Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joitakin kisoja on ollut sellaisia, että on ihan aidosti pitänyt optimoida renkaan kuluminen aika-ajokierroksilla tiettyyn osaan rataa. Jotkut käyttivät parhaimman potkun heti ensimmäisellä sektorilla ja jotkut säästelivät viimeiselle. Se oli omalla tavallaan mielenkiintoista.Pirelli tuo Imolaan "uuden" C6 rengasseoksen:
![]()
Aika mielenkiintonen valinta kun joskus aikoinaan tuota "ultrasoftia" nähtiin tyyliin Monacossa tai muulla katuradalla. Imola kuitenkin melkein 5km pitkä rata niin kestääkö lie kunnolla edes yhtä kierrosta tuo rengas![]()
Maxin leirihän on jo pitkään tainnut haluta Hornerin ulos. Olikohan sieltä esitetty vaatimus, että Horner ulos tai Max lähtee Mersulle![]()
Ja sitten vielä vahvistus tällekin:Korvaajaksi tulee Toro Rossolta Laurent Mekies
Seuraava uutinen onkin se, että Mersun johtokunta hyväksynyt Max:n palkkaamisen ja Max allekirjoittanut sopparin. Eikä siihen uutiseen mene kauan.
Koska selvästi näet että näillä kahdella on asiayhteys, niin mikä se on? Horner menetti paikkansa koska menetti tähtikuljettajansa, vai Max lähtee Mersulle koska Horner sai potkut, vai mikä?Seuraava uutinen onkin se, että Mersun johtokunta hyväksynyt Max:n palkkaamisen ja Max allekirjoittanut sopparin. Eikä siihen uutiseen mene kauan.
Toto on suuri Max fani, aina ollut. Julkisestikin kertonut useastikin fanittavansa ja haluavan Max:n kuskikseen. Mä laitan lantit Max&Mersu comboon. Uudet säännöt tuloillaan. Mersu osaa tehdä autot, moottori tulee olemaan lyömätön paketti jne. AM hieman riskialtis vaikkakin Adrian suunnittelijana. Max haluaa voittaja auton, jota AM ei heti alkuun pysty tarjoamaan.Mie en kyllä jotenki usko tuohon Maxin siirtymiseen Mersulle. Siellä on kuitenki molemmat kuskit niin Toton omia poikia. Ennemmin uskoisin huhuihin, että Max olis siirtymässä AM:lle.
Mutta kuka näistä tietää...
Sanoisin että Jos on, missä onkaan, aina suurempi ongelma kuin Horner ollut RedBullilla. Minua kiinnostaa enemmänkin kuka johtaa Toroa nyt sitten. Se sentään on nouseva auto.
Siellä on Neweyn lisäksi iso joukko avainhenkilöitä lähteneissä.Munilleenhan tuo meni Red Bullilla siinä kohtaa kun Newey palkattiin muualle ja sen seuraukset alkoi tietyllä viiveellä näkyä. Olikohan nyt sitten Neweyn poistuman taustalla sitäkin että kyllästyi Hornerin seksidraamoihin?
Sen voi kylläkin sanoa, että jos Verstappen siirtyy jonnekin missä auto on paras (esim. Mersu) niin siinä kohtaa voi kyllä sujuvasti pitää pari välivuotta lajin seuraamisesta kun eroa muihin on päälle sekunti per kierros (tallikaveriin ehkä puoli sekkaa).
Toivottavasti ei mene vaikka Flavio veneeltään oikeasti soittelisikin. Riskinä on, että tuuraus menee munilleen kuten maailma nopeimmalla Heikillä Lotuksen puikoissa ja sen jälkeen ura on taputeltu. Malttaisi nyt Valtteri vaan keskittyä Cadillac sopimukseen eikä vatvoa moneen suuntaan. Jää äkkiä luu käteen kuten itselläni nuoruuden baarireissuilla kun ei osannut päättää ottaako kotimatkalle tytön isoilla tisseillä vai mukavalla luonteella..."Pirrrrrr"
"Valtteri"
"Ciao, Flavio täällä"
"Moi"
"Tuu ny ajaan"
"Emmä tiiä"
Se perjantain aika-ajo määrittää lähtöjärjestyksen sunnuntain feature kisaan. Eli kyllä ne sinne paalulle haluaa.Demonicali maalailee lisää sprinttikisoja ja käänteistä top10:iä sprintin lähtöön:
Mitäköhän se tekee sprintin aika-ajon Q3:lle, kun kukaan ei halua ajaa paalulle?![]()
F1-pomolta mullistava ehdotus
F1-sarjan toimitusjohtaja Stefano Domenicali haluaa muutosta kisaviikonloppuihin.www.mtvuutiset.fi
En ole F2- tai F3-kisoja katsonut, joten ihan musta laatikko itelle.
Tämä oli se ainoa looginen mikä kävi mielessä. Toinen voisi olla käänteinen MM-pisteiden mukaan. Tosin miksi vain top10 menee käänteisesti..?Se perjantain aika-ajo määrittää lähtöjärjestyksen sunnuntain feature kisaan. Eli kyllä ne sinne paalulle haluaa.
Eikös se juurikin alussa mennyt niin, että sprintistä ei saanut pisteitä vaan se oli vain "glorifioitu aika-ajo". Ensin ajettiin aika-ajo sprinttiin ja sitten sprintti määritti oikean kisan järjestyksen. Ehkä tuo voisi olla edelleen sen sijaan (tai lisäksi), että väännetään siitä yhdestä pisteestä per sijoitus.Tuota käänteistä lähtöjärjestystä on suunniteltu lähes joka vuosi vuodesta 2019 lähtien( sprintit tulivat sitten kaudelle 2021). 2020 suunniteltiin pidettäväksi muutama kisaviikonloppu missä ei olisi aika-ajoa ollenkaan vaan sprinttikisaan lähdettäisi käänteisessä MM-järjestyksessä ja sprintin lopputulos olisi itse kisan lähtöjärjestys. Vielä 2023 oli suunnitelmissa muuttaa seuraavalle kaudelle lähtöjärjestys käänteiseksi mutta se jäi alempien formulaluokkien toimintamalliksi. Sprinttikisassa sinällään ei ole mitään vikaa sillä tarjoaahan se katsojille enemmän katsottavaa mutta se on turha kun siinä ei ole mitään varsinaista panosta itse kisaan. Saatan muistaa väärin mutta joko aidoissa formuloissa tai sitten F1 pelissä oli kisajärjestys sunnuntaille määräytynyt sprintin tulosten mukaan ( varmaankin oikeissa kisoissa).[ Lähde: ulkomuisti ja google-haku]
Taisi olla. Sen Guardianista luin, että kolme kertaa vuoteen 2024 se oli muutettu ja tämä olisi siten viides toimintamalli viidessä vuodessa jos menisi läpi.Eikös se juurikin alussa mennyt niin, että sprintistä ei saanut pisteitä vaan se oli vain "glorifioitu aika-ajo". Ensin ajettiin aika-ajo sprinttiin ja sitten sprintti määritti oikean kisan järjestyksen. Ehkä tuo voisi olla edelleen sen sijaan (tai lisäksi), että väännetään siitä yhdestä pisteestä per sijoitus.
Tuokaa ne välitankkaukset takas niin saatte sitä viihdettä ja poikkeavia strategioita.
Niin se on indeissä tehnyt. Muutenkin jos varikkopysähdyksiin saisi jotain vääntömomenttia niin silloin oikeasti strategian vaihdot olisivat merkittävässä roolissa kilpailun aikana.Toisin, muttei taidan meikäläisen kengän koko riittää tähän päätökseen. Nuo välitankkaukset tois kisoihin todella paljon enemmän jännitettävää.