epävakaa expo.

Miksi kone jäätyy pelatessa vain sillon kun expo on päällä.
emo on asus tuf b650 e wifi, uusin bios päivitettynä.
ram on corsair cl36 6000mhz

joskus auttaa ihan vaan ram tikkujen irrotus ja uudelleen paikalleen.
apinan raivolla kiristetty jäähykin voi aiheuttaa temppuilua. Sillä voi jopa saada cpu vikavalon syttymään

2 tikulla kyllä olettaisi 6000 nopeuden toimivan, mutta voi olla käyny huono tuuri ja prossussa on heikko muistiohjain joka ei pelaa 6000 nopeudella.
amd taisi virallisesti lupailla 5200 nopeuksia parhaimmillaan 2 tikulla. Jos ei edes tuohon veny niin pistä takuuseen.

Olet ehkä jo tehnyt tämän, mutta kannattaa varmistaa alkuun biosista, että muistin perusasetukset, kuten jännite on varmasti määritetty kitin mukaisesti ja ajaa sitten vaikka Memtest86 testiä, niin näkee tuleeko tässä virheitä.

Itselläni oli aiemnan koneen kanssa tilanne, missä uutena ostetut G.skillin muistit eivät toimineet valmistajan määrittämillä EXPO asetuksilla ja Memtest86 pukkasi virheitä, mutta vaihdossa tullut identtinen kitti toimi täysin ongelmitta samoilla asetuksilla.

amd taisi virallisesti lupailla 5200 nopeuksia parhaimmillaan 2 tikulla. Jos ei edes tuohon veny niin pistä takuuseen.

Kun ei tiedetä, mikä prossu aloittajalla on? 7000- vai 9000-sarjalainen vaiko kenties 8000-sarjalainen? 7800X3D luvataan joo 5200, mutta 9800X3D 5600.

Emollekin Asus lupaa vain 5200, kaikki sen yli on ylikellotusta.

Miksi kone jäätyy pelatessa vain sillon kun expo on päällä.
emo on asus tuf b650 e wifi, uusin bios päivitettynä.
ram on corsair cl36 6000mhz

Mikä prosessori koneessa on? Entä onko muisteista tarkempaa speksiä (se pitkä valmistajan tuotenumero)?

Meillä on sama emolevy ja olen itse saanut taiteilla jonkun verran muistien (2x32GB Kingstonit) ja Expon kanssa. Mitään selkeää ratkaisua en ole löytänyt, itse nyt Bios-versiossa 3278. Vähän tuntuu, että ehkä tätä lankkua ei ole tarkoitettu isolle määrälle kovin nopeaa muistia.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 623
Jäsenet
81 178
Uusin jäsen
Jonttu223

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom