Dying Light: The Beast (PC, Xbox, Playstation)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 837
Uutta Dying Lightia pukkaa. Tuon piti olla alkujaan DLC Dying Light 2:lle, mutta siitä päätettiin lopulta tehdä oma, erillinen peli.


Tiivistelmä Pelaajasta:

"Dying Light 2:n lisäsisältönä alkunsa saaneessa Dying Light: The Beastissa palataan sarjan alkuperäisestä osasta tutun Kyle Cranen ohjaksiin. Itsekin tartunnan saanut Crane pääsee hyödyntämään noin 18 tunnin mittaisessa tarinassa uusia kykyjään kostaakseen hänet 13 vuotta vankina pitäneelle The Baronille."

Alkuperäinen Dying Light oli kova peli ja tuli pelattua kahdesti. Kakkonen oli puolestaan pienoinen pettymys ja hyvä, kun jaksoi pelata kerran läpi. Aika äkkiä tuli huomattua, että copy pastea on kaikkialla ja monet talot olivat sisältä identtisiä. Samoin monet pelimaailman ja kohtauksien toteutukset olivat immersion kannalta aika kummallisia. Tuntui, että asiat oli tehty vähän kiireellä, eikä niitä oltu mietitty kunnolla.

Järjestelmävaatimukset ovat varsin matalat ja peli tulee myös vanhoille konsoleille. Graafisesti tuskin hirveästi eroaa kakkosesta. Toki siinäkin oli jo nätti säteenseuranta.
 
Viimeksi muokattu:
30 minuuttia Gameplay-videota ulkona ja julkaisupäiväksi ilmoitettu 22.8.2025.

Äkkiseltään näyttää aika tutulta menolta. Sentään yöt ovat jälleen oikeasti pimeitä ja kuumottavia, dynaamiset sääolosuhteet ovat näyttävämpiä ja autolla pääsee taas ajelemaan. Toivottavasti maailman yksityiskohtiin on panostettu copy-pasten sijaan enemmän sekä questien käsikirjoituksista tehty laadukkaampia. Nuo olivat mielestäni kakkosen pahimmat ongelmat.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ostin tämän ennakkoon, vaikka pelejä ei kannattaisi ostaa ennakkoon. Oikein hyvältä kyllä vaikuttaa noin tunnin pelailun jälkeen! Zombien mäiskimisessä on se tuttu Dying Light -fiilis ja muutenkin tunnelma kohdallaan :)
 
Peli pyörii todella hyvin, eikä vaadi mitään fg tsi dlss.
Ei taida UE5:llä :x3:

Mutta vitsit sikseen, ykkösestä tykkäsin mutta kakkonen ei videoiden perusteella ikinä vetänyt mukaansa, oliko se vähemmän kauhupainotteiinen mutta tämä voisi olla jopa mielenkiintoinen tapaus.
 
Ei taida UE5:llä :x3:

Mutta vitsit sikseen, ykkösestä tykkäsin mutta kakkonen ei videoiden perusteella ikinä vetänyt mukaansa, oliko se vähemmän kauhupainotteiinen mutta tämä voisi olla jopa mielenkiintoinen tapaus.
Kyl mä suosittelen vetää dl2 läpi ihan tarinan takia. Ite tykkäsin dl2
 
Tuntuu että melkein kaikki odotetut pelit floppaa enemmän tai vähemmän nykypäivänä joten todella mukava nähdä että peli on itsessään hyvä että toimii myös teknisesti erinomaisesti. :thumbsup: Steam Deckilläkin näyttää pyörivän hyvin kunhan FG on päällä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=S3be2p7IQvs
 
Näemmä RT on pudotettu launchissa pois ja tulee myöhemmin pätsinä. No pitää katella sitten, kun saavat pätsättyä sen mukaan. DL2:n RT oli upea ja teki pelistä todella paljon parmeman näköisen. Tässäkin sitä demottiin jossain ennakkovideoissa mun mielestä. Aika yllätys itselle, että eivät launchiin saaneet tuota, kun kakkosessakin se jo oli.

1758259536792.png
 
Näemmä RT on pudotettu launchissa pois ja tulee myöhemmin pätsinä. No pitää katella sitten, kun saavat pätsättyä sen mukaan. DL2:n RT oli upea ja teki pelistä todella paljon parmeman näköisen. Tässäkin sitä demottiin jossain ennakkovideoissa mun mielestä. Aika yllätys itselle, että eivät launchiin saaneet tuota, kun kakkosessakin se jo oli.

1758259536792.png
Iso hatun nosto. Jos pelin julkaisuaikataulu ei jousta, mutta RT ei ole julkaisuvalmis niin parempi jättää pois ja pätsätä myöhemmin mukaan kuin aiheuttaa pelaajille vitutusta ja itselleen turhia support-keissejä. Olisi peliä voinut toki viivästyttääkin, mutta omasta mielestäni hyvä ettei päästetä tietoisesti rikkinäistä tuotetta markkinoille vaikka se tuntuukin tänäpäivänä olevan jonkinlainen normi.
 
Vähän pyörittelin silmiä kun minimivaatimuksena oli 5800X prossu. Eilen sitten julkistivat että pyörii Deckillä, niin rohkaistuin ostamaan ja hyvinhän tämä pyörii 5600X + 9070XT kombolla. Mikähän aivopieru tuo vaatimus oli? Ei varmaan vanhempaa rautaa lojunut toimistolla testaukseen.
 
Iso hatun nosto. Jos pelin julkaisuaikataulu ei jousta, mutta RT ei ole julkaisuvalmis niin parempi jättää pois ja pätsätä myöhemmin mukaan kuin aiheuttaa pelaajille vitutusta ja itselleen turhia support-keissejä. Olisi peliä voinut toki viivästyttääkin, mutta omasta mielestäni hyvä ettei päästetä tietoisesti rikkinäistä tuotetta markkinoille vaikka se tuntuukin tänäpäivänä olevan jonkinlainen normi.

Joo ehdottomasti parempi näin. Olin vaan yllättynyt, että on jotain ongelmaa tuossa, kun sama oma inhouse moottori edelleen käytössä, ja edellisessä osassa oli jo kuitnekin RT mukana.
 
Tämä peli kyllä on hyvin optimoitu kun vertaa toiseen julkaisuun joka vasta aukesi :) kudokset siitä, en oo ite vielä ostanut mutta josko tuota innostuisi. Mitä tuubista kattonut videoita niin ihan hyvältä näyttää ja liekkö tuo edes tarvis koko RT:tä.
 
Tämä peli kyllä on hyvin optimoitu kun vertaa toiseen julkaisuun joka vasta aukesi :) kudokset siitä, en oo ite vielä ostanut mutta josko tuota innostuisi. Mitä tuubista kattonut videoita niin ihan hyvältä näyttää ja liekkö tuo edes tarvis koko RT:tä.

No kyllä kakkosessa oli ainakin suht iso ero varsinkin RT GI:n kun vertaa sitä rasteri GI:n
 
Dying light 2 puiden valaistus näytti ihan rikkinäiseltä ilman RT ja RT kanssa heiluvat puskat oli aivan pikselimössöä jos ne oli varjossa. Ruohokin taisi kärsiä paikoittain samasta ongelma läpinäkyvyyden takia.
En nyt tiedä kumpi oli vähemmän häiritsevän näköinen, mutta yritin pelailla RT päällä kun kaikenkaikkiaan valaistus oli "paremman" näköinen.

Taisin 3 kerta yrittää pelata tuota 2:sta mutta aina kyllästyin vaikka DL1 ja Following tule pelattua läpi

Mitä nyt striimeiltä katseli pikselimössöä niin ilman RT saatu tehtyä ihan hyvän näköinen peli.
Täytyy odotella jos innostuisi tätäkin pelailemaan.
 
"Vaatiiko" tämä että DL2 on pelattuna vai voiko hyvin aloittaa puhtaalta pöydältä?
Käsittääkseni tämä jatkaa juuri ykkösen tarinaa joten se ainakin kannattaa olla pelattuna, pitäskö se nytten ykkönen pelata 4k läpi ennen tämän ostoa koska tykkäsin ja siitä on varmaan lähes 10v aikaa kun pelasin sen viimeksi läpi.
 
Käsittääkseni tämä jatkaa juuri ykkösen tarinaa joten se ainakin kannattaa olla pelattuna, pitäskö se nytten ykkönen pelata 4k läpi ennen tämän ostoa koska tykkäsin ja siitä on varmaan lähes 10v aikaa kun pelasin sen viimeksi läpi.
Siihenhän tuli viime kesänä Dying Light: Retouched päivitys.
zWORMz video
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/N5KBa3X9hzM
 
Viimeksi muokattu:
Dying light 2 puiden valaistus näytti ihan rikkinäiseltä ilman RT ja RT kanssa heiluvat puskat oli aivan pikselimössöä jos ne oli varjossa. Ruohokin taisi kärsiä paikoittain samasta ongelma läpinäkyvyyden takia.
En nyt tiedä kumpi oli vähemmän häiritsevän näköinen, mutta yritin pelailla RT päällä kun kaikenkaikkiaan valaistus oli "paremman" näköinen.

Ei ollut kyllä omaan silmään mitään mössöä, joka olisi RT:stä johtunut. DLSS:sä oli kyllä bugi, että jos kameraa ei muutamaan sekuntiin liikuttanut, niin kaikkiin liikkuviin objektiivin tuli hirveä ghosting. Toki se sai tuulessa heiluvat pensaatkin sitten näyttämään mössöltä.
 
Olin ihan unohtanut tämän Dying Light -mekaniikan, jossa kuollessa rokotetaan aina xp-pistesaldoa jo ihan normaalivaikeustasolla pelatessa. Vihasin sitä jo aiemmissa peleissä ja nytkin kun ensimmäisen "opettelubossin" myötä kuollessa ruutuun lävähti pari kertaa -500 XP, niin hermot menivät ja vaihdoin vaikeustasoksi Story, jolloin pisteitä ei vähene. Story on vähän turhan helppo, mutta normaalitaso Survival on toisaalta hieman liian hektinen meikäläisen vanhoille näpeille. Mukavampi pelata, kun saa tunaroida vähän enemmän.
 
Olin ihan unohtanut tämän Dying Light -mekaniikan, jossa kuollessa rokotetaan aina xp-pistesaldoa jo ihan normaalivaikeustasolla pelatessa. Vihasin sitä jo aiemmissa peleissä ja nytkin kun ensimmäisen "opettelubossin" myötä kuollessa ruutuun lävähti pari kertaa -500 XP, niin hermot menivät ja vaihdoin vaikeustasoksi Story, jolloin pisteitä ei vähene. Story on vähän turhan helppo, mutta normaalitaso Survival on toisaalta hieman liian hektinen meikäläisen vanhoille näpeille. Mukavampi pelata, kun saa tunaroida vähän enemmän.
tuo eka bossi kyllä vaikuttaa aika kovalta skill checkiltä tietääkö käyttää kaikkia jo avoinna olevia peli mekaniikkoja vai spämmiikö dodgea kokoajan.

Moni entuudestaan pisteiden taakse lukittu taito on jo heti alusta asti avattuna.
zombeja voi heitellä ja pomppia yli. Juoksennella seinillä ja roikkua ilman stamina kulutusta ynm.
 
  • Tykkää
Reactions: GPO
Itse nyt tuo bossi voitettuna 4 yrityksen jälkeen brutal vaikeudella. Taisi mennä noin 7 minuuttia kun sähläsi tuossa jotain ja melkein kerkesi käyttää toisen kerran beast modea.

pistetään loppu spoilereihin.

ei tuossa oikein auta kuin ladata beast mode mittaria tekemällä täydellisen väistön sivulle päin, odottaa hetki toista huitaisua ja iskeä pari kertaa. Sitten ottaa vähän etäisyyttä jos se sattuu tekemään ryntäyksen.
tokassa vaiheessa varoa kolmatta iskua ja en tiedä oliko tuo käsi se heikko kohta jonka voi katkaista jo aikaisemmin vai oliko se skriptattu tuohon loppuun.

heitto veitset päähän avittaa vähän ja perus zombien väistelyllä saa vähän nopeammin beast modea lisää.

Eka bossin kohdalla ei vielä toiminut seinä juoksut eikä tuossa pystynyt kiivetä mihinkään. En tiedä pystykö zombien yli edes pomppia kun käytin niitä beast moden keräämiseen.
Zombeja pystyy kaatamaan liukumalla päin ja heittelemään jos haluaa. Liikkeet ja temput löytyy skill valikon keskimmäisestä ikonista.
 
Mulla on joku outo bugi, että aina ku vaihtaa edes yhden grafiikkaan liittyvän asetuksen, FPS droppaa kahteen tai kolmeen eikä nouse ennen ku boottaa pelin. Sama on tapahtunut myös kuoleman jälkeen.

Toinen asia minkä huomasin on, että joka kerta kun pelin starttaa DLSS on muuttunut ultra performancesta balancediin
 
Valittaa useamman kerran tunnissa että yhteys katki paina OK. Pari kertaa jo kuollut tuon takia ja nyt on ikuinen yö kun yritti skipata nukkumalla.
finishereissä toimii vähän heikosti se ikkuna milloin pystyy painaa F
ja tuntuu ihan kuin joku mekaniikka puuttuisi kokonaan kun yhteen vihuun menee koko stamina palkki. Tällä hetkellä odottelen milloin saa stomppaus skillin auki niin helpottaa edes vähän.
Dying Light  The Beast Screenshot 2025.09.20 - 17.37.07.71.png
Dying Light  The Beast Screenshot 2025.09.20 - 20.39.25.22.png
 
"Näkymätön seinä" tappoi kolmesti kellotornissa (esti kiipeämästä räystäältä ja heitti sitten pudotukseen). Neljännellä kerralla pääsin lopulta katontasolle, mutta sitten jumitti siihen...
Bugeja muuten hirveästi ekan 2,5tunnin aikana ollut... Ehkä toisena chimeran taistelussa (pistoolin ja räjähdetynnyrien kanssa) väistely ajoittain tarkoituksettoman kömpelöä
 
Itse taidan jäädä vielä odottelemaan säteenseuranta päivityksen ilmestymistä ennenkuin aloitan pelin... Eiköhän se sieltä kuitenkin aika pian ilmesty kuten Techland lupailee.
 
Itsellä ei nyt alkuun ole sattunut bugeja eteen, mutta ihan eka bossitaistelu pudotti fps:iä omituisesti alaspäin. Jotenkin tuntuu, nyt kun on muutaman tunnin aloitellut peliä, ettei tätä ole optimoitu samalla tavalla kunnolla kuin DL2 oli. 9800X3D hoitaa CPU-puolen kepeästi, mutta 3080 joutuu turhan koville grafiikoihin nähden 1440P/DLSS Quality/high-medium/82fps lukittu.
 
itsellä kyllä pyörii ihan mukavasti 116fps Reflex päällä medium asetuksilla 1440p TAAU Performancella. En koskenu asetuksiin tuota refleksiä lukuunottamatta.
voisi kyllä heittää paremman grafiikka asetuksen ja dlss päälle kun 3080 käyttö pyörii 60% paikkeilla.

Muutama kummallinen paikka tullut vastaan missä joku huoneen nurkka tai yhen sivutehtävän luola aiheuttaa nykivän 60-80 fps.

"connection lost" spämmin sai loppumaan kun vaihto singleplayer tilaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 603
Viestejä
4 934 185
Jäsenet
79 388
Uusin jäsen
appa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom