Tilaussivullasi näkyy aina tilauksen status jokaisen tuotteen osalta eli tieto sitä kautta on annettu. Olisi se toki yksi vaihtoehto myös lähettää se sama tieto sähköpostilla, mutta tuskin ainakaan kovin usein sitä viestiä haluttaisiin? Osatoimitus ei ainakaan toistaiseksi ole mahdollinen, mutta meillä on kehitysputkessa suunnitelma, että asiakas voisi itse poistaa tuotteen tilaukselta ja rahanpalautus siitä tapahtuisi automaattisesti. Samalla myös koko tilauksen voisi perua itsepalvelulla.
Ongelma tuntuu olevan myös se, että tilaussivun näyttämään tilaan ei voi läheskään aina luottaa - ainakin kun lukee täällä olevia kommentteja. Itse näkisin, että olisi hyvää asiakaspalvelua jos asiakas saa tiedon tilauksen etenemisessä jos siihen tulee jotain poikkeuksia, esimerkiksi jos alkuperäinen toimitusarvio on vaikka 2-4 päivää ja tilaus ei ole liikkunut mihinkään kun lupauksen rikkoutumisesta on kulunut x aika. X voi olla sitten joku sopivaksi katsottu aika, itse varmaan laittaisin viikko tai pari - olettaen, että tässä vaiheessa tilaus tai tuote menisi ainakin johonkin tarkistusjonoon, että onko niissä jotain häikkää (tilaus tukkurille ei ole mennyt perille, tukkurilta loppunut, kuljetusfirmana Postnord tms).
Asiakas voi sitten ilmoituksen perusteella reagoida haluamallaan tavalla jos DT ei tarjoa tilalle vastaavaa tuotetta jolla olisi parempi saatavuus.
Piti kaivaa sähköpostihistoriasta mutta isompi punavalkoinen verkkokauppakilpailija ilmoitti myöhästyneestä toimitusajasta noin viiden päivän päästä - itse olin jo hätähousuna kerennyt kyselemään onko toimitusaika muuttunut vanhoille tilauksille kun huomasin sivuilla olleen toimitusajan muuttuneen.