Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Kuinka tämä onnistuu?

Ei siinä edes kysytä muutako lähettäjän omat tiedot. Ainoastaan viimeisessä kohdassa neuvotaan laittamaan paketin päälle Helposti- koodin lisäksi molempien osoitteet, mutta nehän voi jättää kirjoittamatta jos luottaa siihen, että homma onnistuu pelkällä Helposti- koodilla.

Johan on mielenkiintoista menoa jos lykätään negatiivista palautetta kun "kestää" 5 päivää saada postiin. Ostajahan sen postitustavan maksaa joten jos maksoi paketista ja kirjeenä lähti niin tietysti negatiivisen arvoinen suoritus. Jos taas hukkuu matkalla niin eipä ole vaikea arvata, että on huijaus kyseessä. Ainakin omien kokemusten kun vähintään satoja kirjeitä lähettänyt/vastaanottanut eikä yhtäkään ole hukkunut niin ei se kovin yleistä ole.

Ainakin ite oon sanonut jos joku väkisin haluaa kirjeenä ostaa, että voi mennä 6 kuukauttakin, että saapuu joten odottelee rauhassa.

Johan on mielenkiintoista menoa jos lykätään negatiivista palautetta kun "kestää" 5 päivää saada postiin. Ostajahan sen postitustavan maksaa joten jos maksoi paketista ja kirjeenä lähti niin tietysti negatiivisen arvoinen suoritus. Jos taas hukkuu matkalla niin eipä ole vaikea arvata, että on huijaus kyseessä. Ainakin omien kokemusten kun vähintään satoja kirjeitä lähettänyt/vastaanottanut eikä yhtäkään ole hukkunut niin ei se kovin yleistä ole.

Ainakin ite oon sanonut jos joku väkisin haluaa kirjeenä ostaa, että voi mennä 6 kuukauttakin, että saapuu joten odottelee rauhassa.
Ei missään vaiheessa sovittu että tulee kirjeellä vaan nimenomaan sanoin mihin osoitteeseen_paketin_ saa lähettää. Ja sovittiin, että postituskulut kuuluu hintaan.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän tällä kirjevedolla saatu pelattua vain aikaa, kun helposti sen 2-3 viikkoa nykyään kestää perille tulo. Sen jälkeen sitten vedotaan, että posti on hävittänyt kirjeen.

Itse vaatisin rahat takaisin ja palauttaisin prossun, jos se joskus perille saapuu. Jos Posti taas on "hävittänyt" kirjeen, niin se on myyjän ongelma, koska alunperin piti pakettina lähettää.

Ei missään vaiheessa sovittu että tulee kirjeellä vaan nimenomaan sanoin mihin osoitteeseen_paketin_ saa lähettää. Ja sovittiin, että postituskulut kuuluu hintaan.

Itse varmaan laittaisin suoraan vaan viestiä että jos prosessori ei ole perillä viikonloppuun mennessä (perjantai käytännössä siis) teet sen rikosilmoituksen.
Käyttäjä kuitenkin tietää että kun rikosilmoitus on tehty hänen tunnuksensa bannataan jolloin muiden kusetus vaikeutuu.

Lisäksi se jos sinut on estetty käyttäjän toimesta (miten laittoi viestiä, ilmeisesti YV täällä?) kertoo jo aika paljon..
Lisäksi silloin varmaan on ollut jo kaksi viikkoa (aika minkä poliisi toivoo kuluneen) jo siitä kun rahat maksoit ja hän on ehtinyt aloittaa tuon kirjatun paketin lähettämisen sinulle...

EDIT: lisäksi miksi ihmeessä ketju on edelleen "myydään" eikä myyty.. eli aika paljon kyllä haiskahtaa huijaus tässä!

Ainakin omien kokemusten kun vähintään satoja kirjeitä lähettänyt/vastaanottanut eikä yhtäkään ole hukkunut niin ei se kovin yleistä ole.
Kyllä minulle tulee öbaut joka toinen vuosi jollekkin muulle osoitettua postia ja siihen aikaan kun laskut tulivat yleensä paperilla niin joskus on tullut huomautuksia maksamattomuudesta, vaikka itse laskua en koskaan ole saanut.

Että ei se täysin mahdotonta ole, mutta lähettämäni tavara on tähän mennessä saapunut vastaanottajalle.

e: voi toki kertoa enemmän paikallisista postinkantajista, kuin maan keskiarvosta.

Viimeksi muokattu:
Itse annan aina vain lähetystiedot postiautomaattiin niin ei ole onneksi edes mahdollista että kukaan mulle laittaisi kirjeellä mitään.
En nyt rupea nimimerkkiä mainitsemaan koska aikaa tästä aika paljon, mutta kerran kun näin tein niin kaveri lähetti silti kirjeellä. (Kirjoitin siihen osoitteeseen jonka annoin että postin automaatti se ja se)

Noh, kivahan se oli kauppakeskuksen johtajan kanssa selvitellä sähköpostitse että jos teille johonkin random lokeroon ilmestyy intelin PCI-E verkkokortti niin olkaapa yhteydessä :)

Lopulta kuitenkin löysi perille kun muistaakseni Postille ilmoitin oikean osoitteen. Oli meinaa aika uskomaton työmaa siinäkin :cigarbeye:

Statistiikka

Viestiketjuista
286 607
Jäsenet
79 223
Uusin jäsen
Eerika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom