Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tässä mielestäni hyvä selitys asiaan. Pahoittelut Engklunnista:No kerroppa viisana mitäs se sitten on en todellakaan tiedä. menee kyllä jo chätin puolelle.
Ihan hyvän tuntunen tulee tolla. Itte laitoin vielä jousitusta ja collisionia 5, niin saa hiukan lisää tunnetta hypyissä yms kun pikkasen tärähtää rattiVai että Logitech g sarjan rattaat tekee ratista hitaan haha jo on asiantuntija. Täällä omat g27 asetukset ja joutuu käyttämään wheelweightiä ettei pyöri luonnottoman nopeasti ratti. Itse pitkään testanneena käytän tätä asetusta muistuttaa todella hyvin IRL auton tuntumaa tosin ei voi suositella narukäsillä tätä täytyy tosissaan vääntää.Steam Community :: :: Setup for g27
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
Trueforce and real kalkatusTämähän nyt oli melkoista bullshittiä.
Myös minä kokeilin näitä asetuksia g920-ratin kanssa ja pienen totuttelun jälkeen ei ollenkaan paskemmat asetukset. Takana reilu 500h DR 2.0 ajelua ja jostain muualta kopsatut asetukset alusta lähtien ja aina ollut jossain määrin tyytymätön ohueen ajotuntumaan. Saattaa jopa olla, että näiden asetusten pohjalta haen uuden itselleni sopivan asetuksen.tainnut ehkä yksi vaivautua edes kokeilemaan asetuksia.
Nimen omaan kyse on siitä että g27 yms ratteihin saa tolla mun kikalla todella paljon enemmän voimaa olkoon sitten vaikka se 2.5nm vääntöä itse näin sen valmistajan speksi sivun jossa oli ilmoitettu vääntö voi olla että oli sitten 0.98mnm kuitenkin nimen omaan kyse siitä että ratin saa sopivan jämäkäksiEi tässä nyt ole kyse siitä, onko ne hyvät vai huonot asetukset, vaan siitä että G sarjan ratit vääntää max n. 2,5Nm ja sitä ei mikään asetus muuksi muuta![]()
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
Testasin näitä asetuksia G920 (=G29) ratilla, ei jatkoon omalta osalta. Suspension ollessa nollissa ei tien pinnasta saa mitään palautetta. Soralla ajaminen tuntuu siltä kuin ajettaisiin asvaltilla, ei vaikuta "ultimaattisen oikealta ajotuntumalta", mutta enpä ole R5 autolla ikinä soralla päässyt ajamaan niin paha mennä sanomaan. Ei kyllä tullut mun rattiin 30 Nm vääntöä näistä asetuksista huolimatta, mutta tässä onkin varmasti eri moottorit kuin G25/G27.helppoa siellä on huudella ilman testejä , ei todellakaan ole mikään on/off force , tosin ite otan jousitus säädöt pois ei niillä tee mitään ei se oikea autokaan rattia heiluta jousien mukana ellei pyörän kulmat ole pahasti pielessä.liitän tähän nyt vielä oman dirt rally 2.0 setupin millä ajan.
itsehän siis säädän forcet autopelissä niin että se vastaa oikeaa autoa ,ja en kaipaa mitään muka hienoja forcefeedback pärinöitä koko ajan , vaan sen että forcet kertoo mitä autossa tapahtuu ja meneekö renkaat lukkoon jarrutuksessa , se on totta jos kaikkia efektejä pitää päällä saa ajaa todella pienillä forceilla ettei ratti rätise kokoajan.en tuomitse ketään jos silleen tykkää ajaa itellä vaan hakusessa ultimaattisen oikea ajotuntuma.
Joo, huomasin selvän eron aiempaan mutta ei tuntunut lainkaan oikealta ainakaan soralla. Jatkan toistaiseksi vanhoilla säädöillä jotka sopii omaan ajotyyliin paremmin.Huomasitko ollenkaan lisävoimia ratissa , jos ei niin peli ei ottanut sun device defines muutosta voimaan.
No jaa, en ole jaksanut hakata uramoodia ihan hirveästi, mutta elitessä H3 rwd luokassa oli tiukkaa yhden AI kuskin kanssa kunnes se "romahti" ja lopulta voitin jollain kymmenillä sekunneilla. Siis Monacossa.Nyt kokeilin uudestaan uramoodia masters tasolla loppuun asti päivitetyllä R5 autolla ja kas kummaa, nyt pysynkin kärjen vauhdissa. Joko on ajotaidot vähän kehittyneet tai sitten auton valinta on vaikuttanut, ehkä vähän molempia. Poikkeuksena tosin Monaco, jossa ei ole mitään saumaa pärjätä nopeimmille, loistosuorituksella pääsee niukasti alle 10s päähän etapilla kun muissa voittaa vastaavalla suorituksella 2-5s. Tuo Monaco on kai jotenkin pielessä AI:n aikojen suhteen verrattuna muihin ralleihin?
No juu, siltä se vaikutti että AI ajaa kuivat pätkät softeilla kun itse oli pakko ottaa talvirenkaat toisen pätkän takia. Niissä talvipätkissä erot oli pienempiä.No jaa, en ole jaksanut hakata uramoodia ihan hirveästi, mutta elitessä H3 rwd luokassa oli tiukkaa yhden AI kuskin kanssa kunnes se "romahti" ja lopulta voitin jollain kymmenillä sekunneilla. Siis Monacossa.
Joskus joku valitti, että olisi hämminkiä jos on vaikka märkä toisessa pätkässä ja kuiva toisessa niin itse joutuu tekemään kompromissin renkaissa, kun taas AI tuntuu vaihtavan renkaat siinä välissä aikojen perusteella.
Mutta enpä tiedä.
Aargh, saatanan buginen paska tää on kyllä välillä! Peli päätti sitten nollata uramoodin kesken kaiken, 5/6 ralli oli menossa ja tiukkaa taistoa mestaruudesta. Nyt pitäisi aloittaa alusta, tuskin saa menetettyä enää takaisin.
Minulle on kerran käynyt noin... Oli muistaakseni aika alkuvaiheessa kun olin aloittanut vasta pelaamaan DR2.0Eipä ole kyllä kertaakaan vielä bugittanu noin..
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?EDIT: Dirt Rally 2 paras nykyaikainen rallipeli, varsinki VR:nä.
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?
Quest2:n yhteys kulkee Virtual Desktopin yli langattomana, mutta kaistanleveys on statistiikan mukaan riittävä (550-650Mbps) ja viive seilaa jossakin 20-75ms välillä. FPS jää kuitenkin jonnekin 40-55 maastoon, eikä se ole VR-käytössä todellakaan riittävästi. Graafiset asetukset ovat aika tapissa, mutta ei tämä kyllä mitenkään erityisen hienolta näytä. Mitähän asetuksia kannattaisi alkaa ensimmäisenä säätämään?
Tarkasta frameratesta ei ole hajua mutta ihan hyvin sain sen pyörimään, enkä edes muistanu että ois ollu ongelmia... Mutta olihan niitä nyt kun muistelen, ainakin yleisön tarkkuuden laskeminen lopetti satunnaiset sekunnin jäätyilyt kesken ajamisen. Puiden tarkkuutta tai jotain muutaki olen varmaan laskenut.Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?
Quest2:n yhteys kulkee Virtual Desktopin yli langattomana, mutta kaistanleveys on statistiikan mukaan riittävä (550-650Mbps) ja viive seilaa jossakin 20-75ms välillä. FPS jää kuitenkin jonnekin 40-55 maastoon, eikä se ole VR-käytössä todellakaan riittävästi. Graafiset asetukset ovat aika tapissa, mutta ei tämä kyllä mitenkään erityisen hienolta näytä. Mitähän asetuksia kannattaisi alkaa ensimmäisenä säätämään?
En siis ole edes käynnistänyt peliä aiemmin, niin ei ole vertailupohjaa norminäytöllä pelaamisen osalta.
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?
Ei välttämättä ole, mutta jotenkin olin silti siinä uskossa, että tämä ei olisi sieltä pahimmasta päästä. Ei pitäisi olettaa mitään.Onko olemassa yhtään autosimua, jossa voisi VR:llä pitää graafisia asetuksia tapissa 3070Ti:n kanssa? Ei taida onnistua edes 3080Ti:n kanssa. Siis ainakaan missään kohtalaisen nykyaikaisessa pelissä.
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?
Quest2:n yhteys kulkee Virtual Desktopin yli langattomana, mutta kaistanleveys on statistiikan mukaan riittävä (550-650Mbps) ja viive seilaa jossakin 20-75ms välillä. FPS jää kuitenkin jonnekin 40-55 maastoon, eikä se ole VR-käytössä todellakaan riittävästi. Graafiset asetukset ovat aika tapissa, mutta ei tämä kyllä mitenkään erityisen hienolta näytä. Mitähän asetuksia kannattaisi alkaa ensimmäisenä säätämään?
En siis ole edes käynnistänyt peliä aiemmin, niin ei ole vertailupohjaa norminäytöllä pelaamisen osalta.
Ei tarvitse käyttää kytkintä vaihtaessa jos käyttää vaihdeviiksiä. Sekventiaali ralliautoissa on silti kytkinpoljin jota käytetään siirtymillä, startissa ja joskus ek:lla esim. neulansilmissä tmv tilanteissa kun voimakkailla lukoilla moottori voi sammua herkemmin hitaammissa vauhdeissa.Voi olla typerä kysymys mutta kysyn silti eli siivillä/paddleilla ei varmaankaan ole koskaan tarkoitus tai edes järkeä käyttää kytkintä vai onko lähinnä autokohtainen juttu joissakin tapauksissa? Ite oon olettanut, että autoissa joissa on paddlevaihteet on automaattivaihdelaatikko.
No perhana. Ei ole tullut edes mieleen vilkaista valikkoa kytkimelle.Ei tarvitse käyttää kytkintä vaihtaessa jos käyttää vaihdeviiksiä. Sekventiaali ralliautoissa on silti kytkinpoljin jota käytetään siirtymillä, startissa ja joskus ek:lla esim. neulansilmissä tmv tilanteissa kun voimakkailla lukoilla moottori voi sammua herkemmin hitaammissa vauhdeissa.
Dirtissä kannattaa laittaa päälle clutch override-asetus niin onnistuu myös kytkimen käyttö kun ajaa sekventiaalivaihteilla (viiksi tai sekv. keppi tai h-kaavio ilman kytkintä). Sitä voi käyttää turbolagin poistoon tmv tilanteissa kun moottorin kierrokset laskee liikaa.
Kiitos tästä, lataukseen! Onpa hienoa että fanit pitää tuota edelleen hengissä. Hyviä muistoja originaalista RBR:stä.Suosittelen myös testaamaan Richard Burns Rally modatun version: Rallysimfans.hu - rallysimfans.hu plugin
Ei tosiaan ole shifteriä. SHH shifterin newt oli harkinnassa, mutta pitkät odotusajat ja perustelu ittelle miksi tartten, muuten kuin olisihan se kiva olla ei vielä riittänyt hankintaan.Hieman oudolta kuulostaa, että keppivaihde autoja ajetaan flapseilla. Toki ymmärrän jos keppiä ei ole, mutta geez että on hauskaa ajaa kepillä (H-kaavio). Ei varmaan yhtä nopea kuin flapseilla, mutta kytkimen kanssa voi pelata enemmän.
Minkälaisen näyttiksen kanssa pelaat?Hommasin HP Reverb G2 lasit ja peli näyttää ihanan terävältä mutta ei tuon jatkuvan frame droppailun kanssa ajamisesta tule mitään. Onko joku saanut pelin jotenkin toimimaan Reverbillä ilman nykimistä? Frame droppeja tulee ihan yhtä paljon asetuksista ja resoluutiosta huolimatta, muuten saan pyörimään ihan sulavasti 100% SS ja high/med asetuksilla. Onneksi en vielä myynyt Riftia pois, pitää varmaan tämän takia vielä jättää hyllyyn vaikka kaikkea muuta voi pelata sulavasti uusilla laseilla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.