Mietin hetken, mutta esim. staattisesta sähköstä tai asennusvirheestä johtuen (taittaa pinnejä socketissa tai prosessorissa) voi saada jotain rikki ihan itse. Ja minulla on tänä vuonna "toimivana irroitettu" 5800X3D otettu kakkoskoneesta , lähetetty postilla toiselle puolelle Suomea ja siinä alkoi tulla silloin mystisiä ongelmia. Ikinä ei ole minulla prosessori mennyt huoltoon (eikä nytkään mennyt, vaan ostajalla), mutta niin vaan kävi.
..mutta niinkuin minun tapauksessani, valmistaja lähettää varmaan täysin toimivan tilalle. Ethän kuitenkaan hae vakuutuksesta korvausta, jos saat loppupeleissä toimivan komponentin? Se on vakuutuspetos. Ja siinä tapauksessa, että valmistaja ei lähetä, niin se voi olla se surullinen asennusvirhe (ja vakuutuskorvaukset aiheellisia).
--
Tässä tapauksessa en kyllä ihan heti lähtisi syyttämään myyjää. Tietenkin myös puutteellinen paketointi postituksessa altistaa virheille, mutta nyt tuntuu siltä, että tästä ollaan nyt suututtu etukäteen ja meillä ei ole tarpeeksi viihd.. tietoa tästä tapauksesta.