Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Ei varmaan muuta kuin, että myyjä erittäin tarkka yksityisyydensuojastaan (pelkkä postitus, ei jaa kuittia julkisesti)? Vaikuttaa kuite iha rehelliseltä.
En jaa kuittitietoja tuntemattomille, niitä on aiemmin väärinkäytetty. Annan kuitin vasta ostajalle, olen aiemminkin myynyt RTX 5050 ja kuitin toimitin näyttis laatikon sisällä ostajalle tuossa kuukausi takaperin. Voitte vaikka tarkistaa mitä olen myynyt ja kenelle.

No tämä. Huono asetelma, kun toinen persaatteessa ihan validi kauppias, vastaili eikä f2f ollut ongelma, mutta toisaalta siitä jäi kuitenkin lopuksi oudot vibat eikä tavara toiminut.
Kuitinkin sain asap ja sitä rataa, mutta saattoihan siinä olla myyjällä jo ns. oma lehmä ojassa ja aatteli, että tulen sitä vielä kaipaamaan.
Että vähä suo siellä ja vetelä täällä. Ja selvinnee edeltä kuin altakin, että valmistajan takuun alaisesta tavarasta kyse eli tuoretta tavaraa.

Ja tämä nyt oli sopivan kuuloinen ketjusta, josta ajattelin vertaistukea ja -näkemystä hakea.
Sinällään toistaiseksi harmiton asia taloudellisesti, mikäli valmistaja kuittaa vastaavan tilalle, mutta toki periaatetasolla mennään monellakin saralla syvempään päätyyn.
Että kai tämä on toistaiseksi puoliksi avautumistakin, mutta jos koitan haastella myyjälle, että mikä homma ja palaan asiaan tarvittaessa.

/OT

Alustavasti valmistaja oli heti poikkiteloin, ettei RMA lomakkeen hyväksymä kuvatiedosto käy kuitista vaan sen pitää olla PDF. Täytyy siis laittaa sama tiedosto eri formaatilla, niin kastömer suppord Kumar on tyytyväinen.

Ei myyjällä ole mitään syytä myydä sinulle toimimatonta tavaraa, jossa on takuu kunnossa.
Todennäköisesti saa enemmän rahaa, kun lähettää takuuseen ja saa uuden ja kiiltävän tilalle.
Lisäksi voisit sen myyjän tagata, niin ei tartte pelkästään sinun puoltasi asiasta kuulla.

Minä en siis edelleenkään usko, että myyjä on f2f-kaupoilla myynyt sinulle jotain kuraa. Vaikka kuinka koit hänen käyttäytyneen epäilyttävästi, sait kuitin ja takuun. Kuitti kuuluu kauppaan ja se on valmispohjassakin - siinä ei pitäisi olla mitään epäilyttävää, jos "saa kuitin asap".
Lisäksi kirjoittelet vähän pakinatyyliin, vaikka nyt voit olla itse se huono esimerkki: ostaja, joka nyt jo low key uhkailee myyjää palautteella ja varmaan tämä keskustelu täällä ketjussa on jo myyjän tiedossa.

En voi kyllä auttaa enempää, kun et kerro, mistä komponentista on kysymys, mutta ei ne nyt pääsääntöisesti itsestään hajoa ilman fyysistä jälkeä. Vähän ärsyttää, kun ripottelet vaan tiedonmurusia ja täällä ei edes tiedetä, mistä tavarasta on kysymys. Ihan kun vaan kertoisit itsellesi suotuisat asiat ja koettaisit saada meidät myyjää vastaan.

Okei, no on toki hiukan erikoista että myyjän muissa ilmoituksissa on mainittu paikkakunta, ja että myös nouto sopii.

Okei, no on toki hiukan erikoista että myyjän muissa ilmoituksissa on mainittu paikkakunta, ja että myös nouto sopii.
Olen aiemmin ylläpidon kanssa keskustellut ja "posti" pitää ilmoittaa paikkakuntana jos aikoo vain ja ainoastaan postitse myydä. Mutta vissiin niin kova haloo tästä syntynyt, että pitää laittaa NOUTO mahdollisuudeksi :D

Edit: Työkiireet rajoittaa tällä hetkellä, siksi koin POSTI olevan helpompi, mutta paskamyrskyhän siitä nousee :D

Aiemmin siellä kävi henkilö X väittämässä minua huijariksi vaikkakin tuolla henkilöllä oli kolme (3) kauppiaspalautetta ja kaikki oli NEGATIIVISIA, joten ylläpidon olen asian selittänyt ja poistui nekin trolli kommentit.

On se vähän epäilyttävää, että sinulla on vain "Posti", mutta ei siitä pitäisi ketjuun mennä v*ttuilemaan.
Itse katson, että kaalisepon tyylillä pitäisi tuoda vaan tänne keskusteluun.

Ja jos jollakin on epäselvää, niin toki voi raaha itsensä Helsinkiin noutamaan jos ei usko näytönohjaimen olemassa oloon :D

Noudolla minimoi riskien lisäksi myös postikulut.. Toki itsellä on myös työkiireitä ja vaikka pikkujouluja - ja ihan vaikka joulushoppailua, jonka takia en halua varata itseäni kotona päivystämään.
..mutta ostajana haluaisin tuon jouluksi pukinkonttiin, niin kannattaa ymmärtää myös noutokyselyt. Varsinkin pk-seudulla, jossa meitä asuu miljoona.

--

Nyt sinulta postilla ostaessa on edelleen riskejä, mutta nyt kun olet myyjänä selittänyt oman puolesi - ymmärrän täysin. Tulisin silti noutamaan, mutta ei ole aikaa tai rahaa ostaa nyt näytönohjainta.
[/QUOTE]

edit: ja sitten myyjältä meni hermot. Ihanaa.

Viimeksi muokattu:
Mistä tämä on ostettu ja kuvaa kuitista tämä kiinnostaisi.

En jakelee tietoja tuntemattomille.

Myynti-ilmoituksissa ilmoituspohja on foorumin sääntöjen mukaan pakollinen ja siinä ilmoituspohjassa pakollisena on kohta:
Tuote ostettu (mistä ja milloin):

Lukee ilmoituksessa: "Takuu 11/2028 asti (3v ostohetkestä eteenpäin)"

Ei todellakaan lukenut ilmoituksessa, lue oma viestisi lainauksesta.

Ei varmaan muuta kuin, että myyjä erittäin tarkka yksityisyydensuojastaan (pelkkä postitus, ei jaa kuittia julkisesti)? Vaikuttaa kuite iha rehelliseltä.
Mielestäni hyvinkin normaalia ja järkevää olla jakamatta kuittia kaikille. Kuten ko. myyjä totesikin, selkeä väärinkäyttöriski. Enpä näe itsekään sen suuremman valittamisen tarvetta.
On se vähän epäilyttävää, että sinulla on vain "Posti", mutta ei siitä pitäisi ketjuun mennä v*ttuilemaan.
Itse katson, että kaalisepon tyylillä pitäisi tuoda vaan tänne keskusteluun.
Laitatko säännöistä sen kohdan, jonka perusteella et voi myydä täällä jos mainitaan vain "posti"? Selkeä määritelmä = ei ole "vähän epäilyttävää" vaan sääntörikkomus. Jos taas ei määritelmää, pitäisikö jokainen tällainen siis kaalisepon tapaan postata tänne tägäämättä myyjää, kertomatta mitä ongelmaa ilmoituksessa on jne?

Tottakai, postin kautta ostamisessa on omat riskinsä. Mutta vastaavasti, kyllä siihen on ihan oikeita syitä (vaikkapa matkatyö) ettei yksinkertaisesti osaa sanoa paikkakuntaa varmuudella. Joskus olen tavaraa myynyt mallilla kuvat ennalta, tuote valmiiksi pakettiin ja jonkun tuttavan nurkkiin. Voi sitten tiputtaa postiin jos ei itse ole maisemissa. En ala kyselemään tuttavilta "voitko esitellä ja päivystää".
Paikkakunnan maininta ei todellakaan valitettavasti lisää luottamusta täällä. Jos on pieni paikka kaukana kaikesta niin olet tässä ketjussa. Samoin, jos laittaa paikkakunnan jossa ajanhetkellä x on niin taas tulee sanomista "olet ennen myynyt paikasta x, nyt on kusetus kyseessä". Saati jos nouto ei käy siltä sen hetkiseltä paikkakunnalta. Eikä sekään toimi jos laittaa ilmoitusta "tauolle" syyllä "en olekkaan paikalla"

Toki itse olen ratkaissut tuon kaltaiset yksinkertaisesti myymällä muualla. Tottakai, moni tähän ketjuun nostettu on oikeasti aiheellinen mutta välillä tuntuu olevan aivan liian vaikeaa.

Miksi wildbeaver ei suostu tällä kertaa myymään muulla kuin postilla? Nouto ei kelpaa, vaikka ketjussa niin kysytään? Ja miksi kyseinen sankari suuttuu ja poistaa ilmoitukset kun asiasta kysytään?

Ja kyllä, kuvaa kuitista en itsekkään lähettelisi kenellekään randomille kysyjälle.

ps. ja vaikka villimajava on piilottanut profiilinsa, niin aiemmat viestit ja ketjut kyllä löytää haulla

1766171764482.png

ps. ja vaikka villimajava on piilottanut profiilinsa, niin aiemmat viestit ja ketjut kyllä löytää haulla
Profiilin piilotuksessa ei ole mitään outoa. Aika iso osa profiileista on "piilotettuja". Mm. minä itse, hsalonen, djmake ja Timo 2 viimeisimmistä viesteistä tässä ketjussa. Viestit kyl löytää ihan tosta pienestä modaalista, ei tartte hakua käyttää:
Näyttökuva 2025-12-19 kello 21.23.51.png
ei sen mystisempää..

Mobiililla sama, mut vaatii toki "täppäyksen" :)

Viimeksi muokattu:
Miksi wildbeaver ei suostu tällä kertaa myymään muulla kuin postilla? Nouto ei kelpaa, vaikka ketjussa niin kysytään?
Kuten juuri itse kirjoitin edellä. Tilanteet muuttuvat eikä aina yksinkertaisesti ole kotinurkilla tai edes tiedä, missä on seuraavana päivänä. Jos tällainen on tiedossa niin myynti-ilmoa ei saisi laittaa ollenkaan? Kysyttäessä ei saa vastata "nouto ei valitettavasti nyt onnistu"?
Profiilin piilotuksessakaan ei ole mitään outoa. Aika iso osa profiileista on "piilotettuja". Viestit kyl löytää ihan tosta pienestä modaalista, ei tartte hakua käyttää:
Tämähän se. Ymmärtääkseni tuota ei voi edes estää. Ja joka tapauksessa "tikusta asiaa"-mallia eikä se palvele millään tavoin tätä keskustelua.

Profiilin piilotuksessa ei ole mitään outoa. Aika iso osa profiileista on "piilotettuja". Mm. minä itse, hsalonen, djmake ja Timo 2 viimeisimmistä viesteistä tässä ketjussa. Viestit kyl löytää ihan tosta pienestä modaalista, ei tartte hakua käyttää:
Näyttökuva 2025-12-19 kello 21.23.51.png
ei sen mystisempää..

Mobiililla sama, mut vaatii toki "täppäyksen" :)
ohops, tämähän oli itselle täysin uutta tietoa. Olen aina hinkannut tuolta haun kautta, jos on piilotettu profiili :D

Statistiikka

Viestiketjuista
295 548
Jäsenet
80 903
Uusin jäsen
K2bizza

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom