Tuli käyttäjän
@Sirne kanssa riita, jonka takia hän väitti raportoineensa minusta ihan turhaan ylläpidolle, joten päätin jakaa oman näkökulmani asiaan täällä.
Alun perin kauppaa käytiin Torin puolella myyjän kokoelmasta rikkinäisistä hiiristä, joista ostin silloin muutaman kappaleen ja kauppa onnistui. Yhdessä hiiressä oli kuollut sensori, joten pyysin häntä kertomaan tarkemmin jäljelle jääneiden hiirien malleista, jotta voisin selvittää, olisiko niissä samanlainen sensori vaihdettavaksi korjaamaani hiireen.
Myyjä suostui ensin tarkistamaan pyyntöni mukaan kaikki Razerin hiiret "syötyään", mutta hänestä ei kuulunut mitään puoleen vuorokauteen, joten laitoin viestiä uudestaan ja hän selitti olevansa kiireinen. Tarkistamisen sijaan hän tyrkytti minulle kaikkien hiirien yhteiskauppaa, mikä ei minulle sopinut, koska en halunnut niin monta rikkinäistä hiirtä päänvaivakseni eikä minulla ollut ilman tarkempaa tarkistusta varmuutta siitä, että yhdessäkään hiiressä olisi sopivaa osaa projektiini. Joten minun ei ollut järkeä maksaa 30 euroa siitä, että saan ainoastaan kasan ylimääräisiä, rikkinäisiä hiiriä. Myöhemmin hän lähetti kuvan vain yhden hiiren pohjasta, joka ei ollut sopiva tarkoitukseeni ja pyysin häntä tarkistamaan loputkin, mutta hän teki oharit tässä vaiheessa ja asia päättyi toistaiseksi.
Hiukan myöhemmin löysin tältä foorumilta
tämän ilmoituksen ja otin yhteyttä myyjään, joka osoittautui myöhemmin tismalleen samaksi tyypiksi, vaikka paikkakunta on eri ja myynnissä olevat rikkinäiset hiiret ovat täysin eri kappaleita. Odotettuani yli viikon vastausta hän innokkaasti kauppasi samoja hiiriä, joista oli ollut puhetta jo Torissa, koska täällä olevan ilmoituksen hiiret olivat jo myytyjä. Mutta kun myyjä sai tietoonsa, että olen sama henkilö, jolle hän teki oharit, ja että hänen pitäisi tarkistaa mallit, hän alkoi taas vedota "pitkiin työpäiviinsä" ja haluttomuuteensa tehdä mitään, kun on kyse vain "pikkurahoista". Kaiken lisäksi hän ilmoitti, että on lähdössä työmatkalle, jonka päätösajasta ei ollut varmuutta.
Odotettuani yli viikon vastausta vain saadakseni tietää, että joudun odottamaan vielä ainakin toisenkin viikon hiirten malleista tietoa, jota myyjä ei tämänastisen perusteella jaksaisi varmaan silloinkaan tehdä, päätin sanoa suorat sanat siitä, kuinka rasittavaa hänen toimintansa myyjänä on. Hän ei vastaa kysymyksiin, vaan tyrkyttää vain omia ehdotuksiaan. Hänelle ei kelvannut edes tarjous kaikkien hiirien ostamisesta, jos edes yhdessä olisi sopiva osa projektiini. Noutokaupan sopiminenkin (ensimmäisen kaupan yhteydessä) oli takkuista, sillä myyjä yritti vaihtaa aikaa juuri ennen sovittua aikaa ja osoite, jonka hän ilmoitti, ei ollut edes hänen oma osoitteensa, vaan hän saapui paikalle muualta päin. Kiireestä huolimatta myyjältä löytyi kuitenkin aikaa ja energiaa viestittelyyn (ja myös hiirien kauppapuheen kirjoittamiseen), mutta mallien tarkistaminen osoittautui niin ylivoimaiseksi hommaksi, että hän pillastui ja ainakin väitti raportoineensa minut ylläpidolle.
Suosittelen käyttäjän
@Sirne kanssa asioimista vain, jos ei ole mitään kysyttävää tuotteesta ja jos ei haittaa, vaikka normaali keskustelu ei onnistu.