Kun kysyit, niin olisit voinut ensinnäkin hakea sen lähetyksen ensimmäisellä kerralla. Tietenkin , sinun mielestäsi ei tullut ja myyjän mielestä tuli. Minustakin tuntuu siltä, että ei tullut, mutta myyjä on toista mieltä. Minkäs teet?
Tästä luulisi olevan jokin todiste. Lappu kirjeen päällä, lähetys tai nouto kuitti tmv. 11.10 lähetetty ja 15.11 palautunut ei myöskään kuulosta uskottavalta. Kun ainakin minulle päin kun on palautunut lähetyksiä ne on tullut muutamassa päivässä ihan samanlailla kuin kulkeutunutkin. Viime vuonna ainakin 50 kirjettä lähetin ja näiden kanssa yhdessä oli ongelma, että kesti jostain syystä melkein parisen viikkoa.
Sitten ehkä raskauttavampana asiana - korjaa jos olen väärässä - tilasit seuraavan lähetyksen seurantakoodilla. Myyjä luuli, että seurantakoodi oli se juttu ja lähetti kirjeenä. Posti paskoi kotelot ja sitten aloitit hirveän sodan, kun myyjän olisi pitänyt tietää lähettää pakettina (korjaa jos olen väärässä) ja myyjän piti nyt vähintään korvata postin ongelmat ja mielellään lähettää uudet kotelot perään. Tästä myyjä veti herneen nenään ja ei välttämättä olisi minullekaan ollut positiivinen kauppakokemus. Kyllä tästä melkein voi antaa neutraalin.
Minusta näyttää, että kävi vain huonojen sattumusten summa ja siitä tuli neutraali. Ei ole kostoneutraali, eikä negatiivinen, vaan kauppakokemus kanssasi ei vaan ollut miellyttävä. Nyt kävi näin.
Korjaan, että olet väärässä. Kun myyjä ilmoitti lähetyksen saapuneen takaisin ehdotin hänelle pelkästään " Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina? " johon myyjä vastasi "Toki onnistuu, laitetaan pakettina" eikä muuta.
Mielestäni outo logiikka, että vierittäisi asiat ostajan puolelle huonon palautteen merkeissä sen takia, että asiat eivät ole menneetkään ihan nappiin. Kyllähän myyjiä harmittaa jos vaikkapa tuote hukkuu matkalla, mutta outoa olisi sitä purkaa ostajaan joka ei voinut asiaan vaikuttaa.

Pidetään asia simppelinä - mikäli tarjoaa, oltava valmis lunastamaan.