Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Nyt on raportoitu ylläpidolle ja negatiivinen palaute laitettu. Rikosilmoitus lähtee myöhemmin tänään jos ei ukosta kuulu.
Älä tee niin! Poliisilla ohjeistus odottaa 14pv eli 2vko "kaupoista". Nyt teet ilmoituksen niin nopeasti, ettei edes Postilaiset ruohonleikkureilla olisi ehtineet tuomaan pakettia sulle.
Ettei vain poliisit hylkää samantien ilmoitustasi nopeasta ilmoituksesta johtuen..

Älä tee niin! Poliisilla ohjeistus odottaa 14pv eli 2vko "kaupoista". Nyt teet ilmoituksen niin nopeasti, ettei edes Postilaiset ruohonleikkureilla olisi ehtineet tuomaan pakettia sulle.
Ettei vain poliisit hylkää samantien ilmoitustasi nopeasta ilmoituksesta johtuen..
Tietty aika nopeeta reagointia.. parempi se olisi kattoa ja odottaa nyt vaikka viikonlopun yli, ku ei se mihinkää mitää vaikuta kuitenkaan. MUTTA, kyllä poliisit rikosilmoitukset käsittelee, vaikkakin riippuen epäillyn paikkakunnasta voi siihen aikaa mennä enemmän tai vähemmän riippuen ko. laitoksen jonoista.. Vaikka nyt perjantaina maksais takas, nii poliisi silti molemmat kuulustelisi aikanaan ja jättäis esitutkinnan siihen (ellei sit olis enemmänkin tapauksia). Joissain muunlaisissa rikosilmoituksissa saattaa tulla suoraan tutkinnan lopetus, esim. pyörävarkaus, jossa ei oo mitää epäiltyjä tai hajuakaan kuka sen olisi vienyt.

Varoitusmerkit oli juu ilmassa ja totta, lyhyt aika. Mutta puhelinnumeroon ei tosiaan voi soittaa eikä vastaa viesteihin enää ja MobilePay näyttää ”ei MobilePay-käyttäjä” (en osaa sanoa näyttikö eilen). Joten parempi tehdä johtopäätökset nopeasti, vaikka rahoja tuskin takaisin saa jos ei päätä palauttaa.

Oli tosiaan toissailtana jo sen verran kova kiire saada rahoja kun oli ”ostamassa postitusta” että olisi pitänyt kellojen soida.
Miten näkyy mobilepay tapahtumissa siirto?

Kiinnostais tietää mitä tossa on edes ostettu? Joku geneerinen konemallin nimi millä löytyy 100 eri konfiguraatiota netistä. Silti ollaan valmiina laittaan rahaa sokkona menemään ja seuraavana päivänä panikoidaan kun ei ole seurantakoodia tullut.

Pieni mahis voisi olla että olisi pikavippaaja, kun niin lähellä kuun loppua ollaan. Silloin voisi olla mahis, että saisi rahat takaisin tai edes osan siitä. Nää on kyl nihkeitä tapauksia..

Miten näkyy mobilepay tapahtumissa siirto?

IMG_1002.jpeg

Vaikuttaa vähä siltä, että joku muu(t) ehtinyt ilmiantaan hänet, mut sinä sit ehdit vielä ennen jäädytystä?

Ehkä. Rahan siirto ei tuohon numeroon enää onnistu vaan MobilePay kaatuu ios yrittää. Myyjä on tänään kirjoitellut tänne ja pari viestiäkin laittanut mulle, siltikään ei ole vieläkään tehnyt mitään mitä sovittu: sähköpostiin ei ole tullut kuittia laitteesta eikä postitusta ole ostettu.

Halusi että poistan negatiiviset kirjoitukset hänestä koska vastasi mulle lopulta ja nyt ostaja perunut kaupat jostain toisesta tuotteesta.

Kuka on vielä sitä mieltä että pitäisi pari viikkoa odottaa ennen kuin tekee rikosilmoituksen?

Ehkä. Rahan siirto ei tuohon numeroon enää onnistu vaan MobilePay kaatuu ios yrittää. Myyjä on tänään kirjoitellut tänne ja pari viestiäkin laittanut mulle, siltikään ei ole vieläkään tehnyt mitään mitä sovittu: sähköpostiin ei ole tullut kuittia laitteesta eikä postitusta ole ostettu.

Halusi että poistan negatiiviset kirjoitukset hänestä koska vastasi mulle lopulta ja nyt ostaja perunut kaupat jostain toisesta tuotteesta.

Kuka on vielä sitä mieltä että pitäisi pari viikkoa odottaa ennen kuin tekee rikosilmoituksen?
Selkee keissi. Anna perjantaihin asti aikaa, ku silloin on tosiaan kela-päivä.

Kyllähän tuo epäilyksiä herättää jos sulkenut mobilepayn kauppojen jälkeen, toivottavasti nyt saat kaupat myös myyjän osalta maaliin ja toimittaa kuitin ja hoitaa muutkin sovitut asiat.

Toiselle käyttäjälle esiintynyt eri nimellä ja puhelinnumerolla täällä. Oli saanut tuotteen mutta ei ollut luvatussa kunnossa.

Toiselle käyttäjälle esiintynyt eri nimellä ja puhelinnumerolla täällä. Oli saanut tuotteen mutta ei ollut luvatussa kunnossa.
Vahvat koijarifiilikset kyseisestä hepusta. Vastaisuuden varalta suosittelen katsomaan palautteita ja malttia jos on liian hyvää ollakseen totta niin usein onkin pikavoiton hakija kyseessä.

Vahvat koijarifiilikset kyseisestä hepusta. Vastaisuuden varalta suosittelen katsomaan palautteita ja malttia jos on liian hyvää ollakseen totta niin usein onkin pikavoiton hakija kyseessä.
Päivänselvä. Jos ei pe aamuna ole tullut rahoja takaisin tai paketti lähdössä, pistän rikosilmoituksen menemään.

Mutta oikeassa olet, sinisilmäisyys kostautui.

Minä itse lähettäisin viestin, että jos ei ole perjantaina/maanantaina (päätä itse) rahoja takaisin, teen sen rikosilmoituksen.

Uhkailisin siis sillä rikosilmoituksella, jos vaikka palauttaisi rahat. Ja tottakai se rikosilmoitus sitten tehdään, jos rahoja ei kuulu. Ei kyllä kaksi viikkoa aikaa, ja rehellinen deadline tuolle rahojen palautukselle (josta et jousta).

--

Joka tapauksessa, 0% mahdollisuus, että poliisi pääsee tutkimaan sitä rikosilmoitusta tällä viikolla.

Minä itse lähettäisin viestin, että jos ei ole perjantaina/maanantaina (päätä itse) rahoja takaisin, teen sen rikosilmoituksen.

Uhkailisin siis sillä rikosilmoituksella, jos vaikka palauttaisi rahat. Ja tottakai se rikosilmoitus sitten tehdään, jos rahoja ei kuulu. Ei kyllä kaksi viikkoa aikaa, ja rehellinen deadline tuolle rahojen palautukselle (josta et jousta).

--

Joka tapauksessa, 0% mahdollisuus, että poliisi pääsee tutkimaan sitä rikosilmoitusta tällä viikolla.
Toisaalta turhaan annan kaksi viikkoa aikaa, ei se sitä käsittelyä ainakaan nopeuta

Toisaalta turhaan annan kaksi viikkoa aikaa, ei se sitä käsittelyä ainakaan nopeuta

En tätä ehdottanutkaan, vaan tämän viikon perjantaita / ensi viikon maanantaita (milloin ne sossurahat tuleekaan?).

Se kaksi viikkoa on siellä sen takia, että tulee poliisille turhia esiselvityksiä, jos nyt päättääkin maksaa - ja sinä päätät jättää asian siihen - tai poliisi päättää jättää tutkimatta enempää, kun sait rahasi takaisin. Niin tässä olisi loogisesti se pari päivää uhkailua kaikille helpompi vaihtoehto.

--

Kukaan hätäinen poliisia turhaan työllistävä on tuskin katsonut, miten rikosilmoitus peruteetaan. Tiedoksi: ei siellä ole tällaista toiminallisuutta. Sitten kun kaikki hätähousut tekee tuollaisen heti, niin tästä seuraa vaan poliisin turhaa työllistämistä.

Liian hyvin mennyt aiemmat kaupat kun tämä oli ensimmäinen kerta itselle. Ensi kerralla kyllä ei rahat lähde ennen pakettia, ainakaan täällä.

Tai sitten vain katsot henkilöitä jotka ovat olleet foorumilla pitkään, joilla on paljon (mieluusti jopa tuhansia) viestejä ja jotka ns. "kuuluvat kalustoon" eivätkä olet täällä vain pikavoittojen takia. Eli tämä foorumihan EI ole kauppapaikka vaan se myyntipuoli on vain "bonus" missä pitkään foorumia käyttäneet pyrkivät myymään "ylimääräistä sälää" mitä nyt kertyy harrastuksen myötä.

Koska sanon ihan rehellisesti että saat ainoastaan negatiivisia kauppiaspalautteita jos laitat ketjuun että ostat myyntihinnalla ja sitten kerrotkin että "laitan rahat vasta kun tuote on postitettu / tuote on käsissäsi" ellet sitten itse hae sitä.

Saan ehkä tästä taas kakkaa niskaan, mutta Torissa on Toridiili juuri tätä varten. Sillä saa myös halvemmat postikulut.

Tosin se ei kannata rahallisesti 1000€+ ostoksissa (ellei pidä sitä vakuutuksena), mutta itse vetäisin postikaupat sitä kautta mieluummin.

Tai sitten vain katsot henkilöitä jotka ovat olleet foorumilla pitkään,

Enpä tiedä, pitäisikö sen näinkään mennä. En ole itse yhtään sen parempi kuin keskiverto kauppamies. Siellä on oikeasti muutama mätämuna, joka pilaa homman muilta. Kun jossain vaiheessa foorumi kasvoi näin suureksi, niin täällä on kusettajille suurempi markkina.

Ihan oikeasti, täällä on kuitenkin 90%+ myyjistä hyviä kauppamiehiä, ja voisin väittää, että 99% ei ole kusettajia. Sen takia tässäkin ketjussa menee vähän kuumaksi keskustelu välillä, kun pieni prosentti pilaa koko paikan maineen.

--

Ei tämä paremmaksi muuttuisi, jos pitäisi olla 1000 viestiä kirjoitettuna, että pääsee kauppapaikalle.

Enpä tiedä, pitäisikö sen näinkään mennä. En ole itse yhtään sen parempi kuin keskiverto kauppamies.

Ei tietysti pitäisi mennä ja olen aivan varmasti huonompi kuin keskiverto kauppamies koska käyn kauppaa niin harvoin ja lähes aina käytetyistä "ei uudenkarheista" osista.

Mutta ikävä fakta on että löytyy muutamia henkilöitä jotka tekevät ns. jatkuvalla syötöllä uusia tunnuksia ja käytännössä huijaavat ihmisiltä rahoja. Ne muutamat henkilöt pyrkivät pikavoitoihin eivätkä todellakaan viivy "useita vuosia" tai kirjoita "jopa tuhansia" viestejä. Mikäli mahdollista he tekevät sen uuden tunnuksen siten että kun vanha jää kiinni on uusi juuri sen 30pv kypsä ja ehkä pari viestiä (tähän ketjuun tms. missä kompataan muita ja luodaan "luotettava" kuva heidän mielestään tai laitetaan viestiä missä ihmetellään kun ei voi ostaa "verified" lätkää ja kerrotaan miten tahtoisi laittaa rahaa juuri tälle foorumille) minkä jälkeen uutta huijausta.

Normaalia ihmistähän pelottaisi tilanne missä poliisi ottaisi yhteyttä tai edes rikkoisi lakia. Koska suurella osalla on jotain menetettävää. Koti, työpaikka, harrastukset, varallisuutta, tulevaisuuden suunnitelmia jne jne. Lisäksi moni meistä uskoo jopa liikaakin poliisin sekä lain voimaan. Kun monille taparikollisille talvi on mukavaa aikaa olla vankilassa ja kesät voi huijata muita. Tai jopa tiedetään että ei poliisia kiinnosta ja on monia kuukausia aikaa kerätä sitä tuomiota joka sitten tulee joka tapauksessa joten niillä uusilla rötöksillä ei ole väliä.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 332
Jäsenet
81 126
Uusin jäsen
KiloKaupal

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom