FBC: Firebreak (Remedy Entertainment) 2025

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
174
Controliin perustuvan FBC: Firebreak -moninpelin ensimmäinen julkistusvideo julkaistu. Peli on ensimmäinen Remedyn itsensä julkaisema ja ilmestyy vuoden 2025 aikana.



Tykkäsin Controlista, joten varmaan annan tällekin mahdollisuuden.

edit: Pelin sivut löytyy osoitteesta FBC Firebreak

Lainaus lehdistötiedotteesta:
"Remedy Entertainment on tänään julkistanut FBC: Firebreakin (tunnettiin aiemmin nimellä koodinimi Condor). Tässä kolmen pelaajan yhteistyöhön perustuvassa ensimmäisen persoonan toimintapelissä liitytään salaperäiseen virastoon, Federal Bureau of Controliin (FBC). Kun yliluonnolliset voimat piirittävät viraston päämajaa Oldest Housea, vain Firebreak – sen monipuolisin ja epätavallisin yksikkö – voi palauttaa järjestyksen. Keskihintainen FBC: Firebreak on Remedy Entertainmentin ensimmäinen itsenäisesti julkaisema peli, ja se ilmestyy vuonna 2025 PC:lle (Steam ja Epic Games Store), Xbox Series X|S:lle ja PlayStation 5:lle."
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin hieman vaikuttaa Killing Floorin tyyliselle pelille tuon trailerin perusteella. Noh, pittää odotella pidempiä pelivideoita tästä
 
Vaikutta kasuaalilta coop peliltä, saa nähdä löytääkö yleisön. Remedy on aika niche toimija ja on nähty et coop pelit voi olla täysin kuolleita julkaisussa kun yksinpelien tekijät siirtyy sille puolelle, vaikka markkinoidaan hulluna (suicide squad). Remedyllä ei ole taas rahaa tuohon markkinointiin.

Ympäristöjä näyttäisi olevan kierrätetty Controlin puolelta suoraan ainakin traileriin.

Tulee varmaan ostettua tukimielessä ja että saa "loren" lisäykset.
 
Kiinnostaa kyllä Remedyn takia.
Helpottaa varmasti yleisön löytämistä että julkaistaan Day 1 game passiin ja PS Plussaan.
 
Kiinnostaa kyllä Remedyn takia.
Helpottaa varmasti yleisön löytämistä että julkaistaan Day 1 game passiin ja PS Plussaan.
Joo, enpä edes tajunnut että game passiin tulee. Sitten ei tuu ostettua kun se löytyy jo. Hyvä pelaajamäärien kannalta 👍
 
Future Games Show:ssa julkistettu uusi esittelyvideo ja toisella videolla hieman lisää taustoitusta pelin mekaniikoista.
Kaikki julkistuksen jälkeen tuleva sisältö tulee olemaan ilmaista pelin ostaneille. Vaikuttaa ihan asialliselta tähän mennessä.

FBC: Firebreak – Gameplay Trailer (Future Games Show)​




Jobs and Gameplay – FBC: Firebreak (Community First Look)​

 
Galaxies Gaming Showcasessa eilen näytetty uusi Hazards of the Job -video.



Ensi viikolla on jotain livestriimiä tulossa.
1744956459018.png
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki pelit nykyään tehdään pelaajilla oletuksena DLSS päällä.
Selkeyttää asiaa ja ei ainakaan tarvi sekoittaa dlss on/off grafiikoita.

Valitettavasti näin, itse ainakin tykkäisin jos DLSS olisi bonus päälle jolla saa frameraten siedettävälle tasolle (edes 100+) mutta nyt se alkaa olemaan tonnin näytönohjaimella vaatimus että saa pelin käyntiin.
 
Peli on nyt julkaistu ja aika murska-arvioita ainakin pelaajien suunnalta mikä voi vaikuttaa pelin elinikään. Suurimpina kritiikin kohteina kommenttien perusteella on vähäinen sisällön määrä, korkea hinta (jos ei minkään kuukausitilauspalvelun kautta pelaa) ja itse pelituntuma.

Loppuvuodelle on suunnitteilla lisäsisältöä, mutta pistää miettimään, että olisiko ollut järkevämpää siirtää julkaisua, että olisi vähän enemmän sisältöä heti julkaisun yhteydessä. Ei sillä, että peli tarvitsee mitään järkyttävän kokoista aktiivista pelaajamäärää ollakseen "elossa", mutta moninpelejä on paljon vaikeampi elvyttää sen ensivaikutelman jälkeen verrattuna yksinpelit.

Toivottavasti peli kuitenkin menestyy ja sitä paranneltaisiin ajan kuluessa alkuvaikutelmista huolimatta.
 
Jotain outoa kyllä ilmassa on, kun edes Sami Järvi ei ole maininnut pelistä somessa yhtään mitään. Toki ei ole mukana projektissa, mutta luulisi vaivautuvan hieman mainostamaan oman firmansa peliä ja maailmaa jota ollut luomassa, edes julkaisussa. Myöskin Remedyn somealustat viettänyt tänään hiljaiseloa. Edit.Remedy postasi 20min tämän postauksen jälkeen sentään.
 
Viimeksi muokattu:
Melkoisen ala-arvoinen suoritus Remedyltä. GaaS kikkare ei kiinnosta ketään hahmoilla ja isolla hintalapulla vuonna 2025, ei näin. Tässä vielä puuttuu Controllin siistit supervoimat, lisäsivät silloin controlliin helpotuksen taisteluihin koska ketään ei kiinnostanut edes supervoimilla loputtomiin grindata niitä huoneita (uudelleen spawnaavat vihut olivat melkoinen syöpä kun platinaa jahtasit). Tässä ilmeisesti unohdettu tämä ja luullaan että tylsempi taistelusysteemi tuosta on se mikä laittaa tämän printtaamaan rahaa. Pelikuvaa ilman trailerin kirsikanpoimintaa katsoen taistelusta ainakin tuli melkoisen kökkö vaikutelma. Tää olisi voinut olla ilmainen lisäri Controlliin tai vaikka kuvitteelliseen Co-op pohjaiseen Control 2:een.
 
Kaikki kentät tuli läpäistyä kertaalleen läpi ja täytyy sanoa, että yllättävän keskinkertainen teos tämä. Teknisesti ja pelattavuudeltaan ihan ok, mutta saa vielä paljon kehittyä ja tulla lisäsisältöä, että tästä tulee menestyvä moninpeli. Tällaisenaan ei ainakaan itselle iske niin paljoa, että mielenkiinto riittäisi tahkoamaan enemmälti.
 
Melkoisen ala-arvoinen suoritus Remedyltä. GaaS kikkare ei kiinnosta ketään hahmoilla ja isolla hintalapulla vuonna 2025, ei näin. Tässä vielä puuttuu Controllin siistit supervoimat, lisäsivät silloin controlliin helpotuksen taisteluihin koska ketään ei kiinnostanut edes supervoimilla loputtomiin grindata niitä huoneita (uudelleen spawnaavat vihut olivat melkoinen syöpä kun platinaa jahtasit). Tässä ilmeisesti unohdettu tämä ja luullaan että tylsempi taistelusysteemi tuosta on se mikä laittaa tämän printtaamaan rahaa. Pelikuvaa ilman trailerin kirsikanpoimintaa katsoen taistelusta ainakin tuli melkoisen kökkö vaikutelma. Tää olisi voinut olla ilmainen lisäri Controlliin tai vaikka kuvitteelliseen Co-op pohjaiseen Control 2:een.
Eli et ole pelannut peliä :)
 
Miten Remedy osaakaan tehdä niin mahtavia pelejä kuten Max Payne, Alan Wake (1), Control ja sitten näitä niin paskoja pelejä että tuntuu kuin minut olisi ryöstetty vaikka itse rahat annoinkin kuten Quantum Break ja nyt tämä FBC 🤮
 
Harmillista että ei vaikuta oikein innostavan edes remedyfaneja. Tulee testattua game passin kautta, mutta tuskin tämä pärjää mm. Darktidelle joka myös GP kautta tarjolla.

Riskejä pitää ottaa, mutta haluaisin silti tietää mikä oli johtoportaan visio kun lähdettiin GaaS kelkkaan aika jälkijunassa ja aika pienillä resursseilla :hmm:

Kehityssyklit on niin pitkiä nykyään että trendi ehtii menemään ohi kun peli tulee ulos ja varsinkin moninpeleissä kilpailua on ihan hulluna.
 
Neämmä eivät itsekkään ihan uskoneet peliin kun meni suoraan day 1 roskapelitilauspalveluihin pelattavaksi. Remedyn osake on tämän johdosta vapaapudotuksessa, joten kohta voisi tehdä vaikka liikkuja sen suhteen.
 
Harmillista että ei vaikuta oikein innostavan edes remedyfaneja. Tulee testattua game passin kautta, mutta tuskin tämä pärjää mm. Darktidelle joka myös GP kautta tarjolla.

Riskejä pitää ottaa, mutta haluaisin silti tietää mikä oli johtoportaan visio kun lähdettiin GaaS kelkkaan aika jälkijunassa ja aika pienillä resursseilla :hmm:

Kehityssyklit on niin pitkiä nykyään että trendi ehtii menemään ohi kun peli tulee ulos ja varsinkin moninpeleissä kilpailua on ihan hulluna.


Sitä hieman ihmettelin itsekin, että mikähän tässä on oikein taustalla/strategiana. Koska tämä vie kuitenkin jokatapauksessa aikaa, rahaa ja resursseja firmalta. Periaatteen tasolla tämmönen Lef4Dead -tyylinen peli voisi olla ihan mukavaa menoa Control universumissa, mutta mitä nyt pelaajien ja kriitikkojen arvosteluja olen katsonut, niin meininki on jäänyt aika puolivillaiseksi valitettavasti. Pelattavaa ei vissiin ole lopulta kovinkaan paljoa jne.

Olen kuitenkin itsekin iso Remedyn fani, mutta tämä ei oikein hetätä tunteita. Menestystä ja onnistumista toki toivoo aina firmalle, mutta tämän pelin tulevaisuus ei valitettavasti näytä kovin ruusuiselta. Ensivaikutelma on tosiaan tärkeä varsinkin näissä moninpeliin pohjautuvissa peleissä. Pelaajat unohtaa pelin ja siirtyy seuraavaan tai siihen aiemmin hyväksi havaittuun.
 
Mitä nyt tuohon peliin tulee niin GAAS on paskaa ja Remedy ehkä vähän liian myöhään liikkeellä tämmöisen pelin kanssa. Peli on aika hyvin verrannollinen Helldivers 2:een mikä myös kuoli erittäin nopeasti alkuhypen jälkeen.

Noh, Control 2:sta ja Max Payne Remakeja kohti tässä ollaan menossa niin annetaan tämä anteeksi. Nyt ainakin hyvä välikkö ostaa lafkan osakkeita lisää.
40€ = "iso hintalappu"

Samat henkilöt varmaan maksaa uudesta Mario Kartista 80€ ja kiittää & kumartaa Nintendoa 🤡
Tässä on ehkä se että Mario Kartissa on sentään pelattavaa ja paljon uudelleenpeluuarvoa ja tässä pelissä ei sen kummemmin kumpaakaan löydy edes tuon 40€:n arvosta. Vielä ainakaan. :smoke:
 
Kovat on kriteerit, jos 70 000 - 100 000 päivittäistä pelaajaa on "kuollut peli." Taitaa näillä kriteereillä kaikki muut olla kuolleita paitsi CS ja PUBG.

Juu, moni peli ei pääse edes julkaisupäivänään lähellekään tuota. Plus nuo on tosiaan vain Steamin luvun. Viimeisen 24 tunnin aikana korkein yhtäaikainen pelaajamäärä on ollut näköjään noin 73k pelaajaa. Tämän lisäksi tuota pelaa varmaankin ihan hyvä määrä myös pleikkarilla. Joten siinä mielessä en itsekään oikein ymmärrä miten tuo on kuollut peli.
 
Control on myynyt vissin 4,5 miljoonaa kappaletta (yllättävän hyvin) ja tuli se itsekin vaivoin pelattua läpi tarinan takia. Remedyllä ehkä mietitty, että tuosta joukosta löytyisi pelaajia tällekin. Harmi vain kun universumi, värimaailma, viholliset, taistelu, kaikki on vaan jotenkin niin harmaan latteaa ja luotaan työntävää. Steamin all time peak 1992 tällä hetkellä Firebreakille. Selvästi Remedyllä haistaneet tilanteen jo ennakkoon kun löytyy myös passeista. Passien ansiosta nähdään ehkä joku kiitos postaus somessa 100k pelaajalle. Remedy tietää, että peli on kuollut jo syntyessään, kaikki tietää sen. Harmi kun haaskasivat resursseja.
 
Kovat on kriteerit, jos 70 000 - 100 000 päivittäistä pelaajaa on "kuollut peli." Taitaa näillä kriteereillä kaikki muut olla kuolleita paitsi CS ja PUBG.
Okei ei olisi ehkä pitäny käyttää sanaa "kuollut" mutta lähinnä tarkoitin noita pelin julkaisun lukemia joista luvut ovat laskeneet kuin lehmän häntä.

Tuli huomattua että "Battle Pass" systeemi on molemmissa peleissä ainakin aivan perseestä ja maksullisiksi peleiksi järjetöntä grindaamista.
 
Okei ei olisi ehkä pitäny käyttää sanaa "kuollut" mutta lähinnä tarkoitin noita pelin julkaisun lukemia joista luvut ovat laskeneet kuin lehmän häntä.

Tuli huomattua että "Battle Pass" systeemi on molemmissa peleissä ainakin aivan perseestä ja maksullisiksi peleiksi järjetöntä grindaamista.

Valitettavasti tuon tyyylinen Battle Pass on aika pakollinen nykyään, oli hintalappu pelillä 0€ tai 100€. Hinnasta riippumatta jos pelissä ei ole jotain saavutettavaa, vaikka sitten maksullisen battle passin muodossa, alkaa tulemaan kommenttia että pelistä on sisältö loppu, ei ole pelattavaa ja kehittäjät hylkäsivät pelin. Moninpelejä ei enää usein pelata pelaamisen ilosta vaan sen vuoksi, että siinä on jotain saavutettavaa. Oli se sitten vaikka Battle Pass tilpehöörin muodossa.

Tästä päästään myös siihen, että Battle Passista kannattaa tehdä pitkäikäinen, toisin sanoen, grindattava, niin ydinyleisö pysyy "tyydytettynä" pidempään.
 
Esim. Codin ja Fortniten Battle Passit eivät ole edes noin grindausta niin siksi ihmettelen että mitä hupia ihmiset edes näkevät noissa. :lol:

Meitä tietysti riittää moneen junaan.
 
Aika paljon mutuilua ja perus internetsin echo chamberia täälläkin niin laitetaanpa oma mielipide peliä pelanneena. Minusta aivan loistava peli enkä ole edes mikään Remedyn fanipoika, Control ainoa peli minkä jaksanut läpi pelata. Pelaaminen on hauskaa ja sisältöä ihan tarpeeksi normaalille ihmiselle. En tiedä mitä tältä odotettiin mutta itse sain oikein hyvän kuvan yhdestä esittelyvideosta.
 
Esim. Codin ja Fortniten Battle Passit eivät ole edes noin grindausta niin siksi ihmettelen että mitä hupia ihmiset edes näkevät noissa. :lol:

Meitä tietysti riittää moneen junaan.
Joku sanoi redditissä pelanneensa lähes kaiken auki n. 12 tunnissa niin mikähän tuossa on grindaamista? Tämähän ei ole mikään battle pass joka tulee aina uudelleen.
 
Joku sanoi redditissä pelanneensa lähes kaiken auki n. 12 tunnissa niin mikähän tuossa on grindaamista? Tämähän ei ole mikään battle pass joka tulee aina uudelleen.
Sitä meinaan grindaamisella että eihän tuossa ole UUTTA pelattavaa edes 12 tunniksi.

Yksinkin pelaa parissa tunnissa nuo muutamat hassut tehtävät läpi. Sittenhän se grindaaminen jo alkaa.

Pelillisesti tuo on oikein toimiva peli ja varmasti uutta sisältöä jos vaan saa mahdollisimman nopeasti niin ehkä jonkinlainen pelaajakunta pelillä saadaan pysymään. :tup:
 
Sitä meinaan grindaamisella että eihän tuossa ole UUTTA pelattavaa edes 12 tunniksi.

Yksinkin pelaa parissa tunnissa nuo muutamat hassut tehtävät läpi. Sittenhän se grindaaminen jo alkaa.

Pelillisesti tuo on oikein toimiva peli ja varmasti uutta sisältöä jos vaan saa mahdollisimman nopeasti niin ehkä jonkinlainen pelaajakunta pelillä saadaan pysymään. :tup:
Jokaisessa on kolme eri tasoa niin ei kyllä ihan parissa tunnissa. Ja eipä codissakaan taida paljon uutta olla, sitä samaa.

Ensimmäiset tasot on kyllä ihan liian lyhyitä. Lisäähän tuo eri "jobeja" kaipaa ennen pitkää, se on totta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 053
Viestejä
4 816 546
Jäsenet
78 027
Uusin jäsen
heromanni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom