Käytiin keskustelu ja kertoivat että alkuvuodesta tästä on infottu, mitä en kyllä usko. Meille ei ole mitään postia tullut fyysistä eikä sähköisenä. Eivät tienneet kenen valokuitu kaapeli on, mutta tässä talossa sellainen on niin olivat jostain saaneet vaimon nimen kaivettua ja lähettäneet hänelle laskun.
Minun päähän ei sovi miten niin voi toimia? Kerroin vieväni asian kuluttaja-asiamiehelle ja hän kertoi että heillä on oikeus muuttaa sopimusehtoja. Tämä on Elisan uusi liiketoimintamallin mukainen suunnitelma.
Minulle jätettiin kaksi vaihtoehtoa. Maksaa 9,99€/kk ylläpito maksua tai irtikytkeä valokuitu johon liittymisestä maksoin 2022 380€. Tällä vaihtoehdolla kustannuksia ei synny, mutta jos haluaa netin heiltä joutuu ostaa uudelleen liittymisen verkkoon. Valitsin jälkimmäisen.
Kertauksena vielä.
Muutettiin taloon 2021. Valokuitu oli sillon omakotitalon seinällä johon se oli vedetty joskus 2000. Elisan toimesta näin on alueella toimittu kaikissa talouksissa vaikka ei liittymistä olisi ostettu (ei tarkkaa tietoa). 2022 liityttiin valokuituverkkoon 380€ hinnalla ja ostettiin Elisalta nettibja ktv.
2023 irtisanoin nettiliittymän ja ktv liittymän. 2025 ilmoittivat että alkavat periä ylläpitomaksua. Tarkistin liittymissopimuksen eikä siinä mainita ylläpito maksua. Irtisanoin kuituverkon.