Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Niin, olisiko siihen joku syy miksi ei pidetä likapyykkiä avoimesti esillä? Vaikka siksi että ei ole hyvää mainosta.Itse taas pidän tästä avoimuudesta. Eiköhän se ole kaikilla verkkokaupoilla samanlaista kaaosta kun joudutaan luottamaan kolmansien osapuolien pakettikuljetuksiin ja lähettelyihin, suurin osa vain pitää sen piilossa.
On tietenkin tärkeää tarttua näihin ongelmiin ja korjata verkkokaupan puutteet ja bugit. Se on kuitenkin ihan eri asia, kuin se, että kannattaako tällaista julkista kanavaa pitää. Omasta puolestani voin sanoa, että tämä ketju ja Datatronicin vastaukset lisäävät suopeaa suhtautumista firmaan, nyt kun itsekin tilaustani odottelen ja osaltani kärsin toimitusketjun hitaudesta.Niin, olisiko siihen joku syy miksi ei pidetä likapyykkiä avoimesti esillä? Vaikka siksi että ei ole hyvää mainosta.
Datatronicilla nyt tuntuu vähän kaikki kusevan. Ei voi jatkuvasti piilotella kolmansien osapuolten takana. Joskus pitää myös löytää ne "big boy pantsit" päälle ja ottaa vastuuta omasta yrityksestä.
No hyi. Kuulostaa kyl kummalliselta toiminnalta et komponentteja tms väännellään tai annetaan vääntyä ja todetaan vaan et toimii. Mikä lie vääntyneen noctuan jälleenmyyntiarvo. Perseestähän noissa kootuissa on se että jos ei kelpaa nii "kustomoinnin vuoksi" menettää osan rahoista. Toki luottoyhtiöön olisin yhteydessä siinävaiheessa.Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???
Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.
Mitä mieltä jengi on tästä, itseä kyllä ihmetyttää suuresti? Ja jos tässä nyt pitäisi vielä alkaa jotain vaihtoa miettimään, niin ei muuta kuin taas selvittelemään ja kone jäähylle.
Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
Kuvaillun kaltaista messua ei tietenkään voi missään olosuhteissa asiakkaalle lähettää. Suht pelottava ajatus kun tuolta pitäisi olla tavaraa tulossa mutta kestää. Liekö koko paska menossa konkurssiin.Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
En toki mitään kokoamispalveluita käytä, mutta jos käyttäisin, en uskaltaisi lähettää amatööreille omaisuuttani enempää kuin tarpeen. Mikäli jossain on vasaralla hakattu cooleri vinoon, niin palautukseen menee tietysti vain cooleri.Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.
Jospa palautuksen hoitanut kuljetusfirma oli taas murjonut pakettia, mutta isku tuli nyt eri suunnasta ja jäähy vääntyi suoremmaksi...Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???
En itse todellakaan ottaisi mitään konetta käyttöön missä on vääntyneitä osia, itse kyllä vaatisin ihan uutta konetta mikä on täysin ehjä ja kuten perato oli sinulle vastannut että datatronic varmaan saa vakuutukseen noi rikkinäiset osat tai kuljetusyhtiö niistä vastaa datatronicille. En kyllä ottaisi mitään riskejä että datatronic lähettäs sinulle uuden jäähdyttimen ja sinä itse asentaisit sen ja jos jotain hajoaisi niin ja jos datatronic väittäisi että sinä olet hajoittanut koneen vaikka emolevy jne on voinu ottanut osumaa siinä kuljetuksessa ku se vanha jäähdytin oli vääntynyt. Jos valitsisit tuon kohdan d) niin itse kyllä vaatisin kaikesta "mielipahasta" koko kauppasumman takaisin vaikka datatronicilla on kai oikeus näistä kustomoiduista koneista ottaa jonkun verran takaisin jos asiakas palauttaa sen, en ole mikään laki ekspertti.Ahistaa kyllä koko tilanne sitä enemmän, mitä sitä mietin. Miettikää, että maksoin konepaketin kokonaisuudessaan jo 10.1. (2k e), en ole sitä päässyt lainkaan käyttämään ja nyt ollaan tässä tilanteessa, missä omat vaihtoehdot näyttää olevan
a) niellä tappio ja ottaa kone käyttöön, mitä nyt upouusi noctua "vähän" vääntynyt. "Ei oo niin justiinsa"-meininkiä... Jotain korvausta voisin ehkä vaatia hinnasta, kun eihän tuo nyt uusikaan enää ole.
b) laittaa koko paketti TAAS takas ja vaatia kynsin hampain kohtuullista palvelua eli vaihtoa oikeasti uuteen. Kone seilaisi jo viidennettä kertaa ees/taas ja ei selkeästi tee hyvää tämä, puhumattakaan, että kauanko siinä taas menisi.
c) mahdollisesti pyytää vaan lähettämään uusi cooleri ja asentaa se itse, mutta siinähän sitten DT varmasti irtisanoutuisi kaikenlaisista takuista. Ja mitäs sitten, jos ja kun mobossa, muisteissa tms. ilmenee myöhemmin vikaa (vaikka testeissä ei nyt näkynyt mitään)?
d) palauttaa koko paska ja saisin 80% hinnasta takas eli otan pelkästään rahallisesti 400e takkiin tästä sekoilusta asiakkaana, mihin en ole ollut mitenkään osallisenapuhumattakaan tähän käytetystä ajasta ja energiasta.
Yhtäkkiä oonkin asiakkaana ihan kusessa koko homman kanssa. Ei paljoa tietoa mielenrauhasta homman suhteen. I'm tired boss...
Itse laitoin saman pussin sinne sisään, mikä siinä tulikin. Se on siihen muotoon kovettunut, niin asettui myös takaisin.Miten nuo konepakettien kuljetukset ylipäätään toiseen suuntaan ku eihän siel sit ole enää mitään paukkupussia tukemassa niitä komponentteja ku asiakkaalta lähtee takaisin.
Se on takuukäsittelyssä todettu ehjäksi, eli heidän mielestään ei ollut mitään ongelmaa. Noctua oli väännetty takas uuteen uskoon ja stressitestit ok.En itse todellakaan ottaisi mitään konetta käyttöön missä on vääntyneitä osia, itse kyllä vaatisin ihan uutta konetta mikä on täysin ehjä ja kuten perato oli sinulle vastannut että datatronic varmaan saa vakuutukseen noi rikkinäiset osat tai kuljetusyhtiö niistä vastaa datatronicille. En kyllä ottaisi mitään riskejä että datatronic lähettäs sinulle uuden jäähdyttimen ja sinä itse asentaisit sen ja jos jotain hajoaisi niin ja jos datatronic väittäisi että sinä olet hajoittanut koneen vaikka emolevy jne on voinu ottanut osumaa siinä kuljetuksessa ku se vanha jäähdytin oli vääntynyt. Jos valitsisit tuon kohdan d) niin itse kyllä vaatisin kaikesta "mielipahasta" koko kauppasumman takaisin vaikka datatronicilla on kai oikeus näistä kustomoiduista koneista ottaa jonkun verran takaisin jos asiakas palauttaa sen, en ole mikään laki ekspertti.
Mutta on kyllä perseestä tää sun tilanne, toivottavasti saat pikaisesti ehjän koneen tai kokonaan rahat takaisin.
Sen ymmärrän, ite vähän samassa tilassa kalliin ruokapöydän kanssa. Noh, siihen ei kukaan tiiä vastausta ku sinä, muilla helppo huudella että ota takkiin ja ole ilman. Voisit silti käyä viel tuolla jossain jäähdytin, emo ja ongelma palstoilla kyselemässä mielipiteitä siitä onko toimivuusoletus mikä.Itse laitoin saman pussin sinne sisään, mikä siinä tulikin. Se on siihen muotoon kovettunut, niin asettui myös takaisin.
Se on takuukäsittelyssä todettu ehjäksi, eli heidän mielestään ei ollut mitään ongelmaa. Noctua oli väännetty takas uuteen uskoon ja stressitestit ok.
Ei oikeasti jaksaisi käyttää enää yhtään enempää aikaa ja energiaa tähän. Olisi niin paljon muutakin tekemistä ja haluaisin vaan oman *uuden* koneen jo käyttöön![]()
Ei helvetti mitä toimintaaItse laitoin saman pussin sinne sisään, mikä siinä tulikin. Se on siihen muotoon kovettunut, niin asettui myös takaisin.
Se on takuukäsittelyssä todettu ehjäksi, eli heidän mielestään ei ollut mitään ongelmaa. Noctua oli väännetty takas uuteen uskoon ja stressitestit ok.
Ei oikeasti jaksaisi käyttää enää yhtään enempää aikaa ja energiaa tähän. Olisi niin paljon muutakin tekemistä ja haluaisin vaan oman *uuden* koneen jo käyttöön![]()

Kyllä mä vaatisin vähintäänkin jotain hyvitystä tossa sun tapauksessa. Enkä puhu mistään 5e lahjakortista vaan vähän reilummasta, 50-100e varmaan.Itse laitoin saman pussin sinne sisään, mikä siinä tulikin. Se on siihen muotoon kovettunut, niin asettui myös takaisin.
Se on takuukäsittelyssä todettu ehjäksi, eli heidän mielestään ei ollut mitään ongelmaa. Noctua oli väännetty takas uuteen uskoon ja stressitestit ok.
Ei oikeasti jaksaisi käyttää enää yhtään enempää aikaa ja energiaa tähän. Olisi niin paljon muutakin tekemistä ja haluaisin vaan oman *uuden* koneen jo käyttöön![]()
Itsekin olen pyörittänyt tietokoneliikettä ja tuntuu kyllä käsittämättömältä tuo sinun saama asiakaskokemus. Voi olla että Datatronic on hoitanut asiat kunnolla, mutta asentajan viestintä on vain kankeaa/väärää. Toivottavasti tilanteeseen tulee selvyys, mieluiten tänään eikä ensiviikolla!Ahistaa kyllä koko tilanne sitä enemmän, mitä sitä mietin. Miettikää, että maksoin konepaketin kokonaisuudessaan jo 10.1. (2k e), en ole sitä päässyt lainkaan käyttämään ja nyt ollaan tässä tilanteessa, missä omat vaihtoehdot näyttää olevan
a) niellä tappio ja ottaa kone käyttöön, mitä nyt upouusi noctua "vähän" vääntynyt. "Ei oo niin justiinsa"-meininkiä... Jotain korvausta voisin ehkä vaatia hinnasta, kun eihän tuo nyt uusikaan enää ole.
b) laittaa koko paketti TAAS takas ja vaatia kynsin hampain kohtuullista palvelua eli vaihtoa oikeasti uuteen. Kone seilaisi jo viidennettä kertaa ees/taas ja ei selkeästi tee hyvää tämä, puhumattakaan, että kauanko siinä taas menisi.
c) mahdollisesti pyytää vaan lähettämään uusi cooleri ja asentaa se itse, mutta siinähän sitten DT varmasti irtisanoutuisi kaikenlaisista takuista. Ja mitäs sitten, jos ja kun mobossa, muisteissa tms. ilmenee myöhemmin vikaa (vaikka testeissä ei nyt näkynyt mitään)?
d) palauttaa koko paska ja saisin 80% hinnasta takas eli otan pelkästään rahallisesti 400e takkiin tästä sekoilusta asiakkaana, mihin en ole ollut mitenkään osallisenapuhumattakaan tähän käytetystä ajasta ja energiasta.
Yhtäkkiä oonkin asiakkaana ihan kusessa koko homman kanssa. Ei paljoa tietoa mielenrauhasta homman suhteen. I'm tired boss...
Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta. Ite en ainakaan hyväksyis vääntynyttä jäähyä mutta katot miltä se näyttää kun tulee takaisin ja reklamoit uudestaan jos on tarvetta. Ei kai tuossa muu auta.Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???
Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.
Mitä mieltä jengi on tästä, itseä kyllä ihmetyttää suuresti? Ja jos tässä nyt pitäisi vielä alkaa jotain vaihtoa miettimään, niin ei muuta kuin taas selvittelemään ja kone jäähylle.
Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
Varmaan olis silti hyvä miettiä sielläki et mitä se homma maksaa vaihtaa se suorempaan vrt. tämä julkinen negatiivinen mainos.Hieman haluan tarkentaa tänne myös muillekkin lukijoille tästä.
Meillä siis todettu että jäähy ei ole vääntynyt niin pahasti jotta tähän olisi tullut fyysisiä vaurioita ja tätä on suoristettu vain muutaman millin verran tästä ei ole siis kyse usean cm vääntymisestä.
Jäähyn kunto meillä on tarkistettu fyysisesti ja myös tehollisesti, itse kasaajan silmiin tästä en edes meillä nähnyt niin selvää vääntymistä minkä takia vaihto olisi ollut pakollinen tai niin että siinä olisi kosmeettista vikaa, mikä ns pahasti pistää silmään.
Meillä tietysti vaihdetaan aina uuteen jos se on mennyt niin pahasti vinoon että siinä selkeästi näkyykin kosmeettisesti virheitä. Deepcoolin tornijäähyt ovat näistä erittäin tyypillisiä vääntymään.
Siinä kunnossa missä kyseinen jäähy on meille tullut ei ollut huolestuttavassa tilanteessa, toisin kuten mitä kuvista voisi näin sanoa. Itse olen näissä erittäin tarkka ja en lähettäisi tuotetta mikä ei menisi tuossa minun laadunvalvonnan läpi.
Tietokoneen komponentit testattu vielä erikseen OCCT kanssa että varmasti toimivat
En kyllä ymmärrä miksi ostajan pitäisi hyväksyä tämä että vaikka olisi vain kosmeettinen vika kyseessä, niin jos muut osat on ottanut vaikka osumaa ja sen johdosta kone hajoaa vaikka takuun/virhevastuun loputtua niin se on sitten vaan "voivoi" kun minimaalinen jäähdyttimen vääntyminen on aiheuttanut pahimmassa tapauksessa että koko kone on mennyt rikki, vaikka se kone nyt toimii kaikissa testeissä mitäs sitten kun yhtäkkiä tuleekin jotain vikaa pitää taas takuu/virhevastuu limboon alkaa ja ostaja alkaisi olemaan aika kypsynyt kun on pitänyt konetta lähettää huoltoon ties monta kertaa ja kun ei ole mikään ihan halpa kone kyseessä ja eikä noi noctuan jäähdyttimet ole mistään halvimmasta päästä niin en itse henkilökohtaisesti minkään millien vääntelyä noin kalliissa tuotteessa.Hieman haluan tarkentaa tänne myös muillekkin lukijoille tästä.
Meillä siis todettu että jäähy ei ole vääntynyt niin pahasti jotta tähän olisi tullut fyysisiä vaurioita ja tätä on suoristettu vain muutaman millin verran tästä ei ole siis kyse usean cm vääntymisestä.
Jäähyn kunto meillä on tarkistettu fyysisesti ja myös tehollisesti, itse kasaajan silmiin tästä en edes meillä nähnyt niin selvää vääntymistä minkä takia vaihto olisi ollut pakollinen tai niin että siinä olisi kosmeettista vikaa, mikä ns pahasti pistää silmään.
Meillä tietysti vaihdetaan aina uuteen jos se on mennyt niin pahasti vinoon että siinä selkeästi näkyykin kosmeettisesti virheitä. Deepcoolin tornijäähyt ovat näistä erittäin tyypillisiä vääntymään.
Siinä kunnossa missä kyseinen jäähy on meille tullut ei ollut huolestuttavassa tilanteessa, toisin kuten mitä kuvista voisi näin sanoa. Itse olen näissä erittäin tarkka ja en lähettäisi tuotetta mikä ei menisi tuossa minun laadunvalvonnan läpi.
Tietokoneen komponentit testattu vielä erikseen OCCT kanssa että varmasti toimivat
Tuo on vähän siinä ja tässä...jos myyjä lähtee vaihtamaan omasta mielestään toimivaa tuotetta julkisen palautteen takia niin aika loputon suo siitäkin tulee.Varmaan olis silti hyvä miettiä sielläki et mitä se homma maksaa vaihtaa se suorempaan vrt. tämä julkinen negatiivinen mainos.
Noh jäämme katsomaan saagan lopputulemaa ostajan osalta. Kieltämättä tämmöset aina vaikuttaa omaankin ostoskäyttäytymiseen nyt ku pienet hintaerot ei enää siihen vaikuta.
Ei julkisen palautteen takia, vaan asiakkaan palautteen takia. Jos ostetaan uutta niin silloin tuotteen on syytä olla uusi, eikä suurinpiirtein uudenveroinen. Se pitäisi olla selvä että jos osat on enemmän tai vähemmän vääntyilleet niin ei ne uusia enää ole. Jamboa joku viesti aikaisemmin jo totesi miten homman pitäisi mennä ihan automaattisesti. Tai tapauskohtaiisesti sopia asiakkaan kanssa reilusta hyvityksestä.Tuo on vähän siinä ja tässä...jos myyjä lähtee vaihtamaan omasta mielestään toimivaa tuotetta julkisen palautteen takia niin aika loputon suo siitäkin tulee.
Hei,
Sain eilen kotiinkuljetuksena tilaamani tietokoneen, jonka olitte kasanneet. Huomasin heti, että prosessoricooleri (Noctua NH-D15) on silminnähden vääntynyt. Tämä huolettaa ja harmittaa kyllä monestakin syystä, sillä coolerin vääntymiseen vaadittava voima voi olla aiheuttanut vaurioita myös emolevyyn, prosessoriin ja prosessorikantaan.
Tilasin teiltä nyt ensimmäisen kerran ja tässä parin tonnin buildi kyseessä, eli harmituksen määrää voinee arvailla. En voi / uskalla ottaa tietokonetta käyttöön ennen kuin olen varma, ettei muita osia ole vahingoittunut. Lisäksi tämä herättää kysymyksiä laadunvalvonnastanne – miten näin ilmeinen vaurio on päässyt läpi tarkastuksestanne?
![]()
Kotelon sisällä oli kuvan mukainen vaahtomuovi. Lisäksi myös toinen kuva.
![]()
![]()
Onkohan se vain kääntynyt kiinnityksissä eri asentoon. Eikös nuo jousiruuvit kuitenkin jonkin verran salli tuon liikkumista sivuttain?Vinossahan se selvästi on, mutta miksi? Lämpöputkistako se on vääntynyt?
Lähtökohtaisesti, kun ostetaan uutta ja käyttämätöntä tuotetta, niin oletuksena on, että se myös saapuu virheettömänä.Lämpöputkista tuo näyttää minusta ainakin vääntyneen, isku tullut viistottain jostain? Vai voisiko olla, että tuo pehmuste itsessään on vääntänyt jäähyä?![]()
Juu, en kyllä itsekään kelpuuttaisi sen kummemmin tuota jäähyä kuin emolevyäkään. Vaatii kuitenkin aika paljon voimaa saada tuollainen möhkäle vääntymään.Lähtökohtaisesti, kun ostetaan uutta ja käyttämätöntä tuotetta, niin oletuksena on, että se myös saapuu virheettömänä.
Itse tässä tapauksessa en hyväksyisi muuta kuin, että kärsineet/mahdollisesti kärsineet osat vaihtoon tai kaupan purku ja hyvitys koko summasta.
Vielä 2000€ kiinni setissä (vaikka ois vain satanen, niin sama juttu), niin en missään nimessä tyytyisi "taivuteltiin hieman oikeaan asentoon ja testattiin" -ratkaisua.
Uusi on aina uusi eikä pitäisi joutua miettimään, että onkohan tässä nyt kaikki varmasti kunnossa ja toimiikohan sen odotetun käyttöikänsä.
Molemmat tornit on vääntyneet, mutta niiden välissä on keskenään suora rako. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee, että koko paketti on pudonnut maahan koneen takaosa edellä ja jäähyn oma paino tornit vääntäneet. Tai että jäähy on ollut alunperinkin vääntynyt ja dataronicilla laitettu kasauksen yhteydessä vääntynyt jäähy.Lämpöputkista tuo näyttää minusta ainakin vääntyneen, isku tullut viistottain jostain? Vai voisiko olla, että tuo pehmuste itsessään on vääntänyt jäähyä?![]()
Hei, tämä korjattu.NZXT:n virtalähteitä jäähdytyksen seassa: Datatronic
esim. 189,90 € | NZXT C1200 Gold virtalähdeyksikkö 1200 W 24-pin ATX ATX ...
Mutta muitakin oli paljon.
Näinhän siinä kävi, että seuranta päivittyi käytännössä vasta kun paketti oli lähes noudettavissa. Eli ihan ripsakkaa toimintaa taas!Omilla romppeilla vähän sama kohtalo. Viesti kyllä tuli että tavarat lähetetty ja Schenkerin linkki tuli, mutta status pysyy ”tilattuna”. Ehkäpä Schenker vain jumittaa. Saitko itse näitä viestejä?




Onko koodissa jotain vialla? Korissa on AM4 kokoonpano keskenään yhteensopivilla osillaTietokoneen kasaus maksutta io-techilaisille
Koodi:iotech-kasaus
Onhan sulla se kasaus siel ostoskorissa ja nimenomaan se missä ei oo win asennusta.
Lähetin 10.2 takuuta koskevan hakemuksen. Pitääkö siihen erikseen odottaa jotain vastausta?

Onhan sulla se kasaus siel ostoskorissa ja nimenomaan se missä ei oo win asennusta.Onko koodissa jotain vialla? Korissa on AM4 kokoonpano keskenään yhteensopivilla osilla
![]()
No ei tietenkään. Jotenkin ajattelin että kasaus tulee vaan suoraan, kun alekoodin lisääOnhan sulla se kasaus siel ostoskorissa ja nimenomaan se missä ei oo win asennusta.
Maaliskuu on paras arvauksemme, että pitäisi kortteja saapua. Jonohan on tosi vähän kuitenkin että montaahan ei tarvitse tulla. Kuulemma nyt maaliskuun pitäisi olla helpompi kun helmikuun.Onko teillä minkään näköistä arviota milloin teille saapuu RTX5090 näytönohjaimia. Asiakaspalvelussanne viikottain puhutaan ympäri pyöreästi maaliskuusta minkä vielä jaksaisi odottaa. Tuo 2,915.00 | ASUS TUF Gaming TUF-RTX5090-O32G-GAMING NVIDIA GeForce R... versio on vetämässä tilauksessani, mutta aikataulut kelpaavat oikeastaan mille tahansa rtx 5090 versiolle. Ei vain viitsisi tuota muutamaa tonnia pitää kiinni tilauksessa, jos tätä ei saavu ennen kesää teille.
Tästä konepaketista näyttäisi puuttuvan vielä näytönohjain.Mikä mahtaa olla ZUCRPBPJE tilauksen tämänhetkinen tila?
Tarkoitatko, että olet vasta lähetynyt aspaa, etkä lähettänyt tuotta meille ja odota takuukäsittelyä? Jos vain viesti, niin silloin viestin on täytynyt eksyä väärään paikakan koska noin vanhoja viestejä ei ole käsittelmättä. Aspa on varsin hyvässä tilassa tällä hetkellä.Lähetin 10.2 takuuta koskevan hakemuksen. Pitääkö siihen erikseen odottaa jotain vastausta?
ERP:issä onkin data masterina ja sitten tietoa päivitetään Prestaan, mutta siis jotakin tietoja ei ole ERP:issä eli eism. tuotefeatureita. On ajateltu, että niitä ei kannata tuoda ERP:iin vaan käytännössä Icecatista tulee sitten tuotetietoa suoraan Prestashopiin. Saattaa kyllä olla, että tuonkin tiedon tuonti ERP:iin voisi olla tuossa mielessä järkevää, että siellä voimme asioita modata. Laitan tätäkin eteenpäin niin voivat pohtia koodipuolellaOnkos tuossa se riski sitten, että Prestashop ja ERP tiedot ei täsmää?
Prosessimielessä tuo haarautuminen ERP ja Prestashop välillä ei kuulosta hyvälle myöskään, etenkin jos vain toisen puolella tehdään muutoksia.
Mieluummin ERP kautta Prestashopiin ja datan korjaus ennen sitä, tai sitten korjattu data erikseen molempiin eikä muutoksia enää kummankaan puolella.
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta virheen mahdollisuus on virheen mahdollisuus. Prosessimielessä niistä on pyrittävä eroon.
Katalogitoimittajan tieto on mitä on ja Prestashop ottanee tiedot vain tietyllä tavalla, mutta jos teillä tosiaan on oma ERP niin siellä se kustomointi on sitten mahdollista.
Ei täysin sama asia, mutta edellisessä työpaikassa oli erikseen PDM ja ERP järjestelmät. Logiikka kulki niin, että PDM:stä vietiin tiedot ERP:iin. PDM oli Symantecin ja ERP Microsoftin, joten paljon kustomointia tarvittiin, että siirto toimi, mutta sellaiseksi se tehtiin, koska mikään muu ei ollut edes vaihtoehto nimikemassa ja valtava muutosten määrä huomioiden.
Haarautumista toki tapahtui sen suhteen, että jotkin seuraavat prosessit haki sitten tietonsa PDM:stä ja toiset ERPistä, mutta voitiin luottaa siihen, että data oli samaa molemmissa, siltä osin kun se oli yhteistä.
Esimerkiksi tuotehierarkia oli PDM:ssä, kun taas ERPissä käsiteltiin lähinnä yksittäisiä nimikkeitä, noin yleistäen.
Eli edelleen yleistäen esimerkiksi myyntimanuaalitieto haettiin PDM:stä, mutta ostot, varastot yms yms pyöri tietysti ERP puolella.
(Tuossa oli lisäksi linkki alaspäin siten, että PDM tieto pystyi tulemaan suoraan suunnittelusoftista, joissa ne varsinaiset rakenteet tehtiin.
Ei nyt koske teidän toimintaa tämä, mutta havainnollistamaan tätä datan virtausajattelua).
PS: ei tarvitse vastata tähän viestiin, lähinnä ajatusta hautumaan
Tämä bugi on joo tiedossa ja raportointi monta kertaa, mutta tätä eivät vaan tunnu koodarit saavan korjattua...Pieni palaute sivuista:
![]()
Toimitusarvio näkyy tässä näkymässä, mutta kun klikkaa auki yksittäisen tuotteen niin se katoaa.
Tämä ei ole maailman suurin ongelma, mutta painin toistuvasti asian kanssa kun tapana mennä hakukentän kautta suoraan yksittäisten tuotteiden sivuille. Silloin toimitusarvio jää kokonaan näkemättä.
Tämähän siis jopa toimi aluksi, tämä on mennyt matkanvarrella rikki ja kukaan ei oikein tiedä miksi.Samaa kironnut joskus. Olis kyllä parannus tuo toimitusarvio myös sinne tuotesivulle ja tuskin mahdottoman kova homma toteuttaa.
Tämä laitettu taas anelujen kera eteenpäin.. että josko jo korjaantuisi...Muistat oikein. Ja se näkyminen riippuu siitä onko saldo pakkasella.
Esimerkiksi tää emolevy
![]()
168,90 € | Gigabyte B650 GAMING X AX V2 emolevy AMD B650 Pistoke AM...
Emolevyt / Gigabyte B650 GAMING X AX V2, AMD, Pistoke AM5, AMD Ryzen™ 5, AMD Ryzen 7 7th Gen, AMD Ryzen 9 7th Gen, Pistoke AM5, 192 GB, DDR5-SDRAMdatatronic.fi
Emolevyt, ATX, Mikro-ATX, Mini-ITX - Datatronic (1)
Emolevy on tietokoneen perusta ja siihen liitetään mm. prosessori, muistit ja näytönohjain. Valikoimassamme paljon emolevyjä erilaisiin käyttötarkoituksiin.datatronic.fi
Lisäksi tuotelistauksessa ei näy tuotteen toimitusaikaa, jos sitä ei ole saatavilla
Eli tohon pitäisi saada punainen teksti ei vahvistettua toimitusaikaa osta painikkeen alapuolelle.
Ja näistä olen jo ainakin kahdesti sanonut, joten @Datatronic voisiko tän vihdoin korjata.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.