Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
NPC:istä tyhjä maailma kuulostaa ankealta. Ei asutuksia, ei radiokanavia, vähän vuorovaikutusta pelimaailman kanssa.
Tämähän on vain "välipeli". Että ne saavat tehtyä uutta pelimoottoria Fallout 5:sta varten.
Mutta kuka idiootti on priorisoinut, että 4K ja 20-30 fps on parempi kuin Full HD ja 60 fps, varsinkin kun korkea resoluutio korostaa vanhentuneita grafiikoita? Toki tuo riippuu varmaan itse kunkin kuvaruudusta.
En mä kyllä ymmärrä tätä mussutusta. Mielestäni f4 oli mukava peli ja tässä näyttäisi olevan todella paljon samaa. Itse ainakin tykkään.
Totta. On paljon järkevämpää tehdä huono peli joka tuottaa paljon rahaa, kuin hyvä peli joka tuottaa vähän vähemmän rahaa. Olin pahalla päällä tuon videon katselun johdosta.Sellainen idiootti joka haluaa tehdä massia. Eihän se kaikkia kiinnosta toki.Itsekin otan ihan milloin tahansa mieluummin Full HD ja 60 fps kuin 4K ja 30fps. Mutta kyllähän tuo on myynnillisesti aivan varmasti tehokkaampaa mainostaa sitä 4K kuin 60fps. Tsekkaa vaikka Kullervon varsin osuvat perustelut tuosta.
Jonkun leimaaminen idiootiksi siksi että kyseinen henkilö tietää paljon sinua paremmin mitä tekee on vähän, noh, idioottimaista.
Howardin puheista voisi päätellä, että TES VI voi saada uuden moottorin. En muista onko eksplisiittiseseti kerrottu uudesta moottorista, mutta uudesta tessistä puhuttiin jo ennen sen julkistamista siihen malliin, että kutoseen suunniteltuja asioita ei nykygenillä voi toteuttaa.Tarkoitat varmaan että saavat puukoteltua Morrowindissa debytoineelle moottorille vielä vähän lisää käyttöikää.
Vitsit sikseen, onko ollut puhetta että TES VI tai Fallout 5 saisi uuden moottorin?
Olishan se jo korkea aikaki sitä moottoria vaihtaa.Howardin puheista voisi päätellä, että TES VI voi saada uuden moottorin. En muista onko eksplisiittiseseti kerrottu uudesta moottorista, mutta uudesta tessistä puhuttiin jo ennen sen julkistamista siihen malliin, että kutoseen suunniteltuja asioita ei nykygenillä voi toteuttaa.
Tuskin se moottori suoranaisesti mihinkään vaihtuu. Ehkä Creation Enginestä tulee Creation Engine 2, mutta samalle pohjalle sekin rakentuu. Toki jonkin sortin "major overhaul" on luvattu, eli ehkä odotettavissa on merkittäväpi askel kuin Gamebryo -> Creation Engine.Olishan se jo korkea aikaki sitä moottoria vaihtaa.![]()
Ainakin valaistus on surkealla tasolla (ei vähiten koska Game "Creation Engine" bryo on kasa antiikkista paskaa joka olisi pitänyt kuopata jo 10++ vuotta sitten)No mitähän jäätävän paskaa tuossakin muka on? Ei tekstuurit ovat kaikkein tarkinta kärkeä mitä peleissä tällä hetkellä on? No mitä sitten?
Jokaisen falloutin ostannu heti kun on julkaistu. Ulkomuistista sanoisin että ensimmäinen oli pelattavassa kunnossa suoraan paketista, muut saaneet ison kasan korjauksia ennenkuin pelattavassa kunnossa. Mutta jokaisesta olen pitänyt, huippu peli sarjaFallout 4 on hyvä peli, itselläkin 150 tuntia Steamissa kellotettuna. Mutta pelin nimen pitäisi olla jotain ihan muuta kuin Fallout. Kritiikkiä peli on saanut, ja ihan aiheesta, siitä että Fallout 4 on mennyt kauaksi Fallout genrestä. Falloutit eivät ole perimmältään fps-pelejä, vaan roolipelejä. Fallout nelosessa RPG-elementtejä on karsittu todella runsaasti, ns tyhmennetty koko peliä ja tehty enemmän suoraviivaista räiskintää.
Jollei ole pelannut Fallout sarjan ensimmäisiä pelejä tai New Vegasia, jotka olivat oikeasti roolipelejä maustettuna Black Isle studion (Obsidian New Vegasissa) mustalla huumorilla, niin kyseessä on vähän sama kuin sanoisi että Disneyn uuden Star Warssit ovat 10/10 elokuvia ja ei ymmärrä miksi ne ovat saaneet niin paljon "paskaa niskaansa" ja "mussutetaan vaan". Jos on nähnyt ne ensimmäiset Star Warssit, niin saattaisi ymmärtää miksi kritiikkiä esiintyy runsaasti näistä uudemmista tuotoksista.
Joo, fallouthan on läpi historian ollut se peli sarja joka kilpailee parhailla graffoilla muita vastaanAinakin valaistus on surkealla tasolla (ei vähiten koska Game "Creation Engine" bryo on kasa antiikkista paskaa joka olisi pitänyt kuopata jo 10++ vuotta sitten)
Kysymys oli "mitä jäätävän paskaa tuossa oli" ja vastasin siihen että ainakin valaistus. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko Fallout kilpaillut joskus parhaiden grafiikoiden titteleistä vai ei. Eikä tuo Gamebryopaske edes rajoitu Fallouttiin.Joo, fallouthan on läpi historian ollut se peli sarja joka kilpailee parhailla graffoilla muita vastaan
Se on jännää kun ihmiset ei vieläkään ymmärrä mikä on demo tai alpha tai beta tai early access...Sitten ulistaan kun eihän se olekkaan vielä nätti peli
Kaikesta voit kiittää kuningas 4K:ta, joka saa sekä pelin tökkimään että korostaa sen rumuuttaTässä tekeleessä on vielä oikein kuningasvärisuora käytössä kun peli sekä näyttää ihan paskalle että pyörii 15 fps.

Eikös nykyisin grafiikat laske kun tulee julkaisu?Missä pelissä on grafiikat olennaisesti - tai edes epäolennaisesti - parantuneet julkisen alpha- tai betavaiheen jälkeen?
Muistaakseni jossain fallout 4 lisärissä sumu effektejä vähenettiin konsoleilla kun eivät jaksaneet pyöriä hyvin joten tämänkin osalta on varmaan asetuksia laskettava että pyörii konsoleilla paremmin tai optimoida paremmin.
DigitalFoundrylta suorituskykydataa sun muuta graafiseen toteutukseen liittyvää settiä.
Peli näyttää kyllä aivan -jäätävän- paskalta.
Betshadan tyyli korjata suorituskyky ongelmat:Far Harbor tosiaan taisi aiheuttaa suorituskykyongelmia PS4:lla.
Sinulla on oikeus tukea pelisarjan kehitystä ihan siihen suuntaan kuin haluat. Itse menetin toivon siinä vaiheessa kun Creation Club esiteltiin.Täähän on ku metal gear survive. Kauheeta ripulia, mut ostan tottakai koska Fallout.
Ei jaksa ymmärtää tätä ainaista engine-kitinää näissä peleissä, ei ole siihen kaatunut pelin hyvyys vielä.
@Jurppii on asian ytimessä. Pelasin tuossa äskettäin FO3:sta ja New Vegasia INT1-melee-lihaskimpulla. Ei tuo alhainen intelligence tunnu juuri vaikuttavan peliin millään tavalla. Ehkä muutama sinne tänne ripoteltu keskusteluvaihtoehto, mutta niillä ei juurikaan ole vaikutusta lopputulokseen.
FO2 taas oli täysin eri kokemus. Tein INT3 hahmon, että saisin edes hieman skillipojoja, mutta silti kaveri ei osaa edes puhua kunnolla. Kovin on New California karu paikka tyhmälle tyypille, kun kotikylässä vittuillaan, Klamathissa vittuilaan ja ajetaan baarista pihalle. Kukaan ei suostu kertomaan mitään, joten minun täytyi lähteä harhailemaan vanhasta muistista kohti Deniä. Siellä tuli lisää vittuilua ja ajettiinpa baaristakin pihalle. Mom oli ymmärtäväinen ja laittoi evästä pöytään, mutta hinnasta ei ole mitään käsitystä. Se kun otti omatoimisesti rahat minun kukkarosta. Humalainen Karl vei lopuista rahoista puolet ja simahti baarin lattialle. Kun Sulik ei suostunut juttelemaan ja Vic pysyy sellissään, niin mihinkähän suuntaan sitä seuraavaksi lähtisi? Pitää varmaan testata miten suvaitsevainen paikka se Vault City on![]()
"Legendaariset" viholliset oli kyllä jotain niin naurettavaa ja säälittävää nelosessa.
Normaali jermu, jolla on 1,5 kertaa normaalia enemmän HP:ta ja joka alkaa päästää hajuraitoja, kun hipareista on ammuttu pois kaksi kolmasosaa. Tätä ennen terveyspalkki valehtelee pelaajalle päin naamaa. "The Legendary Enemy Has Mutated!" Peli tekee tästä ison numeron, vaikka otukselle (myös ihmiset ja robotit voi tottakai "mutatoitua") vain ilmestyy hajuraidat tässä vaiheessa.
Legendaarisia vihollisia kävelee vastaan joka kadunkulmassa. Tiedetäänköhän Bethesdalla, mitä sana "legendaarinen" tarkoittaa?
Legujen tiputtelemat erikoiskamat oli ihan kivoja, mutta ehkä kymmenelle prosentille niistä oli käyttöä.
Nyt on asiasta mitään tietämättönänä pakko kysyä. Mitä ovat nämä "Hajuraidat"?![]()
![]()
![]()
"Communication in Fallout 76 relies primarily on a wheel of emotes, there’s no text chat in the game whatsoever, even on PC."
Syynä trollienpelko, joku voi kirjoittaa vihapuheita chattiin. Hohhoijaa...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.