Dirt Rally 2.0

Oletko ladannut 1.9 päivityksen?
Steamin pelilistauksesta Dirt Rally 2.0 ja klikkaus Pelaa ruutuun niin aukeaa vaihtoehto valikko.
Siellä on alkuvalikossa kolme vaihtoehtoa pelin käynnistykselle ja alimmaisena käynnistys Oculus VR tilassa. Käytä sitä kun kerran Rift maskina. SteamVR.ää ei tarvitse ollenkaan kun käynnistät pelin tuossa Oculus VR tilassa.

Edit. Onko sulla SteamVR.n käynnistys bindattu jollekkin ohjaimen namiskalle? Se ainakin kannattais poistaa.

Nyt rupes solmut pikkuhiljaa aukenee..
Kyllä tuo 1.9 taitaa olla ladattuna kerta Reset VR sai oman napin samalla kun aiemmin latailin.
Oli ohjain bindattu käynnistämään Steam VR, sekin korjaantui ja käynnistäminen Oculus VR tilassa toi sitä vauhtiakin ainakin mun silmille. :)

Vielä tuohon horisontin lukitukseen palaan.. Tällä hetkellä kun ajaa niin penkki ja kuski ku kanki autossa ja auto pomppii ja heiluu miten sattuu, samalla nuotit elää omaa elämää sen mukaan miten auto hyppii.. Samoiten jos onnistuu kaataa laitteet niin kori lähtee pyörimään ympäri vaikka kuski pysyis paikallaan. Oliko tohon jotain erillistä asetusta ihan pelitiedostoissa?

Mutta iso kiitos, ollaan jo lähellä! :tup:
 
Vissiin aika haastavaa tuon äänibugin fiksaaminen. Ennen 1.9 -versiota 2 - 3 stagen jälkeen katosi kaikki muut äänet paitsi kivien ropina. Nyt 1.9 -versiossa katoaa enää moottorin äänet. Äänet saa takaisin vain pelin uudelleenkäynnistyksellä.
 
Vielä tuohon horisontin lukitukseen palaan.. Tällä hetkellä kun ajaa niin penkki ja kuski ku kanki autossa ja auto pomppii ja heiluu miten sattuu, samalla nuotit elää omaa elämää sen mukaan miten auto hyppii.. Samoiten jos onnistuu kaataa laitteet niin kori lähtee pyörimään ympäri vaikka kuski pysyis paikallaan. Oliko tohon jotain erillistä asetusta ihan pelitiedostoissa?

Mutta iso kiitos, ollaan jo lähellä! :tup:

"Camera shaker" asetus minimiin eli NO shaker! Ja katse tiehen eikä mihinkään mittareihin, se vaan hidastaa menoo.:tup:
 
Vissiin aika haastavaa tuon äänibugin fiksaaminen. Ennen 1.9 -versiota 2 - 3 stagen jälkeen katosi kaikki muut äänet paitsi kivien ropina. Nyt 1.9 -versiossa katoaa enää moottorin äänet. Äänet saa takaisin vain pelin uudelleenkäynnistyksellä.
Täällä ei ole äänibugia tänään eikä eilen havaittu ollenkaan vaikka on tullu ajeltua tuntikaupalla molempina päivinä.:tup:
 
Vissiin aika haastavaa tuon äänibugin fiksaaminen. Ennen 1.9 -versiota 2 - 3 stagen jälkeen katosi kaikki muut äänet paitsi kivien ropina. Nyt 1.9 -versiossa katoaa enää moottorin äänet. Äänet saa takaisin vain pelin uudelleenkäynnistyksellä.
No nyt iski sama bugi. Kuvakulmaa vaihtamalla tuli moottoriäänet takaisin:tup:
 
Kokeilin eilen VR:ää (Steam versio pelistä). Lähti nyt ilman ongelmia käyntiin oculuksen librarysta ja pyöri kovin jouhevasti oletusasetuksilla. GG
 
Miten tämä vertautuu ekaan Dirt Rallyyn? Tuli hommattua simuvehkeet ja vr lasit taas niin mietin ostoa. Kävin tuota ekaa ajamassa vähän ja noita kenttiä on kyllä niin vähän että jokaisen maan muistaa vielä ulkoa vaikka ei oo reilusti yli vuoteen pelattua. Onko kakkosessa enemmän stageja ja onko täs vielä se dirt 4 random generaattori radoille? Miten ajotuntuma?
 
Miten tämä vertautuu ekaan Dirt Rallyyn? Tuli hommattua simuvehkeet ja vr lasit taas niin mietin ostoa. Kävin tuota ekaa ajamassa vähän ja noita kenttiä on kyllä niin vähän että jokaisen maan muistaa vielä ulkoa vaikka ei oo reilusti yli vuoteen pelattua. Onko kakkosessa enemmän stageja ja onko täs vielä se dirt 4 random generaattori radoille? Miten ajotuntuma?
Emopelissä on 2*16 pitkää (9-15km) EK.ta, jotka ovat semisti ärsyttäviä, mutta kyllä niitä ajelee. Ehkä Espanjan pätkät niistä ehkä mukavimpia, kun ovat asfalttia pelkästään. Jos kaikki DLC:t ostelet, niin suurimman osan DR1:n radoistakin saa tähän peliin (suosittelen laittamaan jos suinkin mahdollista). Ajotuntuma on tässä minusta ottanut selvän askeleen eteenpäin DR1:stä. DR1 radatkin jotenkin mukavempia ajella. Kaikissa teissä on paljon enemmän yksityiskohtaa joka vaikuttaa pitoon ja ajettavuuteen, kuten sorateiden urat. Etenkin Monten jää- ja lumikohdat ovat huomattavasti enemmän tarkkuutta vaativia mitä DR1:n versiossa.
Graafisesti peli on edellistä visuaalisempi ja omaan makuun paremman näköinen. HDR efektit ehkä ovat välillä hieman epäoptimaaliset, mutta eivät pääsääntöisesti haittaa liian pahasti ajamista.
Dirt4 random generaattoria ei ole, mutta jos pelin kaikkine DLC sisältöineen hommaat, niin kyllä tässä ajettavaa riittää vaivatta joulun yli. Itse olen vasta reilut 80 tuntia peliä jyystänyt ja vielä on paaaljon opeteltavaa radoissa. Ja etenkin etuvetoisilla autoilla ajaminen vaatii vielä merkittävästi lisää ajotunteja, jotta niillä oppisi pääsemään kilpailukykyisiin aikoihin.

EDIT: sori. Sähläsinkin nyt maiden ja ratojen määrien kanssa. Anyway. Jatkakaa :D
 
Viimeksi muokattu:
^DR 2.0:ssa on sama määrä originaali ek-km kuin 1.0:ssakin eli kaksi pitkää 8-16km ek:ta per maa (6 uutta maata: Argentina, Australia, New Zealand, Poland, Spain, USA) joita ajetaan molempiin suuntiin ja puolikkaina molempiin suuntiin ihan kuten DR1.0:ssakin. Lyhimmät pitkät ek:t on Argentiinassa(7-8km) joka on myös hitain keskituntinopeudeltaan (R5 autolla n.80km/h) ja pisimmät on Puolassa(14-16km) ja siellä on korkeimmat keskituntinopeudet (R5 n.130km/h).

Ostamalla dlc:t saa myös kaikki DR1.0 maat ja ek:t paitsi Suomen joka tulee myöhemmin.

Fysiikat
- Yleensä ottaen autot on hivenen hitaampia kun pitoa soft renkaillakin on vähemmän (esim. DR2.0 2000cc / DR1.0 2000s luokan Citroen C4/Ford Focus 2007 Walesissa n. 0,5s/km hitaampia).
- Aikaero takavetoisen (esim. Ford Escort MKII) ja nelivetoisen (esim. Citroen C4) välillä on suurempi ja realistisempi kuin DR1.0:ssä.

- Nyt sadekelillä pitoa on vähemmän ja se vaikuttaa ek-aikoihin paljon enemmän kuin DR1.0.ssa(esim. R5 n. +1,5s/km Walesissa).

- Pelissä on rengas vaihtoehdot(soft, medium, hard, asfaltille lisäksi wet), renkaiden kuluminen vaikuttaa aikoihin ja auton ajettavuuteen.

- Hardcore damagella autoon tulevat vauriot vaikuttaa enemmän, esim rikot jäähdyttimen ja jos pitää ajaa vielä 10km niin sun moottori on aika hajalla tuon jälkeen. Lisäksi Terminal damage tulee helpommin, ehkä jopa alle 80km/h osumista puihin, kiviin, aitoihin (Dr1.0 taisi vaatia n.130-150km/h vauhdin)

- Vararenkaita voi valita mukaan 0-2kpl (jotka myös vaikuttaa auton kokonaispainoon) ja jos käytät ne niin niitä ei enää ilmesty tyhjästä lisää vaan vasta seuraavassa huollossa saat lisää tai valita määrän taas. Jos saa rengasrikon eikä vaihda niin autoa on vaikeampi ajaa ja ne on paljon hitaampia jos esim rikot etu/takavetoisesta vetävän renkaan etkä vaihda(n.10-15s/km hitaampia).
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs nyt on halvin kombo hankkia ps4lle peli ja kaikki radat?

Ilmeisesti ostaa deluxe edition ja erikseen 3-4 seasonit?
 
Mikäs nyt on halvin kombo hankkia ps4lle peli ja kaikki radat?

Ilmeisesti ostaa deluxe edition ja erikseen 3-4 seasonit?

Jos pelkkä ralli kiinnostaa niin taitaa tulla huomattavasti halvemmaksi ostaa emopeli ja DLC yksittäin.
 
Mikäs nyt on halvin kombo hankkia ps4lle peli ja kaikki radat?

Ilmeisesti ostaa deluxe edition ja erikseen 3-4 seasonit?
Super Deluxessa on kaikki, mutta hinta ainakin tällä hetkellä melko suolainen.
Pelistä on ajoittain -50% alennuksia vuorotellen eri alustoilla.

Näyttää PS4:lle saavan Deluxen 35 eurolla, siihen päälle S03-04 passi, niin kokonaishinta vain 60eur eli ei paha.

HDR tukea ei PC:llä ole.
 
Osaakohan täällä kukaan antaa hiukan vinkkejä? Aloitin viime viikolla pelaamaan ja toistaiseksi ajelen Xbox ohjaimella.
60-luvun autoilla cruisailu oli mahtavaa ja voitin useamman kilpailun, mutta heti kun siirrytään 70-90 luvulle niin tuntuu siltä että mopo lähtee aivan käsistä. Esim Ford Escort MK3:lla tuntuu ettei pysty edes hipaisemaan kaasua niin auto lentää 100 kierrosta ympäri suoraan puuhun ja mutkissa ei ole pitoa nimeksikään.
Pitääkö tässä jokaista rataa kohti osata säätää juuri 100% tarkat tuningit vai onko kyse vain siitä että tod näk en hallitse kaasun käyttöä ärhäkkäämmillä autoilla ja pitää vain yksinkertaisesti harjoitella?

Edit: Jos on myös suosituksia "helpoille" autoille niin vinkkejä otetaan vastaan. :D
 
Säätöihin tuskin tarvitsee koskea. Ehkä alkuun voi helpottaa jos kokeilee säätää jarrubalansia pykälän tai pari eteenpäin. Muutoin autot pitäisi olla pääsääntöisesti ihan kohtuullisesti säädetty defaulttina, jotta niillä voi harjoitella ajamaan. Itse en tosin ole pädillä koskaan ajellut, niin en osaa sanoa onko sillä miten vaikea opetella ajoa.
 
Tietääkös joku voiko tätä peliä striimata oculuksen Facebook striimaus toiminnolla? Steam versio kyseessä.
 
Osaakohan täällä kukaan antaa hiukan vinkkejä? Aloitin viime viikolla pelaamaan ja toistaiseksi ajelen Xbox ohjaimella.
60-luvun autoilla cruisailu oli mahtavaa ja voitin useamman kilpailun, mutta heti kun siirrytään 70-90 luvulle niin tuntuu siltä että mopo lähtee aivan käsistä. Esim Ford Escort MK3:lla tuntuu ettei pysty edes hipaisemaan kaasua niin auto lentää 100 kierrosta ympäri suoraan puuhun ja mutkissa ei ole pitoa nimeksikään.
Pitääkö tässä jokaista rataa kohti osata säätää juuri 100% tarkat tuningit vai onko kyse vain siitä että tod näk en hallitse kaasun käyttöä ärhäkkäämmillä autoilla ja pitää vain yksinkertaisesti harjoitella?

Edit: Jos on myös suosituksia "helpoille" autoille niin vinkkejä otetaan vastaan. :D

Autojen setupit voi kyllä vaatia hieman muutoksia jotta niistä tulee parempia ajettavuudeltaan.

Jos tarkoitit H2 rwd:n Escort MKII:sta niin siihen ei saa takarenkaille negatiivista rengaskulmaa(camber) jolloin pidon määrä on huonompi takana mutkissa/sivuluisussa ja tuo puutos vaatii ehkä hieman muutosta ajotyyliin.
Jos spinnailet kaasun käytön vuoksi niin lasket differential driving lockia % alaspäin kunnes on hyvä, joissakin takavetoisissa se on aika voimakas (40-50% tai ylikin) ja tuomalla sen alas n. 20-30%:iin kaasunhallinta helpottuu mutta tuolla on hidastava vaikutus aikoihin. Voit vähitellen nostaa driving lock % kun opit hallitsemaan kaasunkäytön paremmin.

Lisäksi Escort MKII:n tasauspyörästön braking lock % voi olla liian voimakas joka voi aiheuttaa massiivisen sivuluisun mutkiin kääntäessä+jarruttaessa. Monessa pelin takavetoisessa voi olla tämä differential: braking lock % liian suurella jos perä lähtee jarrutuksissa(+kääntäessä) liian voimakkaasti alta.

esim. jos asetat Escort MKII:n driving lockin 30% niin laita braking lock n.10-15% ja sitä preloadia ehkä pitää myös laskea tuolloin

Täältä löydät mun säätöjä autoihin Dirt Rally 2.0, all personal best (karik134)
(valitse DR2.0 lokaatio ja scrollaa sillä välilehdellä alaspäin ja ek-pätkien alapuolella on setupit)

tässä ehkä vanhempien luokkien parhaimmat autot tai ne joilla ehkä kannattaa aloitella

- H1 fwd: Mini tai Fulvia (Fulviassa ratti vasemmalla)
- H2 fwd: kumpi tahansa (VW on ratti vasemmalla jos ajat ohjaamonäkymästä)
- H2 rwd: Fiat 131 Abarth (tähän saa laitettua negatiivista rengaskulmaa taakse vs Ford/Opel joihin ei saa, moottori on edessä jonka ansiosta ajettavuus on parempi kuin Renault Alpinessa)
- H3 rwd BMW E30 M3
- Gr B rwd: Lancia 037
- Gr B 4wd: Lancia Delta S4 (kaikki on vaikeita ajaa täysillä, vain pidemmillä suorilla voi oikeasti ajaa kaasu pohjassa)
- Gr A: kaikki on ok (Lancia nopein)
- F2 Kit Car: kumpi tahansa (Peugeot nopeampi)

Ehkä noiden H1 fwd jälkeen kannattaisi ajella H2 fwd -> R2 etuveto -> F2 Kit Car-> moderni neliveto(Gr A, 2000cc, R4, R5) ja jättää nuo vaikeammat takavetoiset(H2 rwd, H3 rwd, Gr B rwd) luokat ja Gr B 4wd autot myöhemmäksi, kun ek:t on tutumpia niin niitä voi olla helpompi ajella. Mutta jos multa löytyy setuppi noihin takavetoisiin niin ainahan voit kokeilla että onko parempi/helpompi ajaa niillä säädöillä kuin vakiona.
 
Viimeksi muokattu:
Osaakohan täällä kukaan antaa hiukan vinkkejä? Aloitin viime viikolla pelaamaan ja toistaiseksi ajelen Xbox ohjaimella.
60-luvun autoilla cruisailu oli mahtavaa ja voitin useamman kilpailun, mutta heti kun siirrytään 70-90 luvulle niin tuntuu siltä että mopo lähtee aivan käsistä. Esim Ford Escort MK3:lla tuntuu ettei pysty edes hipaisemaan kaasua niin auto lentää 100 kierrosta ympäri suoraan puuhun ja mutkissa ei ole pitoa nimeksikään.
Pitääkö tässä jokaista rataa kohti osata säätää juuri 100% tarkat tuningit vai onko kyse vain siitä että tod näk en hallitse kaasun käyttöä ärhäkkäämmillä autoilla ja pitää vain yksinkertaisesti harjoitella?

Edit: Jos on myös suosituksia "helpoille" autoille niin vinkkejä otetaan vastaan. :D

Karik134 antoikin jo hyvät neuvot, mutta tässä omat vinkit. Takapotkuiset H2 ja GT autot pelin vaikempia hallita. Ekkeri vielä H2 luokan haastellisin, kun pitoo vähän ja tehoja suhteellisen paljon. Neuvona, säädä takaveitoisissa lukkoo reilusti pienemmälle, tyyliin 12% niin ei lähde niin helposti lapasesta. Sitten kun opit käyttämään kaasua sopivasti, niin lisäilet lukon prosenttia ittelle sopivaksi. Onneksi tässä pelissä on harvinaisen helpot ja selkeesti havaittavat säädöt. Defauteilla pärjää jo pitkälle. Sitten vaan säätää omaan ajotyyliin sopivaksi, kunhan on riittävän sinut auton kanssa.

4WD Suomi-Sarja -SS EURO CUP- Pistetilanne 2/4
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tuli ajettua Qualifier Round 4, Spain: Comienzo De Bellriu, R-GT: BMW M2 Competition
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ei välttämättä nopein auto, Aston Martin ja Porsche todennäköisesti parempi valinta tuohon jos niitä osaa ajaa. Ehkä olisi voinut ajaa Astonilla mutta tein treenivedot BMW:llä ja ei jaksanut treenata enää toisella autolla.
 
Onko muilla äänien kanssa tullut tänään ongelmia? Mulla ei kuulu moottorin ääniä ollenkaan :confused:
 
Piti vähän pelailla, vaan eipä tarvitse kun RaceNet taas vaihteeksi tökkii.
 
RaceNet on kyllä ollut parikin päivää melko tahmeassa jamassa. Mutta sekin on jotenkin niin pieni murhe, kun kumminkin muutaman yrityksen jälkeen aina pääsee kumminkin pelaamaan ja VR toimii niin hyvin. Tuntuu niinkuin VR:n kanssa olisi joku wall-hack käytössä, kun ajo muuttuu niin paljon helpommaksi. Tuntuu daily rallyissäkin keskimääräinen sijoitus parantuneen huomattavasti. Tai sitten RaceNet bugituksen takia paremmat kuskit eivät vain pääse pelaamaan...
 
Olen tässä asentanut tuon windows store version tästä kolme kertaa tällä viikolla niin aina onnistunut herjaamaan seuraavana päivnä että kovalevy on offlines tai puuttuu kokonaan. Ainut millä pelin saa toimimaan on uudelleen asennus. No en maksanu tuosta kuin 1e xbox game passia. Pitääpi ostaa steam salesta tuo.
 
Jaahas...nyt loppu Suomi-sarjan ajot sitten siihen, että Racenet jumahti kunnolla ja laittoi 8 pätkälle hylkäyksen. En siis tuota rataa ehtinyt edes aloittaa. Yritti vain ladata rataa, kunnes antoi yhteysvirheen.
 
Jaahas...nyt loppu Suomi-sarjan ajot sitten siihen, että Racenet jumahti kunnolla ja laittoi 8 pätkälle hylkäyksen. En siis tuota rataa ehtinyt edes aloittaa. Yritti vain ladata rataa, kunnes antoi yhteysvirheen.

Mulla teki viimeselle EK:lle. Pääsin ohittamaan tuon sillain, että menin windowsin puolelle ja käytin nettejä sun muuta auki kiinni. Nakkasin myös wlan pois päältä vaikka ei ollut edes käytössä(piuha käytössä)

Vaikia sanoa mikä nuista "auttoi" mutta huutamista riitti. Koin Kreikassa jo saman kohtalon.
 
Laittakaa viestiä suoraan Codemastersille esim Twitterin kautta että tuon Racenetin suhteen tapahtuisi joskus jotain korjausta, ei täällä siitä itkeminen mitään auta.
Twitter, Facebook, Instagram, mikä tahansa sosiaalinen media nykypäivänä on paras tapa saada viesti perille suoraan devaajille.
 
Laittakaa viestiä suoraan Codemastersille esim Twitterin kautta että tuon Racenetin suhteen tapahtuisi joskus jotain korjausta, ei täällä siitä itkeminen mitään auta.
Twitter, Facebook, Instagram, mikä tahansa sosiaalinen media nykypäivänä on paras tapa saada viesti perille suoraan devaajille.

Tämä +1, tai Codemastersin foorumilla huutelu voi auttaa vähän. Toivottavasti tulee sen verta noottia niskaan, että laittaavat systeemit parempaan kuntoon.

Sama kohtalo oli ittellä nyt, su iltana. Flying Finn kisan aloitus meni reisille, Racenetin pätkäsyn takia ja pääsin aloittamaan kisan suoraan EK2:lta. Ajelin sitten loppu rallin terveisiä, kun sain kerrankin säädettyä Ekkerin mieluisaksi.
 
Viimeksi muokattu:
No mulla tuo oli vasta ensimmäinen kerta kun tuli Racenetin kanssa isompia ongelmia. Ajelin tuon rallin nyt kuitenkin loppuun.
 
Ajattelin tämän ostaaOculuksella ajettevaksi. Siis onko Oculus ja Steam versiot erilaiset? Merkittävääkin eroa?
Steamista tuo lähtee alennuksessa alle 20 ja Oculus kaupassa näky maksavan yli 50€.
 
Ajattelin tämän ostaaOculuksella ajettevaksi. Siis onko Oculus ja Steam versiot erilaiset? Merkittävääkin eroa?
Steamista tuo lähtee alennuksessa alle 20 ja Oculus kaupassa näky maksavan yli 50€.
Nyt kannattaa ostaa ehdottomasti jo Steam versio kun saivat siihen täyden Oculus tuen. Oculus storen versio on vajaa eli siihen ei vielä saa DLC.tä eli lisäosia, ja vaikuttaa pahasti siltä ettei tule saamaankaan.
Käynnistä peli sitten Oculus VR vaihtoehdolla ei SteamVR.llä. VR graffa-asetuksista onkin tuolla aiemmin jo juttua ja Codemastersin foorumilta löytyy lisää.
 
4WD Suomi-Sarja /SS EURO CUP /Saksa tulokset! Sitten onkin vuorossa kauden viimeinen koitos, vauhdikas Puolan soraralli :)
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Laittakaa viestiä suoraan Codemastersille...
Eiköhän täältä muutkin ole laittaneet Codemastersin foorumille asiasta noottia.
Siellä paitsi community manager PJTierney, niin myös muut DiRT tiimin jäsenet seuraavat keskusteluja.
"42 minutes ago, PJTierney said:
Hi all, just a quick update.
Team's been aware of server connection issues since they came up (there's a notification system for this) and are investigating the causes.
Also, there's some maintenance planned for the coming weeks, expect a forum announcement when that happens."

Ei varmaan kannata ajoittaa tärkeämpiä ajoja pe-su iltoihin, koska silloin tuntuu jumittavan pahiten.
Mahtaa harmittaa niitäkin keillä mennyt World Series hyvin ja nyt serveri ongelmien takia saivat tulokseksi DNF :shifty:

upload_2019-10-14_17-22-9.gif
 
Ei nyt ole kyse pelkästään tästä yksittäisestä, viime vkonlopun kestäneestä blackoutista, vaan kyllä tuo sivusto on ollu tahmeeta paskaa koko tämän 4 vuotta siitä asti kun DR julkaistiin.
 
Nyt vasta aloitin tässä varsinaisen uramoodin pelaamisen ja en nyt oikein ymmärrä että miten nuo ajoluokat ja kisat menee.
Valitsin autoksi H2 luokan auton ja ajoin 6 vai oliko 8 kisaa joissa oli kaikissa 4 eri pätkää ja ei kisoissa mistään luokasta mainittu missään mutta kuitenkin nuo 6 tai 8 kisaa oli näkyvillä ja niistä pystyi valitsemaan.
Sitten vaihdoin auton R2 luokkaan ja ei näkynyt edes mitään mistä valita kisoja vaan pystyi vaan aloittamaan siitä aloitusnäkymästä suoraan seuraavan kisan mistä mitään tietoa ollut...

Voiko tässä uramoodissa siis aina vain valita minkä auton lystää ja seuraava kisa on mikä sattuu?
 
Viime yönä pääsi ekaa kertaa tyypittämään tätä kunnolla motion rigillä veeärränä. Upea peli, eikä enää tietoakaan lagittamisesta (i5-9600k + rtx2060 super)
Saattaapi jokunen tunti vierähtää tulevaisuudessa :tup:
 
Nyt vasta aloitin tässä varsinaisen uramoodin pelaamisen ja en nyt oikein ymmärrä että miten nuo ajoluokat ja kisat menee.
Valitsin autoksi H2 luokan auton ja ajoin 6 vai oliko 8 kisaa joissa oli kaikissa 4 eri pätkää ja ei kisoissa mistään luokasta mainittu missään mutta kuitenkin nuo 6 tai 8 kisaa oli näkyvillä ja niistä pystyi valitsemaan.
Sitten vaihdoin auton R2 luokkaan ja ei näkynyt edes mitään mistä valita kisoja vaan pystyi vaan aloittamaan siitä aloitusnäkymästä suoraan seuraavan kisan mistä mitään tietoa ollut...

Voiko tässä uramoodissa siis aina vain valita minkä auton lystää ja seuraava kisa on mikä sattuu?
Voit aloittaa kauden millä autolla tahansa, ei ole mitään järjestystä millä autoilla se pitää tehdä.

Kausi sisältää 6 kisaa (peli valitsee satunnaisesti ne 11 vaihtoehdosta ja kun Suomi tulee niin sitten niitä on 12kpl) ja aluksi siinä on 4ek:ta per kisa ja jokainen tason nousu lisää 2ek:ta (5-tasolla Mastersissa on maksimit 12ek:ta per kisa).
 
4WD Suomi-Sarja /SS EURO CUP - Sarjapisteet 3/4, olkeepa hyvä :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Huhhuh... tämän perusteella ehdoton NO GO tämä "rallisimulaattori"... että lähetään viivalta kolmosella? Että tuommosta bimmeriä ajetaan ku mikroautoa? Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu..

Jännä juttu kyllä että se ainoa oikea rallisimulaattori eli R(ichard)B(urns)R(ally) o vielä 15 vuoden jälkeenkin se "the rallisimulaattori".. sori offtopic ja eka postaus vielä raiskaa koko tämän ketjun ei vaan voinu minkään itselleen.
Tuli ajettua Qualifier Round 4, Spain: Comienzo De Bellriu, R-GT: BMW M2 Competition
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ei välttämättä nopein auto, Aston Martin ja Porsche todennäköisesti parempi valinta tuohon jos niitä osaa ajaa. Ehkä olisi voinut ajaa Astonilla mutta tein treenivedot BMW:llä ja ei jaksanut treenata enää toisella autolla.
 
Huhhuh... tämän perusteella ehdoton NO GO tämä "rallisimulaattori"... että lähetään viivalta kolmosella? Että tuommosta bimmeriä ajetaan ku mikroautoa? Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu..

Jännä juttu kyllä että se ainoa oikea rallisimulaattori eli R(ichard)B(urns)R(ally) o vielä 15 vuoden jälkeenkin se "the rallisimulaattori".. sori offtopic ja eka postaus vielä raiskaa koko tämän ketjun ei vaan voinu minkään itselleen.
Olisin voinut lähteä 1 tai 2-vaihteella myös mutta noissa e-sport karsinnoissa ei saa säätää autoa ja välitykset taitaa olla melko lyhyet 1-2vaihteilla(huiput n. 200km/h 6-vaihteella) ja tuossa kun on se 400hp takarenkaille(ja auto painaa 1200kg) niin eihän se tee muuta kuin sudittele ja joutuu nostamaan kaasua. Kokeilin myös 2-vaihteella lähtöä ja se menee n.90km/h ja kun joutui nostamaan hieman kaasua sillä niin ajattelin että sama lähteä 3:lla niin ei tarvi nostella ja eikä lähtö vaikuttanut juuri sen hitaammalta.
 
Viimeksi muokattu:
14Bit PC USB Handbrake SIM For Racing Game G27/G29 T500 FANATECOSW DIRT RALONCH | eBay
Ohhoh! Tulipa saunakalja päissään tilattua tommonen! Onkohan ees analoginen vai ihan on/off värkki?
No onhan siinä sit mekaniikka aihio mistä lähteä rakentelemaan jos ei toimi.:cool:
Käsijarrun kanssa se on aikalailla ykslysti että onko se analoginen vai digitaalinen, jos sitä ajon aikana käytetään sitä KÄYTETÄÄN, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Eli ainakin irl se nyppästään pystyyn tai taakse ja lasketaan irti, sama tyyli pitäisi toimia myös peleissä ( jos joku on joskus sitä Sebastian lööp Ralli evoluution mikä lie olikaan kokeillut, tietää että käsijarrun käyttö on ehdoton NOU NOU, aiheuttaa virtuaali vataselle otsasuonen puhkeamisen ja pikseli kilpurille poistumisen johonkin kaikkialle muualle kuin haluttuun suuntaan..) noin silmänräpäykseksi, että saadaan perä irti tiestä. Samanaikaisesti toki näpätään jarrupoljinta vasemmalla jalalla ja oikeella pidetään kaasu pohjassa, jotta saadaan auton massa irrottautumaan siitä tangentin suunnasta ja muutettua sitä massan kulkusuuntaa.

Eli käsijarrulla pyritään korjaamaan se mettään meno tilanne, tai ajamaan todella tiukka mutka veto päällä noin niinkun pääpiirteittäin. Suominuotissa sanat "serpo" ja "!!!TIUKKA!!!" ja ennen nuottia lausuttu esim. "JARRUoikeelaitapidävasenTIUKKA" yleensä tarkottaa että tullaan johonkin jossa pitää olla jalka jarrulla ja käsi kahvalla että saadaan veto päällä muutettua auton kulkusuuntaa. Tulipa taas tyhjänpäiväistä humalan kuuloista shaibaa höpöteltyä mut en jaksa poiskaan pyyhkiä
 
Olisin voinut lähteä 1 tai 2-vaihteella myös mutta noissa e-sport karsinnoissa ei saa säätää autoa ja välitykset taitaa olla melko lyhyet 1-2vaihteilla(huiput n. 200km/h 6-vaihteella) ja tuossa kun on se 400hp takarenkaille(ja auto painaa 1200kg) niin eihän se tee muuta kuin sudittele ja joutuu nostamaan kaasua. Kokeilin myös 2-vaihteella lähtöä ja se menee n.90km/h ja kun joutui nostamaan hieman kaasua sillä niin ajattelin että sama lähteä 3:lla niin ei tarvi nostella ja eikä lähtö vaikuttanut juuri sen hitaammalta.

Juu en mä sun ajamistas tässä arvostelu vaan tuota peliä yleensä.. se vaan kun mitä itte on istunu kyydissä jommalla kummalla etupenkillä niin kyllä me on aina ykkösellä lähdetty. Tosin ei oo noin hienoa pemaria ollu alla.
 
Juu en mä sun ajamistas tässä arvostelu vaan tuota peliä yleensä.. se vaan kun mitä itte on istunu kyydissä jommalla kummalla etupenkillä niin kyllä me on aina ykkösellä lähdetty. Tosin ei oo noin hienoa pemaria ollu alla.
On tässä pelissä esim. 300hv BMW e30 M3 ja siinä kun säätää välitykset 1-vaihteelle niin että se kulkee n.75km/h sillä niin silloin voi tehdä lähdöt 1-vaihteella soralla ja asfaltilla.
 
On tässä pelissä esim. 300hv BMW e30 M3 ja siinä kun säätää välitykset 1-vaihteelle niin että se kulkee n.75km/h sillä niin silloin voi tehdä lähdöt 1-vaihteella soralla ja asfaltilla.

Nojoo hetken aikaa jaksoin tuota videoo kattoa niin jääkö siitä 350 heppaa maaliviivalle vai mitä siinä tapahtuu kun voi 3-5 vaihteella täyskaasulla ajella jos ei oo mitään neulansilmämutkaa edessä? Siis siltä tuo minusta näytti.. kyllähän sen nyt luulis tarjoavan jopa perää rinnalle kolmosella tuommosissa mutkissa jos kerran sillä kestää kyykkäämättä reitille lähteä..

Sori mutta kylläpähän on semmonen "rallipeli"n tekele että joopajoo... realizm
 
Nojoo hetken aikaa jaksoin tuota videoo kattoa niin jääkö siitä 350 heppaa maaliviivalle vai mitä siinä tapahtuu kun voi 3-5 vaihteella täyskaasulla ajella jos ei oo mitään neulansilmämutkaa edessä? Siis siltä tuo minusta näytti.. kyllähän sen nyt luulis tarjoavan jopa perää rinnalle kolmosella tuommosissa mutkissa jos kerran sillä kestää kyykkäämättä reitille lähteä..

Sori mutta kylläpähän on semmonen "rallipeli"n tekele että joopajoo... realizm
Väännön määrä putoaa isommilla vaihteilla. 3-vaihteella tuo nyt kulkee n. 110-120km/h niin ei se nyt silloin enää sudi. Ajotyylistä riippuen niin voi sitä heittää mutkissa sladiin ja suditella jos haluaa, mutta itselle se ei ole varmin ajotapa. En tiedä onko tässä renkaiden lämpöjen mallinnus, tuolloin lähdössä on kylmät renkaat jolloin sutii enemmän.

Miksi vertaat tätä RBR:ään kun siinä oli nelivetoautoja +yksi etuvetoinen S1600 jos ei huomioida modien autoja.

Tässä mun ajoa Fiat 131 abarthilla soralla, näyttääkö realistisemmalta
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Väännön määrä putoaa isommilla vaihteilla.

Onko se lähdön 3. Vaihde siis joku eri kuin tämä pätkällä käytettävä?

Vertasin tätä RBR:n tuon ensimmäisen 15 sekunnin katselun jälkeen siksi, että tämä nyt vain näyttää mikroautoilulta, ainakin jos ajetaan 400hv takapotkulla mikä vielä irtoaa viivasta kolmosella, jonka jälkeen sillä voi mennä sillä kolmosella täyskaasulla mutkan läpi eikä oo minkään näköistä voimaa olevinaan enää takapyörällä. Sori nyt jos menee ihon alle, tämä vaan näyttää nyt enemmän kolikkopeliautomaatilta kuin rallisimulaattorilta vaikka sä sitä tuhansien eurojen laitteistolla pelaatkin.

Mulla on siitä alkuperäisestä rbr:stä niin kauan aikaa etten muista varmaksi, mut minusta siinä ihan vanilla versiossakin oli kyllä takapotkuja valittavana. Mutta nämä muistikuvat perustuu johonkin vuosiin 2004-2012, sen jälkeen on menty rsrbr plugien ja modien voimin.
 
Onko se lähdön 3. Vaihde siis joku eri kuin tämä pätkällä käytettävä?

Vertasin tätä RBR:n tuon ensimmäisen 15 sekunnin katselun jälkeen siksi, että tämä nyt vain näyttää mikroautoilulta, ainakin jos ajetaan 400hv takapotkulla mikä vielä irtoaa viivasta kolmosella, jonka jälkeen sillä voi mennä sillä kolmosella täyskaasulla mutkan läpi eikä oo minkään näköistä voimaa olevinaan enää takapyörällä. Sori nyt jos menee ihon alle, tämä vaan näyttää nyt enemmän kolikkopeliautomaatilta kuin rallisimulaattorilta vaikka sä sitä tuhansien eurojen laitteistolla pelaatkin.

Mulla on siitä alkuperäisestä rbr:stä niin kauan aikaa etten muista varmaksi, mut minusta siinä ihan vanilla versiossakin oli kyllä takapotkuja valittavana. Mutta nämä muistikuvat perustuu johonkin vuosiin 2004-2012, sen jälkeen on menty rsrbr plugien ja modien voimin.
Vanilla rbr:ssä ei ollut takavetoisia autoja. Ja tämän pelin asfaltti alusta ei ole välttämättä kovin realistinen, se taitaa olla vain kiinteä tasainen sorapinta jonka pidon määrää on lisätty.

En tiedä tuon BMW M2:n tasauspyörästön lukon arvoa ulkoa että mikä se on, voi olla 35-40% lukko ja ei ehkä saa laitettua yli 40% edes. Sehän riippuu ihan tuostakin että miten paljon voi olla täysi kaasu / miten nopeasti voi mennä täydelle kaasulle.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 201
Viestejä
5 066 287
Jäsenet
81 043
Uusin jäsen
HuTSon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom