DVD-ROM ei toista oikein TIETYN yhtyeen audio cd levyjä

Moi.

Tein projektin talvelle jossa rippaan audio cd:t tai osan kappaleista flac muotoon PC:lle. Vanha ROM asema toistaa levyt oikein, jopa poltetut, mutta vain yhden yhtyeen levyt särisevät kauheasti. Ne ovat kaupasta ostettuja (Anttila, Epe's) alkuperäisiä levyjä. Levyt ovat vanhempia kuin ROM asema TSSTcorp CDDVDW SH-216BB. Levyt ovat vähän kuuneltu ja jopa yksi yhtyeen singlekään ei toista ääntä kunnolla. Voiko nämä olla Copy Protected levyjä. Naarmuja ei ole.

Onko ratkaisuehdotuksia?

Faijalla oli poltettujen video/dvd levyjen kanssa samankaltaisia ongelmia. Nuo ratkesi kun ostettiin uusi ulkoinen usb dvd-asema verkkiksestä. Oiskohan ollut 40€ tms.
Ei ainakaan kovin kallis kokeilu ole.

Nuo ratkesi kun ostettiin uusi ulkoinen usb dvd-asema verkkiksestä.
Katselin myös noita ulkoisia asemia. Eihän tuo niin kallis investointi olisi. Olisi tosiaan tarkoitus karsia tätä suurta määrää levyjä. Osassa ei ole mitään säästettävää.
Ihmetyttää vain tuo, että yhden yhtyeen ainutkaan levy ei toistu kunnolla (särisee; distortion). Windows ja mm. EAC tunnistaa kyllä levyt.

Voihan se tietty olla että noissa on joku kivikautinen suojaus, joka estää koneella kuuntelun tms…en edes muista, oliko sellaisia edes 🤣

Voihan se tietty olla että noissa on joku kivikautinen suojaus, joka estää koneella kuuntelun tms…en edes muista, oliko sellaisia edes 🤣

Olihan niissä, mutta pilkunviilaten voisi sanoa, että silloin ne ei ole enää CD-levyjä koska rikkovat speksiä. "Kuuluisin" näistä lienee joissakin Sonyn levyissä ollut ohjelmisto joka asentui automaattisesti jos CD:tä yritti käyttää tietokoneessa:

mutta vain yhden yhtyeen levyt särisevät kauheasti

Itse en ole törmännyt vielä CD-levyyn mitä minun vuosia sitten ostettu halpa ulkoinen DVD-asema ei olisi lukenut ongelmitta jos levy on fyysisesti kunnossa. Jatkuvaa särinää en ole kohdannut. Mitkä levyt on kyseessä? Jos saat luettua tiedot niin niiden perusteella voisi hakea jos jollakin muulla on ollut vastaavia ongelmia.

Mitä softaa käytät rippaamiseen? Voisi kokeilla jollain toisella softalla jos nykyisellä on ongelmia. Itse käytän CueToolsin CueRipperiä.

Mitä softaa käytät rippaamiseen?
Käytän Exact Audio Copy ohjelmaa. The Corrs yhtyeen kaikki levyt särisee ja on kauhea distortion vaikka ei ole naarmuja ym. Kaikki neljä media soitinta toistaa ja tunnistaa levyt. Koitin EAC:llä ripata yhden kappaleen, mutta ei onnistu, kun virheitä on liikaa.

Luin tässä juuri, että ainakin Warnerin levyt eivät olisi Red Book standardin mukaisia.

Oli ja ne aiheuttivat kaikenlaista harmia aidon levyn ostaneille. Piraatteja ne eivät häirinneet yhtään

Löysin ratkaisun jolla voin EAC:lla ripata/ kuunnella nämä ongelmalevyt.

Olin jo aiemmin disabloinut autorun asetuksen, mutta disabloin sen myös rekisteristä. Tämän jälkeen levy sisään ja EAC auki. Täytyy valita "Detect Gaps", jota olin jo käyttänytkin. Tämän jälkeen kun soittaa levyä, levy toimii normaalisti ja voin ripata levyn/ halutut raidat. Media Player Classic eikä VLC edelleenkään toista levyjä oikein.

Löysin ratkaisun jolla voin EAC:lla ripata/ kuunnella nämä ongelmalevyt.

Olin jo aiemmin disabloinut autorun asetuksen, mutta disabloin sen myös rekisteristä. Tämän jälkeen levy sisään ja EAC auki. Täytyy valita "Detect Gaps", jota olin jo käyttänytkin. Tämän jälkeen kun soittaa levyä, levy toimii normaalisti ja voin ripata levyn/ halutut raidat. Media Player Classic eikä VLC edelleenkään toista levyjä oikein.
Kokeile toistaako xmplay oikein.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 865
Jäsenet
79 071
Uusin jäsen
Scyber

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom