin kuulokkeet emolevyn line-out littimeen, niin johan muuttui ääni paremmaksi. Erittäin selkeä ja tasapainoinen äänikuva. Tosin minun musiikkitiedostot ovat pääasiassa flac 16-24 Bit/44.1-192 kHz.

Nyt siis asiaan. Tarvitsen kuulokevahvistimen, koska emon äänikortti on perus surkea ja äänenvoimakkuden säätäminen on hankalaa:
Realtek® ALC897 Codec
7.1-Channel High Definition Audio

Olisiko jollain suositella jotain DAC/AMP comboa joko näille kuulokkeille tai ihan yleisestikin, jos aion vaihtaa nämä toisiin.
Budjetti alle 200€ ja mielummin Suomesta tai EU:n alueelta, joka toimittaa Suomeen kohtuu ajassa.

Käytettyjäkin saa tarjota vaikka yv:llä.

Viimeksi muokattu:
Moi.

Tänään saapui minun ensimmäiset avoimet kuulokkeet Sennheiser HD599.

Ensin liitin kuulokkeet erilliseen stereovahvistimeen, jossa on hyvänlaatuiset kaiuttimet. Vahvistin ei ole kovin hyvä. Siinä on sellainen "lämmin" ääni ja kaiuttimet soivat siinä oikein mallikkaasti, mutta kuulokkeissa bassoa kyllä riittää enemmän kuin hyvin. Yleiskuva kuitenkin "tumma" ja liian "lämmin" ja ehkä sellainen hieman tasapaksu äänikuva kuulokkeilla.

Siiten liitin kuulokkeet emolevyn line-out littimeen, niin johan muuttui ääni paremmaksi. Erittäin selkeä ja tasapainoinen äänikuva. Tosin minun musiikkitiedostot ovat pääasiassa flac 16-24 Bit/44.1-192 kHz.

Nyt siis asiaan. Tarvitsen kuulokevahvistimen, koska emon äänikortti on perus surkea ja äänenvoimakkuden säätäminen on hankalaa:
Realtek® ALC897 Codec
7.1-Channel High Definition Audio

Olisiko jollain suositella jotain DAC/AMP comboa joko näille kuulokkeille tai ihan yleisestikin, jos aion vaihtaa nämä toisiin.
Budjetti alle 200€ ja mielummin Suomesta tai EU:n alueelta, joka toimittaa Suomeen kohtuu ajassa.

Käytettyjäkin saa tarjota vaikka yv:llä.

Tuosta musiikkitiedostojen näytteenottotaajuudesta ei kannata mielestäni pahemmin murehtia.

Niitä dac/amp yhdistelmälaitteita tulee jatkuvalla syötöllä ja jos testejä seurailee niin on "flavor of the month" meininkiä havaittavissa. Asiallisia voisivat olla esimerkiksi Fiio K11 R2R FiiO K11 R2R AVAILABLE tai käytettynä hieman kalliimpi Ifi Zen Dac v3 Mareksound
Esim. Fosi Audiolla, Toppingilla jne. merkeillä on varmaan saman tasoisia laitteita, mutta joku muu osaa niitä ehkä suositella paremmin.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 929
Jäsenet
80 383
Uusin jäsen
JooaKoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom