Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Toimii @JoeLra n tapauksessa taas yv-kauppa erinomaisesti, kun ei jää mitään jälkiä tuosta ostoilmoituksiin tarjoamisesta. Väitän, että julkisella tarjoamisella mahdolliset ostajaehdokkaat näkevät huomattavasti helpommin, että kaverillahan on tavaraa myynnissä kuin Gigantilla konsanaan, jolloin ainakin minulla epäilykset heräisivät heti. Toki se on nähty, että suurin osa ei viitsi edes kauppiaspalautetta tarkistaa, eli kaikkia ei voi pelastaa.

Mitä väliä sillä on, miten missä ja millä ehdoilla joku kauppa on tehty? Hommat pitää mennä, kuten sovittu.
Se ei muuta asiaa, että se tyyppi on huijari ja rikollinen. Toin ilmi sen vielä yhden huijauksen.
Ja ihan syystä saan ottaa itseeni, kun olen menettänyt omat rahat.

Väittikö joku jotain muuta?
Tarkennuksiahan sinulta vain kysyttiin...

Minä myös sain vastaavan viestin pankilta kuin @kiintins

Pankin viesti:

Henkilökohtaisesti en aio tehdä palautuspyyntöä, sillä pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, että huijarin tilillä olisi katetta maksunpalautukseen. Pelkät käsittelykulut ovat vähintän 15€ ja lisäksi ilmeiseti vaaditaan kyseisen huijarin suostumus, jotta pankki voisi siirtää rahat takaisin ilman oikeuden päätöstä. Odotan mieluummin rikosilmoituksen etenemistä.
Miten tämä käytännössä toimii? Nimestä päätellen palvelu on tosiaan vain "pyyntö". Eihän se nyt niin voi mennä, että pankki repii tililtäni jo sinne saapuneet rahat jonkun yksipuolisella ilmoituksella.

Miten tämä käytännössä toimii? Nimestä päätellen palvelu on tosiaan vain "pyyntö". Eihän se nyt niin voi mennä, että pankki repii tililtäni jo sinne saapuneet rahat jonkun yksipuolisella ilmoituksella.
Pankki ottaa yhteyttä vastaanottajan pankkiin ja pyytää palauttamaan rahoja (vapaaehtoisesti). Palvelu maksaa esim. OP:lla 15€ palautti rahat tai ei.

Pankki ottaa yhteyttä vastaanottajan pankkiin ja pyytää palauttamaan rahoja (vapaaehtoisesti). Palvelu maksaa esim. OP:lla 15€ palautti rahat tai ei.
Käytännössä varmaan vain poliisin pyynnöstä. Koska käytännössä jo tilille siirtyneitä rahoja ei voi enää lähettää takaisin. Koska muuten tämä mahdollistaisi huijauksen.

Käytännössä varmaan vain poliisin pyynnöstä. Koska käytännössä jo tilille siirtyneitä rahoja ei voi enää lähettää takaisin. Koska muuten tämä mahdollistaisi huijauksen.
Siis ei tuossa ole mitään pakollista?

Huijari A huijasi Ostaja B 100 euroa. Ostaja B pyytää OP ottamaan A pankkiin yhteyttä ja palauttamaan rahoja ennen kuin tekee rikosilmotuksen. OP kysyy A:n pankin kautta, että voisitko palauttaa meidän asiakkaalle rahat? A onkin huumeaddikti ja vastaa et ei kiinnosta vedin ne just hihaan. OP sanoo ok ja ilmoittaa B, että rahoja ei saatu takaisin ja veloittaa B 15 euroa.

Ei kyseessä ole mikään PayPalin chargeback/dispute-juttu.

Siis ei tuossa ole mitään pakollista?

Huijari A huijasi Ostaja B 100 euroa. Ostaja B pyytää OP ottamaan A pankkiin yhteyttä ja palauttamaan rahoja ennen kuin tekee rikosilmotuksen. OP kysyy A:n pankin kautta, että voisitko palauttaa meidän asiakkaalle rahat? A onkin huumeaddikti ja vastaa et ei kiinnosta vedin ne just hihaan. OP sanoo ok ja ilmoittaa B, että rahoja ei saatu takaisin ja veloittaa B 15 euroa.

Ei kyseessä ole mikään PayPalin chargeback/dispute-juttu.
Okei eli aika turha mekanismi.

Mihin tuo on edes tarkoitettu?

Tiedän, että vahingossa tilille lähetettyjä rahoja ei saa pitää, koska ne ei ole sinun, mutta mitä jos vaan sanoo ei?
Monestihan sitä ei välttämättä edes huomaa. Ainakaan itse en oikeasti näkisi / huomaisi mitenkään nopeasti (ehkä ikinä) jos joku pienen summan siirtäisi tililleni. Jos siis en sellaista odottaisi ja olisi tarkistamassa.

Tietysti tuollaiset "tilille tullut 100 000€ siirretty / kulutettu viikonlopun aikana" klikki otsikot eivät mene erehdyksen piikkiin. Mutta itselleni joku muutama kymppi tai edes satanen olisi sellaista että joskus kun katson paljonko tilillä on ja siirrän eteenpäin puskuriin / sijoituksiin tms. en todellakaan euron tarkkuudella muista paljonko siellä pitäisi olla tai selaa liikennettä sen tarkemmin.

EDIT: tuo siis käyttötilillä mitä oikeasti hieman useammin tulee jopa seurattua. Taas joku HYPO:n "täältä lyhenee asuntolaina" tili on sellainen mitä en yleensä "ikinä" katso, sinne menee rahaa ja on jonkun verran puskuria. Jos sinne joku erehtyy tunkemaan rahoja en sitä huomaisi ehkä edes vuoden sisään... Kun kaikki on "automatisoitua", raha tulee automaattisesti vuosia eteenpäin ja pankki ottaa sieltä automaattisesti lainan lyhennyksen.

Lainaan tälläistä viestiä.

Karkaa taas kerran aika kauas tämän ketjun tarkoituksesta. Poistettu keskustelua, joka ei liity ketjun aiheeseen. Siirretty myös keskustelua sääntöketjuun.

Tämä ketju on tarkoitettu ainoastaan omista huonoista kauppakokemuksista keskustelemiseen. Ei ulkopuolisten sivustahuuteluun tai mahdollisista sääntörikkomuksista tiedusteluun (tätä varten on raportointi).

Sitten vielä ylläpidolle ilmoitus tästä👍
Veetiboy osaatko sanoa että vieläkö se yksi huijari pyörii täällä jota etsiskelit pk seudulta noin 2019 korvilla. Kaupannut ainakin 2024 täällä tavaraa ja mietin onko sillä nikillä täällä tehty kusetuksia? Laitahan mulle priva viestiä niin voin tarkentaa

Veetiboy osaatko sanoa että vieläkö se yksi huijari pyörii täällä jota etsiskelit pk seudulta noin 2019 korvilla. Kaupannut ainakin 2024 täällä tavaraa ja mietin onko sillä nikillä täällä tehty kusetuksia? Laitahan mulle priva viestiä niin voin tarkentaa
30 min sitten rekisteröidyit ja nyt täällä pyytämässä tietoja?

@JoeLra varasti 200€, kun "myi" 5800x prosessorin ja Strix 570-f emolevyn. Rahat laitoin tilille, mutta ei ole osia näkynyt. Kysyi vielä minulta tilinumeroa perjantaina, jotta voisi palauttaa rahat sillä oli kuulemma lähetys venähtänyt "reissusta johtuen". Jos ei rahoja näy tilillä perjantaihin mennessä, niin ei auta muu kuin rikosilmoitus.

Ilmeisesti
@JoeLra varasti 200€, kun "myi" 5800x prosessorin ja Strix 570-f emolevyn. Rahat laitoin tilille, mutta ei ole osia näkynyt. Kysyi vielä minulta tilinumeroa perjantaina, jotta voisi palauttaa rahat sillä oli kuulemma lähetys venähtänyt "reissusta johtuen". Jos ei rahoja näy tilillä perjantaihin mennessä, niin ei auta muu kuin rikosilmoitus.
Siitä jauhettu jo monta sivua täällä. Kannattaa tehdä samantien vaan.

30 min sitten rekisteröidyit ja nyt täällä pyytämässä tietoja?
Kyllä. En ole pyytämässä vaan antamassa. Liittyy huijariin joka on terrorisoinu myös tällä sivustolla pitkään yli 15 yhdistelmätuomiota eli paljon uhreja ja Veetiboylle taitaapi olla tuttu henkilö jollakin tasolla kun sitä muistaakseni aikoinaan etsiskeli. Itse olen myös hänen kaupat ilmiantanut poliisille varuiksi, mutta varmuutta petosteluista noiden kyseisten kauppojen yhteydessä ei ole. Tollaset huijarit saavat paljousalennuksia suomessa

Kyllä. En ole pyytämässä vaan antamassa. Liittyy huijariin joka on terrorisoinu myös tällä sivustolla pitkään yli 15 yhdistelmätuomiota eli paljon uhreja ja Veetiboylle taitaapi olla tuttu henkilö jollakin tasolla kun sitä muistaakseni aikoinaan etsiskeli. Itse olen myös hänen kaupat ilmiantanut poliisille varuiksi, mutta varmuutta petosteluista noiden kyseisten kauppojen yhteydessä ei ole.
Kuka huijari? Nyt haisee.

Kuka huijari? Nyt haisee. Tuomiot on Suomessa julkisia ja kuka tahansa ne voi tilata käräjäoikeudesta. Nimeä en sano tässä julkisesti koska itselleni en halua aiheuttaa syytteitä. TM on nimikirjaimet ja pyörinyt pk seudulla. Sitä aikaisemmin löytyy häneltä cv:tä tuomioita lähes jokasesta käräjäoikeudesta. Luulen Veetiboyn tietävän hänen nimensä kylläkin hyvin ja siksi privana siitä viestiä olisin laittanut.

Terkennettakoon vielä se että Veetiboy tietääkseni oli sillä uhri puolella :D ennekuin nohevat palstalaiset vetelevät vääriä johtopäätöksiä asioista

En tiedä nykyistä mutta 2024 oli nimimerkillä MiningCave sillon pistin ylläpitäjille viestiä ilman hänen omaa nimeä. Nikki bännättiin mutta oli tehny kumminkin jotain kauppoja täällä ennen sitä, en tiedä oliko juuri sillä nikillä kusettanut ihmisiä

Muuten hyvä, mutta privat toimii vasta 30 pv jälkeen sulla... eli sanopa nyt vaan mitä nimimerkkiä haet kun tiedät kerran tehneen 2024 täällä kauppoja (mistä?) vaikka veeti jo vuonna 2019 häntä etsiskelikin

(otapa tästäkin selvä)

E: jaha ehditkin jo mainita

Niinko sanoin ni mä olet että ainakin Veetiboy tietäs sen oikean nimen ja niinko sanottu nimellä saa tilattua tuomiot. Kannattaa tilata alkaen 2006 ja kaveri myös vaihtoi etunimensä välissä Elikkäs vanhemmat tuomiot löytyy eri nimellä

Muuten hyvä, mutta privat toimii vasta 30 pv jälkeen sulla... eli sanopa nyt vaan mitä nimimerkkiä haet kun tiedät kerran tehneen 2024 täällä kauppoja (mistä?) vaikka veeti jo vuonna 2019 häntä etsiskelikin

(otapa tästäkin selvä)

E: jaha ehditkin jo mainita
Pääosin kaupitteli näyttiksiä mutta vissiin myös kaikkea muutakin tietokone sälää pitäs katsoa noista papereista tarkemmin. Emolevyjä, autonosia muunmuassa noi rikosilmotukset menee aina asuinpaikan mukaan poliisille selvitettäväksi eli jos kaveri muuttaa poliisi ei pysy perässä.

Älä aikaile yhtään enempää vaan tee se vaikka heti huomenna. Noita samoja tarinoita tyyppi kertoili täällä muillekin.

Statistiikka

Viestiketjuista
303 039
Jäsenet
82 285
Uusin jäsen
Angel123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom