Kuulostaa aika taikatempulta tämä jo levinneeseen tietoon vaikuttava salausjärjestelmä. Tai ihan vain mainoslauseelta.
Kuullostaisi liian hyvältä joihinkin tarpeisiin.
Gurulogicilla on tuossa taustalla ajatuksena salausavainsysteemi. Jos joku urkkii sun tiedot voi niitä käyttää kunnes kuoletat sen avaimen jolloin tiedot ei toimi eikä aukea missään. Urkkijalla on tällöin vain bittimoskaa, jota ei pystytä yhdistämään mihinkään. Voit siis ite päättää levinneistä tiedoista mitä niille teet.
Se miten tuo toimii niin ei hajuakaan, mutta tuskin kukaan Engimalla kirjoittaa jokaista kyselyä Merimaskussa.
Jos allekirjoitan, documentin, tiedoston, viestin, niin se pitää pystyä vahvistaan tästä ikuisuuteen, jos voisin vetää sen pois koska halua, niin sen nyt aika yhtä tyhjän kanssa.
Jos halua purkaa minulle tulleen saaltun documentin, niin en halua että se muuttuisi moskaksi.
Jos taasen tunnistaudun jonnekkin palveluun, vahvistan nimeni, yksilöivän tunnuksen, ikäniä ym. ja joku ne tiedot urkkii ja tallentaa, niin ei kai niitä saa pois.
Jos tarkoitat että joku urkkii mun tietoja tuolta Gurulogic palvelusta, niin tuo mieleen että joku mun tiedot sieltä urkkii, niin jos se ne tallentaa itselleen muistiin, niin mites niitä urkkijalta poistaa. Jos urkijan taasen tallentaa vain jotain salattua dataa, mitä se ei saa auki, niin milläs nekään poistaa, odottaa vain sitä päivää että saa auki.
Jos tarkoittaa sitä että palvelun käyttäjällä on "avain1" palvelussa "avain2", jos avai1 joutuu toisen haltuun, niin avain2 voidaan kuolettaa ja avain1 on arvoton siitä hetkestä eteenpäin. Miten isosti tämä eroaa esim nykyisestä ? No sen henkkarin avain ja sen salausavaimet ei sinänsä kuole, mutta ne ei enään kuoletuksen jälkeen kelpaa missään missä online tarkistetaan voimassaolo.