DoomGuy kulkee tuolla tyyliin 200 mph (300 kmh) // viittaus siis quakecon paneeliin // niin tää tuo minulle lisää herkkuja. Sulle annetaan valinta, millon tarviit pateja (moottorisaha esiin), millon tarviit healthia (glory kill), ja millon haluat armoria (olkaliekinheitin). Ja voit ite päättää milloin tarviit mitäkin ja ottaa sieltä röyhkeästi sen haluamasi.
Mä ite haluan on juosta aseet laulaen ja tällä kertaa mulle annetaan just se mitä tarvitsen: saan ottaa sen minkä tarviin juuri silloin kun sen haluan.
Kuvitellaan että menet ja avaat sen portin, pääset areenaan joka on "lukittu" ... tällä alueella on 1 Health Pack, 2 Shotgun Shelliä ja 10 Health purkkia... okei, vihuja on yhteensä 50. Sinun resurssit tulevat loppumaan nopeasti, joten tarvitset niitä lisää... olet kolunut alueelta sen minkä saat (1 / 2 / 10) ... siitä huolimatta ammuksia on vain käsiaseessa. Ammukset ovat siis loppu.
Pelintekijät "pakottavat" sinut nyt muuttamaan pelityyliäsi niin että käytät: moottorisahaa, liekkaria, terää, ja teet lukuisia Glory Killsejä... koska ei ole muuta tapaa selviytyä. Joka kerta kun käytät näitä tapoja listiä vihuja, pelin tempo katkeaa
lyhyeen välianimaatioon, esim kun DOOM Marine sahaa moottorisahalla saastunutta työntekijää kahti tai työntää terän Zombiemanin suusta sisään ja aivoista läpi, niin että terän pää tulee kallosta läpi... aivan välianimaatio, välivideo, video, animaatio ... miksi haluat sitä hetkeä kutsua kun kone tekee jotain puolestasi.
Huom. tilanne ei ole sama kun lyöt esim aseen perällä vihua... joka tapahtuu heti, reaaliajassa, jonka voit toistaa vaikkapa 10 kertaa jos sille päälle satut ja olet koko ajan ohjaimissa, puikoissa, tilanne on sinun hallittavissa.
Paperilla toi vaikuttaa kivalta ja mulle sopivalta; pääsee heittämään ittensä ballistiseksi. Mutta joo, en ole vielä pre-ordannut tuota, joka puolestaan kertoo jotain: ilman muuta haluan että toi peli ois mulle perfecto, mutta viimeaikoina on tullu sen verran pettymyksiä noissa uusissa titleissä, niin mieluummin kokeilen ennen kuin tungen rahani noihin. Suhtaudun edelleen varauksella Doom Eternaliin kaikesta hypetyksestä huolimatta.
Kuten jo totesin, toivon tämän olevan GotY, MUTTA ... en ole peliä vielä ennakkotilannut... vaikka saatavilla on niin valtavasti pelikuvaa ja se mitä olen nähnyt lupaa jotain todella hyvää. Edellinen DOOM oli monelle todella tylsä peli, mutta sen taistelut olivat kuin toiselta planeetalta lähes jokaiseen muuhun FPS-peliin verrattuna.
Nyt olisi luvassa tuplahyppyä, dashausta, seinillä kiipeämistä, lihakoukun avulla liikkumista, jopa tällaisia Mariosta / tasohyppelyistä tuttuja "flengaus puomeja". Menon luulisi olevan vielä nopeampaa ja monipuolisempaa, mutta se jos pakotetaan pelaamaan tietyllä tavalla, edellinen DOOM antoi mahdollisuuden valita kahden pelityylin väliltä. Itse esim. en juuri käyttänyt Glory Killsejä, koska ei ollut tarvetta... ammuin kaukaa, syöksyin vihollisten keskelle ja ammuin taas kauempaa, ylempää tai alempaa. Välillä jäin ahtaaseen paikkaan ja käytin lähitaistelu liikkeitä.
...
- Tästä "resurssien hallinnasta" täytyisi puhua enemmän, mitä se oikeastaan tarkoittaa ja miten vaikuttaa peliin.
- Toinen juttu joka kiehtoo, niin Zombiemanit ampuvat näitä Demoneja? Saastuneet työntekijät käyvät demoneiden kimppuun? Eikö tuolla raivoa sota Demoneiden ja entisten työntekijöiden / vartijoiden kesken, vai mitä en tajua? (mahtava juttu)