Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Heitän puolivillin idean että tekoäly kävisi nää läpi ja käsin sitten korjaillaan jos tulee virheitä?

Mutta näin vakavammin teidän pitäisi tosiaan saada parempaa tietoa järjestelmään jotta rajaus toimii fiksummin.

Jostain sille tuotteelle tulee se toimitusaika, niin sieltä se pitäisi ottaa ja pistää järjestelmään rajauskriteeriksi. En tiedä oisko isokin juttu koodata, mutta ei kuulosta ihan mahdottomalta tehtävältä kun tieto on jo jossain olemassa.

Tää ois omasta mielestä loistava rajaus ja helpottaisi tuotteiden etsimistä järkevällä toimitusajalla.
Meille tiedot toimittaa toinen ns. isoista katalogitoimittajista eli Icecat ja dataahan on ihan järkyttävän paljon. Eli kaikenkaikkiaan data on melko hyvää, mutta kyllä sinne jatkuvasti palautetta laitetaan.
Tämä toimitusaika, se on meidän ERP:issä tiedossa ja sidottu tukkuriin, mutta se tuodaan API:illa verkkokauppaan infokenttään eli se tieto ei ole tallennettuna Prestashopissa ja sen takia sitä ei voi rajata, koska rajausmoduuli voi käyttää vain Prestan tietokannassa olevia tietoja. Sen takia tuo on ollut vaikea toteuttaa. Prestashopissa ei ole paikkaa tallentaa tätä tietoa, koska olemme jo käyttäneet tähän soveltuvat tietokentät saldoihin.
 
DDSRJFWXF

En ollut tilannut tuota be quiet! Light Base 500 LX White koteloa kun se ei ollut teidän valikoimassa.

Minä haluan tilata sen kotelon, joten laittakaa se valikoimaanne että voin sen tilata.
Aa.. Anteeksi, luulin että puhuttiin tuosta tilauksesta joka oli jo sisällä. Mutta olen nyt ko. tuotteen laittanut aktivoitumaan verkkokauppaan. Noin vartin päästä järjestelmä on sen käsitellyt ja näen myös itse saatavuustiedot, kun tukkuritiedostot on järjestelmä kahlannut läpi.
Edit: Ikävä kyllä näyttäisi että tuotteelle ei ole tällä hetkellä saatavuutta :(
 
Viimeksi muokattu:
Joillakin firmoilla on että jos jonotat hetken, tulee äänite että paina 1 jos haluat että soitamme takaisin. Onko tämän suuntainen ratkaisu mahdollista toteuttaa?

Lisäksi suosittelen harkitsemaan että mitä tolle maksulliselle puhelulle voi ja kannattaa tehdä. Oishan se kiva asiakkaan näkökulmasta ettei tarvii maksaa siitä että saa asiakaspalvelua ja se puhelu menee puhelinliittymän puhepakettiin.

Toki sähköposti on olemassa, mutta ketjussa on ollut juttua pitkistä vastausajoista, joten asiakkaasta puhelu voi tuntua varmemmalta.
Meillä on nyt työnalla tämä uusi kehitys joka mahdollistaa asiakkaiden peruuttaa ja muokata tilausta itsepalveluna. Eli pyrimme parantamaan tilannetta kyllä. Meillä yleensä kyllä vastataan puhelimeen, koska se soi niin monella ja muistutettu että ei unohdeta puhelinta pöydän nurkalle eikä kaikki saa mennä samaan aikaan lounaalle.

Tuo puhelunhinta, joka sivuillakin on mainittu (Puheluiden hinnat 0,08€/min + pvm) tulee tuosta puhelinnumerosta. Mehän emme siis saa tuosta mitään, vaan operaattori rahastaa siitä, että on yritysnumero ja lisäksi meillä on kaikki nämä numerot vaihteessamme. Tuo on aikoinaan hyvin kauan aikaa sitten valittu puhelinnumerosarja joka meillä on eli 010 422 1310-010 422 1319 ja se on meillä käytössä koko yrityksessä eri vaihteissamme. Tästä on keskusteltu operaattorin kanssa ja tätä hinnoittelua tuon osalta ei ole mahdollista muuttaa. Tällä hetkellä asiakaspalvelun sähköpostijono on varsin maltillinen.
 
Miten tästä olisi tarkotus hakea AM5 kantaan sopivia prosessorijäähyjä? Tuohon kun laittaa am5 niin tulee 60 "vaihtoehtoa" jostai valita ja suurimmassa osassa vaihtoehdoista 1 jäähy.

1760600012641.png
Tämä ikävä ongelma on tosiaan tunnistettu. Eli ongelmana on tosiaan se, että data tulee meille tällä tavoin. Tämä on kyllä tarkoitus korjata, mutta nyt jonossa on mm. tämä tilauksen muokkaus/peruutustyökalu. Mahdollisesti seuraavasti voisimme tätä katsoa jos siihen löytyisi ratkaisu.
 
Kysynnän puute johtuu ainakin osittain pitkästä toimitusajasta.

Kun toimitusaika on kuukausi, niin sitä ei hirveesti suosittele kokoonpanoihin ja eikä sitä useinkaan viiti jäädä odottamaan.
Tämä on totta ja sen takia toki tilailemme myös varastoon semmoisia joilla ei ole myyntihistoriaa, jos sitä esim. täältä vinkataan. Laitettu noita 650:siä Thermalrightejä 10 kpl tulemaan meille.
 
Jännä putiikki tämä kyllä, aivan kuin lukijat täällä ovat firman palkkalisoilla ilmoitteittelevat ehdotuksia tai korjailevat ja dt tekee työtä käskettyä.

Koskaan ole täältä vielä saanut tilattua yhtään mitään, yhtä emoa yritin joskus eikä siitäkään tullut mitään joten luovutin.

Kaikki tuotteet ehkä kilpailukykyisellä hinnalla ovat loppu tai sitten kun tuotetta onkin saatavilla suoraan hinta pompsahtaa oudosti reilusti ylöspäin. Ketä kiinnostaa tilata teiltä jotain mitä ei edes toleddiluudessa ole kuin ties missä tukkurilla ja rahat junnaa tilauksessa pahimmillaan todella kauan.

e: ei tämä vuodatus millään pahalla
Meidän varasto on melko laaja kuitenkin komponenttivarastoksi.
Esim. emolevyjä meillä on 117 erilaatuista omassa varastossa, jäähdytystuotteita 338 erilaatuista tuotetta, muisteja löytyy 168 erilaatuista. Prosessoreissa laatuja sitten vähemmän, kun niissä ei ole niin paljoa valinnanvaraa. Ehkä näytönohjaimissa voisi olla parempi varasto, mutta niissä on nyt koko vuosi otettu näpeille, kun niiden hinta ollut alaspäin. Eli siinäkin pitää olla vähän varovainen jottei tappioita synny liikaa.
Olennainen osa meidän kilpailukykyä on se, että meillä on erittäin paljon tukkureita eri puolilta eurooppaa, ja se aiheuttaa joskus hieman haasteita, joita parhaamme mukaan yritämme ratkoa.
Ei ole kukaan täällä meidän palkkalistoilla paitsi me itse :) Mutta olemme erittäin kiitollisia kommenteista ja korjausehdotuksista joita täältä tulee ja kyllä näitä myös jatkuvasti työstetään. Meille on ollut kuitenkin tärkeää se, että jokaista työntekijää kohden pitää olla yli 1 meur liikevaihtoa kun puhutaan Datatronic liiketoiminnasta. Katetaso on niin alhainen. Eli ihmisiä lisäämällä ilman että myynti kasvaa -> joutuisimme nostamaan hintoja. Teemme töitä kehitystöiden parissa, jotta laatu ja tehokkuus kasvaisivat käsikädessä.
 
Hyvää työtä teette mutta eikö joku osapäiväinen apulainen olisi paikallaan niin olisi asiakkaat tyytyväisempiä saldoihin ja muihinkin ärsyttäviin pikku juttuihin. Luulisi että se maksaisi sen apupoika Ollin palkan takaisin.. imho ..
Saldovirheiden määrä on jo saatu selvästi alhaisemmalle tasolle. Lisäksi meillä on melko laaja varaston uudistusprosessi menossa, jonka pitäisi parantaa vielä olennaisesti tavaroiden löytymistä. Erityisesti pienet esineet ja kaapelit, adapterit yms tuppaavat olemaan nykyisin liian vaikeasti löydettäviä.
 
Totta suomi on niin kärpäsenpaska markkinana ettei täällä kannata kovin pitää omia varastoja monellekkaan tuotteelle. Kierto ja menekkin niin vähäistä ja tilakulut suuret. Lisäksi sitoohan se aina pääomaa.
Tämän kanssa jatkuvasti tasapainoitellaan, mutta meistä meillä on melko laaja valikoima tuotteita omassa varastossa, toki aina tuotteet eivät ole juuri ne oikeat, ja yllättävän usein vaihtuu suosikki tuotteet eli aiemmin hyvin mennyt tavara yhtäkkiä ei enää liikukaan ja tulee uusi suosikki tilalle ja meillä voi kestää jonkin aikaakin huomata tämä. Mutta täältä tulee myös hyviä vinkkejä.
 
Onkohan minkälaiset kasausjonot tällähetkellä? Olisin ostamassa koneen osina kasauspalveluksen kera, kaikkia osia näytti olevan varastossa ja laittaisin tilaukseen heti jos saisi tietoa mitenkä pitkään joutuu odottelemaan kasauksen/postituksen kanssa.
Kasausjono on nyt vähän liian pitkä eli jopa vähän yli 2 viikkoa. Sitä nyt kovasti koitetaan saada lyhyemmäksi ja raportoimme tänne kun saamme jonoa lyhyemmäksi. Lisäksi kehitteillä on nyt arviotyökalu, joka antaisi arviota kasausjonon pituudesta reaaliaikaisesti.
 
Meillä on nyt työnalla tämä uusi kehitys joka mahdollistaa asiakkaiden peruuttaa ja muokata tilausta itsepalveluna. Eli pyrimme parantamaan tilannetta kyllä. Meillä yleensä kyllä vastataan puhelimeen, koska se soi niin monella ja muistutettu että ei unohdeta puhelinta pöydän nurkalle eikä kaikki saa mennä samaan aikaan lounaalle.

Tuo puhelunhinta, joka sivuillakin on mainittu (Puheluiden hinnat 0,08€/min + pvm) tulee tuosta puhelinnumerosta. Mehän emme siis saa tuosta mitään, vaan operaattori rahastaa siitä, että on yritysnumero ja lisäksi meillä on kaikki nämä numerot vaihteessamme. Tuo on aikoinaan hyvin kauan aikaa sitten valittu puhelinnumerosarja joka meillä on eli 010 422 1310-010 422 1319 ja se on meillä käytössä koko yrityksessä eri vaihteissamme. Tästä on keskusteltu operaattorin kanssa ja tätä hinnoittelua tuon osalta ei ole mahdollista muuttaa. Tällä hetkellä asiakaspalvelun sähköpostijono on varsin maltillinen.
Kiitoksia vastauksista, ymmärrän että ette voi hinnalle tehdä mitään ja numeroiden vaihtaminen ei välttämättä ole järkevää tämän takia, mutta kun on ollut tapauksia että puheluun vastaaminen kestää ja sähköpostin jono on pitkä, niin se mikä voisi olla mahdollista on lisätä toi takaisinsoitto mahdollisuus jos puheluun vastaaminen kestää.

Tarkoitan että en näe miksi se ei voisi myös teillä onnistua, jos se on joillakin toisilla onnistunut.



Meille tiedot toimittaa toinen ns. isoista katalogitoimittajista eli Icecat ja dataahan on ihan järkyttävän paljon. Eli kaikenkaikkiaan data on melko hyvää, mutta kyllä sinne jatkuvasti palautetta laitetaan.
Tämä toimitusaika, se on meidän ERP:issä tiedossa ja sidottu tukkuriin, mutta se tuodaan API:illa verkkokauppaan infokenttään eli se tieto ei ole tallennettuna Prestashopissa ja sen takia sitä ei voi rajata, koska rajausmoduuli voi käyttää vain Prestan tietokannassa olevia tietoja. Sen takia tuo on ollut vaikea toteuttaa. Prestashopissa ei ole paikkaa tallentaa tätä tietoa, koska olemme jo käyttäneet tähän soveltuvat tietokentät saldoihin.
En tiedä saisko noita paikkoja ja tietokenttiä jotenkin lisättyä, joko käsin tai sitten keskustelemalla Prestashopin kanssa.
 
Tämän kanssa jatkuvasti tasapainoitellaan, mutta meistä meillä on melko laaja valikoima tuotteita omassa varastossa, toki aina tuotteet eivät ole juuri ne oikeat, ja yllättävän usein vaihtuu suosikki tuotteet eli aiemmin hyvin mennyt tavara yhtäkkiä ei enää liikukaan ja tulee uusi suosikki tilalle ja meillä voi kestää jonkin aikaakin huomata tämä. Mutta täältä tulee myös hyviä vinkkejä.
Tässä merkittävänä tekijänä on hinta. Otetaan esimerkkinä ne goodramin ddr5 muistit. Niitä myytiin aikoinaan reippaasti kun hinta oli hyvä. Sitten patrioteja sai varastosta edullisemmin niin silloin niitä kannattaa ostaa.

Tai virtalähteissä on jokin malli joka myy hyvin, mutta sitten kun jotain saa halvemmalla tai samaan hintaan parempaa alkaa se myymään eikä vanha enään myy.

Emolevyt on myös samaa ilmiötä ja ne liittyy myös niiden julkaisuaikatauluihin. Jos samaan rahaan saa b850 emon ja b650 emon niin yleensä se b850 päätyy suosituksiin. Toki on emokohtaista ja riippuu taas niistä ominaisuuksista.
 
- - Tuo puhelunhinta, joka sivuillakin on mainittu (Puheluiden hinnat 0,08€/min + pvm) tulee tuosta puhelinnumerosta. Mehän emme siis saa tuosta mitään, vaan operaattori rahastaa siitä, että on yritysnumero ja lisäksi meillä on kaikki nämä numerot vaihteessamme. Tuo on aikoinaan hyvin kauan aikaa sitten valittu puhelinnumerosarja joka meillä on eli 010 422 1310-010 422 1319 - -.
Entä olisiko pidemmällä aikavälillä mahdollista toteuttaa vaihdos ihan eri numeroihin tai numeroavaruuteen, jo(t)ka olisi(vat) asiakkaille kokonaisedullisempia? Suuntaa antavina ajatuskonkretisointeina tässä yhteydessä mainituiksi tulkoot paitsi tyypilliset matkapuhelinliittymien suuntanumerot, kuten 040, 045 ja 050, myös yhteydenottajilleen aina maksuton suuntanumero 0800.
 
Entä olisiko pidemmällä aikavälillä mahdollista toteuttaa vaihdos ihan eri numeroihin tai numeroavaruuteen, jo(t)ka olisi(vat) asiakkaille kokonaisedullisempia? Suuntaa antavina ajatuskonkretisointeina tässä yhteydessä mainituiksi tulkoot paitsi tyypilliset matkapuhelinliittymien suuntanumerot, kuten 040, 045 ja 050, myös yhteydenottajilleen aina maksuton suuntanumero 0800.
Nämä numerot on ollut käytössä yli 10 vuotta. Niitä käyttää meidän IT-tuki asiakkaat, Promid työajanseurannan asiakkaat ja konesaliasiakkaamme. Eli numero-avaruus on varsin yleisesti jo käytössä. Tähän muutokseen en kyllä usko, että lähdemme. Tässä on myös käytössä vaihde ja esim. Datatronic myynnin numero soi monessa puhelimessa lisäksi haemme puhelinvaihteesta jatkuvasti API:n kautta statistiikkaa ja seurantaa meidän ERP:iin.

Mutta luin tästä netistä ja ihan kun tämä 010 alkuinen numerosarja olisi muuttunut:

Yritysnumeroihin soittamisen hinnat selkeytyvät 29.12.2023​


29.12.2023 alkaen DNA:n liittymäasiakas maksaa yritysnumeroon soittamastaan puhelusta enintään paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran. Tämä koskee kaikista DNA:n kuluttaja- ja yritysliittymistä kaikkiin yritysnumeroihin soitettuja puheluja riippumatta siitä, minkä operaattorin hallinnoimia ne ovat. Yritysnumeropuhelut eivät sisälly pakettiliittymiin.

DNA:n hallinnoimia yritysnumeroita on käytössä useilla viranomaisilla ja muillakin toimijoilla. Hinnan muuttuminen koskee näihin numeroihin soitettavia puheluja. Yritysnumeroita käyttävien toimijoiden tulee kertoa palveluidensa hintatiedot etukäteen, ja yleensä hintatiedot löytyvät organisaation omilta nettisivuilta.

Miten tunnistaa yritysnumeron?

Yritysnumeron alku on tyypillisesti muotoa 010, 020, 029, 030 tai 075, mikä auttaa erottamaan sen tavallisesta puhelinnumerosta. Huomioithan kuitenkin, että muutos ei vaikuta palvelunumeroiden hinnoitteluun.

___

Eli ehkäpä tämä on meilläkin muuttunut ja sivuillamme oleva tieto on vanhaa. Mutta palaan tähän kun tämä on selvinnyt. Eli tuo tarkoittaisi edelleen toki ettei se sisälly puhepakettiin, mutta hinta olisi silti sen matkapuhelinmaksun verran eikä tuota 0,08 senttiä enää lisättäisi normaaliin puheluhintaan.
 
Kiitoksia vastauksista, ymmärrän että ette voi hinnalle tehdä mitään ja numeroiden vaihtaminen ei välttämättä ole järkevää tämän takia, mutta kun on ollut tapauksia että puheluun vastaaminen kestää ja sähköpostin jono on pitkä, niin se mikä voisi olla mahdollista on lisätä toi takaisinsoitto mahdollisuus jos puheluun vastaaminen kestää.

Tarkoitan että en näe miksi se ei voisi myös teillä onnistua, jos se on joillakin toisilla onnistunut.




En tiedä saisko noita paikkoja ja tietokenttiä jotenkin lisättyä, joko käsin tai sitten keskustelemalla Prestashopin kanssa.
Todennäköisesti asiakaspalveluresurssit ovat suuremmat niissä joissa on takaisinsoitto. Tätä on kyllä pohdittu, mutta nykyisillä työjärjestelyillä ja resursseilla se ei olisi kovin helposti järjestettävissä. Puhelin kuitenkin soi tosi monella eli yleensä aina joku pääsee vastaamaan.
 
Muistit ja SSD:t
Näissä molemmissa on ollut jo monta kuukautta hintanousua ja kuulemma jatkuu edelleen. Eli erityisesti tästä syystä monet vanhat hinnat monissa tuotteissa eivät ole nyt palaamassa ja saatavuutta niillä hinnoilla ei ole. Epäilen, että nyt saattaa olla varastossa halvemmalla näitä tuotteita kun tulee olemaan Black Fridayssa. Edelleen osa meidän varastossa olevista muisteist ja SSD:istä on vanhoilla halvoilla hankinta hinnoilla. Toki suosituimmat mallit ovat menneet ja niissä varasto on jo kiertänyt kalliimpiin hintoihin.
 
- - Mutta luin tästä netistä ja ihan kun tämä 010 alkuinen numerosarja olisi muuttunut:

Yritysnumeroihin soittamisen hinnat selkeytyvät 29.12.2023

29.12.2023 alkaen DNA:n liittymäasiakas maksaa yritysnumeroon soittamastaan puhelusta enintään paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran. Tämä koskee kaikista DNA:n kuluttaja- ja yritysliittymistä kaikkiin yritysnumeroihin soitettuja puheluja riippumatta siitä, minkä operaattorin hallinnoimia ne ovat. Yritysnumeropuhelut eivät sisälly pakettiliittymiin.

DNA:n hallinnoimia yritysnumeroita on käytössä useilla viranomaisilla ja muillakin toimijoilla. Hinnan muuttuminen koskee näihin numeroihin soitettavia puheluja. Yritysnumeroita käyttävien toimijoiden tulee kertoa palveluidensa hintatiedot etukäteen, ja yleensä hintatiedot löytyvät organisaation omilta nettisivuilta.

Miten tunnistaa yritysnumeron?

Yritysnumeron alku on tyypillisesti muotoa 010, 020, 029, 030 tai 075, mikä auttaa erottamaan sen tavallisesta puhelinnumerosta. Huomioithan kuitenkin, että muutos ei vaikuta palvelunumeroiden hinnoitteluun.

___

Eli ehkäpä tämä on meilläkin muuttunut ja sivuillamme oleva tieto on vanhaa. Mutta palaan tähän kun tämä on selvinnyt. Eli tuo tarkoittaisi edelleen toki ettei se sisälly puhepakettiin, mutta hinta olisi silti sen matkapuhelinmaksun verran eikä tuota 0,08 senttiä enää lisättäisi normaaliin puheluhintaan.
Vaikka tuo DNA:n tiedotehan oli suoranaisesti muotoiltu koskemaan vain DNA:n kuluttaja- ja yritysliittymistä soitettuja puheluja, joiden kohteena on joku yritysnumero, on tosiaan vastaava tiedote kaikilta operaattoreilta, eli nuo hinnat tosiaan yhtenäistettiin tuolloin (vain mpm/pvm), mutta matkapuhelumaksu (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm) voivat toki olla eri suuruiset eri operaattoreilla.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 986
Viestejä
4 976 825
Jäsenet
79 879
Uusin jäsen
glommoposki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom