En ole missään vaiheessa epäillyt että myyntihinnan rajoittaminen olisia laitonta, ainoastaan typerää ja hyödytöntä ilman muita rajoituksia(minun mielestäni, ja olen mielestäni perustellut tämän aukottomasti). Ja tämä on mun arvostelun keihään. Omistaja tehkööt kuten haluaa.
Yleensä / monesti kun juuri esim. noita uusia näytönohjaimia on laitettu myyntiin niin myyjä on erikseen maininnut että toivoo että se menisi pelaajien käyttöön eikä edelleen myyntiin ja myynyt sen juuri siinä ketjussa missä noita näytönohjaimia odotetaan ja yritetään ostaa (eli seurantaketjussa). Tätenkin yrittäen välttää tilannetta missä myyty kortti menisi jonnekin uudelleen myyntiin tai pelkkään virtuaalirahan louhintaan.
En usko että vaikka Sampsa itse laittaisi nöyrän pyynnön ettei kukaan täältä mitään ostava myisi tuotettaan eteenpäin missään muualla kuin täällä ja käyttäisi sitä vain itse ennenkuin ehkä myöhemmin päätyisi sen täällä taas myymään sitä noudatettaisiin. Lisäksi sen valvominen olisi aika mahdoton urakka.
Se että esim. jossain kissojen katastrofiyhdistyksessä tms. on "sääntönä" esim. helsingissä että kaikista oman osoitteen muuttumisista, eläimen sairastumisista ja kuolemista täytyy 500€ uhkasakon uhalla ilmoittaa ja koska tahansa voidaan sieltä tulla käymään ja tarkistaa eläimen eloa ja oloa olisi erityisen toimiva.
Itselleni ainakin ensimmäisenä tuli mieleen että mitenkähän toimisi kun odottaisivat aina rekisterin mukaan 20 vuotta ja sitten kävisivät katsomassa onko eläin elossa. Jos ei niin 500€ käteen kiitos jos ei ole erikseen lääkärin todistusta eläimen kuolemasta toimitettu heille...
Eli en koe järkeväksi tehdä sääntöjä mitä ei voida käytännössä valvoa enkä usko että esim. Sampsa olisi halukas ajelemaan ympäriinsä ja tarkistamaan että täältä näytönohjaimen ostanut oikeasti käyttää sitä koneessaan eikä ole eteenpäin myynyt...