Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

En sitten tiedä kumpi lopetti ja antoi olettaa kaupan olleen ok. Ennen tätä oltiin yhdessä puhuttu että perutaan kauppa tai viilataan hintaa sopivammaksi.
Ostaja sanoi testaavansa koneen ja sitten ei enää kuulu mitään.
Onko tässä ok olettaa kaupan olevan kunnossa?

Screenshot_20260102_161447_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

Screenshot_20260102_161453_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

sitä paitsi mistään ajasta lähetyksen suhteen ei edes sovittu enää varmaksi sen jälkeen kun kaupat siirtyi ostajan lopetettua viestittelyn.

Otaksun että seuraavaa on nyt tapahtunut:
1) olet saanut rahat
2) sinulla on ostajan osoite ja muut tiedot
3) sinun pitäisi nyt vain lähettää ostajan nyt omistama (ja maksama) tuote hänelle
4) riittäisi että kirjoitat tänne vain että paketti on lähetetty ja ostaja on saanut seurantakoodin...

Mieti asiaa myös siltä kannalta että jos kumpikin teistä puhuu totta niin: miten luulet seuraavien kauppojen sujuvan? En tahtoisi ostaa tai myydä teille kummallekaan mitään jos jo seuraavana aamuna tulee tähän ketjuun valitusta huijauksesta kun pakettia ei ole vielä postiin viety tai jos tiistaina olen maksanut tuotteen eikä se ole vielä postissa viikon loppuun mennessä.. sen toki myönnän että paketti voi vielä ehtiä perille ensiviikon tiistaille ja tässä on ollut juhlapyhiä jne.. mutta itse henkilökohtaisesti tekisin rikosilmoituksen tiistaina kertoen (jos niin kävisi) että viikko maksusta eikä ostettua tuotetta (eikä edes seurantakoodia) ole ilmestynyt.

Eli tuskin sujuvista, nopeista tai hyvän mielen jättäneistä kaupoista voidaan puhua nyt kummankaan puolelta...

1) olet saanut rahat
3) sinun pitäisi nyt vain lähettää ostajan nyt omistama (ja maksama) tuote hänelle
4) riittäisi että kirjoitat tänne vain että paketti on lähetetty ja ostaja on saanut seurantakoodin...

Mieti asiaa myös siltä kannalta että jos kumpikin teistä puhuu totta niin: miten luulet seuraavien kauppojen sujuvan? En tahtoisi ostaa tai myydä teille kummallekaan mitään jos jo seuraavana aamuna tulee tähän ketjuun valitusta huijauksesta kun pakettia ei ole vielä postiin viety tai jos tiistaina olen maksanut tuotteen eikä se ole vielä postissa viikon loppuun mennessä.. sen toki myönnän että paketti voi vielä ehtiä perille ensiviikon tiistaille ja tässä on ollut juhlapyhiä jne.. mutta itse henkilökohtaisesti tekisin rikosilmoituksen tiistaina kertoen (jos niin kävisi) että viikko maksusta eikä ostettua tuotetta (eikä edes seurantakoodia) ole ilmestynyt.

Eli tuskin sujuvista, nopeista tai hyvän mielen jättäneistä kaupoista voidaan puhua nyt kummankaan puolelta...

Se ero meissä on että minulla on pelkkää positiivista palautetta täällä, matkapuhelinfoorumilla ja Torissa. Martapalla pelkkää negaa. Kaikkien muiden kanssa on viimeiset 15 vuotta kauppa sujunut.

Jos sinä olisit myynyt minulle tietokoneen postitse ja kertonut että sinulla on sähköinen kuitti koneeseen ja olisit todennut tiistaina että ”menee perjantaihin tai maanantaihin että ehdit postittamaan, onhan se ok? Laitan sulle kuitin sähköpostiin nyt” niin tuo olisi ollut täysin ok ja sellaista toimintaa kuin rehelliseltä myyjältä voi odottaa, martapa ei ole näin toiminut vaan päinvastoin, samana iltana viestien perusteella kuitin lähettäminen onkin hankalampaa ”koitan kaivella” ja illan aikana ei ole lähettänyt kuittia, eikä seuraava aamuna, jolloin huomaan että mobilepaykin on suljettu. Ja sitten myöhemmin tulee pahoittelua kun ei vain jaksanut töiden jälkeen enää mitään ja kuittia ei edelleenkään näy. Tuskin olen ainoa kellä epäilykset herää pintaan vastaavassa tapauksessa. Olisi pitänyt herätä ennen rahojen siirtoa.

Viimeksi muokattu:
1) olet saanut rahat

Kiitos asiallisesta kommentista.
Olen ilmoittanut jo muiden tuotteiden kysyjille että en jatka myyntiä tällä foorumilla tämän episodin johdosta.

Jos molemmille osapuolille käy, voin tulla hakemaan koneen ja postittaa sen vaikka omalla kustannuksellani ostajalle niin loppuu tämä sekoilu
Eiköhän myyjän puheiden perusteella ole selvää, että ei aio konettaan myydä jos sitä edes on olemassa. Niin hämärää paasausta ohi aiheen jatkuvasti. Eiköhän sinivuokot sit aikanaan soittele perään.

Jos molemmille osapuolille käy, voin tulla hakemaan koneen ja postittaa sen vaikka omalla kustannuksellani ostajalle niin loppuu tämä sekoilu
Myyjähän muuten totesi täällä viestissä #13 301

"Vastasin heti ensimmäisen tilaisuuden auettua ostajan laittamaan viestiin ja kerroin tilanteen.
Jos on kiire niin senkun tulee ovelta koneen hakemaan".

Eiköhän tämä nyt sitten käy Martapalle.

Lähetit prossun?

Odottakaa hetki tuon prossukaupan kanssa. Nyt on menossa jännittävämpi episodi, josta ei käänteitä puutu, HP:n markettikoneen tiimoilta. Ei makeaa mahan täydeltä.
Tuli hetki hiljaisuutta joten voinen vastata tähän ennen kuin mahdollisesti palataan taas jännän äärelle ;) sattumoisin siis tiedän että myyjä palautti rahat ostajalle.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 470
Jäsenet
81 152
Uusin jäsen
Killaah

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom