Eikös tuo ole siitä CPU parkingista johtuvaa? Eli sen disabloimalla jäätymiset loppuu.
www.reddit.com
Joo olen koittanut tuota, ei toiminut softalla, eikä itse disabloimallakaan. Ei tää nyt varsinaisesti ketjuun liity, tykkään pelistä paljon mut tää kyllä ärsyttää. No laitetaan nyt silti.
Sama ongelma tulee riippumatta onko nvidia app vai pelkkä ajuri, Ongelma oli myös puhtaalla win11 pro default xbox asetuksilla,optimoiduilla asetuksilla, ilman xbox captureita ja ilman koko turhaketta.
AppXManifest.xml päivitetty, steam ja peli reinstallattu, vanhempia gpu ajureita koitettu, emon ajurit ja bios ok, Asus Armoury Crate poistaminen niiden omalla softalla ei myöskään toiminut.
Peli online/offline, ei väliä (tuntuu et online enemmän). Easy anticheat ei aiheuta tätä vikaa myöskään. Koitettu myös ilman GHUBia, ilman mitään USB laitteita (ohjainta lukuunottamatta), ei toinenkaan ohjain auttanut.
Bios resetointi, eri XMP profiilit testattu, ei vaikuta mihinkään. En muista oonko gpu/cpu yli/alikellotuksia koittanut, mun mielest se ei pitäis vaikuttaa. Tuntuu ku prossu kiihtyisi aina freezen jälkeen, mikä on ihan loogista.
En ole kokeillut käyttistä uusiks, win 10 tai linux, toisia komponentteja, muita bios asetuksia. Ongelma on ilmennyt vain tässä pelissä ja nightreign ei ehkä ihan tällä samalla tapaa, mutta tosi huonosti toimii sekin.
Silti tää vika tulee vastaan n. 1-80 kertaa 900 sekunnissa, yleensä juuri kriittisellä hetkellä. Ihan ku tää peli ei ois ihan tarpeeks vaikee ilmankin.
Tiedän et vielä on asioita mitä voisi koittaa, mut aika paljon nähnyt vaivaa jo tämän eteen. Tosi kiva tehdä aina 30h+ enemmän tai vähemmän aktiivista ja vaativaa työtä sen eteen et näkee et ongelma ei ole poistunut.
Tosi kiva kun launchissa ei ollut yhtään mitään ongelmia sellaisella perus hightier 3080/5600 (~1200€) koneella. Sit se vaa on nii et 4v myöhemmin perus hightier 5080/8700x3d koneella (3000€€€) se ei sit toimikkaan.
Kaikist eniten vituttaa et mä en edes tiedä ketä tästä saa syyttää tai saati miten tästä enää kuluttajana enää sit toimis? Soittaa niiden puhelinpalveluun Fromsoftware>Microsoft>Nvidia? KaaostaKaaostakaaOstakaa!!!!!