Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.

Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
 
Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
Yhdessäkään lauseessa hän ei ole rohjennut kertoa, että laite on toiminut hänellä ja että hän on myynyt myös sen toimivana.
 
Yhdessäkään lauseessa hän ei ole rohjennut kertoa, että laite on toiminut hänellä ja että hän on myynyt myös sen toimivana.

Tuo tietysti kuulostaa pahalta.

Sitä ei yleensä edes tarvitse mainita ja sitä oletetaan että jos täältä jotain ostaa se on a) toimivaa ja b) tulee henkilöltä joka sitä myy ja on siten myös sitä käyttänyt
 
Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
Ei toimi Elisan verkossa, pika googletuksen perusteella vaikutti tavalliselta WiFi reitittimeltä, en ihan hoksaa miksei toimisi (jos ei ole jokin operaattorin hallittu), ja onko Elisalla nimenomaan moisista listaa.

Modeemien kanssa voi olla enemmän haastetta, mutta siitä ei kai kyse. ja kirjoittamsi Cisco kuullostaa kaapelimodeemilta ja siltä sarja josta sertifikaatti menneet vanhaksi.

Edit:
Lisähakua, tuo ilmeisesti VDSL modeemi.
 
Ei toimi Elisan verkossa, pika googletuksen perusteella vaikutti tavalliselta WiFi reitittimeltä, en ihan hoksaa miksei toimisi (jos ei ole jokin operaattorin hallittu), ja onko Elisalla nimenomaan moisista listaa.

Modeemien kanssa voi olla enemmän haastetta, mutta siitä ei kai kyse. ja kirjoittamsi Cisco kuullostaa kaapelimodeemilta ja siltä sarja josta sertifikaatti menneet vanhaksi.
Jep, hieman taitaa olla termit sekaisin.


Mikähän se laitteen tarkka malli on? Ja onko kokeiltu palauttaa tehdasasetukset?
 
Viimeksi muokattu:
"Reitittimistä :) Pahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"

Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...

Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)

Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!

Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.

Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki ;)


Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!

Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.

Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!

Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.


Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.

Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.

Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.

Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...

Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni ;)
Viitsisikö joku paikallinen foorumin jäsen tämän testata, joka hyvällä omatunnolla voi sanoa ymmärtävänsä laitteen päälle? 🤔 Saisi sitten puolueettoman lausunnon. Toki tässä nyt ollut molemmille osapuolille harmitusta jo. Olettaen, että kumpikaan ei huijaa.
 
Jep, hieman taitaa olla termit sekaisin.
Yritin tavata alkuperäistä viestiä, en nyt saanut selvää miten päätelty että laite on rikki, ja en nyt varma mikä yhteys asuntoon, Ethernet, DLS, Kaapelimodeemi, kuitu asuntoon tuskin.

Jos VDSL niin suositus toki käyttää operaattorin tarjoamia modeemeita, mutta kyllä perinteisesti muutkin toimii, helpottaa jos operaattorin vaatimat parametri, automaatti, saati sokkona voi olla työlästä ja aikaa vievää.

Jos se kupariethernet, niin ei peli välttämättä silloinkaan menetty, riippuu modeemi reittimen säätömahdollisuuksista, jos kaapelimodeemi, niin sitten tarvii sen kaapelmodeemin kaveriksi.

Edit:
Ehkä tässä nyt pitäisi mennä sopivaan ketjuun jatkamaan, ottaa kuvat asennuksesta, kuvat laitteesta asenenttuna, liittimet, kaapelit. merkkivalot, ja sitten näytön kaappaukset laitteen asetuksista. ja modeemi satus sivuilta, siis muutaman minuutin jälkeen bootista.

Ja kertoa millä teknkiikalla, parametreilla se nettiyhteys.

RJ 45 liitin mainittu, niin se ei vielä kerro mitä sieltä pitäisi tulla, ethernet, VDSL, G.Fast potenttiaalisia, sitten pitäisi tietää miksi juuri siitä liittimestä pitäisi yhteys onnistua, onko se olltut itsellä aiemmin käytössä ja vanhalla modeemilla toimii, mutta ostetulla ei.

Edit:
Ilmeisesti on ethernet kohde, eli ei modeemia tarvita, eli kytkentä kuvat portteineen, merkkivaloineen, ja kuvakaappaukset asetuksista. Onko käyttöohjeet tavattu, onko siellä millaiset ohjeet Ethernet WAN käyttöön otosto.
 
Viimeksi muokattu:
Yritin tavata alkuperäistä viestiä, en nyt saanut selvää miten päätelty että laite on rikki, ja en nyt varma mikä yhteys asuntoon, Ethernet, DLS, Kaapelimodeemi, kuitu asuntoon tuskin.

Jos VDSL niin suositus toki käyttää operaattorin tarjoamia modeemeita, mutta kyllä perinteisesti muutkin toimii, helpottaa jos operaattorin vaatimat parametri, automaatti, saati sokkona voi olla työlästä ja aikaa vievää.

Jos se kupariethernet, niin ei peli välttämättä silloinkaan menetty, riippuu modeemi reittimen säätömahdollisuuksista, jos kaapelimodeemi, niin sitten tarvii sen kaapelmodeemin kaveriksi.
Puhuttiin toisesta reitittimestä mikä toimii kuituun yhdistettynä. Oletuksena siis pitäisi toimia mikä vaan reititin missä ethernet WAN.
 
Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"

Nyt oli ihan Ethernet reitittimestä kyse eikä kaapelimodeemista. Ei voi olla ettei toimisi jonkun operaattorin liittymällä.

Tuossa Zyxelissä on tosin myös VDSL-modeemi, joten on mahdollista että vaatii joidenkin asetusten laittamista sisään että ymmärtää yhdistää Ethernet WAN kautta eikä yritä muodostaa DSL-yhteyttä.
 
Puhuttiin toisesta reitittimestä mikä toimii kuituun yhdistettynä. Oletuksena siis pitäisi toimia mikä vaan reititin missä ethernet WAN.
Kiitos, Viesti historiasta löyty tälläinnen
Ostin täältä Zyxel T-56:n täysin toimivan Asus1750 tilalle , mutta ei toimi, vaikka olen kokeillut sen 10 kertaa. Zyxelin toiminto-valoista " internet" mollottaa punaisena. Macistä en saanut selaimella yhteyttä Zyxeliin mutta Windowsista se vihdoin onnistui mutta eipä siellä ollut mitään tehtävissä, kun yhteyttä ei kerran ole.
Onko mitään tehtävissä raadin mielestä?
Asus ilmeisesti ihan tavallinen WiFi reititin. (olisko RT-AC1750U)

Jos se toimii ko portista, niin se on varmistettu että oikea nousu.

Jos vika kuvaus on se että netti ei toimi, niin kuullostaa siltä että uusi laite säätämättä tuohon käyttöön (eli asetuksista modeemi pois, palomuuri reitin asetukset tarkistaa ja ethernet WAN käyttöön, siihen ilmeisesti tuki, ja toki hyvä tarkistaa että nousu oikeaan porttiin kytketty .

Kuitu tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoittaa jotain taloyhtiö liittymää, kupari ethernetillä asuntoon.

Edit:
Kannatan edelleen jotain sopivaa "tuki" ketjua, tarvittavilla pohjatiedoilla, kuvineen,
 
Kiitos, Viesti historiasta löyty tälläinnen

Asus ilmeisesti ihan tavallinen WiFi reititin. (olisko RT-AC1750U)

Jos se toimii ko portista, niin se on varmistettu että oikea nousu.

Jos vika kuvaus on se että netti ei toimi, niin kuullostaa siltä että uusi laite säätämättä tuohon käyttöön (eli asetuksista modeemi pois, palomuuri reitin asetukset tarkistaa ja ethernet WAN käyttöön, siihen ilmeisesti tuki, ja toki hyvä tarkistaa että nousu oikeaan porttiin kytketty .

Kuitu tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoittaa jotain taloyhtiö liittymää, kupari ethernetillä asuntoon.

Edit:
Kannatan edelleen jotain sopivaa "tuki" ketjua, tarvittavilla pohjatiedoilla, kuvineen,
AC1750 Toimii kuin junan vessa, kliseetä käyttäen. Zyxel n. 5 kertaa resetoitu ja asennuksessa ei munittu. Rikki mikä rikki.
 
Viitsisikö joku paikallinen foorumin jäsen tämän testata, joka hyvällä omatunnolla voi sanoa ymmärtävänsä laitteen päälle? 🤔 Saisi sitten puolueettoman lausunnon. Toki tässä nyt ollut molemmille osapuolille harmitusta jo. Olettaen, että kumpikaan ei huijaa.
No mulla oli yksi inssi mukana testaamassa, ja tänne sopii tulla myös joku foralainen testaamaan, sillä täällä sen pitää myös toimia, eikä muualla. Niin ja mitä syytä mulla ostajana olisi huijata, en ymmärrä?
 
Ilmeisesti myyjä on laittanut sinulle yksityisviestejä (mitä et ole kai lukenut), kannattaa ne lukea ensin. Myös tuo neuvo että ottaa kuvia ja yhteisesti sopivassa ketjussa tarkistaa asiat vielä kerran on ehkä se järkevin ratkaisu.

Eikä kyse ole siitä että huijaisit vaan parempi kuitenkin tarkistaa voiko kyseessä olla jonkinlainen väärinkäsitys / väärin kytkentä ennenkuin tästä tekee poliisiasiaa tai lähettelee tuotetta edestakaisin ja pahimmillaan toinen testaa ja toteaa että tuote toimii ja lähettää takaisin.
 
Ilmeisesti myyjä on laittanut sinulle yksityisviestejä (mitä et ole kai lukenut), kannattaa ne lukea ensin. Myös tuo neuvo että ottaa kuvia ja yhteisesti sopivassa ketjussa tarkistaa asiat vielä kerran on ehkä se järkevin ratkaisu.

Eikä kyse ole siitä että huijaisit vaan parempi kuitenkin tarkistaa voiko kyseessä olla jonkinlainen väärinkäsitys / väärin kytkentä ennenkuin tästä tekee poliisiasiaa tai lähettelee tuotetta edestakaisin ja pahimmillaan toinen testaa ja toteaa että tuote toimii ja lähettää takaisin.
No en nyt ihan niin tumpelo ole ettenkö muka olisi viestejä lukenut vai mistä sellaisen tiedon olet saanut? Kerro ihmeessä?
Kummallista jos minusta yritetään vihjaiillen tehdä syyllistä tähän keissiin joka nyt on pomminvarmasti kusetusta.
laitan tähän oheen sen kuvan jonka olen toimittanut myöskin myyjälle ja muista että en ole täällä ollut yksin testaamassa joten todistaja löytyy toimimattomuudelle.
20250703_113817_Original.jpeg
 
AC1750 Toimii kuin junan vessa, kliseetä käyttäen. Zyxel n. 5 kertaa resetoitu ja asennuksessa ei munittu. Rikki mikä rikki.

Sinä et silti anna myyjälle helppoa tapaa korjata virheensä. Tai annoit, mutta sitten kaveri ei päässytkään tai ei ollut edes olemassa. Nytkin pyydät häntä palauttamaan rahat, kun sinulla on vielä tuote.

En sano, että tämä on väärin, mutta myyjällä voi olla sinusta epäluuloja. Minä palauttaisin rahat, mutta myyjä voi ajatella , että olet "tyhmä käyttäjä, joka ei vaan osaa" ja pelkää, että et lähetä tuotetta ollenkaan takaisin.

No mulla oli yksi inssi mukana testaamassa, ja tänne sopii tulla myös joku foralainen testaamaan, sillä täällä sen pitää myös toimia, eikä muualla.

Täällä on tietoliikennetekniikan DI, joka sanoo, että et välttämättä tiedä näistä laitteista. Olet kuitenkin ostanut VDSL-modeemireitittimen, kun tarvitsit pelkkää reititintä.

--

Teillä on nyt pattitilanne.

Toki joku voisi tulla katsomaan, että se ei toimi. So what? Myyjä voi väittää, että sinä rikoit sen. Silloin todistustaakka olisi hänellä, että joskus on toiminut, mutta sinä haluat hänen palauttavan rahat, ennenkuin annat hänelle laitteen.
Voit myös tehdä rikosilmoituksen, mutta myyjä voi valehtelematta sanoa, että olisi ottanut laitteen ensin testaukseen ja sitten palauttanut rahat. Sinä vaan et suostunut.

--

Ehdotan edelleen, että myyjä maksaa paketin takaisin hänelle ja pistät reitittimen sinne. Jos se ei toimi, niin tämä ei maksa sinulle mitään, eikä estä rikosilmoituksen tekoa. Sitten on vielä suuremmat syyt, kun myyjä otti laitteenkin takaisin.

edit: en tunne myyjää. Enkä halua toimia välimiehenä tässä selvittelyssä. Ja paras tapa selvittää mahdollinen ongelma on pistää ketju tänne:
(siellä voi olla enemmän auttamishaluista porukkaa)

..mutta jos se nyt lähtee toimimaan, sinulle jää kuitenkin paha maku suuhun tästä koko ruljanssista, niin tässä ei kukaan voita. Joka tapauksessa, negatiivinen kauppiaspalaute on aiheellinen.
 
Viimeksi muokattu:
En minäkään sinulle rahoja palauttaisi , jos vaan väittäisit reitittimen olevan rikki. Ja pitäisit itselläsi, ennenkuin saat rahat.

Ei tulisi mieleenkään palauttaa rahoja ensin vastaavassa tilanteessa tai oikeastaan missään tilanteessa. Tässä on kyseessä vielä tuote, jonka kanssa näyttää olevan hankaluuksia toiminnan kanssa niin harkitsisin muutamaan kertaan ennen huijariksi haukkumista. Sekavan sepostuksen jälkeen vaikea uskoa, että olisi lähetetty tahallaan toimimaton 60€:n tuote ja hankittu tuon takia älytön selvittelyrumba päällensä.
 
No en nyt ihan niin tumpelo ole ettenkö muka olisi viestejä lukenut vai mistä sellaisen tiedon olet saanut? Kerro ihmeessä?
Kummallista jos minusta yritetään vihjaiillen tehdä syyllistä tähän keissiin joka nyt on pomminvarmasti kusetusta.
laitan tähän oheen sen kuvan jonka olen toimittanut myöskin myyjälle ja muista että en ole täällä ollut yksin testaamassa joten todistaja löytyy toimimattomuudelle.
20250703_113817_Original.jpeg
Laita kuva missä näkyy kytkennät.

Edit: ennen kun pillastut, niin tämä foorumi on täynnä vastaavia postauksia kaiken maailman mestareilta, jotka eivät syystä X voi kertoa kaikkea tarpeellista lähtötiedoiksi ja lopulta paljastuu user error jossain vaiheessa prosessia.
Toki on mahdollista että reititin on paskana, mutta aloitatko nyt laittamalla sen laitteen tarkan mallinumeron ja kuvat miten laitteet on nyt kytketty.
 
Laitoit nyt vaan linkin _omaan_ profiiliisi. Käytä @-merkkiä tägäykseen, niin ko. käyttäjälle menee ilmoitus siitä. Kas näin: @Lebensraum
Mistäköhän johtuu, että mouseoverilla näyttää, että kyseisellä käyttäjällä on kolme kauppiaspalautetta, mutta oikeasti niitä on vain kaksi? Ylläpito poistanut kostonegan tms?
 
Laita kuva missä näkyy kytkennät.

Edit: ennen kun pillastut, niin tämä foorumi on täynnä vastaavia postauksia kaiken maailman mestareilta, jotka eivät syystä X voi kertoa kaikkea tarpeellista lähtötiedoiksi ja lopulta paljastuu user error jossain vaiheessa prosessia.
Toki on mahdollista että reititin on paskana, mutta aloitatko nyt laittamalla sen laitteen tarkan mallinumeron ja kuvat miten laitteet on nyt kytketty.
Tätä mäkin odotan ^^

Jos oikeasti haluaa rahat takaisin ja purkaa kaupat niin kyllä kuvat laittaisin itse pikemmiten
 
Tätä mäkin odotan ^^

Jos oikeasti haluaa rahat takaisin ja purkaa kaupat niin kyllä kuvat laittaisin itse pikemmiten
Suotta kuvia laittamaan. Todennäköisesti estänyt mut, kuten blokkasin hänet viikonlopuksi 5-6.7. Tuossa 7.7. mennessä oli viikonloppukin välissä ja "arkena" kaupoista karkeasti se viikko tullut täyteen ja jo poliisikortti pelattu. Hän tehköön asiat juuri niin vaikeaksi kuin tahtoo. Puolestani asia voi mennä poliisille asti ja änkyröiköön sinnekin. Olin luvannut palata asiaan maanantaina, eli 7.7.

Hänellä profiili piilotettu, mutta silti kokee että on nappuloita stalkkailla muita? (laitoin myös piiloon omani nykyään). Jätti myös kätevästi mainitsematta Zyxeliin apuja kysellessään foorumilla, että aiempikin laite oikutellut jo jonkin aikaa - Lähdetään arvaamaan että DNA:lla yhteydet yskineet verkoissaan syystä tai toisesta. Nykyään Asus nähtävästi toimii ja hyvä niin.

1752671801987.png

1752671920360.png


Tässä viesti jonka laitoin 7.7. (rj11 ei varmaankaan ole oikea termi puhelinpiuhalle, mutta pointti onkin että olen yrittänyt hoitaa asiaa aivan riittävästi)

1752672205445.png


11.7. laitoin

1752672245133.png


Näiden lisäksi 2.7. kysyin viksummilta kavereiltani apua, jotka puljaa sairaaloiden+kaupunkien yms IT-infran kanssa, saaden vastauksen:

1752672352805.png



Jään odottelemaan polisiin yhteydenottoa. Nyt lähden nauttimaan keleistä, tänäänkin. En usko että enempää tulen "julkisesti" asiaa vatkaamaan. Laittakoon vaikka 10 negapalautetta, en aio laittaa ainoatakaan hänelle missään muodossa.

ps. spoilertageissa on avautuminen, kun hieman toisenlaista tapahtumasarjaa arjessa ja tuo naapurikyttääminen rasautti rusinat.
 
En ole pyytänyt kuvia. 7.7. mennessä oli viikonloppukin välissä ja "arkena" kaupoista karkeasti se viikko tullut täyteen ja jo poliisikortti pelattu. Hän tehköön asiat juuri niin vaikeaksi kuin tahtoo. Puolestani asia voi mennä poliisille asti ja änkyröiköön sinnekin.

Hänellä profiili piilotettu, mutta silti kokee että on nappuloita stalkkailla muita? (laitoin myös piiloon omani nykyään). Jätti myös kätevästi mainitsematta Zyxeliin apuja kysellessään foorumilla, että aiempikin laite oikutellut jo jonkin aikaa - Lähdetään arvaamaan että DNA:lla yhteydet yskineet verkoissaan syystä tai toisesta. Nykyään Asus nähtävästi toimii ja hyvä niin.

1752671801987.png

1752671920360.png


Tässä viesti jonka laitoin 7.7. (rj11 ei varmaankaan ole oikea termi puhelinpiuhalle, mutta pointti onkin että olen yrittänyt hoitaa asiaa aivan riittävästi)

1752672205445.png


11.7. laitoin

1752672245133.png


Näiden lisäksi 2.7. kysyin viksummilta kavereiltani apua, jotka puljaa sairaaloiden+kaupunkien yms IT-infran kanssa, saaden vastauksen:

1752672352805.png



Jään odottelemaan polisiin yhteydenottoa. Nyt lähden nauttimaan keleistä, tänäänkin.
Tätä pelkäsinkin..

Ostajassa nyt vika ja puhuu epätotta, kiitos selvennyksestä!

@iPhonelover

Selitäppäs?

Editti: Nautihan keleistä, ostaja turhan hätäinen nyt ja puhuu puoliksi totta ilmeisesti eikä viitsi tehdä pyydettyjä toimenpiteitä asian selvittämiseksi
 
Tätä pelkäsinkin..

Ostajassa nyt vika ja puhuu epätotta, kiitos selvennyksestä!

@iPhonelover

Selitäppäs?
Ei merkitystä kenessä vika. Laitetta takaisin odotellen ja hoidetaan homma kuntoon, miettimättä kenenkä syytä mikäkin - Se on joissain tapauksissa hieman vanhoollista. :kahvi: Ongelma ollut varmaankin se, että hän oli osaltani viikonlopun "blokattuna" ja ite varmaan avautumisteni johdosta olen vastaavasti hänen osaltaan vaimennettuna, täysin ymmärrettävää.

3.7. klo 9:45 avokin äityli oli aivo(lisäke)kasvainleikkauksessa, niin jokseenkin veti huuruun itellä tuo olettamus, että olen vastailemassa viesteihin välittömästi, kun vienyt neitoa muihin maisemiin ajattelemaan muita ja niihin pyörimisiin menee aikaa. Sekä oletus jatkuvasta asiakaspalvelusta, jos vaikka haluan vain huoletta lueskia foorumilta muiden kirjoituksia eri aiheista. Toisaalta kenenkään yksityiselämä ei kuulu toiselle/foorumille sen suuremmin, alkoi vain vituttamaan tivaaminen.

Tää on kaikesta huolimatta vain oma näkemys tähän tilanteeseen ja kukin kokee omalla tavallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toki mutta ei saa nyt kuitenkaan puhua ihan mitä sattuu, joten oli hyvä, että tulit kertomaan ja selventämään asian.
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
 
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
Tuo valokuva ei sinällään kerro mitään, koska kytkennät voi olla väärin. En tiedä pitääkö tuolle laitteelle kertoa erikseen asetuksissa käyttääkö ethernet WAN vai VDSL2?
 
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
Olisi hyvä nähdä takaa, kytkennöistä, se kuva. Kyllähän tuosta näkee että 4 valoa on vihreinä ja yksi punaisena mutta itse kytkentöjä ei tuollaisesta voi oikein nähdä. Mieti asiaa toiselta kantilta, jos joku pyytäisi apua ja laittaisi vain tuollaisen kuvan niin pystyisitkö auttamaan? Vai pyytäisitkö lisää kuvia...
 
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
Tuo valokuva ei sinällään kerro mitään, koska kytkennät voi olla väärin. En tiedä pitääkö tuolle laitteelle kertoa erikseen asetuksissa käyttääkö ethernet WAN vai VDSL2?

Laittaisitko ystävällisesti kuvan kytkennöistä ja kokonaisuudesta, kuten pyydetty?
 
Olisi hyvä nähdä takaa, kytkennöistä, se kuva. Kyllähän tuosta näkee että 4 valoa on vihreinä ja yksi punaisena mutta itse kytkentöjä ei tuollaisesta voi oikein nähdä. Mieti asiaa toiselta kantilta, jos joku pyytäisi apua ja laittaisi vain tuollaisen kuvan niin pystyisitkö auttamaan? Vai pyytäisitkö lisää kuvia...

image.jpg


image.jpg


IMG_0103.jpeg
 
Tuohon No Devices Found voi auttaa, että laittaa Wifin päälle sivusta (kuva ei kuitenkaan ihan täysin sama malli ole, kun siinä on tuo DSL-portti):
1752675713501.png


Ei se kyllä korjaa punaista INTERNET-valoa.

Tässä on video, jossa lähisukulainen resetoidaan:


Tämä voi korjata jotain. Ei kyllä välttämättä.

--

Tuntuisi paremmalle, jos tälle olisi ketju Ongelmat-alueella.
 
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
Laita takaisin, sitähän olet jo aiemmin kohkannut kuinka "tää oli tässä". Kiva homma että olet siis lukenut laittamani viestit 7.7. ja 11.7. joihin et ole reagoinut, nyt sitten kirjoitat tänne kuinka sua sorretaan. Tule nauttimaan kesästä ja laita reititin postiin samalla reissulla. :) Kohta muillakin tulee kesälomat päälle ja sitten odotellaan niiden yli, että saan vietyä laitetta heidän toimistolleen testiin.
 
Laita takaisin, sitähän olet jo aiemmin kohkannut kuinka "tää oli tässä". Kiva homma että olet siis lukenut laittamani viestit 7.7. ja 11.7. joihin et ole reagoinut, nyt sitten kirjoitat tänne kuinka sua sorretaan. Tule nauttimaan kesästä ja laita reititin postiin samalla reissulla
Taitaa olla tämä perus, että tuote ei kelpaa mutta en myöskään palauta..

Rahat takaisin ja kaupan purku, jos ei lähde toimimaan tai saa ostaja, miten olisi? @iPhonelover
 

Tuohon No Devices Found voi auttaa, että laittaa Wifin päälle sivusta (kuva ei kuitenkaan ihan täysin sama malli ole, kun siinä on tuo DSL-portti):
1752675713501.png


Ei se kyllä korjaa punaista INTERNET-valoa.

Tässä on video, jossa lähisukulainen resetoidaan:


Tämä voi korjata jotain. Ei kyllä välttämättä.

--

Tuntuisi paremmalle, jos tälle olisi ketju Ongelmat-alueella.

kuten aiemmin kirjotin niin resetoitu ainakin viisi kertaa
 
Taitaa olla tämä perus, että tuote ei kelpaa mutta en myöskään palauta..

Rahat takaisin ja kaupan purku, jos ei lähde toimimaan tai saa ostaja, miten olisi? @iPhonelover
Ei se varmaankaan toimi, syystä tai toisesta. Ompahan harrastamisen kohde itelle sadepäiville ja kerralla pitkä oppimäärä reitittimien elämästä. Ainoa mitä tajuan pääpiirteittäin on nuo eri standardien merkinnät sisältöineen, en muuta. Siksi viemässä laitteen saamaan tuomiota muualle.

Ehdotin aiemmin ilman yhtäkään laitetta välissä, että testaa pelkällä verkkopiuhalla seinään, saisi laiteongelmat rajattua pois välistä. Ei vaan ole nyt sellasia vehkeitä ostajalla.
 
Laita takaisin, sitähän olet jo aiemmin kohkannut kuinka "tää oli tässä". Kiva homma että olet siis lukenut laittamani viestit 7.7. ja 11.7. joihin et ole reagoinut, nyt sitten kirjoitat tänne kuinka sua sorretaan. Tule nauttimaan kesästä ja laita reititin postiin samalla reissulla. :) Kohta muillakin tulee kesälomat päälle ja sitten odotellaan niiden yli, että saan vietyä laitetta heidän toimistolleen testiin.
Sulla on mun tilinumero ja kun rahat näkyvät postituskuluineen niin lähetän takuuvarmasti laitteen.
Vastasitko jo siihen että onko laite toiminut sinulla?
 
kuten aiemmin kirjotin niin resetoitu ainakin viisi kertaa

Tässä nyt vielä tekoälyllä luotu ohje, minkä olet ehkä jo testannutkin mutta kuitenkin on juuri tuolle laitteelle ja juuri tuohon ongelmaan:
"
The "Oops,...No Devices?" error on a Zyxel T-56 router usually indicates a problem with the device's ability to connect to the internet or recognize connected devices. This could stem from various issues, including internet connection problems, incorrect settings, or even hardware malfunctions. Troubleshooting steps include checking internet connectivity, verifying device connections, and potentially resetting the router to factory defaults.


Here's a more detailed breakdown:
1. Check Internet Connection:
  • Verify physical connections:
    Ensure the Ethernet cables connecting the Zyxel T-56 to the wall and any other devices are securely plugged in.
  • Check internet source:
    Confirm that the internet service is active and functioning correctly. Try connecting a device directly to the modem to see if it gets internet access.
2. Verify Device Connectivity:
  • Check router's LED indicators:
    Refer to the router's manual or support documentation to understand the meaning of the LED indicators. Look for indicators related to power, internet, and Wi-Fi.
  • Check connected devices list:
    Access the Zyxel router's web interface (usually found at 192.168.1.1 or a similar address) and navigate to the connected devices section. Verify if the devices you expect to be connected are listed there.

  • Troubleshoot specific devices:
    If some devices connect while others don't, investigate those specific devices for Wi-Fi or network configuration issues.
3. Router Configuration and Settings:
  • Restart the router:
    A simple restart can clear temporary glitches.
  • Reset to factory defaults:
    If the problem persists, consider resetting the router to its factory settings. This will erase all custom configurations, so make sure to back up any important settings beforehand.

  • Check for PIN-code:
    If using a SIM card with a PIN, ensure the PIN is correctly entered in the router's settings.

  • Check APN settings:
    If using a SIM card, verify the APN settings are correct for your provider.

  • Check for proxy settings:
    Ensure no proxy settings are enabled that might be interfering with the connection.
4. Potential Hardware Issues:
  • Hardware connections:
    Check all physical connections, including power and cables, and make sure they are secure.
  • Router overheating:
    If the router is excessively hot, it might be malfunctioning. Ensure proper ventilation and consider contacting support if the problem persists.

  • Contact support:
    If none of the above steps resolve the issue, contact Zyxel support or your internet service provider for further assistance.
By systematically checking these potential causes and following the troubleshooting steps, you should be able to identify the root cause of the "Oops,...No Devices?" error and restore proper functionality to your Zyxel T-56 router.
"
 
Ei se varmaankaan toimi, syystä tai toisesta. Ompahan harrastamisen kohde itelle sadepäiville ja kerralla pitkä oppimäärä reitittimien elämästä. Ainoa mitä tajuan pääpiirteittäin on nuo eri standardien merkinnät sisältöineen, en muuta. Siksi viemässä laitteen saamaan tuomiota muualle.

Ehdotin aiemmin ilman yhtäkään laitetta välissä, että testaa pelkällä verkkopiuhalla seinään, saisi laiteongelmat rajattua pois välistä. Ei vaan ole nyt sellasia vehkeitä ostajalla.
Joo ehkä tässä tilanteessa viisainta perua kauppa, ostaja @iPhonelover palauttaa modeemin ja sinä rahat niin homma sillä selvä
 
Ei se varmaankaan toimi, syystä tai toisesta. Ompahan harrastamisen kohde itelle sadepäiville ja kerralla pitkä oppimäärä reitittimien elämästä. Ainoa mitä tajuan pääpiirteittäin on nuo eri standardien merkinnät sisältöineen, en muuta. Siksi viemässä laitteen saamaan tuomiota muualle.

Ehdotin aiemmin ilman yhtäkään laitetta välissä, että testaa pelkällä verkkopiuhalla seinään, saisi laiteongelmat rajattua pois välistä. Ei vaan ole nyt sellasia vehkeitä ostajalla.
kerroin sulle kaksi eri kertaa että olen testannut jakamosta verkkopiuhalla suoraan reitittimeen mutta et halua näköjään uskoa
 
Ei varmaan pitäisi puuttua tähän mutta perusasiana pääsetkö laitteen hallintaan?
Vanhemmissa zyxeleissä on mahdollisuus valita joko wan tai dsl tai sitten auto.

Laitteen kohdalta tämä on ongelma ei epärehellisyyttä.
ei onnistu eli yritetty on. Win11 edgellä näen laitteen mutta ei anna tehdä mitään kun ei ole Wi-Fiä
 
jos olet lukenut viestini niin sitä juuri olen nimenomaan ehdottanut ja siitä tuli kina kun ei sovi myyjälle

Myyjälle ei sovi rahan palautus ennen postitusta. Ja postikulujen maksaminen ennakkoon.
Myyjä on kyllä sanonut ottavansa laitteen takaisin, mutta näistä postituksista ja rahojen palautuksista ette ole päässeet sopuun.
 
Sulla on mun tilinumero ja kun rahat näkyvät postituskuluineen niin lähetän takuuvarmasti laitteen.
Vastasitko jo siihen että onko laite toiminut sinulla?
Se on viimeksi ollut Hollannissa piuhoissa ja toiminut. Nykyisessä asunnossa säästetty IT-infran verran - Olisi pitänyt katsoa ajatuksella muuttaessa. :kahvi: xDSL vain löytyy tällä hetkellä ja se rajoitettu 100M, niin en tee sillä yhteydellä mitään nopeudesta johtuen.

Aion pitää kiinni tavanomaisen kaupankäynnin periaatteista, kuten esim. aina että ensin laite takaisin ja sitten raheja palautukseen. Ehkä sun vaan kannattaa ottaa yhteys poliisiin, alkaa tuntumaan siltä.

Jos haluat tehdä vaikeasti, voin laittaa postien hinnan jahka näkyy laite tulossa. Sitten loput. Näissäkin useissa tapauksissa laitetaan ns. riita puoliksi ja postareiden verran vähennellen palautushinnoista - ei siten että myyjä kantaa kaiken vastuun yksinään.

Jos laite toimii, tuon sen kun Turkuun ajelen. Veikkaampa ettei toimi ja rahat takaisin, helpompi molemmille. Mutta on sille käyttöäkin kuten maininnut. Ja viimekädessä ranetus, tutkien ihan jo mielenkiinnosta laitteita kohtaan että miksei toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Myyjälle ei sovi rahan palautus ennen postitusta. Ja postikulujen maksaminen ennakkoon.
Myyjä on kyllä sanonut ottavansa laitteen takaisin, mutta näistä postituksista ja rahojen palautuksista ette ole päässeet sopuun.
ensin rahat ja sitten laite kuten tapahtui minulle myydessäkin
 
Se on viimeksi ollut Hollannissa piuhoissa ja toiminut. Nykyisessä asunnossa säästetty IT-infran verran - Olisi pitänyt katsoa ajatuksella muuttaessa. :kahvi: xDSL vain löytyy tällä hetkellä ja se rajoitettu 100M, niin en tee sillä yhteydellä mitään nopeudesta johtuen.

Aion pitää kiinni tavanomaisen kaupankäynnin periaatteista, kuten esim. aina että ensin laite takaisin ja sitten raheja palautukseen. Ehkä sun vaan kannattaa ottaa yhteys poliisiin, alkaa tuntumaan siltä.
olisitko sinä lähettänyt laitteen minulle jos olisin maksanut vasta jälkikäteen? niin ja kiitos vastauksesta eli että laite ei ole toiminut sinulla
 
Se on viimeksi ollut Hollannissa piuhoissa ja toiminut. Nykyisessä asunnossa säästetty IT-infran verran - Olisi pitänyt katsoa ajatuksella muuttaessa. :kahvi: xDSL vain löytyy tällä hetkellä ja se rajoitettu 100M, niin en tee sillä yhteydellä mitään nopeudesta johtuen.

Aion pitää kiinni tavanomaisen kaupankäynnin periaatteista, kuten esim. aina että ensin laite takaisin ja sitten raheja palautukseen. Ehkä sun vaan kannattaa ottaa yhteys poliisiin, alkaa tuntumaan siltä.
ensin rahat ja sitten laite kuten tapahtui minulle myydessäkin
Käykö tämä vai pelkkä postitusrahat @iPhonelover :lle ja kun modeemi saapuu niin laitat rahat?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 263
Viestejä
4 848 631
Jäsenet
78 381
Uusin jäsen
Knight60

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom