Emolevy Ryzen 9800x3d kaveriksi?

Terve!
Valinnanvaikeus iskenyt. Pitäisi 9800x3d kaveriksi keksiä sopiva lankku. Bluetooth ja Wifi ois ihan hyvä olla. En täysin varma ole, onko PCIE 5 tärkeä kriteeri?
Asrockki jää kaupan hyllyille oman vainoharhaisuuden vuoksi, budjetiksi ehkä noin 250 € +muutamia kymppejä jos älyttömän hyvä diili löytyisi. Mieluusti Datatronicilta.

Itsellä 9800x3dn kaverina MSI B850 mpg edge ja voin suositella. Aikaisemmin ollut pelkkiä asuksen lautoja ja tää msin bios on enemmän omaan mieleen.

Tänään minun täytyy ostaa näitä. Kerrothan minulle, mikä näistä olisi hyvä valinta. 🤔

Screenshot_2025-06-11-07-26-33-14_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2025-06-11-07-26-58-83_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2025-06-11-07-27-27-94_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2025-06-11-07-27-41-21_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Miksi valitsit juuri tämän emolevyn? Ja miksi se on parempi kuin muut? Mietin itse ASUSin emolevyn hankkimista, koska melkein kaikki muut komponenttini ovat saman merkin. Mutta pidän myös paljon MSI

Viimeksi muokattu:
Miksi valitsit juuri tämän emolevyn? Ja miksi se on parempi kuin muut? Mietin itse ASUSin emolevyn hankkimista, koska melkein kaikki muut komponenttini ovat saman merkin. Mutta pidän myös paljon MSI:stä.[/url]

Halusin saada 6400cl32 muistit toimimaan. Vanhalla emolla TUF B650-PLUS ei toiminut ja sai sen sitten kiertoon pojalle.

Lisäksi emon ominaisuudet on mielestäni aika kattavat. Osaa en edes tarvitse mutta onpahan olemassa tulevaisuuden varalle:
- 4 x NVMe paikkaa (kaikissa jäähy)
- Wi-Fi 7
- 5G ethernet
- Hyvä VRM ja sen jäähy
- CMOSin resetointi takapaneelissa
- PCIe -paikan avaus ja sulku napilla
- USB- ja tuuletinliitäntöjä riittävästi
- Arvostelut ja testit netissä aika positiivisia

Toki nämä pätee muihinkin emoihin mutta MSI:sta on ollut ihan ok kokemuksia.

Halusin saada 6400cl32 muistit toimimaan. Vanhalla emolla TUF B650-PLUS ei toiminut ja sai sen sitten kiertoon pojalle.

Lisäksi emon ominaisuudet on mielestäni aika kattavat. Osaa en edes tarvitse mutta onpahan olemassa tulevaisuuden varalle:
- Wi-Fi 7
- 5G ethernet
- Hyvä VRM ja sen jäähy

Onko olemassa vastaavaa vaihtoehtoa vain Asukselta?

Millaisen ddr5 kannattaa ostaa tälle emolevylle? Onko CL30-6000 32 Gt hyvä valinta?

Tärkeintä on, että niissä on EXPO.

Ja jos maksaa törkeästi, niin itse ostaisin CL36 muistit satasella, mieluummin kuin 150€ CL30. Tosin Verkkokaupan 100€ tarjouksesta on pari kuukautta, mutta muualta saa. Lisäksi CL30-muistit on muualla halvempia myös - ja vähän päälle satasella ehdottomasti sellaiset.

Ja jos maksaa törkeästi, niin itse ostaisin CL36 muistit satasella, mieluummin kuin 150€ CL30. Tosin Verkkokaupan 100€ tarjouksesta on pari kuukautta, mutta muualta saa. Lisäksi CL30-muistit on muualla halvempia myös - ja vähän päälle satasella ehdottomasti sellaiset.
Totta, huomasin myös, että Verkkokaupassa hinnat ovat monissa tuotteissa korkeammat kuin muissa kaupoissa. Mutta minun piti saada tuote jo tänään, joten ostin sen, mitä oli varastossa.

Totta, huomasin myös, että Verkkokaupassa hinnat ovat monissa tuotteissa korkeammat kuin muissa kaupoissa. Mutta minun piti saada tuote jo tänään, joten ostin sen, mitä oli varastossa.

Noissa Corsaireissa se EXPO kuitenkin on, niin toimii ilman ongelmia. Se on tärkein käyttökokemuksen kannalta.

Datatronicilta saa satkulla goodramia 6000 mhz cl 30 ja löytyy expo😉

Viimeksi muokattu:

- Wi-Fi 7
- 5G ethernet
- Hyvä VRM ja sen jäähy

Pitää varmaan ottaa tuo syynäykseen. Vaikuttaa ihan passelilta kamppeelta.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 590
Jäsenet
77 956
Uusin jäsen
HapanMuffinssi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom