Ei signaalia näytönohjaimelta näytölle

Vaihdoin uuden näytönohjaimen vanhan tilalle, näyttö jäätyi noin 30 sec käytön jälkeen ja kun yrittää käynnistää uudestaan niin ei tule signaalia näytölle. Emon, näytönohjaimen yms valot palaa , olen ottanut bios patterin irti ja odottanut, vaihtanut ram tikkujen paikkoja, kokeillut eri pcie piuhoja, kokeillut toista pcie slottia , kokeillut että johdot on kunnolla kiinni muttei mitään, osaisko joku auttaa uusavutonta?

Emolevy b550 tomahawk, psu seasonic focus 750w, näytönohjaimet 1080 ja 3070ti

Viimeksi muokattu:
Varma tapa resetoida BIOS on käyttää jumpperia mikä tuoltakin emolta löytyy.

Reset BIOS.PNG

Poistitko vanhan näytönohjaimen ajurit ennen sen vaihtoa, se kannattaisi tehdä tuolla.

Poistitko vanhan näytönohjaimen ajurit ennen sen vaihtoa, se kannattaisi tehdä tuolla.

En poistanut. alkoi palamaan DRAM valo emolevyllä, kokeilen huomenna eri ram tikulla jospa korjaantuisi.

Kokeile hdmi kaapelilla. Itellä teki 30 sarjan kanssa samaa. Piti laittaa hdmi kaapelilla. En sitten tiedä mikä mulla korjas ongelman, mutta päivitin samsungin näytön firmiksen ja emon biossin, niin homma lähti pelittää dp kaapelilla.

Käynnistä kone ja odota tarpeeksi kauan josko se menisi windosiin. Katkaise virta pakottamalla ja koita uudelleen käynnistämisen yhtedessä päästä BIOS:iin ja räpytä F2 tai oikeaa bioskeytä jos ei ole F2 näppäin josko bios avautuisi ruudulle.

Kokeile hdmi kaapelilla. Itellä teki 30 sarjan kanssa samaa. Piti laittaa hdmi kaapelilla. En sitten tiedä mikä mulla korjas ongelman, mutta päivitin samsungin näytön firmiksen ja emon biossin, niin homma lähti pelittää dp kaapelilla.

Ei tee HDMI piuhakaan mitään :/

Kokeile vielä poistaa kaikki muistit ja laita vain yksi paikkaan A2 ja sen jälkeen clear CMOS. Käynnistä kone ja odota rauhassa Postaako kone kuvan kanssa.

Onko osaamista irrottaa prossu ja asentaa se takaisin? Jos on, muista irrottaa kaikki johdot sekä koneen sisältä ja ulkoa.

Onko sulla vielä tuo 1080 näytönohjain? Jos on, oletko kokeillut sillä? Aloitus on hieman epäselvä, kun ei tiedä vaihdoitko sen juuri tänään ja ei alkanut toimimaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 326
Jäsenet
78 641
Uusin jäsen
Fintukani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom