Onko Bethesdan asiakastuki ulkoistettu Intiaan minimipalkatulle, kapeasti koulutetulle ja mahdollisesti pelolla johdetulle porukalle? Tämä tuli erään toisen softafirman kanssa vastaan, kun luottokorttini vaihtui. Päivitin luottokorttitiedot, yhtiön tässä yhteydessä tekemät testivaraukset osoittivat heidän vastaanottaneen uudet tiedot (pankki vahvisti tämän), mutta varsinaista laskua yritettiin kerta toisensa jälkeen periä vanhalta kortilta. Viisi kertaa olin yhteydessä asiakaspalveluun, sieltä vakuutettiin kaiken olevan kunnossa, mutta paskat, seuraavassa kuussa taas yritettiin velottaa vanhaa korttia. Selvästi ongelma oli jossakin tiedon liikkumisessa ko. yhtiön kahden palvelimen välillä, mutta asiakaspalvelijat eivät uskaltaneet raportoida eteenpäin, että eivät olleet onnistuneet ratkaisemaan ongelmaa. Tämä voisi selittää tuota Bethesdankin kuviota.Iso ongelma on totaalinen kommunikaatiokatkos pelin yhteisövastaavien ja asiakastuen välillä. Yhteisövastaavat, Bethesdan omat työntekijät, ovat täysin tietoisia kyseenalaisten työkalujen käytöstä exploitien metsästyksessä ja hyväksyvät niiden käytön siinä, mutta asiakastuessa ei osata tehdä mitään eroa selkeiden huijareiden ja peliä auttavien exploitien metsästäjien välillä, kaikille annetaan bannia. Yhteisövastaavien välittämä tieto ei mene perille, jotta väärin perustein annetut peruttaisiin. Tai sitten asiakastuki ei vain kuuntele.
Täähän on hauskaa.

