Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Oi oi, töihin herätys ja eikös täällä tuuttaa punaista joka laarissa.
En tiedä mikä ihme ihmisiä kiinnostaa jauhaa. Ketään ei ole huijattu, ja jos ihan tarkkoja nyt ollaan niin ostaja ei nyt taida itsekään puhua ihan totta. Mulla on kone ja kuitin tänään tuolle tolvanalle toimitin myös, toki vittuilleasani samaan malliin kaiken ylimääräisen sutaten.
Olen myös ostajalle ilmoittanut että koneen vien kunhan ehdin, ei kuitenkaan tällaisella menolla ole suinkaan prioriteettilistan kärkikahinoissa.
Itse kyllä käyn töissä, ennemmin nyt tässä tilanteessa ostajana keskittysin ennemmin töihin menoon entä tyhjiin syytöksiin ympäri ämpäri.

Mulle nyt loppujen lopuksi on ihan sama mitä joku ihminen bittiavaruudessa nimimerkin takana ajattelee.

Koko sirkus oli käynnissä siitä lähtien kun en nyt vaan työaikana monestikaan ehdi puhelinta vahtia millon tulee viestiä ja keneltä.

Vastasin heti ensimmäisen tilaisuuden auettua ostajan laittamaan viestiin ja kerroin tilanteen.

Jos on kiire niin senkun tulee ovelta koneen hakemaan.
Kehtaa hitto vielä vaatia yhtä sun toista koko ajan kun ensin itse jauhaa puuta heinää ympäriinsä.

Ylläpidollekkin väitti että joo olin muutama tunti sitten vasta vastannut vaikka kummasti itsellä aika näkyy ruokatunnin aikaan laitetuksi.

En aio asiaan tämän enempää aikaani käyttää. Aivan turhaa puheen sorinaa.

Sen verran mainittakoon korjaukseksi tuosta kunnianloukkauksesta että määritelmän täyttää jos henkilö on tunnistettavissa puhutusta sisällöstä ja kyllähän se niin on että moni minulle tuntematon on tietoinen oikeasta nimestäni tuon nimimerkin takana. Kannattaa tarkistaa kunnolla ennenkun puhuu totuutena mitä sylki suuhun tuo.

Lisäksi tämä vatipää on jotain numeroita sun muita lähetellyt täysin asiaan kuulumattomien kanssa, ja näistä on ilmoitus kirjattu tänään.

Kun niitä (turhia) rikosilmoituksia tehtailet, niin eikö samalla vaivalla voisi nyt ostaa sen pakettitoimituksen ja hoitaa homma loppuun?
No ei todellakaan voi.
Hienoa että tollo on saanut yhden suojelusenkelin lisää.
Kysäise toki että missä mennään.
Ostaja ilmoitti tekevänsä rikosilmoituksen aamu 8 aikaan ja se hänelle suotakoon.
Olen yksityisesti ja julkisesti ilmoittanut että ketään ei edelleenkään ole huijattu.

Perättömän ilmoituksen tekeminen sen sijaan sekin on lain vastaista 🤣
Ja sitten mitä tulee kauppa lakiin niin suosittelen tolloa tutkimaan senkin ennenkun hutkii.

Ihan jos tarkasti nyt kerrataan asiat niin olisin vienyt paketin töihin mennessä postiin heti kauppa iltaa seuraavana aamuna.
Tämä ei onnistunut koska kaupalle ei tullut varmistusta ostajalta, ostaja ei vastannut osoitteeseen liittyvään viestiin eikä maksua oltu tehty eikä sovittu miten ja mitä kautta hoidetaan. Siinä oli päivä minkä tiesin että itselleni Aikataulullisesti sopii. Seuraavana päivänä, eli tiistaina ostaja kysyi onnistuuko kauppa vielä niin kerroin olevani jo töissä ja että voin YRITTÄÄ TÖIDEN jälkeen paketin sinne postiin viedä. Tätä en ole varmaksi pystynyt lupaamaan.
Sitten tuli perseen alla juoksen seuraavana päivänä töihin ja tällainen vitun paskasirkus on pystyssä kun en nyt sitten ole ehtinyt puhelinta paljoa ihmettelemään.

Mutta sillä lailla, jatkakaa ihmeessä toistenne tsemppaamista 😅
Kun niitä (turhia) rikosilmoituksia tehtailet, niin eikö samalla vaivalla voisi nyt ostaa sen pakettitoimituksen ja hoitaa homma loppuun?

Mielestäni jollei osaa päättää milloin sen paketin postiin vaivautuu viemään, parempi tehdä kauppoja sellaisessa aikataulussa että varmuutta löytyy. Säästyy ostajan ihmettelyiltä ja riitelyltä molemmin puolin.

Se on toimeentulotuen maksupäivä tänään eli oikein hyvällä tuurilla @shitbreak saa pikavippaamansa rahat pian takaisin. "Myyjän" ulosanti ei juuri luottamusta herätä mutta vaivautui kuitenkin kirjoittamaan ketjuun niin jospa löytyis sen verran selkärankaa, että palauttaa rahat kun se kone on kumminkin mennyt hukkaan ja teippikin ihan lopussa.

Pitkiä tarinoita tämäkin runopoika jaksaa kirjoittaa jatkaakseen rikosilmoituksen pitkittämistä.

Siellä on voitoilla töötätty vähän muuntohuumeita ja tarinankerronta soljuu mukavasti.

Viestit kuitenkin kirjoitettu jatkoilla yöllä, se vasta työntekoa onkin. Tuli perseen alla etsimässä seuraavaa fixiä.

Onneksi tsemppaavia "kavereita" löytyy sieltä aina ku teet uuden keikan netissä.

👌 Kyllä näyttää ihmisiä harmittavan. Pitäskö teillä kaikilla pakkautua vaikka viikonlopuksi sinne Maskuun, voisitte lohduttaa toden teolla.
Pitkiä romaaneita ja rikosilmoituksia. Onpa kontenttia.

Jos ketään ei olla huijaamassa, haluaisin keskittyä olennaiseen ja udella käyttäjältä @martapa milloin olisit mahdollisesti viemässä paketin postiin?
Kiva huomata että tänne mahtuu mukaan myös muunlaista kävijää.

Virallisesti tuossa taitaa olla 30päivän ikkuna, mutta ei tuo niin kauaa ota.

Täytyy palata työn ääreen takasi, niin saa täällä bensalenkkarit rauhassa kitistä ei mistään yötä myöden vailla huolen häivää.

Mielestäni jollei osaa päättää milloin sen paketin postiin vaivautuu viemään, parempi tehdä kauppoja sellaisessa aikataulussa että varmuutta löytyy. Säästyy ostajan ihmettelyiltä ja riitelyltä molemmin puolin.
Kyllä tämäpä juurikin. Tässä nyt vaan vastapuoli oli syyttänyt ja haukkunut "huijauksen takia pystyyn" vaikka varsinaisesti ei edes tuota postitusta varmaksi ollut kukaan sanonu.

Ei muuta kun uutta osaria ja hakeen romua myyntiin gigantista vielä kun luottoa irtoaa. Keksi vielä joku meriselitys minkä takia mobilepay on lyönyt estot päälle? Pitäiskö niistäkin tehdä rikosilmoitus?
Ei mun tarttee selitellä kellekkään mitään. Varsinkaan sellaisille joille asia ei sen isommin kuulu.
Ostaja kuitistaan näkee kyllä onko maksettu millä, missä ja milloin.
Joku muu vielä joka harmittaa?
Vaikka hyppäisitte nyt kaikki tähän arvostelemaan ja puimaan tätä tilannetta niin se tilanne ei siitä muuksi muutu. naurattaa vain.

Kyllä tämäpä juurikin. Tässä nyt vaan vastapuoli oli syyttänyt ja haukkunut "huijauksen takia pystyyn" vaikka varsinaisesti ei edes tuota postitusta varmaksi ollut kukaan sanonu.
Rahat kyllä kelpaa ottaa vastaan, vaikkei postituksesta ole varmuutta? Mitäpä jos lopettaa draamailun, rehdisti viesti ostajalle milloin paketti postiin ja kaupat maaliin?

Tiedoksi kaikille, @martapa ei lähettänyt konetta eikä kuittia eikä palauttanut rahojakaan, nyt oli yöllä puoli 4 aikaan tullut lisäksi jotain viestiä paskan osumisesta tuulettimeen kotitielläni… -> rikosilmoitus lähtee.
Täähän meni hyvin, pelkän petoksen sijaan voitkin tehdä rikosilmoituksen myös laittomasta uhkauksesta :D

Niin, eikö nykyään pankkisysteemi ilmoita maksaessa, jollei tilinumero ja nimi vastaa, myös yksityishenkilön kohdalla? Tuli mieleeni kun laskuja maksaa ja yrityksien kohdalla (ainakin oma Danske) tarkastaa nimen? Näiden petostelijoiden varalta mietin. Jos ei siis nimi vastaa tiliä, hommahan silloin haiskahtaa. Tiedä sitten kiinnostaako narkkeja, juttuja jos jonossa niin oman nimen esilletulo yksi ja sama.

Klassinen ilmoitus, ei kuvia ja "muutaman päivän kokeiltu", kuunvaihde, ei palautteita, niin ei kovinkaan houkutteleva kaupantekoon. Paitsi noutamalla korkeintaan.
Toki tällainen voi olla ihan rehellinen ilmoittajakin, mikä selviäsi noutoa/koneen tsekkausta ehdottamalla.

Niin, eikö nykyään pankkisysteemi ilmoita maksaessa, jollei tilinumero ja nimi vastaa, myös yksityishenkilön kohdalla? Tuli mieleeni kun laskuja maksaa ja yrityksien kohdalla (ainakin oma Danske) tarkastaa nimen? Näiden petostelijoiden varalta mietin. Jos ei siis nimi vastaa tiliä, hommahan silloin haiskahtaa. Tiedä sitten kiinnostaako narkkeja, juttuja jos jonossa niin oman nimen esilletulo yksi ja sama.

Klassinen ilmoitus, ei kuvia ja "muutaman päivän kokeiltu", kuunvaihde, ei palautteita, niin ei kovinkaan houkutteleva kaupantekoon. Paitsi noutamalla korkeintaan.
Toki tällainen voi olla ihan rehellinen ilmoittajakin, mikä selviäsi noutoa/koneen tsekkausta ehdottamalla.

Mobilepaylla maksettu. Ymmärtääkseni sielläkin näkyy oikea nimi (väestötietojärjestelmästä haettu). Uskon että poliisi pääsee suht helposti jäljille. Toisen käyttäjän (jolle oli antanut eri numeron) antama puhelinnumero antaa nimeksi henkilön jolla osittain sama sukunimi kuin tällä joka minulle myi, joten todennäköisesti sukulaisia. Liitin nekin tiedot tuohon rikosilmoitukseen.

Toiselta käyttäjältä selvisi myös että myyjän kertoma paikkakunta pitää todennäköisesti paikkaansa koska hänelle oli lähtenyt paketti samalta paikkakunnalta minkä myyjä oli tämän koneen myynti-ilmoitukseen laittanut.

Mistä tavarasta oli kyse yli 500€ on aika suuri summa. Kunnianloukkaus toi ei ole sen voi sanoa. Myyjän kannattaisi nyt laittaa vaan paketti postiin.

Mistä tavarasta oli kyse yli 500€ on aika suuri summa. Kunnianloukkaus toi ei ole sen voi sanoa. Myyjän kannattaisi nyt laittaa vaan paketti postiin.
575€ maksoin tuosta koneesta 16GB 5600mhz crucialin muisteilla.

i5-14400F/16/512/RTX5060​

575€ maksoin tuosta koneesta 16GB 5600mhz crucialin muisteilla.

i5-14400F/16/512/RTX5060​

Joo kyllä tuo ihan selvä tapaus,kun ei mitään henkilötietoja ole levitetty niin ei kunnianloukkauden määritelmä täyty. Petos tuo on ja jos on ollut jotain uhkailua niin sekin kannattaa mainita.

Viimeksi muokattu:
👌 Kyllä näyttää ihmisiä harmittavan. Pitäskö teillä kaikilla pakkautua vaikka viikonlopuksi sinne Maskuun, voisitte lohduttaa toden teolla.

Kiva huomata että tänne mahtuu mukaan myös muunlaista kävijää.

Virallisesti tuossa taitaa olla 30päivän ikkuna, mutta ei tuo niin kauaa ota.

Täytyy palata työn ääreen takasi, niin saa täällä bensalenkkarit rauhassa kitistä ei mistään yötä myöden vailla huolen häivää.
Netissä kun tekee kauppaa, löytyy kaikenlaisia kaupantekijöitä niin ostajista ja myyjistä, välillä helppoja, välillä vaikeita. Sen sijaan että alkaa itse uhriutumaan ja pelleilemään niin ehkä kannattaa mielumminkin joustaa ja ymmärtää, eikä ainakaan itse hankaloittaa tilannetta.

Netissä kun tekee kauppaa, löytyy kaikenlaisia kaupantekijöitä niin ostajista ja myyjistä, välillä helppoja, välillä vaikeita. Sen sijaan että alkaa itse uhriutumaan ja pelleilemään niin ehkä kannattaa mielumminkin joustaa ja ymmärtää, eikä ainakaan itse hankaloittaa tilannetta.

Itsellä olisi joustavuutta löytynyt jos myyjä olisi millään tavoin osoittanut aikeensa kauppojen hoitamiseen (laittanut sähköpostiin kuitin ja ostanut postituksen), mutta kun mitään näistä ei tehnyt niin hyvin nopeasti selvisi mikä on miehiään.

En todellakaan tiedä mitä tämä tyyppi selittää.
Olen sanonut kyllä että tuolla asenteella voi paska osua omaan tuulettimeen.
Olen myös laittanut kuitin josta sutattu kaikki sellainen tieto joka ei tuohon kone kauppaan kuulu.
Tämä tyyppi selittää aivan ihme tarinoita koko ajan.
Palaan sinulle viestillä.

Olen myös laittanut kuitin josta sutattu kaikki sellainen tieto joka ei tuohon kone kauppaan kuulu.
No eikö se ole sinullekin vain helpoin, että unohdat tämän kaupan, palautat rahat heti ja otat vastaan negatiivisen palautteen. Jotenkin minusta ihan turhaa yrittää edes enää postitteluja tässä tapauksessa. Helpointa ja nopeinta että palauttaa maksetun summan.

Ensi myynteihin sitten uudella asenteella ja tarkemmalla/nopeammalla viestittelyllä.

No eikö se ole sinullekin vain helpoin, että unohdat tämän kaupan, palautat rahat heti ja otat vastaan negatiivisen palautteen. Jotenkin minusta ihan turhaa yrittää edes enää postitteluja tässä tapauksessa. Helpointa ja nopeinta että palauttaa maksetun summan.

Ensi myynteihin sitten uudella asenteella ja tarkemmalla/nopeammalla viestittelyllä.
Ei varmaan kerkeä, koska on TÖIS-SÄ! Onhan se tullut jo selväksi, että on rehellinen suomalainen TYÖ-MIES

Hyväksyisittekö te muut tämän takuukuitiksi? Eihän tuosta näe edes koneen sarjanumeroa. Tuollaisen lähetti eilen ja muuta kieltäytyy laittamasta.

Ai niin, kunnollisen takuukuitin lisäksi postitusta ei ole edelleenkään ostettu.

Ehdottaisin että palautat rahat jos et petosta ole tekemässä, kun ei tuo kauppojen teko ole onnistunut sen jälkeen kun vastaanotit rahat.

Perun rikosilmoituksen jos rahat palautuu.

image000000.jpeg

Olen viestitellyt viipymättä tälle tyypille, vaikkakin hän muuta väittää.
Olen myös toimittanut YP:lle asiaan viitaten kuvat keskusteluista.

Rehellisesti minun puolelta kyse on vaan siitä että tämän jälkeen en koe kauheaa kiirettä minkään asian suhteen.
Ompahan toisella aikaa vouhottaa. Asiat tuntuu hänellä myös kääntyvän päälaelleen täällä mitä on ja mite ei ole tapahtunut.

Ei varmaan kerkeä, koska on TÖIS-SÄ! Onhan se tullut jo selväksi, että on rehellinen suomalainen TYÖ-MIES
No se tässä tuntuu olevan ongelma että joku ei tajua että sille voi olla syy ettei ole oma puhelin taskussa koko aikaa.
Sen sijaan laitetaan klo 9 seuraavana aamuna kuinka perutaan kaupat ja kuinka oon huijannut ja sitä ja tätä.

Mulle on ihan sama tekeekö rikosilmoituksen kun tiedän että rikosta ei ole tapahtunut.
Ilmoitettu lähetyspäiväkin siirtyi ostajasta johtuen.

Pitäs vissiin tavuttaa kaa-li-se-pol-lek-kin joka sana kun ei tunnu aukeavan.

Nyt kun olen nähnyt YV-viestittelyä niin ei se nyt ihan @shitbreak sinultakaan ole ilmeisesti nappiin mennyt. Tiistai-illasta puhuttu, että yritetään saada paketti postiin ja keskiviikkoaamulla uhkaillaan rikosilmoituksella tai rahanpalautuksella.
Ja tämän lisäksi haukuttu ja syytelty täällä päästä temmoten asioita sieltä saakka olettaen omia.

Väitti myös teille ko päivänä klo 16 etten olisi viestitellyt vaikka varmaan näet että olen hänen viestiin asiallisesti kertonut tilanteen.

Siitä saakka ollut pelkkää paska myrskyä ja suun soittoa toiselta puolelta.

Tästä johtuen ajattelin että miksi minäkään liiemmin ylimääräistä vaivaa hänen eteen näkisin, varsinkaan kun ei sanomisesta huolimatta asioita korjaa vaan päinvastoin jatkaa samalla linjalla.

Olen tehnyt selväksi että kone on ja lähtee kun ehdin viemään,
Mutta nyt tästä on puolin ja toisin tehty rikosilmoituksia, niin täytyy pureutua kuinka tässä on järkevintä toimia.

Ja tämän lisäksi haukuttu ja syytelty täällä päästä temmoten asioita sieltä saakka olettaen omia.

Väitti myös teille ko päivänä klo 16 etten olisi viestitellyt vaikka varmaan näet että olen hänen viestiin asiallisesti kertonut tilanteen.

Tästä johtuen ajattelin että miksi minäkään liiemmin ylimääräistä vaivaa hänen eteen näkisin, varsinkaan kun ei sanomisesta huolimatta asioita korjaa vaan päinvastoin jatkaa samalla linjalla.

Mutta nyt tästä on puolin ja toisin tehty rikosilmoituksia, niin täytyy pureutua kuinka tässä on järkevintä toimia.
No miksi et vaan palautua rahoja, jos ei ole enää mitään mielenkiintoa edes myydä tuota konetta? Semmoinen 15 sekunin homma

Nyt kun olen nähnyt YV-viestittelyä niin ei se nyt ihan @shitbreak sinultakaan ole ilmeisesti nappiin mennyt. Tiistai-illasta puhuttu, että yritetään saada paketti postiin ja keskiviikkoaamulla uhkaillaan rikosilmoituksella tai rahanpalautuksella.

Kova kiire oli saada rahat maanantaina ja sitten kun sai rahat, otti radiohiljaisuuden seuraavaksi päiväksi, sähköisen kuitin lähettäminen alkoi osoittautua vaikeaksi ja kun näin että mobilepay tilikin suljettu niin kyllähän se alkoi hälytyskelloja soittamaan. Eikä näemmä ihan turhaan.

Tässä oli kyse viestittelystä, mistä koko shitshow on saanut alkunsa ja siinä on kaksi osapuolta. Ei välttämättä ole mennyt kummaltakaan ihan nappiin.
Mielestäni tämä koko paskamyrsky lähti nimenomaan yksipuolisesti ostajan puolelta tuolloin keskiviikkoaamuna niin täällä kuin yksityisviesteilläkin.

Myönnetään että olen hitusen vittu päänä toki vastaillut takaisin aamun jälkeen.

Lopeta se vänkääminen. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. 1. Palauta rahat. 2. Käy viemässä paketti postiin. Monta päivää on ollut sinulla aikaa. Jopa moderaattori on antanut sinulle siimaa, joten toivottavasti et ole kusettaja.

Palautat rahat, perutte rikosilmoitukset ja kone uudelleen myyntiin tällä kertaa vain noudolla niin ei tarvitse myöskään riskeerata pöytäkonetta postin hellään käsittelyyn. Eiköhän Tampereelta luulisi ostajan tuolle löytyvän.

No miksi et vaan palautua rahoja, jos ei ole enää mitään mielenkiintoa edes myydä tuota konetta? Semmoinen 15 sekunin homma
Aiemmassa viestissä kerroin syyn. Samassa viestissä myös mietin pitääkö sinulle tavuttaa joka sana. Saman asian olen tuonut ilmi monta kertaa.

Siksi toisekseen jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin kaupan perumiselle ei ole mitään syytä, ainoastaan ostajan oma sekoilu ja kirjoittelu.

Olisin kkv:n soittanut mutta sielä puhelimet lomalla, toki Kauppalaki sinänsä tuttu muuten.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 430
Jäsenet
81 146
Uusin jäsen
viltsukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom