Jep. Ei oikeen hotsita ne, mutta rahaa on taottava jollakin tavalla.Ja mikä pahinta ne on vissiin etuvetoja kaikki.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Jep. Ei oikeen hotsita ne, mutta rahaa on taottava jollakin tavalla.Ja mikä pahinta ne on vissiin etuvetoja kaikki.
Joo ei taida vaikuttaa mekaanikoiden upgradet auton säätöihin kun nyt tarkemmin katsoin niitä. Ne vaikuttaa vain korjaamisnopeuteen huollossa.Nyt kun tarkastelen noita valintoja DR2 teams puolella niin eipä mikään näistä mekaanikkojen upgradeista erikseen mainitse säätömahdollisuuksien laajenemista. Kaikissa kerrotaan vain että upgrade toimii damagen korjaukseen. Päivitin sit mekaanikkoja yks täppä kerrallaan ja katsoin olisko millään vaikutusta: ei ole. Ihan sama mitä upgradeja lisäsi mekaanikoille niin säätömahdollisuudet pysyi samana.
Hieman outoa kun ei saa säätää autoa mieluisekseen ilman että joutuu tekemään isoja kompromisseja.
Ihan kivat creditit kun jaksaa ajella kaikki dailytJep. Ei oikeen hotsita ne, mutta rahaa on taottava jollakin tavalla.
Joo ei taida vaikuttaa mekaanikoiden upgradet auton säätöihin kun nyt tarkemmin katsoin niitä. Ne vaikuttaa vain korjaamisnopeuteen huollossa.
Nyt puhjenneen renkaan vaihto taitaa oikeasti kannattaa kun ajelin H1: Minillä joku 10km eturengas vanteella USA:ssa soralla niin tuli reilu 15s/km takkiin, ei siis kiihdy mihinkään, oisko huiput olleet sen 80-100km/h ja siihenkin kiihdyttäminen kestää.
Renkaanvaihto kestää 60s ja kait hieman vähemmän jos hommaa Phil Millsille sen renkaanvaihto upgraden joten eturengas kannattaa melkeinpä vaihtaa jos on joku 4km tai enemmän ek:ta jäljellä.
Takarengas vanteella Mini ei ehkä ole noin hidas, mutta jos on ehkä yli 10-12km ajettavaa niin tuolloin senkin vaihto voi olla hyödyllistä.
Millos VR version pitäs tulla?Kovasti odottelen sitä VR-versiota tästä, en jaksa enää pannukakkuversiolla aloittaa.
Millos VR version pitäs tulla?
Laitan huomenna kuvaa advanced settings välilehdestä kun en ulkoa niitä muista @Kokkola ja polkimet ja käsijarru ovat mulla USB laitteina. Vaihdekeppiä en omista.
Niin ja lataa sitten uusimmat ioni sekä simucube firmikset luonnollisesti. Eikös tämä dd ollut sulla nyt ihan uusi juttu jos muistan oikein?
No ainakin konsolilla se on HUONO, mutta ilmeisesti pc:llä tätä voi korjata muuttamalla jotain tiedostoa joka määrittää ffb asetuksia tms. Eilen kun testasin xbox ohjaimella niin oli huomattavasti paljon parempi kuin ratilla :OFFB kyllä puhuttaa Codemastersin foorumilla, vaan heiltä ei yhtään vastausta asiaan lukuunottamatta sitä viikko sitten tullutta twiittiä että tutkivat asiaa.
mm. tässä epäillään että tuo ffb-koodaus on otettu Dirt 4:sta, jossa se jotain ihan muuta kuin DR1:ssä.
Ainakin konsolilla on harmaana kun ratin ottaa käyttöön (thustmaster tx leather edition) Toivotaan, että korjausta tulee piakkoin...Itsellä ei ole rattia (G29 tulossa), mutta liekö kaikissa rateissa tuo "Tyre Slip" ja "Engine" ffb-asetukset harmaana?
Pädillä niitä pääsee säätämään, tosin mun mielestä niillä ei juuri jos ei lainkaan ole vaikutusta, toisin kun DR1:ssä.
Tässä hyvin summailtu ffb-asetuksia.
Tulee varsinkin tuolla usassa outoja fps droppeja, eli välillä jymähtää lukemaan 39 ja sitten taas nousee.
Fysiikat on kyllä mun mielestä paremmat kuin ykkösessä. Modernit WRC autot saisi vielä olla, mutta kyllä tuolla R5:lläkin ajaa.
Tässä 30min tuntuman hakemisen jälkeen omaa ajoa, kyseinen pätkä ekaa kertaa menossa videolla niin puuhunhan se pärähti kun ei vielä tuntuma 100%
Olenkohan ainoa jonka mielestä ffb toimii niinkuin pitääkin
No jos jotain puuttuu niin ratti ei hakkaa ja tärise joka kiven nokareen kohdalla jos sitä puutteena pitää.
Ohjaus kuitenkin keskittää niinkuin pitääkin ja muutenkin samaa tuntua kuin oikeassa autossa jota ainakin itse arvostan.
Tietty makuasioitahan nämä ffb säädöt on.
Minullakin toimii ja on parempi kun ykkösosassa. Pari sivua selailet taaksepäin, niin on siellä muiltakin positiivista. PC ja G27. En muuttanut asetuksia.Olenkohan ainoa jonka mielestä ffb toimii niinkuin pitääkin
No jos jotain puuttuu niin ratti ei hakkaa ja tärise joka kiven nokareen kohdalla jos sitä puutteena pitää.
Ohjaus kuitenkin keskittää niinkuin pitääkin ja muutenkin samaa tuntua kuin oikeassa autossa jota ainakin itse arvostan.
Tietty makuasioitahan nämä ffb säädöt on.
Itse haluan simuissa(tai ajopeleissä yleensäkin) tienpinnan "tuntuvan". Haluan ratissa tuntea mitä kämmenen kokoisen renkaan kontaktipinnan alla on. Pelkkä jousi tai laajempi ratin huojutus ei anna ajamiseen tarvittavaa tuntumaa.

Pelailetko konsolilla vai pc:llä?
Minullakin toimii ja on parempi kun ykkösosassa. Pari sivua selailet taaksepäin, niin on siellä muiltakin positiivista. PC ja G27. En muuttanut asetuksia.
Vertailin eilen ykkösosaan. Soralla siinä jämäkämpi tuntuma, mutta tässä uudemmassa ffb on informatiivisempi (vrt. PCars 2). Ite tunnen ratissa kaiken tarvittavan. Tärinät ja kolina puuttuu, mikä on mun mielestä vaan hyvä, kun vaan haittaavat ajamista ja ykkösosassa piti säätää ne erikseen pois.
Makuasia varmasti, kelpaisi minullekin jämäkämpi tuntuma, mutta toivon, ettei mene huonompaan suuntaan, kun on paineita tehdä muutoksia...
IONI firmware releases - Granite Devices Knowledge WikiMiten tuo Ioni päivitetään?
Nuo kun saat laitettua @Kokkola niin kerrohan kokemukset simucubesta. Alkuun mullakin oli sormi suussa, mutta kyllä se siitä aukeaa kun etsii tietoa ja kyselee. Graniten virallisilla sivuilla on myös hyvä foorumi missä voi kysellä kaikkea asiaan liittyvää...

Ralliurassa melkoinen ero clubman ja pro välillä, toisessa voitin Argentiinan ja toisessa vasta sijalla 22 jääden jotain 3 minuuttia kärjestä
Eipä siinä, hyvä että on petrattavaa, mutta en usko että 3 parhaan joukkoon pääsen ikinä.
Sama seinän nousu tuli vastaan DR1:ssä.
Ajotyyli mulla on kyllä ollut melko perseestä ja nyt opettelen ajamaan paremmin.
Aktiivisella vasemman jalan jarrutuksella pääsin jo jossain pätkässä top 100 joukkoon rankingissä (kaikki alustat), mutta ei se tuohon Argentiinaan juuri vaikuta.
Joku pro kuski voisi laittaa vaikka videon miten siellä Argentiinassa kuuluu ajaa.
Toinen mitä en hanskaa yhtään on rallycross rata Mettet, Belgia. Siinä voitin Clubman tasolla kaikki 4 karsintaa silti karsiutuen jatkosta kun muut mukamas ajoivat kovemmin
Elite tasolla se oli eka kisa ja ei enää mitään jakoa.
Josko se sitten ratilla sujuisi paremmin kuin tateilla, oma opettelunsa tietty siinäkin.
Oletko hommannut autoon parhaimman engine tuningin? Mikä autoluokka ja auto?Ralliurassa melkoinen ero clubman ja pro välillä, toisessa voitin Argentiinan ja toisessa vasta sijalla 22 jääden jotain 3 minuuttia kärjestä
Eipä siinä, hyvä että on petrattavaa, mutta en usko että 3 parhaan joukkoon pääsen ikinä.
Sama seinän nousu tuli vastaan DR1:ssä.
Ajotyyli mulla on kyllä ollut melko perseestä ja nyt opettelen ajamaan paremmin.
Aktiivisella vasemman jalan jarrutuksella pääsin jo jossain pätkässä top 100 joukkoon rankingissä (kaikki alustat), mutta ei se tuohon Argentiinaan juuri vaikuta.
Joku pro kuski voisi laittaa vaikka videon miten siellä Argentiinassa kuuluu ajaa.
Toinen mitä en hanskaa yhtään on rallycross rata Mettet, Belgia. Siinä voitin Clubman tasolla kaikki 4 karsintaa silti karsiutuen jatkosta kun muut mukamas ajoivat kovemmin
Elite tasolla se oli eka kisa ja ei enää mitään jakoa.
Josko se sitten ratilla sujuisi paremmin kuin tateilla, oma opettelunsa tietty siinäkin.
R5 VW, enginetuning 3. taso (viimeinen auennut mut ei ole rahaa), kaikki muut avattu.
(Insinörttejä olen avannut kaksi ja tiimille upgreidauksia kaikille jonkun verran)
Koittanut säädellä sen mitä osaa, pitänee etsiä joku opas noihin tarkempiin säätöihin, kukaan kyhännyt suomeksi?
Renkaat oli tosiaan pehmeät.
Nyt menossa Uusi-Seelanti ja ekalla EK:lla joka kuivalla ja päiväsaikaan olin 4. vaikka vetelin melko varmanpäälle.
Yökisoissa en pärjää.
En vaan ilmeisesti osaa tuota Argentiinaa tarpeeksi hyvin, siksi ajattelin josko joku joka sen kunnolla hanskaa laittaisi videon![]()
Kiitos, olet näemmä veivannut näitä pelejä ennenkinEn tiedä ajatko paremmin vai huonommin, mutta jotain vertailupohjaa esim. noiden serpojen ajamiseen.

Kiitos, olet näemmä veivannut näitä pelejä ennenkin
Oletko paljon säätänyt?
Mulla tuolla vauhdilla olis se auto pomppinut rotkoon jo monta kertaa![]()
Ykkösen radat on tulossa kakkoseen joko deluxe version ostaneille tai ostamalla ne erikseen.Kannattaako ostaa vielä Dirt rally 1 peluuseen, kun löytyis nuo VR lasit? Vai ostanko suoraan DR2 ja odottelen VR tukea...? Lähinnä se, että onko kakkososassa parempaa sisältöä tai parempi yksinpelikampanja?

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.