Ajattelin kirjoitella käyttäjästä
@Thomasi, hän kauppasi minulle reilun viikon ennakkomaksulla, ja ilmeisesti useille muille, yksityisviestillä Verkkokauppa.comin lahjakortteja. Tällä aloituksella haluan lähinnä kertoa Thomasin epärehellisyydestä ja varoittaa muita, mutta herättää keskustelua myös näiden lahjakorttien "ammattimaisesta" kauppaamisesta tämän foorumin kauppa-alueella. Mielestäni ainakin tämä kaveri käyttää näitä lahjakortteja vivuttaakseen omaa talouttaan. Ja toki tämä on kiva tarina lukea näin sunnuntaiaamuna kahvin kanssa.
Kuvio minun näkökulmasta meni näin, tähänhän olisi hauska saada vastapuolen näkemys mukaan, ja tiettävästi ainakin eräs toinenkin on minun kanssa samassa tilanteessa:
Postasin ilmoituksen verkkiksen lahjakorttien ostamisesta 23.8.,
@Thomasi on heti yhtedessä 10 min postauksesta yksityisviestillä, hän tarjoaa verkkiksen lahjakorttia aina 800€ arvoon saakka, hintapyyntönä 75% nimellisarvosta ja lahjakortin hän toimittaisi maanantaina 2.9.
Tietenkin vähän epäilytti, että lainatako nyt jollekin rahaa 600€ siitä, että itse hyötyy sitten lahjakortin muodossa 200€. No kyllähän sitä voisi, ajattelin, onhan hän harjoittanut vastaavanlaista kaupankäyntiä vuodesta 2021 pelkästään positiivisten palautteiden säestämänä ja ei minulla niin kiire ollut heti saada tilausta sisään Verkkikseen. Minä sitten siirsin MobilePayllä rahat ja alkoi odotus. Itseasiassa hän vielä kaupitteli 350€ arvosta lahjakortteja, mutta näistä kohteliaasti kieltäydyin, kun pääomaa on jo kiinni sen verran tuossa. Olin kuitenkin luottavainen, kun kaverilla kuitenkin positiivisia palautteita >200 kappaletta vuodesta -21 saakka.
Maanantai 2.9. valkenee, kyselen lounaan aikoihin, että tänään on "the päivä" lahjakortin toimittamiselle, hän vastailee neljän aikoihin, että laittelee kortit heti kun pääsee kotiin, kuitenkin vielä tässä illan aikana. No sitten alkoi ilmeisesti ongelmat, ilmeisesti Verkkiksen AML-estot napannut kiinni ja lahjakorttien ostoraja (?) tullut täyteen. Ilmeisesti ihan ahkeraan hän sitten ostelee näitä lahjakortteja - ja no, voihan sen hänen palautteistaakin päätellä, että jonkinlainen rahoituskuvio tuossa on taustalla kuin näin "ammattimaisesti" näitä lahjakortteja kauppaa, tätä olisi ihan hauska pohtia lisää.
Sitten vielä maanantai-iltana hän pyytää tilinumeron, kun tuo lahjakortin toimitus ei onnistu em. syystä. Hän myös mainitsee, että voi vähän kestää nyt tässä ja on kauhean pahoitteleva. Tietenkin itsellä huoli nyt sitten nousee kun tuli mutkia matkaan, kyselen tällä viikolla joka päivä nyt rahojen perään ja tarkennan, että haluan vain sen kuusi hunttia takaisin minkä alunperin lainasinkin. Hän kertoo, että oli ollut sovittuna useammatkin kaupat näistä Verkkiksen lahjakorteista ja toimittelee niitä nyt tässä ensin ja "tuuppaa seuraavan" minulle. Tämä pääteltävissä myös hänen kauppiaspalautteista, että siellä on tyytyväisiä ihmisiä, kun ovat saaneet rahat tai lahjakortit sovitusti. Sitten viestintä siirtyikin MobilePayn puolelle, kun siihen saakka oltiin viestittely käyty täällä foorumilla yksityisviestein.
Lahjakorttia ei viikon aikana kuulu, asetan perjantaille takarajan, että alan sitten rustaamaan rikosilmoitusta ja laitan kauppiaspalautteeseen merkinnän. Silloin tulee viimeisimmät selitykset, että nyt olisi lainahakemus vetämässä pankkiin ja maanantaina nyt sitten viimeistään tämä olisi kunnialla hoidettu maaliin. Eli käytännössä huomenna olisi rahat maksettuina. No katsotaan...