Exoskeletonit kuluttajakäyttöön

Näitä voi myös miettiä oman kunnon kannalta. Tuollainen 15000 on kuitenkin melko kevyt määrä jos harrastaa edes vähän kuntoilua.
Juu, mutta tasaisella maalla tuo 15000 ei olekaan mikään älytön määrä mutta jos siitä alkaa olla iso osa portaiden kävelyä niin ainakin itselläni rupeaa tuntumaan jo kohtalaisesti. Itse en niin hirveästi kuntoile mutta koitan mahdollisimman usein edes käydä kävelylenkillä tai muuten harrastaa hyötyliikuntaa.

Tuollaista exoskeletonia ei ole kyllä sinänsä kaivannut kuin tuon yhden duunikeikan aikana, yhtäkkiä ei tule mieleen oikein mitään missä tuollaista käyttäisin tavallisena päivänä. Tai no, ehkä tuollaisella tulisi tehtyä puolta pidempiä kävelylenkkejä tai jopa hölkättyä... Mutta tuollaisen pukeminen pitäisi olla siinä tapauksessa käytännössä yhtä helppoa kuin housujen jalkaan vetäminen, ei tuollaista muuten tulisi päivittäin käytettyä.
 
Ihan täysi turhake muuhun kuin vammaisten ja vammaisten vanhusten avustamiseen tai kuorman kantoon. Kävely on niin kevyttä liikuntaa ettei se edes tod näk edes kevene moisen kanssa, jos ei ole ihan kuoleman partaalla kilsan käveltyään.
Exoskeletonista olisi hyötyä esim. levyttämisessä tai muussa työssä missä käsiä täytyy pitää ylhäällä.
 
Ihan täysi turhake muuhun kuin vammaisten ja vammaisten vanhusten avustamiseen tai kuorman kantoon. Kävely on niin kevyttä liikuntaa ettei se edes tod näk edes kevene moisen kanssa, jos ei ole ihan kuoleman partaalla kilsan käveltyään.
Juoksu taas ei. Mistä tullaankin siihen, kuinka paljon matka-aika vähenee tuolla. Pyörät ja sähköpyörät ovat pahimpia kilpailijoita, jonka takia tämä tuskin yleistyy.

Toisaalta kyllä tuo sähköpyörän menestyskin oli yllätys, kun skootteri on paljon helpompi.
 
Toisaalta kyllä tuo sähköpyörän menestyskin oli yllätys, kun skootteri on paljon helpompi.
Mulle skootteri ei oikein olisi vaihtoehto kun nimenomaan haluan kuntoiluaspektin mukaan. Sähköpyörä auttaa tekemään sellaisia lenkkejä mitä ei omin voimin jaksaisi tai tulisi liian väsynyt olo useiksi päiväksi kun vetää itsensä tilttiin. Poistaa myös sen, että no vähän paha tuuli ulkona/väsyttää/..., ei viitsi fillarilla ja autonrattiin. Joissain paikoissa missä saa laillisesti mennä pyörän kanssa ei saa tai on liian vaikeaa mennä skootterilla. Yhtenä extreme tapauksena sähköläskipyörät. Fiilis fillarilla poluilla ja mäkisillä teillä ihan eri kuin skootterilla, moottoripyörä, no... se on oma juttunsa.

Nykyään tekevät tour de francella(kin) palauttavat sähköpyörien avulla.
 
Näitä voi myös miettiä oman kunnon kannalta. Tuollainen 15000 on kuitenkin melko kevyt määrä jos harrastaa edes vähän kuntoilua.
Niin on, mutta tuossa mainittiin että puolet niistä olisi portaissa, jolloin on kyseessä erittäin raskas suoritus.

Muutenhan määrä ei perusläskiäkään paljon rasita ja pienempi määrä johtuu vain siitä ettei ole tarvetta kävellä noin paljon.
 
Tuolla vuoristoissa kun on retkeillyt, niin tällaisesta todellakin olisi hyötyä ja apua. Kokeilisin ehdottomasti, jos joku tällaista lainaan tarjoaisi. Täällä kotiseudun tasaisilla seuduilla pärjää toistaiseksi ilmankin, mutta mielenkiintoinen idea. Tämä siis ihan hyväkuntoisen vajaan viisikymppisen ihmisen näppäimiltä.
 
Metsänraivaus olisi semmoinen missä voisin kokeilla
Tämä oli ensimmäinen ajatus, mutta jätin mainitsematta koska template answer olisi "ei tuollaista kukaan tee", "mikä?" tai "korvataan kohta roboteilla"(vaikka ei edes pizzaa saa kiikutettua kanakopin ovelle ilman halpatyövoimaa). Toinen mahdollinen massoille tuntematon voisi olla metsänistutus.
 
Voi olla, että exoskeletonit naurattaa nyt yhtä paljon kuin segwayt 2000-luvun alkupuolella. Toki e-skuutit on korvanneet segwayt. Edelleen toisinaan reissatessa näkee jotain segway opastettua turistikierrosta tai random heppua segwayn kanssa. Yks tyyppi viime keväänä veivas puistossa segwayn kanssa kamera kaulassa ja kuvas lintuja.
 
Tämä oli ensimmäinen ajatus, mutta jätin mainitsematta koska template answer olisi "ei tuollaista kukaan tee", "mikä?" tai "korvataan kohta roboteilla"(vaikka ei edes pizzaa saa kiikutettua kanakopin ovelle ilman halpatyövoimaa). Toinen mahdollinen massoille tuntematon voisi olla metsänistutus.
Kyllä, työ jossa vaaditaan harjaantunutta silmää ja liikutaan epätasaisessa maastossa, on ainakin toistaiseksi mahdottomuus roboteille, ja ihmisohjaus voittaa sen vielä pitkään.

Töissä on ollut hiltin ja milwaukeen exosceleton-tyyppisiä protoja testattava mutta niissä on yksi ongelma, ne ovat kömpelöitä. Rakennusalalla, monet työt vaativat liikkuvuutta ja liittyvät ahtaisiin paikkoihin, jolloin tuollaisesta ei ole apua. Jos taas tehdään yksinkertaisia, toistoon perustuvia asioita, kuten vaikka levytystä tai ruuvausta, siihen on jo olemassa apuvälineitä jotka homman keventävät tai tekevät jopa kokonaan puolestasi. Vaikea keksiä asia, missä fyysisesti ison, kömpelön ja painavan kehikon sisällä liikkuminen olisi hyvä idea. Toki taas se diy talonrakentaja, joka juuri juoksi superkovaa kalaan kaikkien varusteiden kanssa, ja sieltä vuoren yli takaisin anoppi selässä, on potentiaalinen asiakas. Vielä, kun joku maksaisi hänelle tuotteen, ja toki vaikka työttömyystukea sen käytöstä.

Mutta kehitys kehittyy, sähköpyörä on hyvä esimerkki, parannettiin jotain olemassaolevaa keksintöä. Segway on huono, yritettiin keksiä uusi tapa liikkua, mikä jäi leluksi. E-scooter on taas nimensä mukaisesti ikiaikainen keksintö, potkulauta joka sähköistettiin, (ja jäi teinien leluksi).
 
Kyllä, työ jossa vaaditaan harjaantunutta silmää ja liikutaan epätasaisessa maastossa, on ainakin toistaiseksi mahdottomuus roboteille, ja ihmisohjaus voittaa sen vielä pitkään.

Töissä on ollut hiltin ja milwaukeen exosceleton-tyyppisiä protoja testattava mutta niissä on yksi ongelma, ne ovat kömpelöitä. Rakennusalalla, monet työt vaativat liikkuvuutta ja liittyvät ahtaisiin paikkoihin, jolloin tuollaisesta ei ole apua. Jos taas tehdään yksinkertaisia, toistoon perustuvia asioita, kuten vaikka levytystä tai ruuvausta, siihen on jo olemassa apuvälineitä jotka homman keventävät tai tekevät jopa kokonaan puolestasi. Vaikea keksiä asia, missä fyysisesti ison, kömpelön ja painavan kehikon sisällä liikkuminen olisi hyvä idea. Toki taas se diy talonrakentaja, joka juuri juoksi superkovaa kalaan kaikkien varusteiden kanssa, ja sieltä vuoren yli takaisin anoppi selässä, on potentiaalinen asiakas. Vielä, kun joku maksaisi hänelle tuotteen, ja toki vaikka työttömyystukea sen käytöstä.

Mutta kehitys kehittyy, sähköpyörä on hyvä esimerkki, parannettiin jotain olemassaolevaa keksintöä. Segway on huono, yritettiin keksiä uusi tapa liikkua, mikä jäi leluksi. E-scooter on taas nimensä mukaisesti ikiaikainen keksintö, potkulauta joka sähköistettiin, (ja jäi teinien leluksi).
Lisäksi jatkuvassa työkäytössä jossa on pölyä,maali,liima.tasoite ja betoniroiskeita tuommoisen pitäminen ja säilyttäminen siistinä ja toimintakuntoisena on vaikeaa.
 
Siinä vain saattaa käydä niin et kun tämmösiä ihmiseen pultattavia lisävarusteita virittelet niin huomaat et idässä ollaan jo edellä. Lattioiden, seinien massaus ja tasoitus sekä viimeistely (sekä monet muut hommat)hoituu tarvittaessa ilman ihmisiä roboteilla sekä ilman kitinää taikka saikkuja. Toki nekin varmasti vikaantuu yms. Se kuitenkin meinaa usein olla se tavoite sivistyneessä maailmassa et saadaan se ihminen pois välistä.

Varmasti näille paikkansa on työelämässä sekä kuntoutuksessa. Kuluttajakäytössä ehkä jossain elämyspuistossa jossa voit pyöritellä isoja kiviä teräsmies-tyylisesti aiheuttaen wau-fiiliksiä.
 
E-scooter on taas nimensä mukaisesti ikiaikainen keksintö, potkulauta joka sähköistettiin, (ja jäi teinien leluksi).
Jostakin perspektiivistä suunnilleen sama luulo voi koskea myös polkupyörää, mopoa tai moottoripyörää. Aina on paikkoja joissa mennään vain autolla. Joka tapauksessa sähköpotkulaudat ovat paikoin isostikin käytössä ja niitä myydään paljon.
Segway kaatui mahdottomaan hintaan.
Ei vaan siihen että tuote on hyvin marginaalinen, naurettava ja turha. Sille ei oikein ole kohderyhmää, koska ne jotka sitä tarvitsisivat eivät ole työkykyisiä ja tapaturmavaaran vuoksi liikkuvat mieluummin sähköpyörätuolilla.
Lisäksi jatkuvassa työkäytössä jossa on pölyä,maali,liima.tasoite ja betoniroiskeita tuommoisen pitäminen ja säilyttäminen siistinä ja toimintakuntoisena on vaikeaa.
Samoin voisi ajatella vaikkapa auton voimansiirrosta. On ihan alkuvaiheen aivopieru, että jossain ulkoluurangon nivelten päällä ei ole tiiviitä suojakumeja. Muutaman vakavan tapaturman jälkeen loppuu ulkonäkö edellä suunniteltujen myynti.
 
Lisäksi jatkuvassa työkäytössä jossa on pölyä,maali,liima.tasoite ja betoniroiskeita tuommoisen pitäminen ja säilyttäminen siistinä ja toimintakuntoisena on vaikeaa.
Osassa roboteista ratkaistu sillä, että laitteen päälle laitetaan pestävä kuori. Kuori päälle, kun on likainen niin kuori pesuun. Ainakin cloudchef keittiörobon kanssa käytetään tällaista.

En tiedä moniko on vanhempien ihmisten kanssa asioinut. Jossain kohtaa tulee piste missä tunnin kävelylenkillä päästään vain 1.5km ja on helvetillinen puuskutus. Exoskeletonin avulla suorituksen sais inhimillisemmäksi ja pääsis pidemmän matkan, vaikka sinne marjaankin(jos selkä kestää kyykkimistä)
 
Minä taas luulen että ensinnäkin vanhuksilla on useampi muukin vaiva +usein ylipainoa joten tuo värkki pitäisi räätälöidä jokaiselle erikseen ja hinta sen mukainen.Entä sitten kun vanhus kaatuu johinkin juureen tai kuoppaan eikä pääse enää pystyyn,niitä sitten kerätään kantamalla tai helikopterilla pois.Voihan tuo olla joskus niin fiksu ja halpa että on joka mummon ja papan saatavilla,mutta luulen että tuohon menee vielä vuosia vähintään.
 
Minä taas luulen että ensinnäkin vanhuksilla on useampi muukin vaiva +usein ylipainoa joten tuo värkki pitäisi räätälöidä jokaiselle erikseen ja hinta sen mukainen.Entä sitten kun vanhus kaatuu johinkin juureen tai kuoppaan eikä pääse enää pystyyn,niitä sitten kerätään kantamalla tai helikopterilla pois.Voihan tuo olla joskus niin fiksu ja halpa että on joka mummon ja papan saatavilla,mutta luulen että tuohon menee vielä vuosia vähintään.
Mun esimerkki oli todellisestä elämästä, ei kuviteltu teoreettinen tapaus.
 
Sähköpyörä ja tuollainen vapaa-ajan kävelytehostin ovat hyvin kaksipiippuisia juttuja. Jos ne saavat jonkun kuntoilemaan ovat ne ehdottomasti hyvä juttu. Mäkisissä maastoissa liikkuminen on monelle nykyään liian vaativa koitos ja nuo leikkaavat sen kovimman kuntovaatimuksen pois.

Toisaalta jos työmatka on esimerkiksi 3km, kestää luomupyörällä 10 minuuttia suuntaansa sisältäen jyrkän mäen toiseen suuntaan, ja haluaa tämän ottaa arkiliikuntana, niin luomupyörällä tulee se 20-25 minuttia päivässä liikuntaa sisältäen melko raskaan osuuden toiseen suuntaan. Jos mennään sähköpyörällä sama, leikaantuu lenkki lyhyemmäksi ja vähemmän kuormittavaksi, jolloin päivittäisliikunta jää olennaisesti kevyemmäksi ja lyhyemmäksi vieden osan hyödystä. Sähköpyörä tulee järkevästi kyseeseen niille jotka muutoin menisivät autolla mäen takia, mutta toisille se taas olisi osa päivän liikuntaa ja saisi venytettyä kestoa ja lisättyä liikunnan määrää. Eli matkaan perustuvassa arkiliikunnassa (ei siis aikaan) sähköllä liikunta jää vähäisemmäksi.

Jos puhtaasti kuntoilun kannalta katsotaan niin sähköavustimilla pitäisi liikunnan kestää yhtä kauan kuin luomuna, ja olla rasittavuudeltaan sama tasoa, tai muuten liikuntaa ei tule sama määrä. Ja jos nämä toteutuvat, jää ainoaksi hyödyksi sähköllä se että näkee enemmän ja pääsee paikkoihin joihin luomuna ei ehkä jaksaisi. Haittana taas ylimääräinen tekniikka, ja joillekin tämän tuoma vähäisempi nautinto (vertaa klapikone vs kirveen heiluttelu). Suurin ongelma luomupyöräilijöillä on vääränlaiset pyörät. Olen ihmetellyt intoa ajaa asfalttia läskipyörällä ja maastopyörällä kun voisi ajaa maantie/fitness/gravel-pyörällä jolloin se kulkisi paljon vähemmällä vaivalla, olisi halvempi, kevyempi eikä tarvitsisi latailla. Tasaisella nopeuskin suunnilleen sama verrattuna sähköpyörään, alamäissä nopeampi ja ylämäissä hitaampi ja raskaampi. Tämä ei ole soveltuva kaikille yksilöille, mutta jos ihmiset pitäisivät kunnostaan edes jonkin verran huolta niin soveltuisi paljon paremmin monille. Nyt voi monelle olla liian myöhäistä.
 
Toisaalta jos työmatka on esimerkiksi 3km, kestää luomupyörällä 10 minuuttia suuntaansa sisältäen jyrkän mäen toiseen suuntaan, ja haluaa tämän ottaa arkiliikuntana, niin luomupyörällä tulee se 20-25 minuttia päivässä liikuntaa sisältäen melko raskaan osuuden toiseen suuntaan. Jos mennään sähköpyörällä sama, leikaantuu lenkki lyhyemmäksi ja vähemmän kuormittavaksi, jolloin päivittäisliikunta jää olennaisesti kevyemmäksi ja lyhyemmäksi vieden osan hyödystä. Sähköpyörä tulee järkevästi kyseeseen niille jotka muutoin menisivät autolla mäen takia, mutta toisille se taas olisi osa päivän liikuntaa ja saisi venytettyä kestoa ja lisättyä liikunnan määrää. Eli matkaan perustuvassa arkiliikunnassa (ei siis aikaan) sähköllä liikunta jää vähäisemmäksi.
Toisaalta jos vähän väsyttää, tuulee tms. ja menee autolla niin kuntoilu jää kokonaan pois. Sähköpyörällä kynnys fillaroida pienempi, käyttää vaikka pienintä avustintehoa niin kyllä siinä jonkinlaisen liikunnan aina saa. On myös semmoisia sähköpyöriä mitkä toimivat hyvin myös avustin kokonaan pois päältä. Moni käyttää tuollaisia niin, että avustin päälle vain paikoissa missä ei muuten jaksaisi, lenkin lopuksi tai vaikka palauttavana päivänä.
 
Sähköpyörät nyt ei välttämättä kuulu otsikkoon mutta itse möin auton kokonaan pois ja ajan kesät talvet sähköpyörällä toihin kauppaan jne. Jos ei pyörällä pääse niin sit julkisilla, lainaamalla, vuokraamalla jne. Vuositasolla kilsoja tulee todella paljon mitä ennen ajoin autolla.. Vaikka on kuin avustin niin silti jalat heiluu, on sitten hellettä 30 tai pakkasta -38.

Kesällä on moottoripyörä käytössä, mutta ennen kun pistän kaikki kamat päälle jne niin olen jo polkenut töihin. Olisko joku 5km matkaa per suunta.
 
Sähköpyörät nyt ei välttämättä kuulu otsikkoon mutta itse möin auton kokonaan pois ja ajan kesät talvet sähköpyörällä toihin kauppaan jne. Jos ei pyörällä pääse niin sit julkisilla, lainaamalla, vuokraamalla jne. Vuositasolla kilsoja tulee todella paljon mitä ennen ajoin autolla.. Vaikka on kuin avustin niin silti jalat heiluu, on sitten hellettä 30 tai pakkasta -38.

Kesällä on moottoripyörä käytössä, mutta ennen kun pistän kaikki kamat päälle jne niin olen jo polkenut töihin. Olisko joku 5km matkaa per suunta.
Näinhän se on, että ei sähköpyörä suoraan kuulu keskusteluun. Toisaalta on todella hyvä analogia sähköpyörän käyttäminen siihen mitä ei muuten jaksaisi tai viitsisi versus käyttäisi samalla tapaa exoskeletonia.

Mun tutuissa HC-pyöräilijät edelleen väheksyy sähköpyöriä kun eivät ymmärrä että joku taviskin saattaisi haluta tehdä 100km lenkin tai käydä mäkisessä maastossa mutta ei joko kunto riitä tai palautumisaika tuollaiosesta keikasta olisi liian pitkä. Samaan tapaan varmaan exoskeletoniakin väheksyttäisiin että jos et omin voimin tuota vaellusta/mäkeä/... mene niin ole menemättä kun ehkä olisi se vaihtoehto olemassa jolla saa mentyä. Etenkin jos kunto ei riitä oli se sitten ylipainon, iän tai syystä x,t,z kannettavan kuorman syytä.

imho. tuollainen alle 2000e exoskeletonista ei ole paha hinta jos oikeasti toimivat.

Ihan absurdi ääripään esimerkki salipuolelta nostopaidat sun muut joiden avulla saadaan isompia kuormia. Monen mielestä naurettavaa hommaa, mutta löytyy noillekin niche harrastuksen sisällä olevalle nichelle harrastajansa.
 
Toisaalta jos vähän väsyttää, tuulee tms. ja menee autolla niin kuntoilu jää kokonaan pois. Sähköpyörällä kynnys fillaroida pienempi, käyttää vaikka pienintä avustintehoa niin kyllä siinä jonkinlaisen liikunnan aina saa. On myös semmoisia sähköpyöriä mitkä toimivat hyvin myös avustin kokonaan pois päältä. Moni käyttää tuollaisia niin, että avustin päälle vain paikoissa missä ei muuten jaksaisi, lenkin lopuksi tai vaikka palauttavana päivänä.
Korostinkin sitä että lyhyellä matkalla saattaa sähköt viedä sen hyödyn lähes kokonaan koska matka kevenee ja ajallisesti lyhenee niin paljon. Ja oli sähköt tai ei niin pukeuduttava on kuitenkin. Ja jos joka tapauksessa meinaan liikkua niin luomuna saan enemmän liikuntaa. Jos matka on pidempi, esim 10km niin silloin saattaa kynnys nousta huonoina päivinä liian ylös luomuna.

Minusta sähköpyörät sopii keskusteluun hyvin vertailukohtana koska ne kuvastaa nykyaikana hyväksyttyjä laitteita ja exot taas vertautuu aikaan jolloin sähköpyörät kohtasi ennakkoluuloja. Mehän ei tiedetä vielä käykö exoille samalla lailla, mutta sotilas- ja viranomaiskäyttö on jo osoittanut niiden merkityksen.
 
Korostinkin sitä että lyhyellä matkalla saattaa sähköt viedä sen hyödyn lähes kokonaan koska matka kevenee ja ajallisesti lyhenee niin paljon. Ja oli sähköt tai ei niin pukeuduttava on kuitenkin.
Mulla aika sama tilanne kuin sulla. Auto meni paaliin kun joku syöksyi punaisia päin ja auton keulaan, ostin sähköfillarin lyhytaikaiseksi ratkaisuksi, en edes jaksanut sitten ostaa uutta autoa. Ruokakaupasta tilaus tulee kotiovelle(instacart), amazon toimittaa krääsät. Salikeikat, kalastuskeikat yms. joko sähkö tai normifillarilla riippuen fiiliksestä. Ennen aika usein laiskotti ja joku tekosyy "väsyttää", "tuuli", "ripottelee" ja salille autolla, nyt aina sähköfillarilla. Nyt oon mietiskellyt specializedin parempaa sähköfillaria millä pääsis poluillekin(turbo creo). Olis oiva kun sillä voi polkee ihan hyvin avustettuna ja ilman apuja.
 
Mulla aika sama tilanne kuin sulla. Auto meni paaliin kun joku syöksyi punaisia päin ja auton keulaan, ostin sähköfillarin lyhytaikaiseksi ratkaisuksi, en edes jaksanut sitten ostaa uutta autoa. Ruokakaupasta tilaus tulee kotiovelle(instacart), amazon toimittaa krääsät. Salikeikat, kalastuskeikat yms. joko sähkö tai normifillarilla riippuen fiiliksestä. Ennen aika usein laiskotti ja joku tekosyy "väsyttää", "tuuli", "ripottelee" ja salille autolla, nyt aina sähköfillarilla.
Tää on hyvä että voit valita kummalla fillarilla meet. Itellä ei oo sähköpyörää joten mentävä fillarilla (vaimo vie auton yleensä) ja pakotankin siihen vaikka auto olisikin köytössä koska haluan kuntoilua. Sähköpyörä on hinnakas ja minulla lyhyt mutta jyrkkä työmatka joten luomulla on pärjätty.

Exossa hyvä puoli että lähes kaikki voi valita luomun halutessaan jos vaan jalat kantaa.
 
Varsinkin talviolosuhteissa toi sähköapu tuo juuri sen verran lisää potkua että pääsee töihin paskemmassakin kelissä. Omat enkat täällä pohjois karjalassa susirajalla on 40 astetta pakkasta, vielä se vei töihin vaikka tietokone herjasikin puolessa välissä että ootko huomannu että on kylmä. Sama jos on lunta, itse ajelen aamuvuoroon töihin 04:30 ja yleensä teitä ei ole vielä putsattu kunnolla. Täysjousto focus niin aika hyvin pääsee missä vaan kelissä. 2023 ostettu ja kohta on 4000km mittarissa.

Helvetin kallishan tuo kyllä on vaikka onkin työsuhdepyörä että hintaa vähän sai sillä pois. Nythän tuokin loppuu niin jospa se ajais hintojakin alas, vähän meni markkinat ilmesesti villiksi.
 
Varsinkin talviolosuhteissa toi sähköapu tuo juuri sen verran lisää potkua että pääsee töihin paskemmassakin kelissä. Omat enkat täällä pohjois karjalassa susirajalla on 40 astetta pakkasta, vielä se vei töihin vaikka tietokone herjasikin puolessa välissä että ootko huomannu että on kylmä. Sama jos on lunta, itse ajelen aamuvuoroon töihin 04:30 ja yleensä teitä ei ole vielä putsattu kunnolla. Täysjousto focus niin aika hyvin pääsee missä vaan kelissä. 2023 ostettu ja kohta on 4000km mittarissa.

Helvetin kallishan tuo kyllä on vaikka onkin työsuhdepyörä että hintaa vähän sai sillä pois. Nythän tuokin loppuu niin jospa se ajais hintojakin alas, vähän meni markkinat ilmesesti villiksi.
Sähköläski on extreme keleille hyvä laite. Se vaatii voimaa aika tavalla puskea umpihangessa jolloin jää useimmilta luomuna ajamatta.

Exo-avustin voisi auttaa vastaavassa tilanteessa lumikengillä. Niillä on melko raskas kävellä muutenkin ja jos yhtään upottaa niin ei meinaa tulla mitään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 059
Viestejä
4 967 784
Jäsenet
79 734
Uusin jäsen
Hene25

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom